Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[impreza] Parowozem na Jarmark Św. Dominika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 15:52, 02 Sie 2011    Temat postu:

jQ napisał:
Coś mi się zdaje, że to sam TurKol uparł się, by robić imprezę 30 lipca, kiedy to od dawna (koniec 2010 roku, ZTCW), była na ten dzień zaplanowana Flota Wielkopolski. I każdy, kto cokolwiek interesuje się wolsztyńskimi parowozami wie, że Ol49-7 ma dziurawy kocioł i cieknie. No ale skąd i po co pan Skopiec miałby takie rzeczy wiedzieć...
A mi się coś zdaje, że kolega jQ uparł się, by bez względu jak było na prawdę, co było faktyczną przyczyną opóźnienia PIASTA, za wszystko obwinić TurKol.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK_Rabka




Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: Śro 20:56, 03 Sie 2011    Temat postu:

Skoro Kilof będzie 3 września to znaczy, że i w tym roku Heleny nie będzie w Chabówce?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MK_Rabka dnia Śro 20:56, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Śro 21:36, 03 Sie 2011    Temat postu:

Zacytuje sam siebie

Tp4 napisał:

Do tego dochodzi konieczność zmiany przepisów dotyczących parowozów lub uchwalenia nowych dotyczących kolei muzealnych. Naprawy powinny się odbywać co określoną ilość wyjeżdżonych kilometrów lub po danej ilości dni pod parą. Obecnie czy parowóz jeździ czy nie to zegar mu niestety tyka.


Pomyślałem, że może by tak choć poruszyć temat poza forum. Wysłałem email'a do pana Janusza Piechocińskiego (Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury) o następującej treści:
Cytat:

Witam!

Jako miłośnik kolei a w szczególności lokomotyw parowych mam do Pana
pytanie. Czy istniała by możliwość zmiany przepisów lub ustanowienia
nowej uchwały na temat kolei muzealnych, które (moim zdaniem) są bardo poszkodowane przez aktualne przepisy. Najbardziej niezrozumiałym dla mnie przepisem jest ustalenie terminów napraw rewizyjnych, napraw
średnich oraz napraw głównych lokomotyw parowych. Dlaczego mimo ich
nielicznych dni pracy ciągle są traktowane jako pojazdy trakcyjne do codziennego ruchu planowego? Takowy istnieje a raczej wymiera tylko na linii Leszno - Wolsztyn - Zbąszynek lecz nawet w tym wypadku obecne przepisy są krzywdzące dla parowozów.

Załóżmy, że między naprawami średnimi, które odbywają się
co 2 lata, parowóz A przejedzie 1000km będąc dwa dni pod parą, parowóz B przejedzie 20000km będąc 5 miesięcy pod parą a parowóz C przejedzie 50000 będąc rok pod parą. Dlaczego każdy z tych parowozów mimo różnej ilości przejechanych kilometrów i dni pracy jest traktowany tak samo? W książce ,,Naprawy i przeglądy lokomotyw parowych'' autor umieścił tabelkę w której podał normy przebiegu pomiędzy naprawami średnimi i tak dla parowozów serii:

-Pm2, Pm3, Pm36, Pt47 przebieg wynosił 190000km;
-Pu29, Pt31 przebieg wynosił 170000km;
-Ty246, Ol49 przebieg wynosił 160000km;
-Ot1, Ok55 przebieg wynosił 140000km;
-Ok1, Ok22, Oko1, Ty51, TKt48, TKr55 przebieg wynosił 120000km;
-Os24, OKl27, Ty5, Ty43, Ty45 przebieg wynosił 110000km;
-Oi2, Ok12, TKi3 przebieg wynosił 100000km;
-Oi1, Ol12, OKi1, OKi2, OKz32, Tr201, Tr202, Tr203, Ty2, Ty4, Ty37, Ty42 przebieg wynosił 80000km;
-Ty1, Ty23, Tw1, Tr5, Tr6, TKt1, TKt2, TKh1, TKh100, Tw12 przebieg wynosił 70000km;
-Tr7, Tr12, Tr20, Tr21, Tp1, Tp2, Tp3, Tp4, TKi3, TKi100, TKw1, TKw2, TKp1 przebieg wynosił 60000km;

W powyższym opracowaniu nie uwzględniono lokomotyw parowych
wąskotorowych lecz obecnie podlegają one pod te same przepisy co parowozy normalnotorowe.
Jest to tym bardziej krzywdzące ze względu, iż koleje wąskotorowe
eksploatują parowozy tylko do przewozów turystycznych i odbywa się to w sezonie wakacyjnym.

Moim zdaniem warto byłoby pomyśleć nad zmianami w obecnych przepisach
czasu na określoną liczbę kilometrów uzgodnionych razem z Ministerstwem
Infrastutkury, Urzędem Transportu Kolejowego oraz spółkami
eksploatującymi lokomotywy parowe.

Pozdrawiam


W odpowiedzi dostałem

Cytat:
przy kolejnej nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym zgłoszę ten problem do rozwazenia ,zwracam jednak uwagę na kwestie nie pracy przewozowej a bezpieczenstwa ,pozdrawiam

--
Janusz Piechociński


Pozostaje trzymać pana posła za słowo


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tp4 dnia Śro 21:37, 03 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Czw 10:53, 04 Sie 2011    Temat postu:

jQ napisał:
Coś mi się zdaje, że to sam TurKol uparł się, by robić imprezę 30 lipca, kiedy to od dawna (koniec 2010 roku, ZTCW), była na ten dzień zaplanowana Flota Wielkopolski. I każdy, kto cokolwiek interesuje się wolsztyńskimi parowozami wie, że Ol49-7 ma dziurawy kocioł i cieknie. No ale skąd i po co pan Skopiec miałby takie rzeczy wiedzieć...


Pamiętajcie że jest jeszcze Ol49-59 która jest w zasadzie świeżo po naprawie! Kto mógłby przewidzieć że będą miesiącami naprawiać rurę komunikacyjną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eses




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:56, 04 Sie 2011    Temat postu:

Nie wiem albo bardzo młodzi Mikole ujawnili się na forum albo zapanowała jakaś totalna amnezja. Przecież jeszcze trzy lata temu (mimo sprawnych 5-7 maszyn) w wakacje nie można było przejechać się pociągiem z parowozem, bo drużyny z Wolsztyna miały w wakacje urlopy. Pirat w 2008 świecił pustkami, co jednoznacznie wytłumaczono- Mikole nie dopisali. W 2009 było trochę lepiej mimo, iż ciągle obowiązywały ceny PR ze wszystkimi możliwymi ulgami. I nagle- stało się. Ludziki dostrzegli, że w podróżowaniu pociągiem może być frajda i bilety na takie pociągi jak Pirat, Galeon, Ziemianin czy na południu "Kolej na majówkę" sprzedają się jak ciepłe bułeczki!!! A może zamiast narzekać, tak by ktoś pomógł panu S. w doskonaleniu oferty?? Albo niech ktoś nie wiem w imieniu Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego albo w ramach innego Instytutu Walki i Męczeństwa niech ruszy lokomotywy z Chabówki, bo potencjał jest, ludziki dopisują, kupują wcale nie tanie bilety i to jest to!!! Pamiętam, pewien Anglik w Piracie w 2009r. mówił, że jakby taki pociąg jechał w Niemczech, Francji czy Anglii, ludzie by stali wręcz na stopniach by tylko się przejechać pośpiesznym pociągiem pasażerskim z parowozem na czele. I jeszcze słowo na koniec. Tak bardzo obśmiewacie pociągi dla matek z dziećmi, a czymże była Flota Wielkopolski 2011 jak nie pociąg dla matek z dziećmi?? Pociągów dla Mikoli nie ma i prawie nie będzie (przynajmniej na południu), pan P. awansował, zaczął się sierpień a o Parowozjadzie 2011 jakoś cicho i głucho a tym bardziej o corocznych specach dla Mikoli.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez eses dnia Czw 18:31, 04 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Czw 20:46, 04 Sie 2011    Temat postu:

eses napisał:
zaczął się sierpień a o Parowozjadzie 2011 jakoś cicho i głucho


Termin Parowozjady jest już znany, szczegółowy program będzie znany za kilka dni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:24, 04 Sie 2011    Temat postu:

eses: zamiast psioczyć na forum, napisz do pana S. maila z propozycją pomocy w udoskonalaniu oferty, albo zorganizuj na południu jakiś pociąg dla mikoli lub "matek z dziećmi".
Na klepanie w internecie to byle debilowi inicjatywy starczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MK_Rabka




Dołączył: 16 Sty 2011
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: Pią 10:47, 05 Sie 2011    Temat postu:

Na południu ostatnio tylko SMK Nowy Sącz coś zrobił. Przejazd był udany, więc powtórka będzie na pewno.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MK_Rabka dnia Pią 10:50, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eses




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:47, 05 Sie 2011    Temat postu:

Dlaczego mnie Doctorku obrażasz i wyzywasz?? Prawda w oczy kole?? Ale ja nie będę chamski i nie będę wyzywał Ciebie od kapeluszników z zielonym ptakiem na masce. Widzę, że poziom na forum się podnosi i to bardzo!!! Jakby ktoś nie zrozumiał mojej wypowiedzi, to jestem pełen uznania pracy pana S., TPWP i pana P. za Jego wspaniałe Parowozjady.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez eses dnia Pią 12:49, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Pią 13:59, 05 Sie 2011    Temat postu:

eses napisał:
Ale ja nie będę chamski i nie będę wyzywał Ciebie od kapeluszników z zielonym ptakiem na masce.


No cóż, nie jestem miłośnikiem Skody, ale tego typu wypowiedzi o "Skodziarzach" słyszę niemal tylko i wyłącznie od osób jeżdżącymi Mercedesami za ponad milion złotych... dodajmy, niebieskimi, z logo MPK na masce;)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Pią 21:58, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eses




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:08, 05 Sie 2011    Temat postu:

Owszem, dlatego ja się nie zniżam do poziomu Doctora (jestem no cóż tylko magistrem), nie obrażam nikogo, nie jeżdżę MPK. Jeżdżę koleją. Szacun Miłoszu. Do zobaczenia w Chabówce.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez eses dnia Pią 14:12, 05 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Sob 21:46, 06 Sie 2011    Temat postu: czemu nie?

Wszyscy piszą, że parowozy nie są w stanie ciągnąć pociągów z ciężkimi składami, a że spalinówka na końcu składu jest "be" itp.
A tu proszę pierwszy filmik z YouTube jaki znalazłem w internecie:
http://www.youtube.com/watch?v=83tNToaAF8M&feature=related
Nie znam niemieckiego, ale podobne pociągi spotykam również w UK i w rozmowach z ludźmi nie widzę, żadnego lamentu, czy płaczu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin