Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co z tym Lesznem?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aquirlan




Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Leszno(Ty2 1086)

PostWysłany: Pią 19:17, 20 Lip 2012    Temat postu: Co z tym Lesznem?

Witam wszystkich forumowiczów! Na wstepie chciałbym przeprosić za tworzenie tak ogolnego tematu, ale jestem w zasadzie laikiem, który poszukuje pewnych informacji.
Przechodząc do meritum: Czy ktoś poinformowany mógłby mi powiedzieć, jakie są plany wobec poszczególnych lokomotyw zebranych w Lesznie, szczególnie Ty2-1086 (czy będzie cięty) Ty3-2 (czy w końcu ktoś się nim zainteresuje), Ol49-60 (czy ktoś go pomaluje i przywróci do słuzby) i Ol49-23 (czy w ogóle będzie naprawiany, czy jest już tylko dawcą części)? Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje na temat powyższych lokomotyw i mam jeszcze jedno pytanie - jaki jest koszt naprawy parowozu, przykładowo Ty3-2 w jego obecnym stanie? Przez "naprawę" rozumiem wszelkie przeglądy, części, dopuszczenia. Bez nawęglenia Wink. Oczywiście chodzi o kwotę w jakims przedziale, od x do y.
Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam serdecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 21:17, 20 Lip 2012    Temat postu: Re: Co z tym Lesznem?

aquirlan napisał:
Ty2-1086 (czy będzie cięty)


Możliwe, ale mało realne

aquirlan napisał:
Ty3-2 (czy w końcu ktoś się nim zainteresuje)


Myślę że właściciel powinien się nim zainteresować, tak jak innymi parowozami. Jest nim PKP Cargo.


aquirlan napisał:
Ol49-60 (czy ktoś go pomaluje i przywróci do słuzby)


Pomalowanie parowozu nie równa się z przywróceniem do służby. Zupełnie inna bajka, zupełnie inne koszty. Właściciel nie ma powodu ściągać tej maszyny do Wolsztyna, podobnie jak Ty3, bo skoro ma stać i rdzewieć to lepiej żeby stał schowany w Lesznie, czy Powodowie niż straszył turystów we Wolsztynie.

aquirlan napisał:
Ol49-23 (czy w ogóle będzie naprawiany, czy jest już tylko dawcą części)?


Myślę, że każdy by sobie tego życzył. Decyzje o naprawie wielokrotnie już odkładano. Sam parowóz jest fizycznie przygotowany do demontażu kotła, która miała się odbyć w Interloku. We Wolsztynie są dwa sprawne Ol49-59 i 69. Czy zdecydują się robić trzecią oelkę zamiast np Pt47-65, albo Pm36, nie wiem.

aquirlan napisał:
jaki jest koszt naprawy parowozu, przykładowo Ty3-2 w jego obecnym stanie? Przez "naprawę" rozumiem wszelkie przeglądy, części, dopuszczenia


Zdecydowanie za dużo by ktokolwiek podjął się naprawy tego parowozu, dla którego nie ma specjalnie zajęcia. Pociągów towarowych już prawie 10 lat nie obsługuje się parowozami, a ruch turystyczny w Wielkopolsce jest znikomy, nie licząc paru pociągów TPWP i TurKolu. A parowóz czy stoi wygaszony, czy jeździ generuje ogromne koszty. Co najwyżej można apelować do właściciela, tzn Cargo żeby sprowadzili maszyny do Wolsztyna i schowanie w hali.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Szymek dnia Pią 21:18, 20 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aquirlan




Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Leszno(Ty2 1086)

PostWysłany: Pią 23:27, 20 Lip 2012    Temat postu: Re: Co z tym Lesznem?

Szymek napisał:
Możliwe, ale mało realne

Czyli raczej będzie tak stał dopóki, doputy nie zdemontują zupełnie wszystkiego, złodzieje nie ukradną blach (SOKistów w Lesznie prawie nie ma), a cała reszta się nie rozsypie?
Co do oelki 60 - z tego, co widziałem na stronie p. T. Czarneckiego, to został on odstawiony do zewnętrznej renowacji. Z kolei z tego, co widziałem sam, zewnętrzna renowacja polega na tym, że stoi na zewnątrz i rdzewieje. Z reszta Tr5 odstawiony do Leszna wrócił po dwóch latach do Wolsztyna również w stanie "zastanym". Natomiast cóż - nie wiem, czy można powiedzieć, że w Lesznie loki są schowane. W sumie je widać, co tylko wystawia świadectwo PKP Cargo, a poza tym - co dość oczywiste - to nie rozwiązuje problemu. Rozumiem, że w takim razie w Lesznie rewolucja się nie szykuje i niezależnie od tego, czy przyjdę tam znów za tydzień, miesiąc, czy rok, to nic się nie ruszy, poza tym, że bardziej zardzewieje? Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez aquirlan dnia Pią 23:43, 20 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Sob 13:49, 21 Lip 2012    Temat postu:

W momencie gdy zamykano zakłady w Gnieźnie to Leszno miało przejąć naprawy parowozów. Przeprowadzono trzy całkiem udane rewizje Pm36, Ol49-59 i 69. Zanim to nastąpiło w ramach szkolenia rozpierdolili Ol49-111, niegdyś gwiazdę parowozowni Wolsztyn. Jej części powinny się jeszcze kulać po szopie. Ztcw warsztat zaprzestał jakichkolwiek napraw parowozów i nie planuje się w przyszłości do nich wracać.

Ol49-60 miała zostać sprzedana do Niemiec. Ściągnięto ją do Leszna w celu renowacji. Do transakcji nie doszło tak samo jak do renowacji, a szkoda. Tr5 ściągnęli do Wolsztyna w celu zabezpieczenia go przed dewastacją, jest to unikat na skale światową i dlatego zrobili dla niego wyjątek. Oprócz Ty3, Ty2, Ol49-23 i 60 w Lesznie stoi jeszcze oryginalna Ol49-69, szczątki Ol49-111, oryginalny tender Pt47-112, tender od Ty42-87, oraz dwa pudła tendrów od Ol49. I zapewne jak przyjedziesz za rok, czy dwa, ujrzysz ten sam żałosny widok. Najrozsądniej byłoby ściągnąć wszystko w jedno miejsce i zabezpieczyć; choćby do Powodowa. Ale od tego są odpowiedni ludzie w Poznaniu i Wolsztynie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szymek dnia Sob 13:52, 21 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Nie 21:08, 22 Lip 2012    Temat postu:

Szymek napisał:
Ol49-60 miała zostać sprzedana do Niemiec.


Nieprawda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 12:51, 23 Lip 2012    Temat postu:

t-o napisał:
Szymek napisał:
Ol49-60 miała zostać sprzedana do Niemiec.


Nieprawda.


Rozwiń to. Powiedziałeś A, powiedz B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Wto 18:12, 24 Lip 2012    Temat postu:

Nie miało być sprzedaży tylko depozyt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 22:16, 26 Lip 2012    Temat postu:

Jak wynika z wypowiedzi p. A. Jabłońskiego z PKP Cargo Poznań naprawy parowozów przeniesione będą z Leszna do Chabówki. I tylko Ol-ki będą naprawiane, oraz Pt47. Wynika to z załączonego filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=uQ-2JsBB4j4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miki Barcin




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 7:13, 27 Lip 2012    Temat postu:

Po co oni chcą ściągać z Chabówki Ol49-100? Mają dwie oelki jutro jedna do turkola a druga stoi. Właśnie w takich sytuacjach powinna być rozpalona i jeździć druga w planie, a nie spalinówkę puszczać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 10:07, 27 Lip 2012    Temat postu:

Miki Barcin napisał:
Po co oni chcą ściągać z Chabówki Ol49-100? Mają dwie oelki jutro jedna do turkola a druga stoi. Właśnie w takich sytuacjach powinna być rozpalona i jeździć druga w planie, a nie spalinówkę puszczać.


Kolego, temat był już wiele razy obgadywany...w takich sytuacjach, jak w ten weekend, nie chodzi o brak parowozów, czy złe nimi zarządzanie, a o brak maszynistów do obsługi jednocześnie całodniowego specjala i planu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Miki Barcin




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:08, 28 Lip 2012    Temat postu:

To skoro brakuje maszynistów to tym bardziej nie rozumiem po co im ta trzecia Oelka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Sob 12:33, 28 Lip 2012    Temat postu:

Brak maszynistów to stara, powtarzana od 10 lat śpiewka. Ludzi z uprawnieniami w okolicy nie brakuje; Zbąszynek i Leszno miały parowozownie to i mają maszynistów. Młodych też nie brakuje. Poprostu "niedasie".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pt47-106




Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MD Przeclaw/Gryfino

PostWysłany: Pon 0:22, 30 Lip 2012    Temat postu:

a co do ol49-60 to już w Choszcznie w skansenie stalą jako niesprawna to nie wiem czy jest szasa na jaka kolewiek odbudowę
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly97




Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:32, 23 Sie 2012    Temat postu:

Byłem w ten poniedziałek w Lesznie i nigdzie nie widziałem parowozu Ty2-1086. Na "grzałce" już go nie ma, ponieważ wstawili dość duży piec.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aquirlan




Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Leszno(Ty2 1086)

PostWysłany: Pon 16:45, 10 Wrz 2012    Temat postu:

Przepraszam, że opuściłem wątek, ale robiłem w tym czasie "research". Dostałem informację z PKP Cargo, że wszystkie parowozy z Leszna zostaną przetransportowane i "wyeksponowane" (czyli będą stały gdzieś z boku") w Wolsztynie. W sprawie harmonogramu transportu mam zadzwonić do Wolsztyna, co pewnie niedługo zrobię.

@mały97 - na grzałce nie stoi od ponad roku. Powinien stać w szeregu, koło obrotnicy (na torze będącym na wprost od pierwszego stanowiska lokomotywowni licząc od strony szlaku), przed Ty3-2 i Ol49-23 (od lokomotywowni w kierunku na Poznań). Już chyba miesiąc mnie w Lesznie nie było, więc możliwe, że coś się pozmieniało. Na pewno Tr5-65 i Ol49-7 wyjechały do Wolsztyna (chyba na początku lipca).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin