Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ty2-220

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 11:14, 15 Wrz 2009    Temat postu: Ty2-220

Witam!
Miło mi poinformować, że jakiś czas temu Towarzystwo "TABU" złożyło do Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków wniosek o wpisanie stojącego w Tłuszczu parowozu Ty2-220 (wraz z tendrem) - [link widoczny dla zalogowanych] - do rejestru zabytków ruchomych województwa mazowieckiego. Obecnie oczekujemy na decyzję.
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam
Ty2-1226


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 11:19, 15 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 14:44, 15 Paź 2009    Temat postu:

Niestety Ty2-220 jest w gorszym stanie niż przypuszczaliśmy i nie będzie wpisany do rejestru zabytków. Sad
[link widoczny dla zalogowanych]
Postaramy się uzyskać protokół z oględzin wraku lokomotywy przez konserwatora.

P.S. Idąc za ciosem i za przykładem Ty2-1226 z Tłuszcza - http://www.parowozycompl.fora.pl/poczekalnia,3/ty2-1226,465.html - wystąpiliśmy o wpis do rejestru:
1) parowozu Ty2-64 z Torunia Kluczyków(?) - [link widoczny dla zalogowanych]
2) parowozu TKt48-146 z Bydgoszczy - [link widoczny dla zalogowanych]
3) parowozu Ty2-1140 z Zajączkowa Tczewskiego - [link widoczny dla zalogowanych] Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 14:56, 15 Paź 2009, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 22:11, 02 Gru 2009    Temat postu:

Wreszcie otrzymałem opinię o stanie technicznym Ty2-220 (skan wrzucę jutro). I tu małe zaskoczenie. W załączonym piśmie ostrołęcka delegatura WUOZ Warszawa informuje nas, że w toku ustaleń z PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Warszawie okazało się, że przedmiotowy parowóz posiada numer Ty2-1220 (?? Shocked ??) i jego właścicielem jest spółka PKP Intercity"... Rolling Eyes Rolling Eyes

Ktoś mógłby mi wyjaśnić, jak to możliwe, że Ty2-220 ma być Ty2-1220? Embarassed


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Śro 22:12, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 0:15, 03 Gru 2009    Temat postu:

Błąd w papierach. Ty2-1298 z Wolsztyna to Ty2-1398, Ol49-38 to 27 (oidp). Tego typy przypadków jest więcej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciek1972




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 9:52, 03 Gru 2009    Temat postu:

Nie mam pytań..Skoro owi "fachowcy z urzędu" zapominają napisać w wyrażeniu "Ty" numeru 2 i to jeszcze na urzędowym piśmie,to czego się spodziewać od ludzi ,co to do końca nie znają swoich obowiązków.Za to gorliwie potrafią brać za swoją "pracę" pieniądze..I to niemałe..Żenada na całej linii...

Pozdrowienia Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 10:34, 03 Gru 2009    Temat postu:

Irys napisał:
Błąd w papierach. Ty2-1298 z Wolsztyna to Ty2-1398, Ol49-38 to 27 (oidp). Tego typy przypadków jest więcej.

Ale jak to błąd? Rolling Eyes
W sieci trafiłem na następujący wykaz:
[link widoczny dla zalogowanych]
a w nim na:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czyli wynikałoby z tego, że Ty2-1220 w 1985 roku trafił do Wietnamu. Skąd więc takie informacje w PKP Intercity? Czy to typowy polski bajzel, czy coś innego? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 10:52, 03 Gru 2009    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Czy to typowy polski bajzel, czy coś innego? Rolling Eyes

Typowy bajzel...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 11:12, 03 Gru 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Typowy bajzel...

Dziękuję za wyjaśnienie. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 11:17, 03 Gru 2009    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:

Dziękuję za wyjaśnienie. Smile

Na dowód mamy u Tomiego


Parowóz trafił z MD Skierniewice, gdzie do końca lat 1980. pracował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 12:02, 03 Gru 2009    Temat postu:

Na początek skan pisma:
[link widoczny dla zalogowanych]

oraz skan protokołu oględzin Ty2-220:
[link widoczny dla zalogowanych]
i
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 12:08, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 12:06, 03 Gru 2009    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
skan

No proszę, proszę ulubiona spółeczka ma nawet czajniczek Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 12:10, 03 Gru 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
No proszę, proszę ulubiona spółeczka ma nawet czajniczek Very Happy

I w związku z tym protokołem moje pytania: Co z Ty2-220 można zrobić?
Czy nadaje się on do odbudowy (czy jest tego wart?)? Czy może warto przeznaczyć go na źródło części zamiennych dla innych teigreków?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 12:20, 03 Gru 2009    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:

I w związku z tym protokołem moje pytania: Co z Ty2-220 można zrobić?
Czy nadaje się on do odbudowy (czy jest tego wart?)? Czy może warto przeznaczyć go na źródło części zamiennych dla innych teigreków?

Z protokołem trudno dyskutować, zwłaszcza, że w jego sporządzeniu brał udział Zbyszek Tucholski - chyba najlepszy w Polsce specjalista od zabytków techniki, jeśli chodzi o lokomotywy.
Pytasz się co dalej - pytanie cholernie trudne... Ciąć biedaka na pewno szkoda. Części zamienne?? Zdaje się, że to co najszybciej znika czyli korbowody, wiązary, sprężarki etc. na tym parowozie już dawno też zdemontowano. Pytanie w jakim stanie są "kapcie" i kocioł a także tender....
Parowóz można postawić jako mniej lub bardziej realny historycznie pomnik - począwszy od koncpecji jaką zastosowano przy Ty2-1035 idącym do Wrocławia, a skończywszy na pomniku uzupełnionym na modłę chabówczańską modelami korbowodów i wiązarów wykonanymi z solidnego drewna Very Happy. Oczywiście będzie to eraztz, ale jeśli znalazł by się ktoś, kto da parowozowi w miarę bezpieczną emeryturę to cel uświęca środki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 12:23, 03 Gru 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Z protokołem trudno dyskutować, zwłaszcza, że w jego sporządzeniu brał udział Zbyszek Tucholski - chyba najlepszy w Polsce specjalista od zabytków techniki, jeśli chodzi o lokomotywy.
Pytasz się co dalej - pytanie cholernie trudne... Ciąć biedaka na pewno szkoda. Części zamienne?? Zdaje się, że to co najszybciej znika czyli korbowody, wiązary, sprężarki etc. na tym parowozie już dawno też zdemontowano. Pytanie w jakim stanie są "kapcie" i kocioł a także tender....
Parowóz można postawić jako mniej lub bardziej realny historycznie pomnik - począwszy od koncpecji jaką zastosowano przy Ty2-1035 idącym do Wrocławia, a skończywszy na pomniku uzupełnionym na modłę chabówczańską modelami korbowodów i wiązarów wykonanymi z solidnego drewna Very Happy. Oczywiście będzie to eraztz, ale jeśli znalazł by się ktoś, kto da parowozowi w miarę bezpieczną emeryturę to cel uświęca środki Wink

Ta druga opcja bardzo mi się podoba (przynajmniej w opcji dla Ty2-220). Spróbuję powalczyć z materią. Wink Smile
Dzięki za sugestie. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 12:34, 03 Gru 2009    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:

Ta druga opcja bardzo mi się podoba (przynajmniej w opcji dla Ty2-220). Spróbuję powalczyć z materią. Wink Smile
Dzięki za sugestie. Razz

Jest to jakieś rozwiązanie - aczkolwiek trzeba brać poprawkę na to, że w Polsce pocięto już kilka pomników (vide TKt48-155 czy Ty2-675 (oidp) oraz oidp jakąś TKt48 ustawioną w centrum Kościerzyny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin