Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pt47-13
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 15:59, 14 Wrz 2011    Temat postu:

Trochę zdjęć Petuchy:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 21:55, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Renowacja na ukończeniu.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 22:03, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Wygląda okazale Smile

Wypukłe drzwi dymnicy to jednostkowy przypadek, czy w standardzie montowano je fabrycznie w tych Petuchach?

Z ciekawości - torowisko prowadzące do miejsca ekspozycji jest tymczasowe, czy pozostanie na stałe?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pią 22:20, 13 Kwi 2012    Temat postu:

bydgoszcz_waskotorowa napisał:

Wypukłe drzwi dymnicy to jednostkowy przypadek, czy w standardzie montowano je fabrycznie w tych Petuchach?

Wypukłe drzwi dymnicy zawsze były standartem we wszystkich produkowanych po wojnie parowozach. Dopiero przy okazji późniejszych remontów upraszczano sobie wykonawstwo i robiono płaskie. Ot taki szczegół, a jak zmienia wygląd parowozu. A jak jeszcze będą w przyszłym tygodniu założone wiązary, korbowody i tabliczki (o czym donosi kol. AXEL w serwisie TSK24) to napewno będzie piękny pomnik.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 23:34, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Peta zyskała nawet oryginalny prędkościomierz rejestrujący tyle że od Pt47-136, który w swoich magazynach odnaleźli kolejarze ze Skarżyska.

Wypukłe drzwi dymnicy zaczęto zasępować płaskimi po pomyśle racjonalizatorskim jednego z ZSMPowców, który to mówił o oszczędności stali i roboczogodzin w trakcie produkcji i napraw. Na Pt47-13 były mocno zgnite i zastanawialiśmy się nad "spłaszczeniem" ale jednak poświęciliśmy trochę czasu i pracy i zostały zachowane.

Torowisko z mocnym podjazdem Wink ??

Zostanie zdemontowane już w poniedziałek. Tylko do dzisiaj oficjalnie miało byc by móc wepchnąć petę na postument.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Pią 23:45, 13 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 10:01, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Panowie, wielka prośba.

Z racji tego że ze mnie bardziej kolejarz jak informatyk czy grafik, chciałbym prosić kogoś z Was o pomoc.

Na Pt47-13 zarówno na dymnicy jak i na tendrze był napis z serią parowozu i numerem. W jednej linii Pt47 a pod spodem 13. Czy ktoś z Was mógłby wykonać szablon takiego napisu w wersji elektronicznej? Zdjęcia (niepublikowane) dla chętnego podjęcia się zadania na maila.

Zastanawiałem się nad napisem na budce maszynisty "D.O.K.P Lublin, MD Skarżysko Kamienna" tyle że w latach jak ona jeździła w Skarżysku tego napisu tam nie było. Co o tym sądzicie?

Z góry wielkie dzięki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Sob 10:03, 14 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 12:28, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Tu są potrzebne informacje dotyczące napisów:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Sob 13:49, 14 Kwi 2012    Temat postu:

robert napisał:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jak pokazuje dokumentacja parowozu oznaczenia malowane były na czołownicy, a nie na drzwiach od dymnicy. Nie wiem kiedy i dlaczego zaczęto malować je na dymnicy i dodatkowo umieszczać różne ozdóbki. Prawdopodobnie jest to "radosna twórczość" różnych specjalistów od malowania. Na starych (jeszcze czarno-białych zdjęciach) nie widać na drzwiach dymnicy żadnych oznaczeń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 14:04, 14 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki Robert. Nie wiem czy te wymiary są takie same jak oznaczen jakie były na 13-tce w latak 86-88 gdy stacjonowała w Skarżyskiej szopie. Wrzucę zdjęcia to podlinkuję tu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 7:56, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Renowacja skończona. Póki co wrzucam kilka linków bo moje zdjęcia jeszcze nie posegregowane. Tak nam oto wyszła maszynka... Czekam na opinie i ew. uwagi co można jeszcze poprawić.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal1985




Dołączył: 04 Mar 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa / Wydminy

PostWysłany: Śro 11:02, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Petucha wymiata!!! Super sprawa, super...!!!

Mam tylko pytanie- co do reflektorów - czy obecnie można je gdzieś odnowić czy raczej są to jakieś ,,zapasy''??? Sam posiadam taki reflektor (na szczęście w nienaruszonym stanie) ale gdyby się coś przytrafiło to gdzie szukać pomocy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 11:04, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Reflektory pochodzą z SM42. Są jeszcze firmy gdzie można przeprowadzić renowację odblasków bo cała reszta to raczej robota dla ślusarza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knop




Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wtyn

PostWysłany: Śro 11:17, 25 Kwi 2012    Temat postu:

AXEL napisał:
Renowacja skończona. Póki co wrzucam kilka linków bo moje zdjęcia jeszcze nie posegregowane. Tak nam oto wyszła maszynka... Czekam na opinie i ew. uwagi co można jeszcze poprawić.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Pieknie. Tylko ten tender troche niebardzo. od środka widać na zdjęciach ze niepomalowany i chyba tam nawet rdze dostrzegłem. takze szybko sitko sie zrobi. Podest byl odnawiany?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez knop dnia Śro 11:19, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 11:26, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Tendra nie zdążyliśmy zabezpieczyć. Będzie malowany po majowym weekendzie. Są wywiercone otwory, żeby woda spływała. Podest? Który, na parowozie jest ich kilka Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
knop




Dołączył: 21 Lip 2011
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wtyn

PostWysłany: Śro 11:57, 25 Kwi 2012    Temat postu:

Smile myślałem o podeście wzdłuż kotła Smile tak wiec?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez knop dnia Śro 12:18, 25 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin