Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parowozem przez Wielkopolskę 2013
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 11:36, 27 Mar 2013    Temat postu: Parowozem przez Wielkopolskę 2013

Informacje ogólne dla tych, co jeszcze nie trafili na ten artykuł:

Cytat:

Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni ma zaszczyt szósty już raz zaprosić na przejazd pociągiem specjalnym z cyklu „Parowozem przez Wielkopolskę” w tradycyjnym terminie – w niedzielę po Paradzie Parowozów, a więc w tym roku 28 kwietnia. Czwarty już raz na czele naszego pociągu stanie parowóz z Chabówki, z której pochodzić będą również wagony (tak jak w 2010 oraz ubiegłym roku). Pierwotne plany zakładały obsługę tegorocznego pociągu przez dwa parowozy (po drodze miała nastąpić zmiana na wolsztyńską Ol49) – byłaby to pierwsza od prawdopodobnie co najmniej dwudziestu lat impreza, podczas której podczas jednego dnia byłaby możliwość fotografowania składu z dwoma różnymi parowozami. Z uwagi na zatrudnienie wszystkich wolsztyńskich maszyn w terminie imprezy na miejscu w Wolsztynie i problem z drużynami trakcyjnymi, impreza odbędzie się w tradycyjnej formie – pociąg na całej trasie poprowadzi ten sam parowóz.

Trasa
Pociąg, podobnie jak w ubiegłych latach, przemierzy linie kolejowe głównie Ziemi Lubuskiej, wzdłuż których podziwiać można licznie zachowaną, zabytkową infrastrukturę towarzyszącą – przede wszystkim pruską architekturę kolejową. Na najciekawszych odcinkach tradycyjnie zaplanowaliśmy fotostopy. Na trasie nie zabraknie linii, po których nie kursują już pociągi osobowe, a nawet takich, na których regularnego ruchu pasażerskiego nie było nigdy. Na uwagę zasługuje szczególnie wjazd do portu w Cigacicach (ostatnia taka okazja była w 2000 roku, kiedy grupa głównie niemieckich miłośników starej kolei wjechała tam pociągiem ciągniętym przez parowóz Ok1-359, który zresztą zainaugurował również nasze pociągi spod szyldu „Parowozem przez Wielkopolskę” w 2008 roku) oraz odcinek Czerwieńsk – Gubin. Cała trasa przedstawia się następująco:

Wolsztyn (wyjazd ok. 7:40) – Zbąszynek – Sulechów – Cigacice Port – Sulechów – Czerwieńsk – Gubin – Czerwieńsk – Zbąszynek – Wolsztyn (powrót ok. 19:00)

Skład
Skład pociągu stanowić będą trzy wagony serii Bhixt (popularne „ryflaki” – dwa typu 101A i jeden typu 43A), na czele których stanie parowóz Ty42-107. Wybierając skład kierowaliśmy się jak zwykle chęcią maksymalnego odwzorowania realiów historycznych – typowe na sieci PKP w latach 70. i 80. XX wieku wagony pociągnie więc parowóz reprezentujący serię, która dość powszechnie spotykana była aż do schyłku „epoki pary” w Polsce.

Rezerwacje
Rezerwować miejsca będzie można również tradycyjnie – za pomocą interaktywnego formularza zgłoszeniowego, który zostanie uruchomiony na naszej stronie internetowej (tpwp.pl) po otrzymaniu kalkulacji od przewoźnika i ustaleniu wysokości składki. Mając na uwadze poprzedni rok, kiedy ku naszemu wielkiemu zdziwieniu wszystkie bilety rozeszły się w ciągu dwunastu godzin (od 22:00 28.03.2012 r. do 10:00 29.03.2012 r.), tym razem dokładny termin (datę i godzinę) rozpoczęcia rezerwacji ogłosimy z co najmniej dwudniowym wyprzedzeniem tak, by możliwie wyrównać szanse potencjalnych uczestników.

Przy okazji zwracamy się do zainteresowanych, podobnie jak w ubiegłym roku, o propozycje fotostopów. Wszystkie wskazane drogą mailową (pociag@tpwp.pl) miejsca sprawdzimy przy okazji rozpoznania szlaku.


[link widoczny dla zalogowanych]

Czy Organizatorzy wiedzą już, kiedy - choć w dużym przybliżeniu - planowane jest uruchomienie formularza rejestracyjnego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Śro 13:01, 27 Mar 2013    Temat postu:

bydgoszcz_waskotorowa napisał:
Czy Organizatorzy wiedzą już, kiedy - choć w dużym przybliżeniu - planowane jest uruchomienie formularza rejestracyjnego?


Tuż po świętach, czyli w pierwszych dniach kwietnia. Uruchomienie formularza poprzedzi komunikat, w którym podana zostanie dokładna data i godzina jego odpalenia tak, aby wszyscy zainteresowani mieli potencjalnie równe szanse zarezerwowania biletów.

Pozdrawiam,
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 21:58, 27 Mar 2013    Temat postu:

Tomek, dzięki za informację.

Mam jeszcze jedno pytanie - o orientacyjny koszt. Czy można spodziewać się kwoty z "jedynką na przedzie", czy też dwójką? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pią 17:34, 29 Mar 2013    Temat postu:

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami uprzejmie informujemy, że formularz, za pomocą którego będzie można zarezerwować miejsca na pociąg specjalny "Parowozem przez Wielkopolskę 2013" zostanie uruchomiony na naszej stronie internetowej (tpwp.pl) we wtorek, 2 kwietnia 2013 r. o godzinie 20:00.

Jednocześnie informujemy, że koszt uczestnictwa w imprezie wyniesie 220 zł od osoby (w przypadku rejestracji i wpłaty do dnia 12 kwietnia 2013 r. – decyduje data zaksięgowania kwoty na naszym koncie) lub 260 zł (po upływie podanego wyżej terminu). Aby uniknąć problemów związanych z blokowaniem miejsc przez osoby zarejestrowane przed 12 kwietnia, które nie opłacą do tego dnia rezerwacji informujemy, że będą one automatycznie usuwane z listy uczestników. Cieszymy się, że mimo o kilka kilometrów dłuższej niż w ubiegłym roku trasy, większego brutta składu (cięższy parowóz oraz jeden wagon więcej, co jednak nie oznacza, że skład będziemy zapełniać do ostatniego miejsca – mając na względzie komfort samej podróży jak i chęć uniknięcia zamieszania podczas fotostopów), udało się utrzymać zeszłoroczną cenę

Pozdrawiam,
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychuPKP




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pią 20:49, 29 Mar 2013    Temat postu:

Czy wy sobie z ludzi jaja robicie? Ponad 200 miejsc i 220zł od łebka? Za rok taki wyjazd to już ponad 260zł będzie wydatek zapewne. Z chęcią bym się wybrał, ale dodając fakt, że sam nie mogę jechać(ach, ta niepełnoletność...), to 440zł za i tak nie długi odcinek(i w dodatku długa część pod drutem) to przesada. Rozumiem, że wy chcecie jak najmniej osób zabierać, żeby się dobrze fotki robiło, ale dajcie szanse tym mniej zamożnym pojechać. Mam już zaplanowane wyjazdy, które zostały opłacone i kolejne pół tysiąca(trzeba jakiś nocleg znaleźć) nie da rady wydać. Zaczynam się czuć, jakbym mieszkał w Niemczech, bo z reguły to około tyle kosztuje impreza u sąsiadów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 23:05, 29 Mar 2013    Temat postu:

krzychuPKP napisał:
Czy wy sobie z ludzi jaja robicie? Ponad 200 miejsc i 220zł od łebka? Za rok taki wyjazd to już ponad 260zł będzie wydatek zapewne.


Jak wiadomo Andrzej jeździ już Cadilaciem i kupił apratement w Wolsztynie, Tomek postawił willę pod Anastazewem, a Filip - wszyscy wiedzą, że Filip robija się Maybachem po Żuławach. A tak serio - chyba pod złym adresem kierujesz swoje pretensje - na temat cen PKP Cargo wysyłaj swoje żale na ul Grójecką 17 w Warszawie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychuPKP




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Konin

PostWysłany: Pią 23:47, 29 Mar 2013    Temat postu:

Przy założeniu zabrania 120 osób za 220zł wychodzi mi 26 400 zł. Koszt dostępu do trasy przejazdu(254km) to(dla składu o masie 300-450t) 1620,37zł( [link widoczny dla zalogowanych] ). To ile kosztuje w takim razie wynajęcie parowozu i wagonów oraz dwukrotne lub pojedyncze nawadnianie? Rozumiem, ze fotostopy też pewnie kosztują, ale aż tyle? Jeśli faktycznie tak drogo to wychodzi, to chcę znać dokładną kwotę wynajęcie pociągu(osobno parowozu i wagonów). Z góry dziękuję!
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychuPKP dnia Pią 23:48, 29 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sob 0:07, 30 Mar 2013    Temat postu:

krzychuPKP napisał:
Przy założeniu zabrania 120 osób za 220zł wychodzi mi 26 400 zł. Koszt dostępu do trasy przejazdu(254km) to(dla składu o masie 300-450t) 1620,37zł( [link widoczny dla zalogowanych] ).


Liczysz tylko stawkę podstawowową PLK. Rzeczywisty koszt przejazdu bezie gdzieś 2 razy wyższy. Dolicz do tego VAT i marżę PKP Cargo.


krzychuPKP napisał:

To ile kosztuje w takim razie wynajęcie parowozu i wagonów oraz dwukrotne lub pojedyncze nawadnianie? Rozumiem, ze fotostopy też pewnie kosztują, ale aż tyle? Jeśli faktycznie tak drogo to wychodzi, to chcę znać dokładną kwotę wynajęcie pociągu(osobno parowozu i wagonów). Z góry dziękuję!
Pozdrawiam!


PKP Cargo ma pozycję monopolisty i może dyktować warunki. Przeciętna cena uruchomienia składu historycznego to około 30 tysięcy złotych. Z podsyłem taboru w Polsce robi się ponad 60 000 zł. Konkretnej ceny zapewne Ci nikt nie poda - jest to w końcu tajemnica przedsiębiorcy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 9:48, 30 Mar 2013    Temat postu:

Niestety , tak jest jak pisze Ariel. Pociąg historyczny z fotostopami jest coraz droższy i nie jest to wymysł Organizatorów. Więc Droga Młodzieży nie ten adres pretensji. Z tego powodu nie pojechałem w zeszłym roku, miałem inne sprawy. Zawsze jest tańsza alternatywa innego Organizatora bez fotostopów z kolorowym pociągiem. Za trzy lata może tupnąć księgowy "i nic nie będzie".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wisnia




Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:58, 30 Mar 2013    Temat postu:

Jest trochę wolnego to przeprowadziłem małą analizę, która przyszła mi do głowy po dyskusji na temat kosztów pociągu TPWP.
W jednym czasie toczą się dwie dyskusje o tym samym – kosztach organizacji pociągów prowadzonych przez parowozy.

W jednym temacie mowa jest o tym, że prawdziwe koszty utrzymania parowozowni są większe (a przychody zawyżone) niż wykazane w biznes planie a i tak nie da się na tym zarobić. W tym temacie natomiast mowa jest o tym, że koszt pociągu jest za wysoki.

Wg „optymistycznego” biznes planu stawka za kilometr może wynosić ok. 75 zł. Jeśli stawka wynosi 75 zł/km, a pociąg ma przejechać 254 km to koszt powinien wynieść 19 050 zł. Biletów ma być 200 po 220 zł – to daje nam kwotę 44 000 zł.

No i co wychodzi z takich wyliczeń?

Policzmy jeszcze inaczej 44 000 zł podzielmy przez 254 km daje nam kwotę 173,23 zł/km. Należy założyć, że TPWP coś zostawia sobie z wpływów za pociąg (na swoją działalność), ale bez wątpienia nie jest to kwota 98 zł/km. Dla ułatwienia rachunków przyjąłem 5% dla TPWP, co daje różnicę ok. 90 zł/km. Czyli prawdziwa stawka za pociąg to 165 zł/km.

No i dochodzimy do ciekawych wniosków. Stawka za km w biznesplanie jest zaniżona o ponad 100%, a kilometry pociągów turystycznych zawyżone ponad 200%.

Może jeszcze trochę ciekawych spostrzeżeń – AndrzejT w swoich uwagach do biznes planu pisze
Cytat:
„Mówiąc wprost: cena w przeliczeniu na kilometr może być niższa niż w roku ubiegłym, jak również może odbiegać od wartości zakładanych w „Biznes Planie” na lata następne (wyliczonych poniżej). Dopiero analiza przychodów PKP CARGO S.A. tytułem uruchamianych pociągów turystycznych dałaby odpowiedź, czy po wprowadzeniu zaproponowanych stawek nie zmniejszy się popyt na tego typu usługi.”
Kiedy zmniejsza się popyt? Wtedy gdy rosną stawki, czyli po wprowadzeniu stawek 75 zł/km można liczyć się ze spadkiem zamówień. Z wypowiedzi AndrzejaT rozumiem, że analiza przychodów PKP CARGO S.A. dałaby odpowiedź czy stawka 75zł/km może być niższa (Andrzej właściwie wprost pisze, że stawka może być niższa), żeby nie zmniejszyć popytu.

No i teraz to już zupełni nic mi nie pasuje. To ile właściwie kosztuje wynajęcie pociągu z parowozem na jeden kilometr?

Żeby zamieszać jeszcze więcej zadam jeszcze jedno (być może głupie) pytanie. Czym (o ile) różni się koszt wynajęcia składu zabytkowego od składu kolorowego? Czy stawka za wynajęcie składu zabytkowego jest większa bo jest zabytkowy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 22:13, 30 Mar 2013    Temat postu:

to tak nie do końca , pociąg z kilkunastoma fotostopami jedzie wedle zupełnie innych ustaleń ruchowych na liniach, często wieżdża tam gdzie wogóle osobowe sie nie pojawiaja a to wymaga ustaleń. Poza tym zużycie węgla i wody w związku z tym też jest inne. Wyjazd kilkunastogodzinny to też dwie drużyny a więc inne koszty, jest troche tych "inności". Poza tym weź pod uwagę że miejsca nie sa wykorzystywane w 100% pod kątem porządku na fotostopach i komfortu robienia zdięć aby w trudnych miejscach ludzie sobie na plecy nie wchodzili. Absolutnie nie można brac tej samej miary na dwie zupełnie odmienne imprezy dla zupełnie innych pasażerów.
Oczywiście nie bronię PKP bo sam bym chciał jechac taniej , w zeszłym roku wogóle nie pojechałem powalony ceną. Teraz wjeżdżamy do portu , pamętam impreze "Barkas" i wjazd na teren bazy szerokotorowej pod Braniewem która wymagała zezwoleń dogadywania sie itd. niestety takie tematy tez generuja koszty, to nie sa pociągi dla "Matek z dziećmi"


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Sob 22:19, 30 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 2:10, 31 Mar 2013    Temat postu:

Racja (to co pisze mój "przedpiśca"). Zapewniam, że za pociąg do Gubina TPWP zapłaci dużo więcej niż wspomniane 75 zł/km - głównie przez wydłużony czas jazdy. Poza tym na pokładzie nie będzie 200 osób. Jako zamawiający nie dostajemy wyszczególnionych poszczególnych składowych kalkulacji, ale logicznym jest, że praca obsługi, materiały eksploatacyjne i węgiel (których przy dłuższej imprezie i to z fotostopami zużyje się więcej) też kosztują i jeżeli daną trasę można przejechać w 6 godzin, ale można też w 12, to w drugim przypadku przewoźnik musi policzyć za to więcej.
Gdyby robienie pociągów było tak intratnym biznesem jak się niektórym wydaje, to zapewniam, że robilibyśmy to częściej niż 2 razy w roku. No i z pewnością doczekalibyśmy się większej konkurencji (przynajmniej na polu pociągów fotostopowych).

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej T. dnia Nie 2:16, 31 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:40, 31 Mar 2013    Temat postu:

Andrzej, czy otrzymaliście już może, przy okazji wyceny, potwierdzenie dokładnego rozkładu od PLK? Chodzi głównie o godziny odjazdu/przyjazdu w obie strony do Zbąszynka i Sulechowa, gdyż od tego może zależeć możliwość dotarcia na imprezę uczestników z innych części kraju, którzy nie będą mogli nocować w Wolsztynie/Lesznie/Poznaniu i okolicach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pon 18:12, 01 Kwi 2013    Temat postu:

bydgoszcz_waskotorowa napisał:
Andrzej, czy otrzymaliście już może, przy okazji wyceny, potwierdzenie dokładnego rozkładu od PLK? Chodzi głównie o godziny odjazdu/przyjazdu w obie strony do Zbąszynka i Sulechowa, gdyż od tego może zależeć możliwość dotarcia na imprezę uczestników z innych części kraju, którzy nie będą mogli nocować w Wolsztynie/Lesznie/Poznaniu i okolicach.


Pozwolę sobie odpowiedzieć za kolegę. Oficjalnego rozkładu jeszcze nie ma, aczkolwiek pociąg będzie w Zbąszynku około godz. 8:20 (tak więc możliwy jest przyjazd KW 77225 z Poznania (Poznań 6:45, Zbąszynek 8:01). Z powrotem w Zbąszynku będziemy około godz. 18:20.

Pozdrawiam,
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 10:01, 02 Kwi 2013    Temat postu:

Przypominam, że dzisiaj o 20:00 na tpwp.pl ruszają zapisy na "Parowozem przez Wielkopolskę 2013"!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin