Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MUZEUM KOLEJNICTWA W WARSZAWIE CELOWO NISZCZY PAROWOZY!!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Wąskie tory
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JJ




Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gryfice

PostWysłany: Śro 8:05, 30 Cze 2010    Temat postu: MUZEUM KOLEJNICTWA W WARSZAWIE CELOWO NISZCZY PAROWOZY!!!

W dniu 15.06.2010 na polecenie i w obecności Zastępcy Dyrektora Muzeum Kolejnictwa oraz kierownika filii w Sochaczewie poważnie uszkodzone zostały parowozy: VULCAN Txn8-3811 oraz Cukrownia Gryfice Ty 9785!!!

Wskutek przeciągania w/w eksponatów po terenie skansenu z zablokowanymi mechanizmami napędowymi doszło do popękania i w rezultacie zniszczenia elementów układów napędowych obu maszyn.

Uszkodzenia obu zabytków zostały spowodowane świadomie i wobec tego w najbliższym czasie, po skompletowaniu właściwej dokumentacji, o dewastacji obiektów zabytkowych powiadomione zostaną organy ścigania.

Pokazuje to prawdziwą twarz Muzeum Kolejnictwa pod nowymi rządami. Oba parowozy miały zostać przekazane Muzeum Narodowemu w Szczecinie wraz z resztą gryfickiej kolekcji. Działania MuzKolu mają doprowadzić do uniemożliwienia prób uruchomienia eksponatów, których nie dało się zawłaszczyć i wywieźć do Sochaczewa a nastepnie (jak sprawa "przycichnie") rozdysponować wg zamierzeń panów J. Ch. oraz A.G. Dzieje się tak w momencie, kiedy w województwie zachodniopomorskim zapewnione są środki na uruchomienie dwóch parowozów na tor 1000mm.

Udowadnia to, że Muzeum Kolejnictwa w Warszawie jest ostatnim miejscem, które może zapewnić zabytkowym urządzeniom techniki kolejowej bezpieczny byt. Do tej pory zdarzały się przypadki dopuszczania przez MuzKol do dewastowania swoich eksponatów, ale do celowego ich niszczenia do tej pory nie dochodziło...

W najbliższym czasie wrzucę zdjęcia z dewastacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 10:29, 30 Cze 2010    Temat postu:

Ostry temat, poproszę najpierw dokumentacje zdjęciową. Rozumiem, że uszkodzenie nastąpiło w Gryficach? Urząd Zachodniopomorski przejął już oddział gryficki czy jeszcze nie? Swoje czy nie, to uszkodzili, do zdjęć poproszę opis szkód. Prawdopodobnie ciągali z korbowodami i zablokowanymi tłokami. Jeśli to faktycznie prawda to prokuratora i urzędy będą miały co robić, no i dziennikarze też.

Proszę przestrzegać zasad pisowni i ortografii!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 15:41, 01 Lip 2010    Temat postu:

Ciekawe, co powie teraz pewien pan, który przyspieszył zmianę na dyrektorskim stołku w Muzeum...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 16:07, 01 Lip 2010    Temat postu:

Jak przyszedł dyrektor o kolejnictwie nie mający bladego pojęcia to oparł się na swoich fachowcach. Wrażenie jest takie, że Miłośnicy mający do czynienia z taborem i wożący PO TORACH parowozy mają większe pojęcie niż etatowi -budżetowi fachmani z Muzkolu. Ani Pyskowiczanom czy Skierniewiczanom nic się nie urwało , połamało, zatarło , a targali kilkaset ton również kilkaset ale kilometrów Temat jest niewątpliwie interesujący i rozwojowy. Panie JJ co jest z tymi obiecanymi fotkami i opisem.
Tylko żwawiej poproszę bo napisałem wniosek do Administratora o likwidacje konta na tym forum.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Czw 16:22, 01 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JJ




Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gryfice

PostWysłany: Pon 23:15, 05 Lip 2010    Temat postu:

Witam

Obiecane zdjęcia:

Parowóz Txn8-3811:


Parowóz Ty9785:


Poza tym panewki i wszystkie inne elementy, które szlag trafił po brutalnym ciąganiu bez kropli oleju w mechanizmach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 0:13, 06 Lip 2010    Temat postu:

Nic dodać. Wstyd i chańba dla właściciela muzeum. Sprawa dla organów ścigania bez dyskusji za zniszczenie zabytków . Nie widze chętnych którzy wystawią swoje nazwisko na afisz aby bronić tej instytucji przed wywaleniem z Głównego. Przynajmniej do zakończenia sprawy gryfickiej.
Poza tym jaki wstyd przed światem i sąsiadami którzy wyprodukowali te maszyny. Polskie muzealnictwo PAŃSTWOWE! rozwaliło zabytki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Wto 0:31, 06 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P.Mierosławski




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:43, 07 Lip 2010    Temat postu:

JJ napisał:
Witam

Obiecane zdjęcia:

Parowóz Txn8-3811:


Parowóz Ty9785:


Poza tym panewki i wszystkie inne elementy, które szlag trafił po brutalnym ciąganiu bez kropli oleju w mechanizmach.


Cała ta pożałowania godna historia pokazuje to, że w Gryficach od lat nikt niczego nie smarował, wogóle nie dbał o powierzchnie trące. A to oprócz malowania (pasywacji, odrdzewiania itp) jest jednym z najważniejszych zadań w konserwacji zabytkowej maszyny. Ze zdjęć wyłania się smutny obraz kompletnie zamalowanych, zaklejonych, zapaćkanych przez wiele lat części, które powinny być ruchliwe.
Obłożyć lokomotywę farbą (albo ją najpierw opiaskować, na przykład) to nie sztuka, tylko co potem ? Potem to już tylko skamielina.
Tak więc w przypadku Gryfic nie mówmy o uszkodzeniu parowozu a o uszkodzeniu skamieniałego parowozu...

Obecnie, w pokazanym na zdjęciach stanie, żadne smarowanie, czy nawet kapanie w oleju nie pomoże nic. Na parowozach wszystko trzeba rozbierać, grzać i oczyścić z farby. Farby która wizualnie wygląda ładnie - ale jak pokazały zdjęcia była zabójcza dla części.

Ciekawe dla mnie jest też to, kto fizycznie "ciągał" maszyny. Jakoś tak nie sądzę, aby przykarauliło się dwu panów z końca Polski, wzięło się i pchnęło rękami parowóz. Musiała być lokomotywa (i to jakaś miejscowa). Musiał być tez jakiś maszynista, też chyba z Gryfic, no bo skądinąd ?
A to przecież maszynista (wiem z własnego doświadczenia) jest współodpowiedzialny za bezpieczeństwo ciąganego przez siebie taboru. Jakoś nie wydaje mi się, aby wymieniani z inicjałów panowie Ch. i G. przystawiali, będące na wyposażeniu Muzeum pistolety komukolwiek do głowy...
Uważam, że problem uszkodzenia elementów napędu parowozu(ów) ma znacznie głebsze podłoże a krąg osób winnych jest dużo, dużo większy niż tylko wskazywani, z taką werwą i samozaparciem, dwaj panowie.

P.Mierosławski


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Wąskie tory Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin