Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dziwne oznaczenia na parowozach
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tekatka




Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:20, 12 Sie 2013    Temat postu: Dziwne oznaczenia na parowozach

Wracając ze skansenu w Chabówce, pojechałem zobaczyć dwa parowozy w Suchej Beskidzkiej, zauważyłem na skrzyniach wodnych oznaczenia informujące o, tym iż są one własnością muzeum kolejnictwa w warszawie.

Poprzednio, podczas pobytu w Chabówce, zauważyłem na tylnej ścianie budki parowozu napis MUZ III, jednak nie wiedziałem o czym to znaczy i sądziłem, iż ten napis jest na parowozie od początku pobytu skansenu, dopiero po zobaczeniu parowozów w Suchej Beskidzkiej

Trzeba wyjaśnić ten akt dewastacji tych parowozów i usunąć te napisy które są nikomu nie potrzebne. Prosiłbym, jeśli zauważono podobne napisy na jakimś parowozie, o wpisanie ich. Moglibyśmy zrobić listę tychże.

zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tekatka dnia Pon 12:23, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 12:28, 12 Sie 2013    Temat postu:

Tekatka, nie siej fermentu. Eksponaty muzealne muszą być oznaczone.
Fakt, oznaczenia powinny być w miejscach mało eksponowanych, ale jednak są wymagane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tekatka




Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 12:43, 12 Sie 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Tekatka, nie siej fermentu. Eksponaty muzealne muszą być oznaczone.
Fakt, oznaczenia powinny być w miejscach mało eksponowanych, ale jednak są wymagane.


Dlaczego muszą być oznaczone tym, iż własnością muzeum kolejnictwa? Na parowozach z Chabówki jakoś nie ma napisów o tym, iż są własnością skansenu czy muzeum kolejnictwa, z wyjątkiem TKb 1479. Dla mnie jakoś to jest dziwne, przecież te parowozy od prawie 40 lat są własnością muzeum kolejnictwa, a dopiero teraz są oznaczone.

Od kiedy niby są wymagane oznaczenia? Po za tym dla kogo podana jest informacja i jaki ma wpływ na stan parowozu?

Sądziłem bardziej o tym, iż jest to celowa prowokacja i wandalizm.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tekatka dnia Pon 12:46, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 14:01, 12 Sie 2013    Temat postu:

Tekatka, na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach wydano rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 30 sierpnia 2004 r. w sprawie zakresu, form i sposobu ewidencjonowania zabytków w muzeach, którego paragraf 6 ust. 1 wyraźnie stanowi, że muzealium wpisane do księgi inwentarzowej otrzymuje zawsze, gdy jest to możliwe, nieusuwalne oznakowanie, składające się z oznaczenia właściciela i numeru księgi inwentarzowej. Zgodnie z ust. 2 tego samego paragrafu oznakowania dokonuje się techniką zapewniającą jego trwałość, bezpośrednio na przedmiocie, w miejscu najmniej widocznym, nienaruszającym wizualnego kształtu muzealium. W szczególnych przypadkach oznakowanie może być przymocowane do muzealium w sposób możliwie trwały.

Nie wiem oczywiście jak jest w tych przypadkach. Czy te pojazdy są własnością Muzeum i są w księdze inwentarzowej? Jakie są ich rzeczywiste oznakowania w księdze?
Pytań jest trochę, ale te należałoby kierować do Muzeum

W przypadku skansenów może być inaczej, bo nie wszystkie są muzeami w rozumieniu ustawy o muzeach. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tekatka




Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:38, 12 Sie 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Na podstawie ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach wydano rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 30 sierpnia 2004 r. w sprawie zakresu, form i sposobu ewidencjonowania zabytków w muzeach, [...]


Teraz mamy 2013 rok, to czemu dopiero teraz parowozy zostały oznakowane. Jeśli rozporządzenie pochodzi 2004 roku, to dlaczego wówczas nie oznakowano tych parowozów, dopiero teraz zostały zlokalizowane. Jeśli nie podjęto żadnych działań to rozporządzenie nie miało jakiegokolwiek sensu.

Cytat:
[...] wyraźnie stanowi, że muzealium wpisane do księgi inwentarzowej otrzymuje zawsze, gdy jest to możliwe, nieusuwalne oznakowanie, [...] oznakowania dokonuje się techniką zapewniającą jego trwałość, bezpośrednio na przedmiocie, w miejscu najmniej widocznym, nienaruszającym wizualnego kształtu muzealium.[...]


Czyli jest to naruszenie rozporządzenia, gdyż oznakowanie powinno być w najmniej widocznym miejscu i nie powinno psuć wyglądu parowozu. To mnie najbardziej denerwuje, gdyż przez ten głupi napis nie podobają mi się moje zdjęcia. O to właśnie mi chodzi, by zawiadomić Muzeum Kolejnictwa i wystosować pismo o ewentualnej dewastacji zabytku takim napisem.

Cytat:
[..]W przypadku skansenów może być inaczej, bo nie wszystkie są muzeami w rozumieniu ustawy o muzeach.


Tego właśnie nie rozumiem, gdyż tylko na tylne ściany budki parowozu TKb1479 został umieszczony napis, na pozostałych parowozach w skansenie nie zauważyłem, problem tylko czy na OKz32 po naprawie nie zostanie umieszczony ten zajefajny napis na skrzyni wodnej czy innym, bardzo widocznym miejscu.

Szkoda, iż nikomu na tym nie zależy, bo niedługim czasie będziemy fotografować parowozy z zajefajnymi napisami w stylu "MUZ III" i przyczynimy się do tego, iż każdy będzie mógł napisać, co będzie chciał na parowozie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tekatka dnia Pon 19:44, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 21:27, 12 Sie 2013    Temat postu:

Masz całkowitą rację "Tekatka". Patrząc bowiem na te głupawe oznakowania, które zresztą nie spełniają wymogów wzmiankowanego rozporządzenia (nie są w żadnym stopniu trwałe, umieszczone są w miejscu najbardziej widocznym), oraz na stan eksponatów, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że najbardziej komuś z Muzeum zależało na stworzeniu naprędce fikcji spełnienia wymogu Rozporządzenia - o czym się kilka lat temu zapomniało, a najmniej na faktycznej dbałości o fizyczny stan muzealiów. A ponadto - czy widzisz te obsmarowane różnymi bazgrołami parowozy, w przypadku kilkakrotnej zmiany właściciela - gdyż zgodnie z w/w rozporządzeniem wcześniej umieszczonych oznakowań nie wolno usuwać! Brr! Ciarki przechodzą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 22:34, 12 Sie 2013    Temat postu:

Tekatka napisał:
czemu dopiero teraz parowozy zostały oznakowane

Oto proszę pytać Muzeum Kolejnictwa.


Tekatka napisał:
Jeśli rozporządzenie pochodzi 2004 roku, to dlaczego wówczas nie oznakowano tych parowozów, dopiero teraz zostały zlokalizowane. Jeśli nie podjęto żadnych działań to rozporządzenie nie miało jakiegokolwiek sensu.

Przepisy o znakowaniu muzealiów obowiązują od dawna. Tak było także pod rządami ustawy z dnia 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury i o muzeach.
Oto dlaczego wcześniej nie wykonano oznakowania należałoby zapytać Muzeum Kolejnictwa.

Tekatka napisał:
Czyli jest to naruszenie rozporządzenia, gdyż oznakowanie powinno być w najmniej widocznym miejscu i nie powinno psuć wyglądu parowozu. To mnie najbardziej denerwuje, gdyż przez ten głupi napis nie podobają mi się moje zdjęcia. O to właśnie mi chodzi, by zawiadomić Muzeum Kolejnictwa i wystosować pismo o ewentualnej dewastacji zabytku takim napisem.

Być może jest to jego niewłaściwa interpretacja, ale faktycznie umieszczenie numeru inwentarzowego w ten sposób jest delikatnie mówiąc mało zgodne z literą i duchem rozporządzenia.


Tekatka napisał:
Tego właśnie nie rozumiem, gdyż tylko na tylne ściany budki parowozu TKb1479 został umieszczony napis, na pozostałych parowozach w skansenie nie zauważyłem, problem tylko czy na OKz32 po naprawie nie zostanie umieszczony ten zajefajny napis na skrzyni wodnej czy innym, bardzo widocznym miejscu.

Akurat to jest dosyć proste. Skansen jest prowadzony przez PKP Cargo. Nie jest muzeum działającym zgodnie z ustawą o muzeach i dlatego jego eksponaty nie są oznaczone. Wśród nich są jednak depozyty Muzeum Kolejnictwa i to na nich widziałeś oznaczenia.

Nie wiem czyją własnością jest Okz32. Jeśli MuzKol-u to jak widać po innych eksponatach mogą wpaść na taki pomysł.

Tekatka napisał:
Szkoda, iż nikomu na tym nie zależy, bo niedługim czasie będziemy fotografować parowozy z zajefajnymi napisami w stylu "MUZ III" i przyczynimy się do tego, iż każdy będzie mógł napisać, co będzie chciał na parowozie.

Tobie zależy? To napisz. Znasz już podstawy prawne. Co stoi na przeszkodzie, abyś wyraził swoje stanowisko na piśmie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Pon 22:36, 12 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pon 22:45, 12 Sie 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
... w miejscu najmniej widocznym, nienaruszającym wizualnego kształtu muzealium. ...




a co powiecie na to śliczne oznaczenie?????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 23:27, 12 Sie 2013    Temat postu:

No, już dużo lepiej. Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tekatka




Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 6:50, 13 Sie 2013    Temat postu:

ty45408 napisał:
Masz całkowitą rację "Tekatka". Patrząc bowiem na te głupawe oznakowania, które zresztą nie spełniają wymogów wzmiankowanego rozporządzenia (nie są w żadnym stopniu trwałe, umieszczone są w miejscu najbardziej widocznym), oraz na stan eksponatów, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że najbardziej komuś z Muzeum zależało na stworzeniu naprędce fikcji spełnienia wymogu Rozporządzenia - o czym się kilka lat temu zapomniało, a najmniej na faktycznej dbałości o fizyczny stan muzealiów. A ponadto - czy widzisz te obsmarowane różnymi bazgrołami parowozy, w przypadku kilkakrotnej zmiany właściciela - gdyż zgodnie z w/w rozporządzeniem wcześniej umieszczonych oznakowań nie wolno usuwać! Brr! Ciarki przechodzą.


Najdziwniejsze jest to iż parowóz TKh1-20 ma zostać zabrany do Zielonej Góry we wrześniu, a rozmowy o transporcie parowozu są już od dawna prowadzone. Nie rozumiem, dlaczego oznaczenia zostały naniesione dopiero wtedy, kiedy parowóz ma zostać przekazany do kolejki szprotawskiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tekatka




Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:06, 13 Sie 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:


Tekatka napisał:
Szkoda, iż nikomu na tym nie zależy, bo niedługim czasie będziemy fotografować parowozy z zajefajnymi napisami w stylu "MUZ III" i przyczynimy się do tego, iż każdy będzie mógł napisać, co będzie chciał na parowozie.

Tobie zależy? To napisz. Znasz już podstawy prawne. Co stoi na przeszkodzie, abyś wyraził swoje stanowisko na piśmie?


Czyli wychodzi na to, że tylko mi zależy na wyglądzie tych parowozów i obecnej sytuacji związanej z oznakowaniem. Sądziłem, iż razem wystosujemy oficjalne pismo oraz przyczynimy się do wyjaśnienia całej sprawy. Możliwe, iż wtedy oznakowanie zostanie naniesione poprawnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tekatka




Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 8:32, 13 Sie 2013    Temat postu:

t-o napisał:
a co powiecie na to śliczne oznaczenie?????


Jest o wiele lepsze gdyż nie jest umieszczone na skrzyni wodnej i nie razi tak na zdjęciu, jak na moich, które zrobiłem. Zdjęcie jest chyba z 2008 roku i co dziwne po przemalowaniu parowozu na malowanie pruskie nie posiada żadnych napisów. Parowóz został oznakowany o wiele wcześniej i jest na terenie skansenu, którym nikt nie interesował się przez kilka lat i na którym znikąd pojawił się piękny napis. Nie jest pomnikiem do którego trudno dotrzeć i który nie ma opiekuna. Parowóz TKh2-12 ma przynajmniej odpowiedni napis o tym ze jest własnością Muzeum Kolejnictwa.

Parowóz nie posiada niewiadomego napisu MUZ III który został umieszczony na parowozach Suchej Beskidzkiej i gdyby nie napis MUZ-KOL nie wiedziałbym jakie znaczenie ma oznakowanie tych parowozów.

Właśnie parowóz TKb 1479 nie posiadał oznakowania MUZ-KOL tylko na tylnej ścianie budki tego było oznakowanie MUZ III i wtedy właśnie nie wiedziałem co oznacza to oznakowanie, dopiero po wizycie w Suchej Beskidzkiej zrozumiałem, i to było oznakowanie Muzeum Kolejnictwa. Porównanie tego parowozu do parowozów w Suchej Beskidzkiej jest nietrafne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Wto 8:43, 13 Sie 2013    Temat postu:

Dziwne, że przez dwa lata nikomu to MUZ nie przeszkadzało na jeżdżącej wtedy Pm36 2.

Z resztą nie tylko MuzKol oznacza swoje zabawki:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez t-o dnia Wto 8:46, 13 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 8:44, 13 Sie 2013    Temat postu:

Tekatka napisał:
Czyli wychodzi na to, że tylko mi zależy na wyglądzie tych parowozów i obecnej sytuacji związanej z oznakowaniem. Sądziłem, iż razem wystosujemy oficjalne pismo oraz przyczynimy się do wyjaśnienia całej sprawy. Możliwe, iż wtedy oznakowanie zostanie naniesione poprawnie.

Tekatka, nie bądź leniem. Gdzie Twoja postawa obywatelska? Nie oglądaj się na innych tylko sam działaj! Daj przykład. Najprościej jest rzucić hasło jak Edzio Gierek: Pomożecie? - i czekać na odzew, znacznie trudniej zakasać rękawy i samemu zrobić. Tak ciężko zamiast klepać, tutaj na forum, wpisać parę linijek w wordzie, wydrukować, podpisać się, włożyć do koperty i wysłać do Muzeum?
Oj, nie ładnie. Zero patriotyzmu, zero inicjatywy. Confused
Zrób i pochwal się efektami. Czekamy! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 8:47, 13 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tekatka




Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:44, 13 Sie 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Tekatka napisał:
Czyli wychodzi na to, że tylko mi zależy na wyglądzie tych parowozów i obecnej sytuacji związanej z oznakowaniem. Sądziłem, iż razem wystosujemy oficjalne pismo oraz przyczynimy się do wyjaśnienia całej sprawy. Możliwe, iż wtedy oznakowanie zostanie naniesione poprawnie.

Tekatka, nie bądź leniem. Gdzie Twoja postawa obywatelska? Nie oglądaj się na innych tylko sam działaj! Daj przykład. Najprościej jest rzucić hasło jak Edzio Gierek: Pomożecie? - i czekać na odzew, znacznie trudniej zakasać rękawy i samemu zrobić. Tak ciężko zamiast klepać, tutaj na forum, wpisać parę linijek w wordzie, wydrukować, podpisać się, włożyć do koperty i wysłać do Muzeum?
Oj, nie ładnie. Zero patriotyzmu, zero inicjatywy. Confused
Zrób i pochwal się efektami. Czekamy! Smile


Zgodnie z twoimi argumentami, postanowiłem wysłać e-mail do Muzeum Kolejnictwa i czekam odpowiedź.
Sądziłem po prostu, iż będzie ktoś mający więcej argumentów w związku w oznakowaniem parowozów przez Muzeum Kolejnictwa i im więcej osób zgłosi to do Muzeum Kolejnictwa to zostanie to bardziej wzięte pod uwagę niż pismo jednego miłośnika kolei.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin