Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pt47-1 - Renowacja Łódzkiej perełki
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 22:20, 29 Maj 2008    Temat postu: Pt47-1 - Renowacja Łódzkiej perełki

No więc po zeszłorocznej przeprowadzce na nowe miejsce trwa gruntowna renowacja łódzkiej perełki Pt47-1. Prace prowadzi osobiście Pan Tomasz R. wraz z Kolegami więc o wynik można być spokojnym.



Myślę, że kolejne wieści-zdjęcia pojawią się niebawem

PZDR EMIL
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 22:32, 29 Maj 2008    Temat postu:

Pojawią się napewno z pomocą Emila jak wyżej.Niestety ja nie radze sobie z tymi komputerowymi klockami. Wrzucimy coś za tydzień.
W tej chwili jest zdemontowany stocker i czyszczony z korozji. Czyszczona jest przednia część tendra zwykle niedostępna oraz tylny fragment budki , resztę widzicie na zdięciu. Po ostatnich ciężkich latach tej maszyny jest solidnie remontowana na nowym pomniku.Trzymajmy kciuki za Ekipę. Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 22:27, 02 Cze 2008    Temat postu:

Czy mi się tylko wydaje, czy ta ślimacznica od stockera jest przecięta / złamana ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepa_Rider25




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów\Poznań

PostWysłany: Wto 10:07, 03 Cze 2008    Temat postu:

Jeśli chodzi Tobie o to w połowie to, to chyba przegub jest... nie widać dokładnie

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:09, 03 Cze 2008    Temat postu:

Pepa_Rider25 napisał:
Jeśli chodzi Tobie o to w połowie to, to chyba przegub jest... nie widać dokładnie

Chyba masz tzw. "słuszną rację". Wczoraj na to spojrzałem i skojarzyłem to z częścią która tkwi w korycie tendra. A to jest chyba rzeczywiście dalszy ciąg, gdzie właśnie powinien być przegub


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elektryk dnia Wto 12:25, 03 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 14:32, 03 Cze 2008    Temat postu:

elektryk napisał:

Chyba masz tzw. "słuszną rację". Wczoraj na to spojrzałem i skojarzyłem to z częścią która tkwi w korycie tendra. A to jest chyba rzeczywiście dalszy ciąg, gdzie właśnie powinien być przegub

Na oryginale (coś ok 4 MB Wink ) widać i przegub i upalenie z prawej strony...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 10:53, 28 Wrz 2008    Temat postu:

Miło mi zakomunikować że renowacja Pt47-1 dobiegła końca. Całość parowozu jest zrobiona bardzo porządnie, jedyne do czego można się przyczepić to wózki tendra. Jednak chwała za to że parowóz znów prezentuje się wyśmienicie i jest niewątpliwie jedną z kolejowych wizytówek łodzi. Zapraszam do obejrzenia fotek a najlepiej chyba będzie samemu pojechać i zobaczyć to cacko Razz

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

PZDR EMIL
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 11:51, 28 Wrz 2008    Temat postu:

ja to bym się przyczepił do pomalowania gładzi po której krzyżulec się porusza, ale tak lekko, nierzutująco na całą robote bym się czepną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 12:45, 28 Wrz 2008    Temat postu:

stasiek napisał:
ja to bym się przyczepił do pomalowania gładzi po której krzyżulec się porusza, ale tak lekko, nierzutująco na całą robote bym się czepną


To jest parowóz narażony cały rok na warunki atmosferyczne, takie zabezpieczenie przed korozją jest zupełnie zrozumiałe.

Mnie tylko zastanawia dlaczego drągi bez obwódek? Ja bym do tego malowania najchętniej widział czarne obwódki, no ale to kwestia gustu:)

Ekipie, dzięki której Pyta tak wygląda, serdecznie gratuluję wspaniałego efektu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 16:09, 28 Wrz 2008    Temat postu:

potwierdzam - czarne obwódki Smile i co mogło być jeszcze? wypełnienie tabliczek czarne z białym orłem, natomiast litery i cyfry do gołego metalu i lakier Smile miodzoi. tylko to takie detalem, ale co jak co robota świetnie wykonana i gratulować zapału zawzięcia i końcowego efektu:)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:04, 28 Wrz 2008    Temat postu:

Szepol napisał:
stasiek napisał:
... gładzi po której krzyżulec się porusza...


To jest parowóz narażony cały rok na warunki atmosferyczne, takie zabezpieczenie przed korozją jest zupełnie zrozumiałe.


Znacznie lepiej wyglądałaby stal pomalowana lakierem bezbarwnym - i wilk syty i owca cała Wink Oczywiście - to drobiazg w porównaniu z tak solidną robotą na całej lokomotywie. Pięknie petuszka odmłodniała... semafor chyba też.

Aha - chyba jednak jeszcze nie koniec prac - brakuje lamp na tendrze.

Pozdr!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez schlottermeyer dnia Nie 18:08, 28 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 22:52, 28 Wrz 2008    Temat postu:

Witam.
Dzieki Emilu za umieszczenie fotek, oczywista posiadam ich więcej bardziej szczegółowych. Tą katorżniczą robote wykonało dwóch ludzi plus ekipa Cargo ZT Łódź która zbudowała nowy pomnik i przestawiła parowóz. Jasne że zawsze można dyskutowac o szczegółach , bardziej lub mniej istotnych, uważam jednak że maszyna jest odrestaurowana bardzo dobrze , tym razem szczególny nacisk położono na konserwacje układu tłokowo korbowego , stockera oraz wyprostowano zgnieciony onegdaj na Kaliskim tender. Faktycznie nie wiem gdzie się zapodziały tylne lampy.
Podziekowania Panu Tomaszowi , Wojtkowi oraz wszystkim nie wymienionym.
Pozdrawiam-Janek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 23:08, 28 Wrz 2008    Temat postu:

stasiek napisał:
ja to bym się przyczepił do pomalowania gładzi po której krzyżulec się porusza, ale tak lekko, nierzutująco na całą robote bym się czepną

Wszystkie części mechaniczne sa pokryte warstwą smaru i farby aby deszcz nie wypłukiwał tłuszczu , łącznie z krzyżulcami i sworzniami tłokowymi , panewkami i wszelakimi innymi drobiazgami. Identycznie jest zakonserwowany a niewidoczny mechanizm stockera.
Zasadniczo poza pewnymi drobiazgami zauważonymi przez Was jest to wzorowo przeprowadzona renowacja zimnego eksponatu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 0:45, 29 Wrz 2008    Temat postu:

John C. napisał:
jest to wzorowo przeprowadzona renowacja zimnego eksponatu.

Czas to pokaże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:31, 29 Wrz 2008    Temat postu:

John C. napisał:

Wszystkie części mechaniczne sa pokryte warstwą smaru i farby aby deszcz nie wypłukiwał tłuszczu


To ja przepraszam, nie pomyślałem że Panowie konserwatorzy zaplanowali to tak sprytnie. Chylę czoła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin