Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Skansen w Chabówce-co dalej
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 10:28, 15 Sty 2009    Temat postu:

Muki napisał:

Myślę, że gdyby wśród grona politycznego był miłośnik kolei nie omieszkałby zainteresować się sytuacją Skansenów i całego muzealnictwa już wcześniej.

To trzeba bombardować Michała Tuska Wink - syn naszego Premiera jest znanym miłośnikiem kolei i komunikacji miejskiej Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wukasch




Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 10:33, 15 Sty 2009    Temat postu:

Podobno trwają rozmowy pomiędzy Cargo a Urzędem Marszałkowskim w Krakowie na temat przyszłości Chabówki - ale ile wody w Wiśle jeszcze upłynie zanim coś drgnie w temacie, nie wiadomo. No i przede wszystkim w którą stronę to pójdzie. Czy zimne muzeum czy żywa parowozownia (oby to drugie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:43, 15 Sty 2009    Temat postu:

wukasch napisał:
Podobno trwają rozmowy pomiędzy Cargo a Urzędem Marszałkowskim w Krakowie na temat przyszłości Chabówki - ale ile wody w Wiśle jeszcze upłynie zanim coś drgnie w temacie, nie wiadomo. No i przede wszystkim w którą stronę to pójdzie. Czy zimne muzeum czy żywa parowozownia (oby to drugie)



W takim razie poczekajmy i dajmy im szansę się dogadać jednocześnie obserwując temat. Do czerwca jest jeszcze klika miesięcy, więc może coś z tego wyjdzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 21:48, 15 Sty 2009    Temat postu:

Tr203 napisał:
Zawieszenie kursowania pociągów retro może być prawdą (niestety). Niegospodarność PKP jest porażająca, przykłady skansenów w Karsznicach i Jaworzynie. Dochodzi jeszcze kryzys finansowym którym mogą się zasłaniać. Oby jednak czarny scenariusz się nie sprawdził. W Wolsztynie niby mają retro jeździć, więc w tym roku może jeszcze i w Chabówce się uda czego wszystkim nam życzę.


A jaka tutaj nie gospodarność. Jaworzynę zaczęto likwidować w skutek wprowadzenia ustawy o restrukturyzacji, komercjalizacji i prywatyzacji PKP. Cargo, PR, IC, nie były chętne na zabawę w Jaworzynie. Wyzbywano się tego co jest najbardziej deficytowe, więc między Bogiem a prawdą gdzie jest niegospodarność?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:40, 15 Sty 2009    Temat postu:

PKP była instytucją która moze i kiepsko radziła sobie w pewnych sprawach ale podzielenie jej na Cargo, Przewozy Regionalne, IC itd itd to katastrofa - podobno to był ratunek ale wydaje mi sie ze to raczej kres... zresztą chyba każdy widzi co sie dzieje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Czw 23:01, 15 Sty 2009    Temat postu:

para_buch napisał:
PKP była instytucją która moze i kiepsko radziła sobie w pewnych sprawach ale podzielenie jej na Cargo, Przewozy Regionalne, IC itd itd to katastrofa - podobno to był ratunek ale wydaje mi sie ze to raczej kres... zresztą chyba każdy widzi co sie dzieje...
Zgadzam się w zupełności. Jeszcze takie pytanie "z innej półki" kiedy nastąpił ów podział?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Pią 0:07, 16 Sty 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
Jeszcze takie pytanie "z innej półki" kiedy nastąpił ów podział?

01.10.2001


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 0:33, 16 Sty 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
para_buch napisał:
PKP była instytucją która moze i kiepsko radziła sobie w pewnych sprawach ale podzielenie jej na Cargo, Przewozy Regionalne, IC itd itd to katastrofa - podobno to był ratunek ale wydaje mi sie ze to raczej kres... zresztą chyba każdy widzi co sie dzieje...
Zgadzam się w zupełności. Jeszcze takie pytanie "z innej półki" kiedy nastąpił ów podział?

Widzę że nasza piaskownica ma spore pojęcie o ekonomice transportu. Ciekawe dlaczego w całej europie nastąpił podział państwowych molochów na spółki zajmujące się ściśle określoną dziedziną. Katastrofą okazało się nieuzasadnione i (jak widać dzisiaj) szkodliwe trzymanie udziałów państwa w spółkach PKP (z wyjątkiem PLKi, energetyki itp).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tr203




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:44, 16 Sty 2009    Temat postu:

Witam. Irys masz rację. Do kurczaka: niegospodarność taka że np. w Jaworzynie skansen ten został praktycznie porzucony przez PKP (jak chcesz to znajdziesz szczegóły),po drugie wydaje się najpierw dużo pieniędzy aby parowozy przywrócić do ruchu a potem nie jeżdżą, bo to nierentowne itp. a jak się zepsują no to już w ogóle stoją i nie wiadomo czy będą naprawiane. I to ma być gospodarność??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:29, 16 Sty 2009    Temat postu:

Irys napisał:
kaktus34 napisał:
para_buch napisał:
PKP była instytucją która moze i kiepsko radziła sobie w pewnych sprawach ale podzielenie jej na Cargo, Przewozy Regionalne, IC itd itd to katastrofa - podobno to był ratunek ale wydaje mi sie ze to raczej kres... zresztą chyba każdy widzi co sie dzieje...
Zgadzam się w zupełności. Jeszcze takie pytanie "z innej półki" kiedy nastąpił ów podział?

Widzę że nasza piaskownica ma spore pojęcie o ekonomice transportu. Ciekawe dlaczego w całej europie nastąpił podział państwowych molochów na spółki zajmujące się ściśle określoną dziedziną. Katastrofą okazało się nieuzasadnione i (jak widać dzisiaj) szkodliwe trzymanie udziałów państwa w spółkach PKP (z wyjątkiem PLKi, energetyki itp).


eh poprostu nie chciałem wnikać w szczegóły ale zapewne ludzie którzy zarządzaja obecnie spółkami i ich najblizsi współpracownicy mają ogromne pojecie na ten temat, napewno są mistrzami - efekt - prywaciarze przejeli więkrzość zleceń... najlepszych, rozkład jazdy co raz bardziej pozostawia wiele do rzeczenia, w pracy jeden wielki harmider, dezorientacja i zniechecenie pasażerów itd itd... Oczywiście na ta sytuacje składa sie wiele czynników - nie tylko jeden czy dwa... Europa Europą a Polska to inna bajka - jestesmy daleko za Europą i jeszcze dużo wody w Wisle upłynie zanim ja dogonimy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 9:57, 16 Sty 2009    Temat postu:

Tr203 napisał:
Do kurczaka: niegospodarność taka że np. w Jaworzynie skansen ten został praktycznie porzucony przez PKP (jak chcesz to znajdziesz szczegóły),

Jak porzucony - do końca PKP utrzymywało swój dozór. A szczegół kurczak zna z pewnością lepiej niż nie jeden z nas...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pią 9:58, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tr203




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:22, 16 Sty 2009    Temat postu:

Skoro PKP tak świetnie się tym skansenem zajmowało, to dlaczego już on nie jest skansenem pod zarządem PKP???, tyle było pisania że jest rozkradany i zaniedbany, mylę się ??? A wasza parowozownia w Skierniewicach??. PKP tak świetnie się nią zajmowało??, to po co ją braliście w swoje ręce???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 10:29, 16 Sty 2009    Temat postu:

Tr203 napisał:
Skoro PKP tak świetnie się tym skansenem zajmowało, to dlaczego już on nie jest skansenem pod zarządem PKP???,

Ja napisałem, że był dozorowany - inną sprawą zaś było postawienie skansenu w likwidację i ogólne jego zaniedbanie. Ale tak samo sytuacja wyglądała w Kościerzynie i w mniejszym stopniu w Chabówce...

Cytat:
A wasza parowozownia w Skierniewicach??. PKP tak świetnie się nią zajmowało??, to po co ją braliście w swoje ręce???

Moment - my nie braliśmy od PKP skansenu, a pusty obiekt wycofany z normalnej eksploatacji. Więc chyba to porównanie jest chybione...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pią 10:30, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tr203




Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 10:40, 16 Sty 2009    Temat postu:

Tu możliwe że chybiłem. Ale gdybyście nie zajęli się tą parowozownią to pewnie znając życie, niszczałaby i kawałek po kawałku by ją rozebrali i by była figa a nie parowozownia. Chodzi cały czas o to że marnowany jest entuzjazm ludzi, a i spore pieniądze i to mnie boli. Pozdrawiam Smile)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 11:03, 16 Sty 2009    Temat postu:

Tr203 napisał:
Tu możliwe że chybiłem. Ale gdybyście nie zajęli się tą parowozownią to pewnie znając życie, niszczałaby i kawałek po kawałku by ją rozebrali i by była figa a nie parowozownia.

Pewnie by tak było - wszak szop na na warszawskiej Pradze i w Toamszowie nie ma...
Tr203 napisał:

Chodzi cały czas o to że marnowany jest entuzjazm ludzi, a i spore pieniądze i to mnie boli. Pozdrawiam Smile)

Ale chyba nie u nas... U nas każda złotówka jest oglądana 5 razy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 3 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin