Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Renowacje w WL
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:09, 16 Lut 2008    Temat postu:

Ale czy TKt48 byłaby w stanie pokonać trasę Wolsztyn - Poznań i z powrotem bez dobierania wody ? Zapas wody ma 2,5 raza mniejszy niż Oelka.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elektryk dnia Sob 23:24, 16 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Sob 23:31, 16 Lut 2008    Temat postu:

elektryk napisał:
Ale czy TKt48 byłaby w stanie pokonać trasę Wolsztyn - Poznań i z powrotem bez dobierania wody ? Zapas wody ma 2,5 raza mniejszy niż Oelka.

Zasięg parowozu TKt48 wynosi 50 km. Tekatka może więc na styk pociągnąć Leszno.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 23:48, 16 Lut 2008    Temat postu:

Jeśli już mówimy o renowacji, to czy nie warto by było poddać renowacji parowóz znajdujący sie w Wolsztynie, a będący większą rzadkością, Chodzi mi mianowicie o pasożyta TKbb 4, pochodzacego z huty Szczecin. Może ten pomysł niektórych zgorszy - nie jest to przecież "prawdziwy", dymiący parowóz, ale z kolei koszt jego renowacji z uwagi na wielkość i prostotę konstrukcji byłby raczej niski. Oczywiścia uruchomienie takiej jednostki miałoby sens np. podczas parady - na pewno byłby ciekawostką. Parowóz o którym piszę ostatni remont kotła (a w zasadzie zbiornika) oraz ukałdu jezdengo przeszedł w 1984, po czym trafił do Choszczna, a stamtąd do WL (info za ŚK 7/2007).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elektryk dnia Nie 0:21, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 0:02, 17 Lut 2008    Temat postu:

Filip B. napisał:
Zasięg parowozu TKt48 wynosi 50 km. Tekatka może więc na styk pociągnąć Leszno.
Pozdrawiam!
FB


Zależy na jakiej linii Smile no i w Wolsztynie zależy jeszcze od tego, kto siedzi za nastawnikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 8:24, 17 Lut 2008    Temat postu:

Filip B. napisał:

Zasięg parowozu TKt48 wynosi 50 km. Tekatka może więc na styk pociągnąć Leszno.
Pozdrawiam!
FB


Wrocław - Jelcz - Wrocław -> 2x27km -> 54km plus manewry i postój na stacji, więc śmiało można powiedzieć, że około 56, 57 km wystarczy wody. GWR tą trasę ledwo wytrzymuje, gdy ma jeszcze załączone ogrzewanie parowe. W zasadzie trzeba było zbierać wszystko co płynne i do skrzyń wodnych ładować.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Nie 9:58, 17 Lut 2008    Temat postu:

Noo 50 km to teoria, oczywiście w praktyce może to być więcej (zależy od mechaników i od profilu linii), ale nie zmienia to faktu, że do Poznania nijak tekatką dojechać się nie da.
Chociaż... Skoro GWR, który zabiera tyle wody co Px48 pociągnął Jelcza... ?
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Nie 11:04, 17 Lut 2008    Temat postu:

Witam. To całkiem niezły pomysł z tym pasożytem, mógłby np. zastąpić to spalinowe dziwactwo WM5 które to jakoś psuje atmosferę dawnych czasów w szopie. Jedyny problem mógłby być z napełnianiem jego zbiornika , może można by było go napełniać z czynnego pozostającego pod parą kopciucha. Tylko nie jestem pewny czy takie praktyki były wykonywane i czy można by było tak robić?

Pozdro Jorg


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert77




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 5/5

PostWysłany: Nie 12:49, 17 Lut 2008    Temat postu:

Łukasz G. napisał:
Jeśli miałaby dojść do skutku naprawa TKt48-143/7 to byłby to moim zdaniem dobry wybór. Przecież taka maszyna mogłaby jeździć z towarami nawet i także wykonywać manewry. Z jakiego powodu wygaszono kilka lat temu TKt48-143??


Łukaszu, ja myślę, że dobrze by było gdyby taki parowóz jeździł na podobnych zasadach jak to robi P. Howard we Wrocławiu.

Najlepiej gdyby parowóz jeździł z pociągiem pasażerskim w okolicach Wolsztyna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 14:40, 17 Lut 2008    Temat postu:

Robert77 napisał:
Łukasz G. napisał:
Jeśli miałaby dojść do skutku naprawa TKt48-143/7 to byłby to moim zdaniem dobry wybór. Przecież taka maszyna mogłaby jeździć z towarami nawet i także wykonywać manewry. Z jakiego powodu wygaszono kilka lat temu TKt48-143??


Łukaszu, ja myślę, że dobrze by było gdyby taki parowóz jeździł na podobnych zasadach jak to robi P. Howard we Wrocławiu.

Najlepiej gdyby parowóz jeździł z pociągiem pasażerskim w okolicach Wolsztyna.

Oj Dzieci Dzieci, gdyby to ode mnie zależało dawno byście stąd wylecieli. Drugie PMK. Pomyślcie zanim coś napiszecie. Jaka Tekatka, jaki pasożyt? Zastanawialiście się przez moment jaki byłby koszt uruchomienia parowozu wygaszonego 10 lat temu? Po co? Jakie towary i manewry!? Bezogniowiec w Wolsztynie? TKt48-143 skreślono w 2000 przy decyzji naczelnika parowozowni. Piaskownica!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:36, 17 Lut 2008    Temat postu:

Niezależny napisał:
Zastanawialiście się przez moment jaki byłby koszt uruchomienia parowozu wygaszonego 10 lat temu? Po co? Jakie towary i manewry!? Bezogniowiec w Wolsztynie?


Za pomysłem uruchomienia tego pasożyta przemawia właśnie koszt, mniejszy niż w przypadku normalnego, paleniskowego parowozu, wynikający z bardzo prostego układu napędowego, izolowanego ciśnieniwoego zbiornika w miejsce skomplikowanego kotła z paleniskiem i całą armaturą i raptem 3 przyrządów będących wyposazeniem budki maszynisty. Bezogniowce nawet w epoce pary na kolei były rzadkie, co widac chociazby po liczbie wyprodukowanych egzemplarzy (wliczając konstrukcje fabryczne w rodzaju 1U i strupieszczałe normalne parowozy przerobione na bezpaleniskowe). Ponadto pracowały zazwyczaj w miejscach niedostępnych dla postronnych ludzi. Zachowało się ich również mało. Dlatego sądze, ze czynny eksponat tego typu na pewno byłby ciekawostką na wolsztyńskich paradach parowozów. Oczywiście na tym jego użyteczność raczej się kończy - nie poprowadzi on planowgo pociągu, na nim nie będą też raczej jeździć kursanci z WE. Jeśli jednak, przynajmniej w założeniu, MD Wolsztyn miał być wizytówką naszej kolei to myślę że taki pomysł ma sens.
Wiem, że zaraz odezwą się głosy ze "źle się dzieje w państwie wolsztyńskim" . Jestem niestety podobnego zdania, ale nie zmienia to faktu, że można myśleć o sposobach wydawania pieniędzy np. pochodzących ze zbiórek lub od sponosra


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez elektryk dnia Nie 18:45, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Nie 19:01, 17 Lut 2008    Temat postu:

Kursanci z WE?? A dlaczego nie? Szczerze powiedziawszy było by moim skromnym zdaniem lepiej, żeby wpierw "poćwiczyli" prowadzenie parowozu na takim maluszku. Takie szkolenie wieloetapowe. Tak jak kursy na prawo jazy. Najpierw musisz mieć kategorię "B", żeby ubiegać się o wyższe kategorię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 19:56, 17 Lut 2008    Temat postu: Do Pana Niezależnego

Forum zostało stworzone po to, by wymieniać różnorakie poglądy, dzielić się pomysłami w tym i marzeniami, uważam iż jakakolwiek forma kontroli wypowiedzi forumowiczów (poza korektą błędów ortograficznych, i usuwaniem wulgaryzmów) narusza zasadę swobody wypowiedzi. Jeżeli użytkownik Niezależny ma inne zdanie od prezentowanych na forum, to oczywiście może wyrazić swoją opinię i merytorycznie "wypunktować" adwersarzy nie używając przy tym inwektyw w stosunku do innych osób ("piaskownica" itp). Konwersujmy kulturalnie. Upraszam o to.

Swoją drogą pomysł na parowóz bezogniowy pod parą jest całkiem ciekawy, drobne manewry na stacji mógłby on sporadycznie prowadzić, jednakże koszt uruchomienia i eksploatacji jest większy niż się co po niektórym wydaje - należy uwzględnić koszt budowy i eksploatacji urządzenia zaopatrującego parowóz w parę, co przy sporadycznym wykorzystywaniu jednego egzemplarza pozbawione jest moim zdaniem ekonomicznego sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:31, 17 Lut 2008    Temat postu: Re: Do Pana Niezależnego

Taki pasożyt jest bez sensu jak lokata. Wolsztyn powinien sie skupić na Oelkach, gdyż to na nich spoczywa główny ciężar. Tr5, Ok1, Ok22 to sa ciekawostki nastawione na ruch turystyczny a nie planowy. Więcej nie trzeba...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Pon 10:27, 18 Lut 2008    Temat postu:

Koledzy z tym pasożytem to była tylko propozycja, no ale widzę co niektórych ten temat drażni. Ktoś mówi że to bezsensu to tak samo po co było naprawiać Pt47-112 czy Tr5 która to jest rozpalana kilka razy w roku. Ano i już wam odpowiadam po to że to niezła atrakcja, nie jestem pewien czy Wolsztyn byłby taki sławny na świecie gdyby miał pod parą same Ol-ki ,pewnie nie. Kiedyś widziałem na Bahn tv jedną z szop w Niemczech gdzie to mają oprócz różnorodnych kopciuchów pod parą także pasożyta

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Silgrin4D




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:27, 18 Lut 2008    Temat postu:

Jorg napisał:
Kiedyś widziałem na Bahn tv jedną z szop w Niemczech gdzie to mają oprócz różnorodnych kopciuchów pod parą także pasożyta


Też to widziałem, co prawda bez czwartego wymiaru Very Happy Daleko szukać nie trzeba Cool

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin