Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TR203?????

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pt47-106




Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MD Przeclaw/Gryfino

PostWysłany: Nie 18:05, 01 Mar 2009    Temat postu: TR203?????

Czy to przypadkiem nie nasz TR203 ???/
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 18:44, 01 Mar 2009    Temat postu: Re: TR203?????

Pt47-106 napisał:
Czy to przypadkiem nie nasz TR203 ???/
[link widoczny dla zalogowanych]


Przykro mi ale nie jest to Tr(!)203. Parowóz ten to LMR 600 "Gordon", przedstawiciel angielskiej wojennej serii parowozów typu "Austerity" o układzie osi 1-5-0 (kół 2-10-0). Po wojnie parowozy tej serii trafiły na koleje Holenderskie, Brytyjskie, Greckie i Syryjskie. Na PKP nie trafił żaden przedstawiciel tej serii. Parowóz ten wizualnie może kojarzyć się z brytyjską serią 9F Liberation, oznaczoną na PKP Tr202.

więcej:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Łukasz Szepelak

P.S. Tr203 to parowóz produkcji USA.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szepol dnia Pon 16:15, 02 Mar 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 10:33, 02 Mar 2009    Temat postu: Re: TR203?????

Szepol napisał:
o układzie osi 2-10-0.

Łukaszu, kół czy osi Very Happy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 11:05, 02 Mar 2009    Temat postu:

no to podstawa, której nikt nie napisał koledze. Parowozy serii Tr mają układ osi 1-4-0, lub jak kto woli układ kół 2-8-0.
Idąc po szczegółach to pomost na wysokości skrzyni ogniowej ma stopień. Sprężarka umieszczona jest po stronie pomocnika. Inny jest kołpak od piasecznicy i zbieralnika pary. No i inaczej jest osadzony kocioł z przodu parowozu. Tr203 zachowany w Jaworzynie ma zdecydowanie wyższy komin, ale to akurat mogło być efektem późniejszych przeróbek. To na tyle różnic.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon 16:01, 02 Mar 2009    Temat postu: Re: TR203?????

Ariel Ciechański napisał:
Łukaszu, kół czy osi Very Happy??


Ano racja, dałem się złapać Very Happy Monstrum z takim układem osi raczej by się raczej w eurpoejskie łuki nie wpisało Wink Brawo za czujność!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szepol dnia Pon 16:06, 02 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon 16:24, 02 Mar 2009    Temat postu:

Nieco się pogubiłem dlatego należałoby sprostować.
Istnieją dwie odmiany typu Austerity. Pierwszy z nich o układzie osi 1-4-0 a drugi o układzie 1-5-0. Oczywiście ten z większą ilością osi był bazowany na tym pierwszym. Moc wyjściowa obydwu parowozów była taka sama, lecz ten drugi dzięki mniejszemu naciskowi na oś nadawał się także do eksploatacji na liniach o drugorzędnym znaczeniu. Jednakże żaden z nich nie wszedł na inwentarz PKP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin