Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wolsztyn Experience 9.02.2007
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert77




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Czw 10:33, 07 Lut 2008    Temat postu:

stasiek napisał:
"Skanseny typu PSMK, TZOK i inne duszą się we własnym sosie i nie mogą "wypłynąć" na szerokie wody... mimo że prężnie działają i chcą coś zrobić dla kolei."


No to słuchamy propozycji dla skansenów jak wypłyąć na szerokie wody
Pozdrawiam
St



Propozycje są następujące. PKP musi zmienić swój stosunek do skansenów prywatnych. Przede wszystkim PKP nie może traktować skansenów prywatnych jako konkurencję o czym w prost się nie mówi i nikt tego z PKP nie powie ale tak to już jest.

Po drugie powinny zmienić sie przepisy regulujące własność terenów i obiektów na których położone są skanseny nie należące do PKP.
Ceny dzierżawy terenu i obiektów są zbyt wygórowane wobec możliwości finansowych skansenów.

Powinna zmienić się również ustawa o ochronie zabytków. Ponieważ jest nie precyzyjna i mocno blokuje ratowanie zabytków kolejnictwa.
Do tego dochodzi niekompetencja urzędników - konserwatorów zabytków, którzy parowozu od elektrowozu nie odróżniają....

Przykładów można mnożyć jeszcze wiele...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 11:48, 07 Lut 2008    Temat postu:

1. Zmienić stosunek PKP - proponuję zapoznać się ze stroną PSMK i w zakładce sprawdzić sponsorów:

PKP Cargo:

"PKP Cargo" jest sponsorem renowacji kilku zabytkowych pojazdów szynowych, w tym pomnika techniki: parowozu OKl27-10 z kolekcji Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.


"PKP Cargo" jest Głównym Sponsorem organizowanych w 2005r. przez PSMK obchodów "160-lecia Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeński

PKP Energetyka:

"PKP Energetyka" systematycznie wspiera renowację i odbudowę zabytkowych pojazdów szynowych z kolekcji Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.

Widać, że PKP traktuje PSMK jako konkurencję.

2. "Ceny dzierżaw terenu..." znów odsyłam do strony PSMK, a dokładniej, jak by się komuś nie chciało szukać:

"Dopiero 8 listopada 2002 roku PSMK stało się pełnoprawnym właścicielem zasadniczej części kompleksu byłej skierniewickiej parowozowni."

Prawny właściciel płaci za dzierżawę? Komu sobie...?

Zmienić ustawę i zwiększyć kompetencje użędników, żeby stowarzyszenia nie kisiły się we własnym sosie i "wypłyęły" na szerokie wody, co ma jedno do drugiego?

Pozdrawiam
St

PS. Piszę o PSMK dlatego, ze wszystkie informacje potrzebne do zbicia argumentów Kolegi znajdują się na stonie internetowej, a Kolega pisał o PSMK.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek1972




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 11:55, 07 Lut 2008    Temat postu:

Witam !
A tak w kwestii formalnej ...
Czy przejazd do Jelcza i spowrotem jest odpłatny ?
Czy z Leszna do Wolsztyna w ruchu planowym skład ciągnie parowóz ? Jeżeli tak,to uprzejmnie proszę o podanie godziny ....

Do zobaczenia Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert77




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Czw 18:31, 07 Lut 2008    Temat postu:

stasiek napisał:
1. Zmienić stosunek PKP - proponuję zapoznać się ze stroną PSMK i w zakładce sprawdzić sponsorów:

PKP Cargo:

"PKP Cargo" jest sponsorem renowacji kilku zabytkowych pojazdów szynowych, w tym pomnika techniki: parowozu OKl27-10 z kolekcji Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.


"PKP Cargo" jest Głównym Sponsorem organizowanych w 2005r. przez PSMK obchodów "160-lecia Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeński

PKP Energetyka:

"PKP Energetyka" systematycznie wspiera renowację i odbudowę zabytkowych pojazdów szynowych z kolekcji Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.

Widać, że PKP traktuje PSMK jako konkurencję.

2. "Ceny dzierżaw terenu..." znów odsyłam do strony PSMK, a dokładniej, jak by się komuś nie chciało szukać:

"Dopiero 8 listopada 2002 roku PSMK stało się pełnoprawnym właścicielem zasadniczej części kompleksu byłej skierniewickiej parowozowni."

Prawny właściciel płaci za dzierżawę? Komu sobie...?

Zmienić ustawę i zwiększyć kompetencje użędników, żeby stowarzyszenia nie kisiły się we własnym sosie i "wypłyęły" na szerokie wody, co ma jedno do drugiego?

Pozdrawiam
St

PS. Piszę o PSMK dlatego, ze wszystkie informacje potrzebne do zbicia argumentów Kolegi znajdują się na stonie internetowej, a Kolega pisał o PSMK.


Mam prośbę, do Stasika aby dokładnie popatrzył na to co dzieje się nie tylko w PSMK. Oni nie są jedymy skansenem w Polsce.
PSMK ma swój teren a np inne skanseny nie mają. Nie przykładaj jednej miary do wszystkich skansenów.

W przypadku sponsorów to PKP CARGO nie zasponsoruje działań np. w TOZK....

Dla przykładu zainteresowałbyś się tematem szerzej. Np. w Pyskowicach mamy problem z przejęciem hali wachlarzowej, która zapadła się 2006 roku, a do dziś PKP Nieruchomości z Katowic nie zrobiły nic aby ratować ponad 100 letni zabytek. Co Ty na to? Od 10 lat prowadzone są starania o przejęcie obiektów wraz z parowozownią i się nie da...


Może teraz mnie zrozumiesz? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Czw 18:36, 07 Lut 2008    Temat postu:

Robert77 napisał:


Myślę, że trochę rozjaśniłem sytuację.

Robercie a ja mam wrażenie, że sytuacja nieco się zagęściła. Przyznam szczerze, że w poście nieco się pogubiłem. Wszelkie działania Engliszy na terenie Najjaśniejszej RP to po prostu bezlitosny biznes, w którym liczy się zysk, a nie miłość do parowozów (może z początku było inaczej, ale teraz wiadomo jak jest). Niech oni sobie robią te kilkanaście-kilkadziesiąt zamkniętych przejazdów rocznie w Wolsztynie, Wrocławiu i Chabówce. Na zdrowie! Niech jeżdżą sobie na parowozach. Też na zdrowie! Ale tworzenie z nich narodu wybranego zbawiającego polskie muzealnictwo kolejowe... Nie podoba mi się takie podejście. Może narażę się wielu czytelnikom tego forum, ale jeżeli coś ma być żałosne i badziewne, to może niech tego lepiej nie ma wcale?
A co do skansenów PSMK i TOZK to chyba źle trafiłeś, bo na tym forum (tak jak i zresztą na "starym") udzielają się ludzie zaangażowani w sprawę tych skansenów całym swoim jestestwem. I oni już dobrze wiedzą jakie są ich problemy oraz jak je rozwiązywać.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert77




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Czw 18:49, 07 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
Wszelkie działania Engliszy na terenie Najjaśniejszej RP to po prostu bezlitosny biznes, w którym liczy się zysk, a nie miłość do parowozów (może z początku było inaczej, ale teraz wiadomo jak jest).


Filipie, nie znam dokładnie intencji Anglików, wierze że mają czyste intencje wobec ratowania zabytków oraz organizowania zamkniętych przejazdów.
Przejazdy dla Anglików czy Niemców sa organizowane tylko dla pieniędzy. Zarabia na tej operacji wiele ludzi w tym konkretnty Zakład Taboru PKP CARGO. Są to nie małe pieniądze i nie zmienimy tego. Wręcz przeciwnie. Takich pociągów będzie znacznie więcej. Moim zdaniem organizacja takich pociągów jest potrzebna pod warunkiem że ma to jakiś sens. W przypadku przemalowywaniu polskich lokomotyw na modłę Anglików to nie widzę w tym sensu.
Rozumiem uruchomienie pociągu retro z polskim parowozem i polskimi wagonami.


Cytat:
Ale tworzenie z nich narodu wybranego zbawiającego polskie muzealnictwo kolejowe...


Troszkę nie tak to trzeba rozumieć. Nie jest celem zabawianie Anglików, tylko Anglicy mają kasę a Polacy nie i tu jest pies pogrzebany.
Podejrzewam, że gdyby koleje muzealne i skansenowe były na tym samym poziomie co w Anglii to nie było by takiego parcia ze strony Anglików czy Niemców.

Cytat:
A co do skansenów PSMK i TOZK to chyba źle trafiłeś, bo na tym forum (tak jak i zresztą na "starym") udzielają się ludzie zaangażowani w sprawę tych skansenów całym swoim jestestwem. I oni już dobrze wiedzą jakie są ich problemy oraz jak je rozwiązywać.


Nie muszę czytać tego czy innego forum aby wiedzieć jaka jest sytuacja w PSMK czy TOZK.
Problemy TOZK rozwiązujemy nie na forum publicznym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 18:58, 07 Lut 2008    Temat postu:

Robert77 napisał:

Nie muszę czytać tego czy innego forum aby wiedzieć jaka jest sytuacja w PSMK

Po raz kolejny proszę, abyś nie wypowiadała się w temacie PSMK, zwłaszcza na podstawie doświadczeń z innych organizacji.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 23:04, 07 Lut 2008    Temat postu:

Robert77 napisał:


Mam prośbę, do Stasika aby dokładnie popatrzył na to co dzieje się nie tylko w PSMK. Oni nie są jedymy skansenem w Polsce.
PSMK ma swój teren a np inne skanseny nie mają. Nie przykładaj jednej miary do wszystkich skansenów.

W przypadku sponsorów to PKP CARGO nie zasponsoruje działań np. w TOZK....

Dla przykładu zainteresowałbyś się tematem szerzej. Np. w Pyskowicach mamy problem z przejęciem hali wachlarzowej, która zapadła się 2006 roku, a do dziś PKP Nieruchomości z Katowic nie zrobiły nic aby ratować ponad 100 letni zabytek. Co Ty na to? Od 10 lat prowadzone są starania o przejęcie obiektów wraz z parowozownią i się nie da...


Może teraz mnie zrozumiesz? Wink


Nie przeczytałeś dokładnie mojego posta, pisałem w nim wyraźnie, że odnoszę się do PSMK poniewaz wszystkie informacje do zbiciaargumentów znalazłem na stronie i nie potrzebowałem, zadnej "tajnej" wiedzy.

Rozumiem i zdaję sobie sprawę, ze każdemu jest cieżko ale takie stwierdzenie jak i brak kompetencji użędników nie mogą być argumentem. Tak samo jak uważam, ze nie mozna patrzeć na wszystkie organizacje poprzez pryzmat TOZK.

Poza tym wciążnie ma odpowiedzi na zadane prez mnie pytanie, o receptę, jak według Kolegi organizacje mają "nie kisić się we własnm sosie", ale może inaczej, co przez to Kolega rozumie?
Pzodrawiam
St


Post został pochwalony 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 23:36, 07 Lut 2008    Temat postu:

Robert77 napisał:
Mikole robią tylko fotki i piszą bzdury na forach aby nabić liczbę postów ale nic poza tym nie potrafią zrobić.

WYPRASZAM SOBIE!!! Ja i moi koledzy a nawet ludzie, których nie znam osobiście, poświęcamy swój cenny czas i pieniądze aby ratować zabytki kolejnictwa i nie wmawiaj mi kolego, że nic po za tym nie potrafimy zrobić. Potrafimy i to więcej niż ci sie wydaje a już nie długo zdziwisz sie i to bardzo, jak wiele potrafimy. Nie robimy tego tylko dla siebie, choć ta praca sprawia satysfakcję, tylko dla większej rzeszy ludzi którzy będą oglądać te odrestaurowane eksponaty.
Szepol jestem w sobotę przy Ty5.

P.S-Po przeczytaniu tego postu, śmiem stwierdzić, że cytowany przeze mnie tekst pasuje do ciebie, kolego Robert77, piszesz bzdury i nabijasz sobie liczbę postów, świadomie lub nie, obrażasz innych ludzi, którym nie straszne jest wejść pod lokomotywę ze szlifierą, a po całym dniu cięźkiej pracy tylko oczy sie nam błyszczą a cali jesteśmy czarni od syfu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert77




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Pią 10:16, 08 Lut 2008    Temat postu:

Cytat:
WYPRASZAM SOBIE!!! Ja i moi koledzy a nawet ludzie, których nie znam osobiście, poświęcamy swój cenny czas i pieniądze aby ratować zabytki kolejnictwa i nie wmawiaj mi kolego, że nic po za tym nie potrafimy zrobić.

Robercie, nie mam zamiaru wmawiać akurat Tobie że nic nie umiesz zrobić. Chwała Ci za To jeśli cokolwiek robisz przy taborze. Jeśli to prawda to ja się strasznie cieszę, że są ludzie, którzy oprócz gadania na forum potrafią coś zrobić dla kolei - oprócz cykania fotek...

Cytat:
P.S-Po przeczytaniu tego postu, śmiem stwierdzić, że cytowany przeze mnie tekst pasuje do ciebie, kolego Robert77, piszesz bzdury i nabijasz sobie liczbę postów, świadomie lub nie, obrażasz innych ludzi, którym nie straszne jest wejść pod lokomotywę ze szlifierą, a po całym dniu cięźkiej pracy tylko oczy sie nam błyszczą a cali jesteśmy czarni od syfu

Nie nabijam liczby postów tylko wypowiadam swoje zdanie w temacie.
Nie mam zamiaru obrażać ludzi. Przedstawiam tylko mój punkt widzenia.
Każdy ma prawo się wypowiedzieć. Od tego jest forum.

Z ciekawości napisz w którym skansenie działasz? Smile
Pozdrawiam serdecznie.

Swoją drogą lepiej wrócić do głównego wątku niż go zmieniać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:36, 08 Lut 2008    Temat postu:

Robert77 napisał:


W przypadku sponsorów to PKP CARGO nie zasponsoruje działań np. w TOZK....


Robercie - zatem skoro miałeś na myśli problemy TOZK, to czemu pisząc o "duszeniu się we własnym sosie" wymieniłeś także PSMK? Ja poczułem się urażony, bo wiem że jest wiele osób związanych ze Skierniewicami, którzy wyleźliby ze skóry (i wyłażą!) żeby zrobić coś dla Idei. Twój post był więc nie tylko mało spójny z prawdą, lecz - co gorsza: mógł zaszkodzić wizerunkowi PSMK, kształtowanemu przez ponad 20 lat.

Ponawiam także pytanie Staśka - co (jeszcze) Twoim zdaniem powinny zrobić organizacje miłośnicze we własnym zakresie, aby zmienić trudną sytuację muzealnictwa kolejowego w Polsce? Dobre pomysły zawsze w cenie, a to forum jest jednym z lepszych miejsc do ich prezentacji.

Pozdrawiam
schlottermeyer


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 11:56, 08 Lut 2008    Temat postu:

Robert77 napisał:

Z ciekawości napisz w którym skansenie działasz? Smile
Pozdrawiam serdecznie.

Swoją drogą lepiej wrócić do głównego wątku niż go zmieniać.


Wypowiem się w imieniu Roberta. Nie działa z żadnym ze wspomnianych skansenów. Podpowiedział już dość. Działa przy Ty5.

Poza tym myślę, że dalsza rozmowa o skansenach znacząco odbiega od zasadniczego tematu, więc proponuję by złożyć oddzielny temat na temat działania skansenów i innych instytucji muzealnych na terenie naszego kraju
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P.Mierosławski




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:24, 08 Lut 2008    Temat postu:

Filip B. napisał:
A mnie to wszystko dziwi... Robienie mega-szopki z jakimś nieopisanym potworem w postaci zmasakrowanej pseudomalowaniem EU07 (przypominam - Pafawag Wrocław 4E-054/1969, a nie cokolwiek angielskiego 195x), czy puszczanie kompletnie niepasującego do polskiego składu parowozika... I jeszcze wszystkich wkoło to podnieca. Najgorsze jest to, że potem chwali się poziom muzealnictwa kolejowego w Polsce. (...) Jakby historia kolei na ziemiach polskich była tak beznadziejnie skromna i pozbawiona jakichkolwiek ciekawych wydarzeń.

Ano właśnie, święte słowa Panie Filipie.
Ciekawe, czemu tę Bogu ducha winną EU07 nie pomalowano w Kaczory Donaldy & Myszki Miki. Wszak i kaczory, i myszki to równiez bardzo, bardzo wielka tradycja - tak na oko jakoś siedemdziesięcioletnia.
Założyłbym się też, że rozpoznawalność marki byłaby znacznie większa niż tych kolorów BR. Przyszłoby znacznie więcej potencjalnych klientów.
A już na poważnie. Gdyby cały ten festyn był tylko festynem nic bym nie powiedział. "De gustibus, et de coloribus..." Szanuję to, że jedni wolą festyn, strzelanie do tarczy, watę cukrową i zawody we wspinaniu się na słup nasmarowany mydłem. Szanuję takze i to, że inni wolą operę.
Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego miesza się pojęcia. Dlaczego mianem "muzealnictwa" czy "oryginalności" mianuje się może ludyczne a może komercyjne pomysły.
Niepokoi mnie to, że słychać zachwyty nad kolejowym festynem, a tylko 46 km dalej, licząc od miejsca organizacji festynu, rozpada się właśnie w pył jedna z ciekawszych kolekcji wagonów, czasem nawet 130-letnich.
Takie to muzealnictwo i oryginalność...

Pozdrawiam Paweł Mierosławski

PS nie odpowiadam na zaczepki, więc próbowac szkoda czasu i klawiatury.


Post został pochwalony 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 1:22, 10 Lut 2008    Temat postu: festyn i kasa na zabytki

Onegdaj na Tej szacownej stronie WE bardzo mocno wychwalało swoje zasługi poprzez sponsorowanie wolsztyńskich parowozów i infrastróktury ustami swoich polskojęzycznych rzeczników.Minęło kilka lat ciszy w temacie. Słychac tylko o imprezach , festynach i....koniec dobroci.PKP należy sie co w umowie i....?Zdaje sie że koniec zbliża sie szybciutko , juz nie ma czym jeździc , maszyny defektują na potęgę i nie słychac aby coś skapneło z kieszeni "Guru"
A może Panowie z Wolsztyńskiego Stowarzyszenia bliżej znają szczegóły?
John


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Nie 1:32, 10 Lut 2008    Temat postu: Re: festyn i kasa na zabytki

John C. napisał:

John

Na te pytania Johnie nie otrzymamy odpowiedzi. W ogóle jakim prawem śmiemy się czepiać? Przecież wszystko jest ok. Mamy pożywkę, jaką powinny być dla nas GWR z Bipą i niebieska siódemka, planowce z peiksem w Śmiglu i oczojebna tekatka. Cieszcie się Polacy, że łaska pańska na was skapnęła! A że PKP daje się doić z poważnej kasy... to tylko ich problem, a nie nasz, prawda ?

A tak z drugiej strony - jak impreza we Wrocławiu? Może jakaś relacja ?

Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin