Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parowozjada 2009
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:38, 09 Wrz 2009    Temat postu:

Ależ dlaczego? Grzecznie Ci odpowiadam że parowóz miał obsadę na bardzo wysokim poziomie i wyczerpali temat jeśli chodzi o próby podjazdu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Modelarz




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krzeszowice

PostWysłany: Śro 20:44, 09 Wrz 2009    Temat postu:

Witam
Moje wrażenia są średnie z „Parowozjady 2009”,ponieważ byłem na wszystkich, które odbyły dotychczas się w Chabówce.
Jednej strony dziękuję za zorganizowanie przez Cargo imprezy, a natomiast drugiej strony nie było przejazdów pociągów np. na linii kolejowej 104 Chabówka- Nowy Sącz
Za to było zorganizowanie specjalnie dla miłosników kolei przejazdy pociągów. Very Happy
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Modelarz dnia Śro 20:46, 09 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcu85




Dołączył: 08 Wrz 2009
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 6:34, 10 Wrz 2009    Temat postu:

A ja Wam powiem, że niektórym ludziom się podobało to, że parowóz nie podjechał. Nie na co dzień można uczestniczyć w czymś takim. Dodatkowo w Mszanie Dolnej można było zrobić zdjęcia, wejść do kabiny parowozu itp.

Co do feralnego podjazdu - maszynista od lat jeździł tą linią i podjął bardzo dobrą decyzję - bo ciekawe jak wróciłby bez wody a na postoju w Mszanie (po zjeździe) wykorzystał już połowę zapasu. Tak czy inaczej ewidentnie plany pokrzyżowała pogoda. Inna sprawa że PLK mogła bardziej się postarać, no ale...

Generalnie jak dla mnie impreza udana, cieszą mnie pozytywne opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:08, 10 Wrz 2009    Temat postu:

O ile wiele można wytknąć PLK nie wymagajmy aż tego, by przygotowywała jakoś specjalnie szlak pod jeden pociąg na praktycznie nieużywanej linii. Zapewne mają więcej problemów na głowie i inne, ważniejsze wydatki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 10:32, 10 Wrz 2009    Temat postu:

taboret1 napisał:
Zapewne mają więcej problemów na głowie i inne, ważniejsze wydatki.

Ot choćby utrzymanie na znośnym poziomie linii do Zakopanego na pewno bardziej potrzebnej z punktu widzenia biznesowego i potrzeb społecznych...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 12:53, 10 Wrz 2009    Temat postu:

taboret1 napisał:
O ile wiele można wytknąć PLK nie wymagajmy aż tego, by przygotowywała jakoś specjalnie szlak pod jeden pociąg na praktycznie nieużywanej linii. Zapewne mają więcej problemów na głowie i inne, ważniejsze wydatki.


Zapłaciłbyś w barze za piwo otrzymawszy kufel pełen wody? Bo ja nie.
A stawki za dostęp do torów niskie nie są, więc kto płaci, ma prawo wymagać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 13:11, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Doctor napisał:

A stawki za dostęp do torów niskie nie są, więc kto płaci, ma prawo wymagać.

Ale te są m. in. zależne od standardu linii. I zupełnie inaczej płacisz za 5 km przelotu po CMK, gdzie nie masz ani źdźbła trawy, a inaczej za zarośniętą linię nr 104, gdzie obowiązują prędkości rzędu 20-30 km/h.
Niestety, żyjemy w Polsce, gdzie kolejne rządy problem infrastruktury transportowej sprowadzają głównie do "wymęczania" kolejnych kilometrów autostrad, a nie zapewnieniu całemu społeczeństwu (także temu bez własnych aut) godziwych warunków przemieszczania się. Dopóki 90% środków na infrastrukturę transportową będzie szło na drogi, a 10% na tory, dopóty będzie jak jest. Należy brać tu pod uwagę, że przepisy unijne precyzują, że te proporcje powinny wynosić 60:40, a nie jak u nas 90:10... A trzeba pamiętać, że stawki dostępu są pochodną finansowania zarządcy infrastruktury kolejowej - w Polskich warunkach wsparcie budżetu dla PLK jest tak małe, że koszty utrzymania linii kolejowych są przenoszone na przewoźników - stąd zajmujemy bodaj drugie miejsce w Europie jeśli chodzi o najwyższe stawki dostępu do infrastruktury. I Michale jeszcze jedno, kilka czy kilkanaście tysięcy jakie Cargo zapłaciło PLK za dostęp do linii 104 z pewnością nie pokryło nawet ułamka kosztów, jakie zarządca infrastruktury musi ponosić w skali całego roku (a pociągi jadą sporadycznie...).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Czw 13:20, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:08, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Doctor napisał:

Zapłaciłbyś w barze za piwo otrzymawszy kufel pełen wody? Bo ja nie.
A stawki za dostęp do torów niskie nie są, więc kto płaci, ma prawo wymagać.


Też nie, ale takie porównanie chyba tu nie pasuje. Rozumiałbym takie podejście, gdyby linia była strasznie zarośnięta, ale tak nie było. Stawka za dostęp do torów, to stawka za dostęp do torów i dziwne jest wymagać, by PLK wysłało tam robotników może jeszcze ze szlifierkami by raz do roku ta tekatka mogła tam pojechać. Tym bardziej, skoro przyczyną problemu był deszcz i powierzchowna rdza (tak wyczytałem w poprzednich postach)- co PLK za to może. Opłatę za dostęp do torów dostali, pociąg wpuścili- wszystko ok. A że tekatka z tymi wagonami nie dała rady tam podjechać to nawet nie powinna być już ich sprawa.
Jesteśmy Polsce, wiadomo jak wygląda sytuacja na PKP i wokół. Jak wspomniałem można wiele błędów wytknąć PLK, ale bez przesady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Czw 16:15, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Mechanicy to też ludzie i mogą zrobić błędy. Przy podjeździe Tkt48-191 mnie nie było bo fociłem w innym miejscu linii, ale ruszanie w Rabce Zaryte to właśnie "dawanie po garach" na maksa. Efekty fajne, ale później wszyscy się dziwią dlaczego jakiś parowóz przetapia panewki.
PS. Jeszcze co do prowadzących imprezę w sobotę. Bieleninikowi chyba ktoś zwrócił uwagę, bo kawałów tyle nie gadał i ogólnie było lepiej, ale ten prowadzący z nim Mazurek sadził gafy, wychwalał Cargo co dwie minuty, i mówił zdania nie logiczne typu " kocham parowozy, pociągiem jechać to za długo".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:24, 10 Wrz 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
Przy podjeździe Tkt48-191 mnie nie było bo fociłem w innym miejscu linii, ale ruszanie w Rabce Zaryte to właśnie "dawanie po garach" na maksa.


No mi też tak się wydawało, dlatego napisałem wcześniej to, co napisałem Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:38, 10 Wrz 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
Mechanicy to też ludzie i mogą zrobić błędy. Przy podjeździe Tkt48-191 mnie nie było bo fociłem w innym miejscu linii, ale ruszanie w Rabce Zaryte to właśnie "dawanie po garach" na maksa. Efekty fajne, ale później wszyscy się dziwią dlaczego jakiś parowóz przetapia panewki.


Jeżelli chodzi o popołudniowy pociąg z Tr5, to w drodze powrotnej z Rabki Zaryte do Chabówki ten postój po drodze wynikał z tego, że (jak się później dowiedziałem) mechanicy z Tr5 podobno "przebili układ hamulcowy", bo puścili za duże ciśnienie w układ hamulcowy i w niektórych wagonach wybiło jakieś zawory, które potem nie chciały się odblokować. 2 albo 3 wagony w środku składu chyba zostały odhamowane ręcznie. Takie coś usłyszałem później.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Czw 16:43, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 18:28, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Ty2-911 napisał:

Wysłać robotników torowych z kątówkami Wink A tak serio WM15 zdaje się, że byłaby za lekka, żeby zedrzeć powierzchniową warstwę korozji...


Albo MiKoli z papierem sciernym Smile

Byl tez pomysł żeby przez noc posmigac tam pare razy w te i we wte SM42, ale koszty takiej jazdy male nie są... PLK nic do tego nie ma - to Cargo robi imprezę. PLK nie będzie przecie remontowac torów za darmo i to na nieczynnym szlaku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Czw 18:35, 10 Wrz 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
Mechanicy to też ludzie i mogą zrobić błędy. Przy podjeździe Tkt48-191 mnie nie było bo fociłem w innym miejscu linii, ale ruszanie w Rabce Zaryte to właśnie "dawanie po garach" na maksa. Efekty fajne, ale później wszyscy się dziwią dlaczego jakiś parowóz przetapia panewki.
PS. Jeszcze co do prowadzących imprezę w sobotę. Bieleninikowi chyba ktoś zwrócił uwagę, bo kawałów tyle nie gadał i ogólnie było lepiej, ale ten prowadzący z nim Mazurek sadził gafy, wychwalał Cargo co dwie minuty, i mówił zdania nie logiczne typu " kocham parowozy, pociągiem jechać to za długo".


Kolego cieszę się, że zostałem przez Ciebie zauważony. To bardzo wygodne krytykować kogoś z nazwiska samemu ukrywając się za nikiem. Proszę więc o merytoryczne wskazanie gaf.

Nie chwaliłem Cargo bezpodstawnie-to ono było organizatorem tej imprezy, Cargo jest właścicielem parowozów, łoży na utrzymanie parowozów i skansenu, itd. itp. Po prostu doceniam ich wkład.

Co do nielogiczności moich wywodów-słuchaj uważnie a dopiero potem zarzucaj komuś brak logiki. Mówiłem, że kocham parowozy, dlatego podróżuje za nimi w wiele miejsc, w tym nawet do Chin. Niestety jest to zbyt daleko dla mnie by jechać tam pociągiem, więc korzystam z samolotu. Sam też kiedyś wypowiadałeś się na forum w podobnym tonie-pisząc o wyjazdach samochodem na kolejowe imprezy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mpmazurek dnia Czw 18:37, 10 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkStB




Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kongresówka

PostWysłany: Czw 18:36, 10 Wrz 2009    Temat postu:

Tr203 napisał:
Do kkStB dzięki za pozdrowienia, i odbiegając trochę od tematu, interesująca ta rekonstrukcja kepi Austro-Węgierskiego. Robiona przez Ciebie czy przez kogoś innego?


Robota nie jest moja. Komplet informacji wrzuce na dniach na mojej stronie internetowej [link widoczny dla zalogowanych] - w tym także kontakt do wykonawcy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 18:40, 10 Wrz 2009    Temat postu:

mpmazurek napisał:

Kolego cieszę się, że zostałem przez Ciebie zauważony. To bardzo wygodne krytykować kogoś z nazwiska samemu ukrywając się za nikiem. Proszę więc o merytoryczne wskazanie gaf.


No i jak kaktusie?? Starczy Ci odwagi cywilnej czy wstydliwie ominiesz temat??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin