Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Naprawy Ty42-24 i Ty42-107
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 13:39, 20 Cze 2013    Temat postu:

Tp4 napisał:
A Ty42-24 prezentuje się tak: [link widoczny dla zalogowanych]


Tak powinien prezentować się rasowy Ty42! Nie to co zrobili ze 107


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:46, 20 Cze 2013    Temat postu:

TKh05353 napisał:
Tp4 napisał:
A Ty42-24 prezentuje się tak: [link widoczny dla zalogowanych]


Pan Marek Ciesielski nie jest decydentem, o udostępnianiu zdjęć wykonywanych na terenie zakładu. Ja tą sprawę poruszę jest to złamanie procedury.

Pewnie pan Marek naopowiadał co byłoby gdyby nie on i pewnie by ten parowóz nawet nie ruszył zmiejsca.


Usunięto niemerytoryczny fragment.

Szymek, moim skromnym zdaniem, tak Ty42 nie wyglądał. Nie podoba mi się to malowanie. Aczkolwiek, malowanie przy remoncie tej maszyny to pikuś.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robert dnia Czw 16:49, 20 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EŁCKI PASJONAT




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk

PostWysłany: Czw 17:25, 20 Cze 2013    Temat postu:

Moim zdaniem ten Ty42 powinien mieć zieloną budkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomi




Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:53, 20 Cze 2013    Temat postu:

Szepol napisał:
Chciałem jedynie zwrócić uwagę na ten fakt, bo w mojej opinii jest to zwyczajny zamierzony błąd, równie bezsensowny jak oznaczanie Ol49-99 numerem 69. Ot, zwykłe przekłamywanie historii. PKP zawsze było w tyle z rzetelnym prowadzeniem dokumentacji, a archiwa zakładowe palone w piecach bądź fruwające na wietrze dopełniły obrazu.


PKP posługiwało się takimi danymi, jakie były istotne z punktu widzenia przedsiębiorstwa - nr inwentarzowy parowozu, rok produkcji, dane dotyczące kotła. Do faktycznej numeracji fabrycznej nikt nie przykładał wagi - i trudno się dziwić. W końcu te informacje są dziś przedmiotem zainteresowania jedynie garstki osób.

Szepol napisał:
Jeżeli już mnie tak zbeształeś za nic to powiedz mi proszę w jakich zakładach naprawdę powstał ten kocioł? Niektórzy pewnie będą twierdzić, że to Linke-Hoffman Werke AG, co bardziej rozgarnięci podadzą Königliche Hauptwerkstatt Breslau Odertor i wszystko będzie pewnie błędem jeżeli nie zachowała się oryginalna dokumentacja, najlepiej niemiecka, a ja w to mocno wątpię.


Nie do końca rozumiem sens Twojego pytania, ale po kolei:
- kocioł został wyprodukowany w 1943 w jednej z fabryk, które wytwarzały kotły do Ty2. Której? Nie wiem. Mogła być któraś z popularniejszych, ale równie dobrze i Danziger Werft czy Francke. O ile pamiętam, w książce kotłowej nie ma takiej informacji. To samo tyczy się numeru fabrycznego.

- ten właśnie kocioł został odbudowany po 1945 r. w MF8 Wrocław i otrzymał nowy numer fabryczny z tych zakładów. Pozostawiono stary rok produkcji - zapewne po to, aby łatwiej przedstawić faktyczny wiek kotła. O przyczynach odbudowy nie wiem na tę chwilę nic. Kilka lat temu rozmawiałem o tym kotle z Krzyśkiem Jakubiną, ale nie pamiętam już szczegółów, a notatki mam niekompletne. Coś mi świta o odbudowie kotła Ty2-707 (Skoda skreślona w 1949 r.), ale nie bardzo mogę wpaść na trop tej informacji. Miałoby to być ok. 1960 r., ale czy to prawda? Postaram się zapytać u źródła i uzupełnić informacje.

Notabene był też inny kocioł z ZNTK Wrocław o numerze 22 - [link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam,
Tomi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub S.




Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakopane

PostWysłany: Czw 19:22, 20 Cze 2013    Temat postu:

Cieszmy się, że parowozy są przywracane do stanu czynnego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Czw 20:40, 20 Cze 2013    Temat postu:

Jakub S. napisał:
Cieszmy się, że parowozy są przywracane do stanu czynnego.
Dokładnie! Święte słowa, bo marudzić nie ma na co, ale malkontenci znajdą się zawsze. Mamy kolejny sprawny parowóz, oby cieszył oko kłębami pary i ucho gwizdami jak najczęściej i jak najdłużej. Jeszcze raz gratulacje i pozdrowienia dla całej ekipy dłubiącej przy tej maszynie. Tak trzymać!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKh05353




Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 21:21, 20 Cze 2013    Temat postu:

robert napisał:
TKh05353 napisał:
Tp4 napisał:
A Ty42-24 prezentuje się tak: [link widoczny dla zalogowanych]


Pan Marek Ciesielski nie jest decydentem, o udostępnianiu zdjęć wykonywanych na terenie zakładu. Ja tą sprawę poruszę jest to złamanie procedury.

Pewnie pan Marek naopowiadał co byłoby gdyby nie on i pewnie by ten parowóz nawet nie ruszył zmiejsca.


Ojej, czyżbyś Ty kolego chciał nam tu naopowiadać? Daj se siana. Naprężonych bufonów te forum nie potrzebuje...
Idę na piwo.

Szymek, moim skromnym zdaniem, tak Ty42 nie wyglądał. Nie podoba mi się to malowanie. Aczkolwiek, malowanie przy remoncie tej maszyny to pikuś.


Ja proponuję takiemu pisarzykowi jak Ty i pozostali Smile Weźcie sobie parowóz remontujcie i pokażcie na co was stać. Byście gówno zrobili, potraficie tylko pisać i krytykować. Pewnie onanizujecie się nad fotkami. Może zacznicie działać a nie klikać. Cfaniaki na forum nic więcej, zero roboty.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 21:40, 20 Cze 2013    Temat postu:

TKh05353 napisał:
Ja proponuję takiemu pisarzykowi jak Ty i pozostali Smile Weźcie sobie parowóz remontujcie i pokażcie na co was stać. Byście gówno zrobili, potraficie tylko pisać i krytykować. Pewnie onanizujecie się nad fotkami. Może zacznicie działać a nie klikać. Cfaniaki na forum nic więcej, zero roboty.

Do roboty, to możesz swoją babę gonić. Najpierw Pawła Mierosławskiego zaczął ustawiać, potem Ciesiela, a teraz nas wszystkich. Niedoczekanie. Dobrze, że Ty jeden jesteś w tym kraju, bo inaczej pozostało by nam tylko marszczenie freda nad fotkami, bo żaden parowóz już by nie jeździł, albo i fizycznie nie było by dzisiaj żadnej maszyny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw 21:57, 20 Cze 2013    Temat postu:

TKh05353 napisał:
Marek szkoda, że nie jesteś taki cfany przy parowozie. Zobaczymy panie dumny miłośniku jak zadbasz o TKh 05353 podobno jesteś fachowcem od parowozów. Powodzenia


Mam nadzieję, że Twoje wypociny czytają przedstawiciele TOZKiOS i ustawią Cię do szeregu tak szybko, jak Ty ustawiasz innych na tym forum. No chyba, że lata ciężkiej pracy poświęcili dla Ciebie, żebyś mógł sobie przepustnicą pomachać i się z tego powodu w internecie ponapinać. Tego się nie da czytać, a Ty psujesz reputację. Kto miałby przyjechać na imprezę organizowaną przez takiego bufona? Bez pieniędzy takich "parowozowych ignorantów" jak my Very Happy mógłbyś sobie pomachać ale czymś zupełnie innym (kultura wymaga ugryzienie w język).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Czw 22:05, 20 Cze 2013    Temat postu:

Proszę o spokój. Na początek jedno ostrzeżenie za obrażanie innych użytkowników dla TKh05353. Proszę się nie nakręcać, bo posypią się kolejne (dla obu stron kłótni).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw 22:07, 20 Cze 2013    Temat postu:

Tomi napisał:
Nie do końca rozumiem sens Twojego pytania, ale po kolei:
- kocioł został wyprodukowany w 1943 w jednej z fabryk, które wytwarzały kotły do Ty2. Której? Nie wiem.


Dokładnie o to mi chodziło. Zdziwiła mnie właśnie taka praktyka, no ale masz rację, że znaczenie ma jedynie rok produkcji. Szkoda właśnie, że nic nie wiadomo o zakresie odbudowy, roku odbudowy itd. Trzymam kciuki za uzupełnienie:)

Ciekawi mnie jak mają się przepisy do przypadku gdy dwa kotły jednego producenta mają ten sam numer fabryczny? Istnieje taki zapis?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKh05353




Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 22:19, 20 Cze 2013    Temat postu:

robert napisał:

Do roboty, to możesz swoją babę gonić. Najpierw Pawła Mierosławskiego zaczął ustawiać, potem Ciesiela, a teraz nas wszystkich. Niedoczekanie. Dobrze, że Ty jeden jesteś w tym kraju, bo inaczej pozostało by nam tylko marszczenie freda nad fotkami, bo żaden parowóz już by nie jeździł, albo i fizycznie nie było by dzisiaj żadnej maszyny.


Nie uważam się za jedynego w swoim rodzaju. Tylko nie nawidzę, krytykowania, jak ktoś nie wie jak się parowóz naprawia i ile czasu trzeba było poświęcić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Czw 22:32, 20 Cze 2013    Temat postu:

Panowie,
Cieszmy się, że ktoś chciał parowóz naprawić, przywrócić do ruchu.
Uszanujmy też, że właściciel zakładu nie życzy sobie, by fotografowano na jego terenie.
Rozumiem zdenerwowanie kolegi TKh05353 ale nie upoważnia to do obrażania kogokolwiek.
Proszę wszystkich uczestników dyskusji o więcej wzajemnego szacunku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Czw 22:40, 20 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 16:51, 23 Cze 2013    Temat postu:

Nie każdy pewnie zauważył ale na stronie TOZK i oficjalnym profilu na facebooku pojawiły się nowe zdjęcie teigreka.

P.S. Można wiedzieć na ile kocioł został dopuszczony?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 18:58, 23 Cze 2013    Temat postu:

Szepol napisał:
Nie każdy pewnie zauważył ale na stronie TOZK i oficjalnym profilu na facebooku pojawiły się nowe zdjęcie teigreka.

P.S. Można wiedzieć na ile kocioł został dopuszczony?


Łukasz niby gdzie są te zdjęcia?? Patrzyłem na facebooku i strobie TOZKiOS-u i nic.

Odpowiedź na Twoje pytanie jest bardzo prosta. W chwili obecnej kocioł ma ważność 6 lat, choć za rok pewnie będzie rewizja.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Następny
Strona 6 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin