Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Łódka parowa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ewelina




Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:17, 09 Paź 2013    Temat postu: Łódka parowa

Witam Wszystkich!

Od pewnego czasu podobają mi się łódki parowe budowane przez amatorów z Anglii - chciałabym zbudować podobną. Wiem, że to forum dotyczy parowozów, jednak silnik parowy to silnik parowy...
W związku z moim zainteresowaniem, mam pytań kilka Smile

1. Który z poniższych typów kotła będzie do tego celu lepszy i dlaczego?
a) płomienicowo-opłomkowy
b) wodnorurkowy

Ważna jest dla mnie jak najniższa waga, wysoka sprawność i duża wydajność pary.

2. Czy wiecie może, gdzie można zdobyć schemat budowy silnika parowego do napędu łodzi? Jaka waga łodzi i silnika, wymiary, przykładowe moce oraz adresy stron www, gdzie można zdobyć więcej info na ten temat?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ewelina dnia Śro 22:28, 09 Paź 2013, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudy




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 15:29, 10 Paź 2013    Temat postu:

Cytat:
1. Który z poniższych typów kotła będzie do tego celu lepszy i dlaczego?
a) płomienicowo-opłomkowy
b) wodnorurkowy

Ważna jest dla mnie jak najniższa waga, wysoka sprawność i duża wydajność pary.


Wodnorurkowy, najlepiej chyba trójwalczakowy, z dużym walczakiem parowo-wodnym (rura o grubych ścianach, ewentualnie jakaś butla tlenowa), z grubymi rurami opadowymi wystawionymi poza palenisko, rurami wznoszącymi z miedzi, o jak największej łącznej powierzchni (pogięte, czy zwinięte w spirale). Duży walczak parowo-wodny pozoli wyeliminować częściowo największą wadę takiego kotła, jaką jest niska pojemność cieplna, inaczej mówiąc szybkie odparowywanie wody, co wymaga ciągłego doglądania. Jeżeli walczak jest odpowiednio duży to kociołek nie wymaga ciągłego dostarczania wody wody.

Polecam zapoznanie się z literaturą tematu. Nie ma chyba po polsku pozycji na temat budowy takich łodzi, ale mimo wszystko w antykwariatach da się dorwać stare pozycje na temat silników i kotłów okrętowych czy stacjonarnych. Były to większe jednostki ale o wiele bardziej podobne do tego co chcesz zbudować, niż parowóz. "Okrętowe kotły i silniki parowe" Perepeczko i Stalińskiego, to chyba najbardziej szczegółowa ze znanych mi publikacji na ten temat. Książki T.Neumanna także mogą być przydatne. Polecam też przejrzeć forum [link widoczny dla zalogowanych] .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin