Ok1_322
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:53, 14 Lis 2008 Temat postu: |
|
|
Witam Kolego.
Dość długo na post nie masz odpowiedzi. Myśle, że znów chodzi Tobie o przyczynę wytopienia - wypalenia rusztów na Ok1 widocznego na zdjęciach. To co wiem ruszta na parowzach wykonane są z typowego żeliwa twardego skład chemiczny takiego żeliwa bez trudu można się dowiedzieć. temperatura w palenisku 1000 do 1400 stopni. Ruszta wymienia się w zależności od potrzeb. Tzn. wtedy gdy na wskutek uszkodzenie maszynista napisze ich naprawę.
Natomiast jeżeli dochodzi do takiego wytopienia jak pokazano to niestety znów kłania się niedbałość obsługi tego parowozu. Po prostu brak powietrza i chłodzenia rusztów od spodu. Popielnik zapchany popiołem pod same ruszta a pod nimi brak wolnej przestrzeni. W parowozach tej serii oczyszczanie popielnika jest kłopotliwe i pracochłonne gdyż trzeba wejść pod parowóz i gorący żar wygarniać. Prace te robi się w kanale. No i myślę nie wszystkim po każdej służbie chce się to robić.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|