Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parada Parowozów 2011
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Parada Parowozów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Śro 23:40, 23 Lut 2011    Temat postu:

kkStB napisał:
Ciekawe, czy Parowozjada też się odbędzie...?


Będzie, będzie, pisałem o tym, za Rynkiem Kolejowym już chwilę temu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK_Rabka




Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: Wto 21:36, 01 Mar 2011    Temat postu:

Ten nagłówek* towarzyszy Skansenowi już chyba trzy lata... koszmar
* "Ważą się losy skansenu w Chabówce"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Śro 13:47, 02 Mar 2011    Temat postu:

MK_Rabka napisał:
Ten nagłówek* towarzyszy Skansenowi już chyba trzy lata... koszmar
* "Ważą się losy skansenu w Chabówce"


Wszystko dlatego, że to bardzo złożony problem. Kwestii jest wiele, muszą one zostać rozwiązane żeby cokolwiek z pożytkiem dla zabytków można było zrobić. Niektóre z nich to:
*nieuregulowane kwestie gruntów-należałoby przeprowadzić "porządki prawne",
*przepisy o naprawach taboru, traktujące tabor zabytkowy uruchamiany okazjonalnie tak samo jak tabor w ciągłej służbie-należałoby wprowadzić odpowiednik "żółtych tablic samochodowych" tj. poluźnić rygor techniczny, oczywiście z zachowaniem dotychczasowego poziomu bezpieczeństwa,
*brak wsparcia ze strony samorządów, tj. województwa/miasta-uruchomienie przejazdów ogólnodostępnych byłoby duże łatwiejsze, gdyby samorządy zaoferowały wsparcie,
*wysokie stawki za dostęp do infrastruktury PLK-to jest problem nie tylko Skansenu ale operatorów kolejowych w ogóle...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Śro 16:17, 02 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 22:03, 02 Mar 2011    Temat postu:

mpmazurek napisał:
MK_Rabka napisał:
Ten nagłówek* towarzyszy Skansenowi już chyba trzy lata... koszmar
* "Ważą się losy skansenu w Chabówce"


Wszystko dlatego, że to bardzo złożony problem. Kwestii jest wiele, muszą one zostać rozwiązane żeby cokolwiek z pożytkiem dla zabytków można było zrobić. Niektóre z nich to:(...)*przepisy o naprawach taboru, traktujące tabor zabytkowy uruchamiany okazjonalnie tak samo jak tabor w ciągłej służbie-należałoby wprowadzić odpowiednik "żółtych tablic samochodowych" tj. poluźnić rygor techniczny, oczywiście z zachowaniem dotychczasowego poziomu bezpieczeństwa,
*(...)*wysokie stawki za dostęp do infrastruktury PLK-to jest problem nie tylko Skansenu ale operatorów kolejowych w ogóle...


Co do wymogów oceny zgodności z wymogami zasadniczymi dotyczącymi taboru, to czy masz konkretne rozwiązania na myśli? Z tego co udało mi się wyczytać, anglicy są zwolnieni z takiego wymogu chyba do końca 2012.
Co do stawek na PLK, to trzeba by probować w Ministerstwie Infrastruktury wraz z Ministerstwem Finansów, aby cokolwiek zdziałać. Aby coś takiego przepchnąć potrzebny jest wspólny front wszystkich podmiotów zainteresowanych wraz konkretną analizą ekonomiczną wskazującą dlaczego jest to konieczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 17:40, 04 Mar 2011    Temat postu:

mpmazurek napisał:

*przepisy o naprawach taboru, traktujące tabor zabytkowy uruchamiany okazjonalnie tak samo jak tabor w ciągłej służbie-należałoby wprowadzić odpowiednik "żółtych tablic samochodowych" tj. poluźnić rygor techniczny, oczywiście z zachowaniem dotychczasowego poziomu bezpieczeństwa,


W Polsce przewoźnik kolejowy przedkłada do akceptacji Prezesowi UTK Dokumentację Systemu Utrzymania typu eksploatowanego pojazdu kolejowego. W DSU zawarty jest m.in. cykl przeglądowo-naprawczy, który może być oparty o różne założenia. Czynności przeglądowe mogą następować w okreslonych odstępach czasu, po wypracowaniu określonej liczby motogodzin, może być to kombinacja praca+czas itd. Każdy przewoźnik wie o tym doskonale (regulują to rozporządzenia) więc wydaje mi się, że kwestia uzyskania "żółtych tablic" (liberalizacji wymagań) to problem natury czysto formalnej, wykorzystywany jako argument dla uzusadniania różnych "trudności" i bezwładu. Pozostaje kwestia dozoru TDT, ale podejrzewam, że to problem drugorzędny, który można rozwiązać odpowiednimi zapisami w DSU.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Sob 10:30, 05 Mar 2011    Temat postu:

Czymi tłumacząc wprost, problemu tak naprawdę nie ma. Kwestia sprowadza się do wykazania w dokumentacji, że tabor jest bezpieczny...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Sob 20:20, 05 Mar 2011    Temat postu:

Maciej96 napisał:
Czymi tłumacząc wprost, problemu tak naprawdę nie ma. Kwestia sprowadza się do wykazania w dokumentacji, że tabor jest bezpieczny...

Czyli zawleczenia stuletniego parowozu czy wagonu na tor doświadczalny w Żmigrodzie i poddaniu go badaniom? Bo jak inaczej się to udowodni? Nagle brak SHP, czuwaka i innych nowości technicznych, obligatoryjnych dla pojazdów szynowych dopuszczanych do ruchu zaczynają stanowić PROBLEM.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:32, 07 Mar 2011    Temat postu:

Filip B. napisał:
Czyli zawleczenia stuletniego parowozu czy wagonu na tor doświadczalny w Żmigrodzie i poddaniu go badaniom?


Wydaje mi się, że takie badania dotyczą wyłącznie pojazdów wprowadzanych po raz pierwszy do eksploatacji, tj. całkiem nowych typów albo pojazdów po modernizacji, dla których należy wystawić nowe świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji. Wszystkie badania techniczne parowozy mają już za sobą Wink mają też zainstalowane SHPy, są wyposażone w radiotelefony, nie jest też stosowana jednoosobowa obsługa trakcyjna, więc można pominąć czuwak.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Pon 23:44, 07 Mar 2011    Temat postu:

schlottermeyer napisał:

Wydaje mi się, że takie badania dotyczą wyłącznie pojazdów wprowadzanych po raz pierwszy do eksploatacji, tj. całkiem nowych typów albo pojazdów po modernizacji, dla których należy wystawić nowe świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji.

Niestety - mylisz się.
Kiedyś na stronie UTK była lista pojazdów i urządzeń dopuszczonych do eksploatacji, tj. posiadających świadectwo typu. Zdziwiłbyś się jak mało na niej parowozów Sad
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:48, 09 Mar 2011    Temat postu:

Filip B. napisał:
Niestety - mylisz się.

Na czym ta pomyłka polega?

Filip B. napisał:
Kiedyś na stronie UTK była lista pojazdów i urządzeń dopuszczonych do eksploatacji, tj. posiadających świadectwo typu. Zdziwiłbyś się jak mało na niej parowozów

No, właśnie wcale mnie to nie dziwi. Wydanie świadectwa to proces długotrwały, więc na pewno jakaś część była "w procesie". Ponadto, wiele pojazdów nie posiada i wcale nie musi posiadać świadectw (np. wagony dopuszczone w oparciu o "stare zasady RIV").

Do wniosku o wydanie świadectwa dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego, które są eksploatowane i były dopuszczone do eksploatacji w kraju przed dniem 14 listopada 1997 r., należy dołączyć wyłącznie następujące dokumenty:
1) opis techniczny lub dokumentację techniczną;
2) pozytywną opinię użytkownika z dotychczasowej eksploatacji, uwzględniającą aktualny stan techniczny.
(Rozp. MI z dnia 14 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego).

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez schlottermeyer dnia Śro 21:58, 09 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:49, 03 Kwi 2011    Temat postu:

Na parade ma zawitać podobno TKt48-18 (info. ze strony muzeum) ale wiadomo jak to jest z planami Jaworzyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:28, 04 Kwi 2011    Temat postu:

" W dniu 30 kwietnia 2011 z okazji Parady Parowozów zostanie uruchomiony
dodatkowy pociąg bezpośredni relacji Wrocław - Wolsztyn - Wrocław kursujący
według rozkładu jazdy:
Wrocław Gł. odjazd 8.55, Wrocław Mikołajów 9.01-9.02, Oborniki Śląskie 9.30-9.31, Żmigród 9.54-9.55, Rawicz 10.13-10.14, Leszno 10.50-11.05, Wolsztyn przyjazd 12.02, odjazd 17.10, Leszno 18.13-18.28, Rawicz 19.04-19.29, Żmigród 19.46-19.47, Oborniki Śląskie 20.11-20.12, Wrocław Mikołajów 20.38-20.39, Wrocław Gł. przyjazd 20.45.
Cena biletu normalnego tam i z powrotem 73 zł do nabycia w kasie nr 15 (całodobowej) na stacji Wrocław Główny. Obowiązuja wszystkie ulgi przewidziane w taryfie PKP Intercity.
Pierwszych 130 miejsc w pociągu jest dostepna w historycznych wagonach osobowych.
Pociąg z Wrocławia do Leszna poprawodzi najnowsza polska lokomotywa elektryczna E6ACT DRAGON, dalej do Wolsztyna parowóz Ol49 a na powrocie lokomotywa spalinowa nazywana "gagarinem".
Organizatorami przejazdu są: PKP Intercity S.A., STK Wrocław S.A. i KSK Wrocław. "
Następca Hefajstosa Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MatysJ dnia Pon 16:29, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pon 16:33, 04 Kwi 2011    Temat postu:

To jak niby jaworzyńska tekatka ma dotrzeć do Wolsztyna? Konkurencyjnym pociągiem?Wink

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 16:41, 04 Kwi 2011    Temat postu:

A kto powiedział że Tekatka w ogóle pojedzie ? Na stronie jaworzyńskiego muzeum już dużo ogłoszeń było, a ile z tego wyszło.
Więc póki nie będzie rozkładu itp. to ja bym sie nie napalał Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MatysJ dnia Pon 16:43, 04 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 12:22, 07 Kwi 2011    Temat postu:

A'propos Parady.

1. Mam do odstąpienia 1 bilet na pociąg "Parowozem przez Wielkopolskę".
2. Mam 2 wolne miejsca w samochodzie. Jedziemy z Warszawy w piątek koło południa, tak żeby zdążyć na "Światło, para, dźwięk".
3. Dysponuję także 1 lub 2 miejscami noclegowymi w okresie Parady Parowozów i PPW.

Chętnych proszę o kontakt na priv.

Proszę na przyszłość umieszczać posty tylko raz, w jednym dziale.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Parada Parowozów Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Następny
Strona 2 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin