Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Literatura fachowa.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal-TKt48




Dołączył: 23 Wrz 2012
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 9:33, 10 Lis 2012    Temat postu: Literatura fachowa.

Witam.

To nowy wątek celem, którego jest zgromadzenie wiedzy o literaturze na temat parowozów. Szukam książek w tej tematyce. Być może są osoby zainteresowane sprzedażą takich książek.

Pozdrawiam
Rafał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stryjek




Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stronie Śląskie

PostWysłany: Pią 16:19, 16 Lis 2012    Temat postu:

Polecam reprint książki z 1879r "Szkoła maszynisty". Reprint ukazał się w tym roku, więc książka jest łatwo dostępna. Kompendium wiedzy o działaniu parowozu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pią 18:12, 16 Lis 2012    Temat postu:

Stryjek napisał:
Polecam reprint książki z 1879r "Szkoła maszynisty". Reprint ukazał się w tym roku, więc książka jest łatwo dostępna. Kompendium wiedzy o działaniu parowozu.


Przy odrobinie szczęścia w cenie tego reprintu można mieć Podręcznik Maszynisty Parowozowego Neumanna lub Parowóz Fleszara lub Podręcznik Pomocnika Sperskiego, sądzę że to lepszy wydatek i wiedza z ostatnich lat produkcji parowozów, a nie sprzed 130 lat...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 19:57, 16 Lis 2012    Temat postu:

Technika przez owe lata poszła NIECO do przodu i uczenie się z tego typu podręczników raczej nie wróży dobrze...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto 13:45, 04 Gru 2012    Temat postu:

To może i ja się wypowiem. Na sam początek polecam:
- Podręcznik Maszynisty Parowozowego Teobalda Neumanna
- Podręcznik Pomocnika Maszynisty Parowozowego Piotra Sperskiego
- Parowóz Stefana Fleszara
- Parowóz Kazimierza Zembrzuskiego
- Parowóz Fabianiego
- Podręcznik dla Palacza Parowozowego Kiełbratowskiego
W tych książkach znajdziesz najwięcej informacji na temat budowy, obsługi, utrzymania i konserwacji parowozu. Później polecam:
- Przepisy o naprawie parowozów normalnotorowych M 32
- Przepisy o naprawie parowozów normalnotorowych Mtp 32


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Wto 19:59, 04 Gru 2012    Temat postu:

i następnie:
Konstrukcja i projektowanie parowozów, Sobolewskiego,
zeszyty z serii "biblioteczka maszynisty parowozowego,
instrukcje maszynisty, pomocnika, palacza, E1, R1,
Przepisy o gospodarce parowozowej,
Instrukcja dyspozytora parowozowni,
Podręcznik kotlarza kolejowego,
itp.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Śro 7:50, 05 Gru 2012    Temat postu:

E1, R1, dlaczego mamy uczyć się nieaktualnych przepisów ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 13:13, 05 Gru 2012    Temat postu:

MichałŁ napisał:
E1, R1, dlaczego mamy uczyć się nieaktualnych przepisów ?


Po pierwsze te przepisy nadal się tak nazywają tzn.: Ir(R1) oraz Ie1(E1),
po drugie gdybyś kolego wyremontował parowóz serii Tr203, to byś nie wiedział ile możesz nim jeździć tendrem naprzód bo w przepisach z 1 lipca 1970 (par. 79, ptk. 9, pptk. 11) masz podaną konkretną wartość, a w przepisach z 24 września 2007 już takiej wartości nie masz i na ich podstawie pojedziesz troszkę za szybko. I takich różnic jest więcej...

Co do E1: wg instrukcji Ie1 nie ma czegoś takiego jak żuraw wodny ustawiony w poprzek toru nie osygnalizowany tarczą Z1 (owszem są tarcze zaporowe, obrotnice, wykolejnice i wagi) , zatem z czystym sumieniem można w niego przywalić, co było opisane np w E1 z 1 lipca 1946r (par 7 - Tarcze zaporowe)
Gdybyś nie znał wersji E1 sprzed nagrywania filmy "Człowiek na torze" nie zrozumiesz sygnału na semaforze, który był gwoździem filmu (Sygnał S3),

Podsumowując im starsze przepisy tym więcej w nich niuansów parowozowych, poza tym warto czytać ale oczywiście też należny myśleć o tym co się czyta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin