Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parowozem przez Małopolskę 2014

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pią 14:45, 24 Sty 2014    Temat postu: Parowozem przez Małopolskę 2014

Za nami sześć edycji z cyklu „Parowozem przez Wielkopolskę”, które od 2008 roku konsekwentnie realizowaliśmy rokrocznie w terminie wiosennym. W pełni historyczne pociągi, obsługiwane początkowo przez Parowozownię Wolsztyn, następnie przez Skansen w Chabówce, na czele których stawało w sumie pięć parowozów należących do różnych serii, przemierzyły wbrew nazwie nie tylko wielkopolskie, ale również lubuskie, dolnośląskie, a nawet zachodniopomorskie (kiedy w 2009 roku zawitaliśmy do zlokalizowanych w Powiecie Myśliborskim Świątek) linie kolejowe. Wiele z „zaliczonych” przez nas szlaków jest w tej chwili nieprzejezdnych i z dużą dozą prawdopodobieństwa stwierdzić można, że już nigdy nie zobaczymy na nich nie tylko specjalnego pociągu z parowozem, ale jakiegokolwiek pojazdu szynowego. Topniejąca długość ciekawych i jeszcze przejezdnych linii kolejowych w bliższej okolicy, jak również coraz mniejszy potencjał taborowy Wielkopolski (nie tylko parowozy, ale i wagony, bowiem czasy, kiedy w skład pociągów uruchamianych na nasze zamówienie wchodziły oliwkowe „bonanzy” czy czteroczłonowy zespół piętrowy Bhp, są już niestety tylko wspomnieniem), każą nam szukać miejsc, gdzie da się jeszcze uruchomić pociąg z ciekawym składem i na malowniczej oraz ciekawej z kolejowego punktu widzenia linii.

Kilka czynników zdecydowało, żeby następną imprezę spróbować zorganizować w Małopolsce. A skoro właśnie tam, to „na pierwszy ogień” nie mogła pójść inna linia niż Chabówka – Nowy Sącz. Choć jest to szlak znany chyba każdemu, to jednak ogólnodostępnej imprezy z prawdziwego zdarzenia, nastawionej na fotografowanie, nie było na całym odcinku od lat. Z kilku powodów planowany, niezwykle ambitny program, będzie z niemal stuprocentową pewnością nie do powtórzenia nawet już w niedalekiej przyszłości. Być może więc organizowany przez nas przejazd będzie ostatnią okazją, żeby możliwie najpełniej poczuć galicyjski klimat tego wyjątkowego szlaku? Dodatkowo potencjał znajdującego się na początku trasy Skansenu w Chabówce, pozwala (póki co) na bardzo ambitne plany, jeśli chodzi o zestawienie imprezowych składów. Liczba mnoga nie jest tu pomyłką, bowiem szlak w oba imprezowe dni przemierzać będą jednocześnie aż dwa składy!

Program imprezy, planowanej na 5-6 kwietnia tego roku (sobota-niedziela), zakłada uruchomienie następujących pociągów, odwzorowujących lata 70. XX wieku:

1) osobowego, składającego się z dwóch wagonów Bhixt typu 101A oraz salonki „udającej” przedziałowy wagon drugiej klasy (podobnie jak na Flocie Wielkopolski 2012);
2) towarowego, składającego się w sumie z ok. siedmiu wagonów (brankardu oraz krytych, węglarek, wapniarki, cysterny).

Składy prowadzone będą parowozami TKt48-191 i Ty42-107. Pociągi po drodze będą spotykać się na obsadzonych w dniu imprezy stacjach pośrednich, gdzie zaplanowano wyprzedzanie czy zamianę lokomotyw. Na koniec drugiego dnia, dzięki przychylności Zakładu Linii Kolejowych w Nowym Sączu, zestawiony będzie jeden skład pociągu osobowo-towarowego (tzw. „towos”) w podwójnej trakcji. W programie obu dni przewidziano oczywiście liczne fotostopy.

Efektem naszych kilkumiesięcznych starań i uzgodnień z przewoźnikiem i zarządcą infrastruktury będzie impreza w skali niespotykanej nawet na zamkniętych przejazdach zamawianych przez zagraniczne grupy, podczas której będzie możliwość fotografowania pociągów w różnych konfiguracjach na jednej z najbardziej malowniczych linii kolejowych w Polsce. Prawdopodobnie nigdy więcej w przyszłości nie będzie możliwości powtórzenia takiej imprezy z następujących powodów:

1) obowiązujący zakaz zestawiania pociągów w podwójnej trakcji na całej linii Chabówka – Nowy Sącz (w naszym przypadku, dzięki jednorazowej zgodzie IZ Nowy Sącz, będzie to możliwe na pewnym odcinku);
2) obecne parametry eksploatacyjne linii Chabówka – Nowy Sącz (możliwość otwarcia pięciu stacji/posterunków i przeprowadzenia manewrów na większości z nich – w niedalekiej przyszłości może się to zmienić, a wtedy nawet wpuszczenie w tym samym czasie dwóch składów na całą linię, nie mówiąc o ich spotkaniu się po drodze, będzie niemożliwe);
3) potencjał taborowy Skansenu w Chabówce (upływający termin rewizji parowozów i wagonów uniemożliwi przeprowadzenie imprezy z zaplanowanym programem już od drugiej połowy tego roku!).

Jak więc widać – jest to ostatni dzwonek, żeby „na bogato” przejechać cały najbardziej urokliwy szlak Małopolski – nigdy wcześniej nie było ani nigdy później nie będzie takiej okazji! Biorąc powyższe pod uwagę, gorąco zachęcamy Państwa do udziału w tej największej od lat imprezie organizowanej przez hobbystów – do wyboru: w jednym lub w obu dniach. Składka na uruchomienie pociągów wynosić będzie w przedpłacie (przy płatności do 14.03.2014 r.):

- 210 zł za pierwszy dzień (5.04.2014, sobota) – dwa składy na trasie Chabówka (ok. 9:00) – Nowy Sącz (ok. 18:30) – podróż oczywiście w jednym z nich, drugi będziemy spotykać po drodze.
- 290 zł za drugi, zdecydowanie bardziej kameralny (przewidziano o połowę mniej miejsc niż w sobotę) dzień (6.04.2014, niedziela) – dwa składy na trasie Nowy Sącz (ok. 9:30) – Chabówka (ok. 18:00) – podróż z przesiadaniem się z jednego do drugiego składu, fotostopy szlakowe ze składem towarowym, na pewnym odcinku również „towos” w trakcji podwójnej.

Podane godziny są orientacyjne. Przy zamawianiu rozkładu jazdy będziemy brać pod uwagę możliwie dogodny dojazd z Krakowa do Chabówki (niestety chyba tylko autobusem) oraz z Krakowa/Tarnowa do Nowego Sącza i oczywiście powroty w odpowiednich relacjach.

Tradycyjnie podajemy termin rozpoczęcia rezerwacji – interaktywny formularz, za pomocą którego będzie można rezerwować miejsca, udostępnimy na naszej stronie (tpwp.pl) w poniedziałek, 27.01.2014 około godziny 22:00. W terminie późniejszym ogłosimy możliwość rezerwacji noclegów na terenie Skansenu w Chabówce (z piątku na sobotę oraz z niedzieli na poniedziałek), jak również w Nowym Sączu (z soboty na niedzielę – będzie do dyspozycji prawdopodobnie tylko kilkanaście miejsc w ogrzewanej salonce). Polecamy również indywidualnej uwadze dość bogatą bazę noclegową w okolicy skansenu, jak i w Nowym Sączu.

Również tradycyjnie zwracamy się do zainteresowanych o propozycje fotostopów. Wszystkie wskazane drogą mailową (pociag@tpwp.pl) miejsca sprawdzimy przy okazji rozpoznania szlaku.

Zastrzegamy prawo do przełożenia lub odwołania imprezy z przyczyn od nas niezależnych lub z powodu zbyt małej liczby chętnych. Nie przewidujemy zwrotu wpłat w innych przypadkach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 23:17, 24 Sty 2014    Temat postu:

No to daliście ludziom trudny wybór, Dolny Śląsk i Opolszczyzna czy Małopolska... Z tym że w Małopolsce wypadało by zapłacić bo cena nie jest taka straszna, a na Dolnośląskim i Opolszczyźnie już nie koniecznie (chyba że ktoś chce wywalić ok. 2 tys. zł. za kilka fot Razz )... Sam z chęcią pojechałbym na imprezę w Chabówce ale tu znowu utrudnienie jest w dojeździe...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pon 22:09, 17 Mar 2014    Temat postu:

W związku z upłynięciem wyznaczonego terminu wpłat, w naszej bazie pojawiły się wolne miejsca, od wypełnienia których zależy, czy przejazd pociągów specjalnych w ramach imprezy "Parowozem przez Małopolskę 2014" zaplanowanych na 5 i 6 kwietnia 2014 roku dojdzie do skutku. Wszystkich niezdecydowanych do tej pory zachęcamy do wzięcia udziału w imprezie i zarejestrowania się przy użyciu formularza (który ponownie uruchomiliśmy na stronie głównej [link widoczny dla zalogowanych]).
Z uwagi na wymagania ze strony przewoźnika dotyczące płatności (konieczność opłacenia zamówienia 14 dni przed jego realizacją), rejestrujące się osoby prosimy o możliwie szybkie dokonywanie wpłat (na przelew będziemy czekać trzy dni od momentu dokonania rezerwacji), nie dłużej jednak niż do 22 marca.
Jednocześnie z przykrością informujemy, iż w przypadku braku wystarczającej liczby chętnych, zmuszeni będziemy odwołać imprezę. Liczymy jednak, że niezwykle atrakcyjny program (opisany dokładniej w zapowiedzi z 23 stycznia 2014 r.) zachęci potencjalnych uczestników i w pierwszy kwietniowy weekend spotkamy się na małopolskim szlaku na największej tego typu imprezie ostatnich lat.

Pozdrawiam,
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin