Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

S.O.S. dla krośniewickiej kolejki wąskotorowej!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Wąskie tory
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Wto 17:20, 01 Mar 2011    Temat postu: S.O.S. dla krośniewickiej kolejki wąskotorowej!

[link widoczny dla zalogowanych]

Z profilu na Facebooku:

Kujawskie Koleje Wąskotorowe to największa zachowana sieć kolei wąskotorowych w Polsce, która powstawała jeszcze przed I wojną światową. Od lat popada w ruinę z powodu zaniedbania, obecnie jest pozostawiona sama sobie i wystawiona na pastwę rdzy i złodziei złomu. Samorządowcy, poprzez swoją nieskuteczność, a nawet zaniechania, skazują na zagładę wartościowy obiekt, który mógłby znacząco podnieść atrakcyjność turystyczną i prestiż regionu. Nie można dopuścić do zniszczenia dziedzictwa i zaprzepaszczenia szansy rozwoju regionu!

Dlatego wraz grupą przyjaciół - miłośników kolei, historii i zabytków, jako obywatele Polski i Europy, domagamy się od urzędników i polityków opłacanych z naszych podatków, aby zajęli się wreszcie sprawą kolejki!

Ze swojej strony chętnie będziemy służyć pomocą i poparciem dla wszelkich działań zmierzających ku rewitalizacji tego wartościowego obiektu. Zapraszamy!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Wto 17:20, 01 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Śro 16:30, 02 Mar 2011    Temat postu:

APEL!
Proszę, piszcie listy do Marszałka Województwa Łódzkiego z prośbą o zajęcie się sprawą kolejki. To ważne - liczy się każdy głos!

Wzory pism znajdują się na tej stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zapraszam też do polubienia fanpage'a S.O.S. dla KKW na Facebooku:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Śro 22:07, 02 Mar 2011    Temat postu:

Wszystko fajnie, ale mam pytanie: Kto będzie się zajmował kolejką i ją utrzyma, gdy uda się ją uratować? To nie jest brzeg Bałtyku, Puszcza Białowieska, ani Bieszczady, skansenu w Biskupinie chyba też w okolicy próżno szukać, nie mówiąc już o półmilionowym rynku zbytu 10 minut od Krośniewic. Obawiam się, że brak jednego z tych elementów dyskwalifikuje kolejki startujące z takiej pozycji... Bez grupy zdesperowanych zapaleńców, którzy poza zebraniem podpisów w necie zaczną tam orać 24h/7 dni w tygodniu raczej przedłużymy agonię kolei będącej - nomen omen - w stanie śmierci technicznej Sad
Pozdrawiam i mimo wszystko życzę powodzenia!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Śro 22:27, 02 Mar 2011    Temat postu:

Filipie,

masz oczywiście rację mówiąc, że kolejka sama z siebie się nie utrzyma, że sama w sobie nie jest wystarczającą atrakcją turystyczną. Ale są na szczęście w Krośniewicach i okolicach ludzie, którzy mają trochę pomysłów jak temu zaradzić. Na początek jednak zapraszam do zapoznania się ze stroną Centralnego Łuku Turystycznego: [link widoczny dla zalogowanych]

Kto ją utrzyma? Ten kto ją przejmie. Jeśli byłby to Marszałek Województwa (oby!) to musiałby na pewno wyłożyć trochę funduszy + pozyskać środki unijne lub z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Chętni do pracy w Krośniewicach się znajdą - bezrobocie nie ominęło i tego miasta. Do tego i wolontariusze się znajdą. Czyli da się!

Filipie! Mam nadzieję, że po lekturze tego postu i strony CŁT podniesiesz rating kolejki krośniewickiej. Zachęcam Cię także do wysłania listu do Marszałka. Tym bardziej, że jemu także możesz zadać pytania o kolejkę krośniewicką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 23:49, 02 Mar 2011    Temat postu:

kkStB napisał:

Kto ją utrzyma? Ten kto ją przejmie. Jeśli byłby to Marszałek Województwa (oby!) to musiałby na pewno wyłożyć trochę funduszy + pozyskać środki unijne lub z Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Taaak. Jakie wszystko to proste Marszałek da, Unia da... Tylko dlaczego np. nie ma już śladu po kolejce piotrkowskiej czy czemu po iluś latach starań udało się jakieś drobne pieniądze wyrwać chłopakom z Rogowa, choć tak kolej od 9 lat jest bardzo dobrym produktem turystycznym...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 1:30, 03 Mar 2011    Temat postu:

Oj, Arielu, Arielu... I Unia da, i EOG da. Tajemnica tkwi w dobrym planie i dobrze napisanym wniosku. Proszę, oto przykłady:

I. Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru Gospodarczego

Europejskie Centrum Bajki im. Koziołka Matołka w Pacanowie
[link widoczny dla zalogowanych]

Muzeum zbudowane OD ZERA. Powstał nowoczesny obiekt na skalę europejską. EOG dofinansował projekt kwotą prawie 2,7 mln EUR (ponad 10 mln zł)! A więc da się - trzeba tyko chcieć.

Więcej przykładów projektów dofinansowanych z EOG znajdziesz na stronie [link widoczny dla zalogowanych]

II. Fundusz Wymiany Kulturalnej
[link widoczny dla zalogowanych]
Zobacz stronę 80. Warszawski MuzKol dostał dofinansowanie w wysokości ponad 340 000 zł. A więc da się - trzeba tyko chcieć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 9:57, 03 Mar 2011    Temat postu:

kkStB napisał:
Oj, Arielu, Arielu... I Unia da, i EOG da. Tajemnica tkwi w dobrym planie i dobrze napisanym wniosku. Proszę, oto przykłady:


Fundusz Wymiany Kulturalnej jeżeli dobrze kojarzę to raczej na projekty miękkie... Co za to więc wyremontujesz??

kkStB napisał:

Muzeum zbudowane OD ZERA. Powstał nowoczesny obiekt na skalę europejską. EOG dofinansował projekt kwotą prawie 2,7 mln EUR (ponad 10 mln zł)! A więc da się - trzeba tyko chcieć.


Chcieć to można, ale żeby ktoś Ci zrobił słitaśny parowozik do równie słitaśnych fotek. Pozostaje jeszcze kilka kwestii po części omówinych poniżej...


1. Dlaczego teraz ma być ładowana kasa w coś co było jeszcze bodaj trzy lata temu działającą koleją towarowo-pasażerską, a zostało zniszczone między innymi przez ambicje lokalnych miłośników kolei. Czy nie będzie to w końcu marnotrawstwo publicznych pieniędzy?

2. Fundusze unijne wymagają w przypadku działań inwestycyjnych zazwyczaj dość znaczącego wkładu własnego - kto i skąd, a przede wszystkim dlaczego ma na niego wyłożyć pieniądze??

3. Skoro mówimy o pieniądzach - zakładając, że koleją zostanie "obciążony" samorząd województwa wytłumacz mi dlaczego podatnicy mają być na długie lata obciążeni pokrywaniem kosztów eksploatacji kolei wąskotorowej prowadzącej z nikąd do nikąd tylko dlatego, żeby kilku miłośników kolei mogło doznać orgazmu na widok pędzącego 15 km/h kolorowego pociągu. Obciążenie finansów publicznych taką zabawką już raz zniszczoną przez mikoli budzi mój głęboki sprzeciw.

Jakiż ten świat zza monitora jest prosty i piękny. Ehhh tylko żyć w nim.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Czw 10:20, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 11:53, 03 Mar 2011    Temat postu:

Zgadza się, FWK to projekty miękkie, ale tu chodziło o przykład na to, że po prostu można pozyskać kasę. Zresztą na kolejce można i miękkie projekty robić. Na remonty i modernizacje trzeba szukać pieniędzy w innych funduszach.

Ad. 1. Nie znam tych ambicji i nie chcę znać - nie chcę się angażować w żadne rozgrywki personalne. Nie uważam, żeby ratowanie zabytku było marnowaniem pieniędzy.

Ad. 2. Wysokość wymaganego wkładu jest różna, czasem większa, czasem mniejsza. Na wkład własny też trzeba pozyskać środki. Nie wiem kto ma na to dać, bo nie wiemy jeszcze kto będzie jej właścicielem. Generalnie wkład własny można pozyskać od sponsorów (wiem, ciężka sprawa), ze środków gminy, województwa, MKiDN, ze zbiórek, z 1% podatku a nawet z kredytu. Wszystko zależy od tego kto będzie właścicielem.

3. Wolsztyn wydaje na parowozy i widzi w tym cel. Tutaj podobnie. Krośniewice toną w bezrobociu. Mądrze zarządzana i dobrze promowana (nie tylko w Polsce, ale i zagranicą) kolejka może stać się atrakcją turystyczną a tym samym generować miejsca pracy, zarówno na samej kolejce, jak i w szeroko rozumianej obsłudze turystów.

Kolejka może być też w dużym stopniu rentowna. Z tego co słyszałem to np. w Rogowie chłopaki radzą sobie naprawdę nieźle na tym polu. Pamiętaj, że kolejka nie musi jeździć w codziennym ruchu planowym, ale np. tylko w sezonie w określone dni tygodnia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 12:15, 03 Mar 2011    Temat postu:

kkStB napisał:

Ad. 1. Nie znam tych ambicji i nie chcę znać - nie chcę się angażować w żadne rozgrywki personalne.


A szkoda, szkoda. Warto poczytać w jakich okolicznościach kolej przestała działać - szczególnie o udziale działaczy z okolic Głowna, Łęczycy w wyrzuceniu z działającej kolei przewoźnika jakim był SKPL. Myślę, że sporo na ten temat powie Ci znany zapewne pan Andrzej Goltz...

kkStB napisał:

Nie uważam, żeby ratowanie zabytku było marnowaniem pieniędzy.


Owszem, tylko ktoś w ciągu trzech ostatnich lat doprowadził do tego, że sprawny środek transportu został wydany na pastwę wszelkiego elementu. A teraz trzeba znacznie większej kasy, żeby to odtworzyć. Czyż nie jest to marnowanie środków publicznych, zwłaszcza, że to władza publiczna (w tym przypadku burmistrz Krośniewic) doprowadziła do znaczącego pogorszenia się substancji KKD.

kkStB napisał:
ze środków gminy, województwa, MKiDN, ze zbiórek, z 1% podatku a nawet z kredytu.


Z 1% to możesz mieć wkład własny rzędu 20 tysięcy złotych. Zbiórki wiadomo jak się kończą. Kredyt?? Kto go spłaci - w Polsce bodaj góra cztery koleje wąskotorowe wychodzą względnie na zero. Reszta leci na mniejszym czy większym deficycie. Zostają więc środki publiczne... Ale Krośniewice to nie Rewal czy Żnin, gdzie kolej stanowi element większej turystycznej całości.

kkStB napisał:

3. Wolsztyn wydaje na parowozy i widzi w tym cel.


Miasto Wolsztyn zarabia na parowozowni. Ale nie wkłada w nią według mnie nic. Cargo do interesu dokłada...

kkStB napisał:

Tutaj podobnie. Krośniewice toną w bezrobociu. Mądrze zarządzana i dobrze promowana (nie tylko w Polsce, ale i zagranicą) kolejka może stać się atrakcją turystyczną a tym samym generować miejsca pracy, zarówno na samej kolejce, jak i w szeroko rozumianej obsłudze turystów.


Trywializm Kolego - Krośniewice są zbyt daleko od dużych ośrodków, żeby wygenerował się odpowiedni ruch turystyczny. Sam przejazd kolejką to nie wszystko...

kkStB napisał:

Kolejka może być też w dużym stopniu rentowna. Z tego co słyszałem to np. w Rogowie chłopaki radzą sobie naprawdę nieźle na tym polu. Pamiętaj, że kolejka nie musi jeździć w codziennym ruchu planowym, ale np. tylko w sezonie w określone dni tygodnia.


Stary, nie ucz ojca jak ma dzieci robić. Patrz wyżej - o rentowności w Polsce możemy mówić w przypadku góra trzech-czterech kolei: Bieszczadzkiej, Nadmorskiej (dawna Gryficka), Żuławskiej i Żnińskiej. Do reszty się dokłada (także do Rogowa) lub przejada majątek (vide koleje SKPL). I zejdźmy na ziemię. Zamiast gorących apeli pełnych bzdur i frazesów może jednak lepiej zaprezentować władzom konkretny biznesplan.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Czw 12:38, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 12:51, 03 Mar 2011    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
kkStB napisał:

Ad. 1. Nie znam tych ambicji i nie chcę znać - nie chcę się angażować w żadne rozgrywki personalne.


A szkoda, szkoda. Warto poczytać w jakich okolicznościach kolej przestała działać - szczególnie o udziale działaczy z okolic Głowna, Łęczycy w wyrzuceniu z działającej kolei przewoźnika jakim był SKPL. Myślę, że sporo na ten temat powie Ci znany zapewne pan Andrzej Goltz...


Sprawę znam, zarówno z relacji Pana Andrzeja, jak i innych osób. Ale nie mam zamiaru oceniać, że ten jest dobry a ten zły i grzebać się w błocku przeszłości - nie to stanowi istotę naszych działań.

Ariel Ciechański napisał:
kkStB napisał:

Nie uważam, żeby ratowanie zabytku było marnowaniem pieniędzy.


Owszem, tylko ktoś w ciągu trzech ostatnich lat doprowadził do tego, że sprawny środek transportu został wydany na pastwę wszelkiego elementu. A teraz trzeba znacznie większej kasy, żeby to odtworzyć. Czyż nie jest to marnowanie środków publicznych, zwłaszcza, że to władza publiczna (w tym przypadku burmistrz Krośniewic) doprowadziła do znaczącego pogorszenia się substancji KKD.


Ariel! Czy to mówi miłośnik kolei??? Zgadzam się, że doprowadzenie kolejki do obecnego stanu to jest marnowanie pieniędzy, ale nie zgodzę się, że rewitalizacja kolejki jest marnowaniem pieniędzy.

Ariel Ciechański napisał:
kkStB napisał:
ze środków gminy, województwa, MKiDN, ze zbiórek, z 1% podatku a nawet z kredytu.


Z 1% to możesz mieć wkład własny rzędu 20 tysięcy złotych. Zbiórki wiadomo jak się kończą. Kredyt?? Kto go spłaci - w Polsce bodaj góra cztery koleje wąskotorowe wychodzą względnie na zero. Reszta leci na mniejszym czy większym deficycie. Zostają więc środki publiczne... Ale Krośniewice to nie Rewal czy Żnin, gdzie kolej stanowi element większej turystycznej całości.


Ale może stanowić część Centralnego Łuku Turystycznego.

Ariel Ciechański napisał:
kkStB napisał:

3. Wolsztyn wydaje na parowozy i widzi w tym cel.


Miasto Wolsztyn zarabia na parowozowni. Ale nie wkłada w nią według mnie nic. Cargo do interesu dokłada...


Z tego co wiem to województwo opłaca planowe pociągi z parowozami. Nie jest tak?

Ariel Ciechański napisał:
kkStB napisał:

Tutaj podobnie. Krośniewice toną w bezrobociu. Mądrze zarządzana i dobrze promowana (nie tylko w Polsce, ale i zagranicą) kolejka może stać się atrakcją turystyczną a tym samym generować miejsca pracy, zarówno na samej kolejce, jak i w szeroko rozumianej obsłudze turystów.


Trywializm Kolego - Krośniewice są zbyt daleko od dużych ośrodków, żeby wygenerował się odpowiedni ruch turystyczny. Sam przejazd kolejką to nie wszystko...


Powtórzę: Centralny Łuk Turystyczny

Ariel Ciechański napisał:
kkStB napisał:

Kolejka może być też w dużym stopniu rentowna. Z tego co słyszałem to np. w Rogowie chłopaki radzą sobie naprawdę nieźle na tym polu. Pamiętaj, że kolejka nie musi jeździć w codziennym ruchu planowym, ale np. tylko w sezonie w określone dni tygodnia.


Stary, nie ucz ojca jak ma dzieci robić. Patrz wyżej - o rentowności w Polsce możemy mówić w przypadku góra trzech-czterech kolei: Bieszczadzkiej, Nadmorskiej (dawna Gryficka), Żuławskiej i Żnińskiej. Do reszty się dokłada (także do Rogowa) lub przejada majątek (vide koleje SKPL). I zejdźmy na ziemię. Zamiast gorących apeli pełnych bzdur i frazesów może jednak lepiej zaprezentować władzom konkretny biznesplan.


Arielu! Zapraszam więc do współpracy! Mam nadzieję, że nie jesteś dzieckiem neostrady, jakie i tu niestety można spotkać, z tych co tylko krytykują, ale potrafią dołożyć realną cegiełkę, służyć rzeczową radą i pomocą.
Przy okazji: nasza akcja trwa dopiero 2 dni, na wszystko przyjdzie czas, na biznesplany pewnie także, choć nie wiem czy należy w tym wyręczać właściciela (ktokolwiek nim nie będzie). Tym bardziej zapraszam do współpracy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 13:00, 03 Mar 2011    Temat postu:

kkStB napisał:

Ariel! Czy to mówi miłośnik kolei??? Zgadzam się, że doprowadzenie kolejki do obecnego stanu to jest marnowanie pieniędzy, ale nie zgodzę się, że rewitalizacja kolejki jest marnowaniem pieniędzy.


Dostępne środki są dobrem rzadkim i trzeba nimi racjonalnie gospodarować...

kkStB napisał:

Ale może stanowić część Centralnego Łuku Turystycznego.


Ale Centralny Łuk Turstyczny to nie regiony na miarę Pałuk, Wybrzeża czy Bieszczad...

kkStB napisał:

Z tego co wiem to województwo opłaca planowe pociągi z parowozami. Nie jest tak?


Samorząd wojewódzki pokrywa dodatkowo różnicę kosztów wynikającą z obsługi pociągów trakcją parową.

kkStB napisał:
]
Powtórzę: Centralny Łuk Turystyczny


A ja powtórzę - Centralny Łuk Turystyczny nie jest znany powszechnie nawet w województwie łódzkim.

kkStB napisał:
Mam nadzieję, że nie jesteś dzieckiem neostrady, jakie i tu niestety można spotkać, z tych co tylko krytykują, ale potrafią dołożyć realną cegiełkę, służyć rzeczową radą i pomocą.


No to pierwsza darmowa rada - nim puścisz coś do mediów - sprawdź czy nie ma tam byków. Bo te, które posłaliście do "Wyborczej" poprostu Was kompromitują. Druga rada jest taka - nim zaczniesz kogoś podejrzewać czy jest dzieckiem neostrady - użyj googla.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Czw 13:17, 03 Mar 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 13:59, 03 Mar 2011    Temat postu:

Wiem Arielu kim jesteś, znam i doceniam Twoją działalność.
Dziękuję Ci serdecznie za uwagi (dobre rady zawsze są mile widziane!) i za rozmowę. Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 14:08, 03 Mar 2011    Temat postu:

kkStB napisał:
Wiem Arielu kim jesteś, znam i doceniam Twoją działalność.
Dziękuję Ci serdecznie za uwagi (dobre rady zawsze są mile widziane!) i za rozmowę. Pozdrawiam!


Tomku, problem jest w tym, że o ile w warunkach brytyjskich czy niemieckich produkt turystyczny na bazie kolei krośniewickiej miałby szanse powodzenia także finansowego, to w obecnych warunkach polskich, gdzie turystyka postindustrialna jest wciąż nie doceniana należy się liczyć z długoletnim dofinansowywaniem bieżącej działalności kolei krośniewickiej. Jako miłośnikowi kolei jest mi Krośniewic szkoda, zwłaszcza, że bywałem tam w latach 1990. Jednak jako osoba przez kilkanaście lat biorąca do niedawna udział w zarządzaniu podobnym obiektem niestety zdaję sobie sprawę, żeby przyciągnąć masowego turystę potrzebna jest niestety bardzo sensowna oferta. Zresztą - Krośniewice to ztcp około 100 km. W ofercie turystycznej w najlepszym razie będzie miejsce dla 20-30...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Wąskie tory Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin