Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tr12-25
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Izone




Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 21:40, 12 Cze 2008    Temat postu:

Wydaje mi sie ze jest niejako ważniejszy ..... niz OL49 czy tkh ... A jak bedzie na prawde to dopiero sie dowiemy ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:45, 12 Cze 2008    Temat postu:

Wstępnie dowiedziałem się, że Tr12-25 czeka na rewizję.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Czw 21:47, 12 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Izone




Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 0:35, 13 Cze 2008    Temat postu:

a co z pozostałymi ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pią 11:55, 13 Cze 2008    Temat postu:

Izone napisał:
Wydaje mi sie ze jest niejako ważniejszy ..... niz OL49 czy tkh ... A jak bedzie na prawde to dopiero sie dowiemy ...
Na pewno, Olek mamy czynnych kilka (zimnych jeszcze więcej), a co będzie nikt nie wie. Na stronie skansenu w Chabówce jest napisane, że niedostępny (tak samo Ol49-100, Okz32-2, Tkh49-1, ale wydaje mi się, że Ol12 jest już sprawna).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaktus34 dnia Pią 11:56, 13 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 15:33, 13 Cze 2008    Temat postu:

Ol12 jeździ

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:08, 21 Cze 2008    Temat postu:

stasiek napisał:
Ol12 jeździ


Ol12-7 w chwili obecnej NIE jeździ - stoi sobie w hali napraw i czeka na naprawę krzyżulca (konkretnie chyba jakieś płyty ślizgowe poleciały).
To samo stało się w Tr12-25 - stoi przed halą i czeka.
OKz32-2 również przed halą - sprężarka podobno jest w naprawie u jakiegoś fachowca, który zajmuje się tylko sprężarkami. Kocioł ma iść do Piły w niedalekiej przyszłości.
TKh49-1 - stoi w hali i... niewiadomo co z nim...
TKt48-191 - stoi w hali, podobno jest na ukończeniu.
Ol49-100 - stoi na terenie skansenu niedaleko bramy i czeka.
Ty2-911 - dzisiaj go wygaszali
Ty2-953 - dzisiaj prowadził skład do Dobrej - niestety gwizdawka znowu jest uszkodzona - dzisiaj raczej piszczała i syczała niż gwizdała (to samo wydarzyło się rok temu na jazdach w Krakowie). Coś tam słyszałem, że Ty2-953 ma otrzymać gwizdawkę od Ty51, ale nie wiem na ile jest to prawda.
Ty42-107 - stoi w hali. No cóż - podobno się NIE dogadali w jego sprawie i naprawa stanęła pod znakiem zapytania.
Ale to wszystko może podobno się zmienić, więc zobaczymy na czym się skończy.

A teraz wiedomość niezbyt wesoła - zdaje się, że do Chabówki wkraczają Angole ! Sad I chyba chcą robić to co w Wolsztynie...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Sob 22:17, 21 Cze 2008, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Izone




Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: KRK

PostWysłany: Sob 22:57, 21 Cze 2008    Temat postu:

Potwierdzam wszystkie fakty co napisał ty2-911 z tym ze jak z ty42 sie nie dogadaja to wróci do Rybnika ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKt48




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Nie 8:38, 22 Cze 2008    Temat postu:

Do Skansenu na pewno nie wkraczają Angole! Jeśli nawet się pojawili to ztcw jest to jednorazowy epizod i nie wróży on stałej "współpracy". Nikt w Chabówce i myślę Krakowie nie zgodzi się na ciągłe usuwanie usterek po prowadzeniu parowozów przez pseudospecjalistów z drelichowymi czapeczkami PKP BHP. Jakby nie było jazda po górach to nie to samo co Wolsztyn -Poznań gdzie linia jest czynna z obsadzonymi stacjami i przejazdami i wzniesieniami nieprzekraczającymi 5 promilli.
Co do OKz32-2 to naprawa w Pile wcale nie jest taka przesądzona, ale również nie wykluczona.
Wymiana gwizdawki z Ty51 na Ty2-953 to pomysł science fiction, choć faktem jest, że obecna wymaga naprawy.
Tr12-25 nie stoi na to samo co Ol12-7, tylko oczekuje naprawy rewizyjnej. Jego prowadnice krzyżulca naprawiono już dwa miesiące temu!
TKt48-191 jest co najwyżej na półmetku, a nie na ukończeniu, zwłaszcza, że kończą ją już pół roku a jeszcze nie wybudowano zestawów kołowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Nie 9:12, 22 Cze 2008    Temat postu:

TKt48 napisał:
Nikt w Chabówce i myślę Krakowie nie zgodzi się

Niestety właściciel parowozów - PKP Cargo nie ma siedziby ani w Chabówce, ani w Krakowie ... Sad
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:07, 22 Cze 2008    Temat postu:

TKt48 napisał:
Co do OKz32-2 to naprawa w Pile wcale nie jest taka przesądzona, ale również nie wykluczona.
Wymiana gwizdawki z Ty51 na Ty2-953 to pomysł science fiction, choć faktem jest, że obecna wymaga naprawy.
Tr12-25 nie stoi na to samo co Ol12-7, tylko oczekuje naprawy rewizyjnej. Jego prowadnice krzyżulca naprawiono już dwa miesiące temu!
TKt48-191 jest co najwyżej na półmetku, a nie na ukończeniu, zwłaszcza, że kończą ją już pół roku a jeszcze nie wybudowano zestawów kołowych.


Cały czas się mówi, że kocioł z OKz32-2 będzie ściągany i wysłany do Piły. Natomiast powozie OKazety podobno będzie robione w Chabówce.
To z Ol49-100 nie wiadomo do końca gdzie będzie robiona, ale najprawdopodobniej będzie robiona w Chabówce, tylko inspektor musi ją sprawdzić i wyrazić swoją opinię.
Co do gwizdawki - to mechanik mi o tym powiedział wczoraj podczas krótkiego postoju na którejś stacji w drodze powrotnej z Dobrej do Chabówki. To była jego odpowiedź na pytanie dlaczego tak dziwnie i tragicznie piszczy i syczy zamiast gwizdać. Ja tego NIE wymyśliłem !!!...
A jednak Tr12-25 ma ściągnięte oba korbowody i zabezpieczone te prowadnice. Powiedziano mi, że owszem - były jakiś czas temu robione, ale ponownie są do naprawy, poza tym faktycznie czeka na rewizję zewnętrzną.
TKt48-191 - zostało jeszcze podwozie itd. Półmetek już dawno przekroczyli.
Ty42-107 - jeśli się nie dogadają, to wróci do Rybnika, ale w stanie takim jakim przyjechał do Chabówki...
Przekazuję to co mi powiedziano w Chabówce.

Najgorsze jest to, że decydentami są ekonomiści, którzy lepiej nie mówić co by zrobili, gdyby nie to, że parowozy są wpisane na listę zabytków !!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 16:13, 22 Cze 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:
Najgorsze jest to, że decydentami są ekonomiści, którzy lepiej nie mówić co by zrobili, gdyby nie to, że parowozy są wpisane na listę zabytków !!!


Mijasz się z prawdą. Wpisanie parowozu do rejestru zabytków wcale nie nakłada obowiązku uruchamiania go. Chwała tym decydentom-ekonomistom, że wysyłają parowozy na naprawy pomimo nieopłacalności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKt48




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Nie 20:17, 22 Cze 2008    Temat postu:

Naprawa TKt48-191 owszem przekroczyła półmetek chociażby z racji naprawy kotła w Pile, ale zapewniam, że końcówka to to nie jest! Zresztą przekonamy się kiedy będzie gotowa, bo jesli to rzeczywiście kocówka to 12 lipca widzimy ją na retrach w Chabówce, a ja Koledze optymiście stawiam piwo na stacji w Dobrej.
Co do właściciela PKP CARGO to na pewno aktywność Anglików nie jest uzgadniana w Warszawie, tam gdzie FB sygeruje, że są podejmowane decyzje. Nic podobnego! Decyzje o ich aktywności podejmowane są na szczeblu Zakładu Taboru , a ten mieści się zarówno w Krakowie jak i Chabówce. Jesli tak by było to gdzie teraz jest Warszawa w sprawie zawieszenia kursowania parowozów na planowcach w Wolsztynie?! Póki co nikt z Warszawy w mediach się nie wypowiedział, tylko słychać Dyrektorów PKP PR i PKP CARGO z Poznania i Wolsztyna...
Co doTr12-25 to Kolega nie dosłuchał lub Koledze nie powiedziano w Chabówce, że krzyżulec jest naprawiony i nie wymaga dalszej naprawy, a korbowody i wiązary są zdjęte ponieważ w takim stanie parowóz wrócił w kwietniu z Koszyc tzn. ze zdjętymi drągami na potrzeby transportu w stanie nieczynnym. Co do gwizdawki Ty2-953, to byłbym powściągliwy co do opini mechanika w Dobrej k. Limanowej, bo póki co tego typu sprawy są uzgadniane i <B>wykonywane przez warsztat</b> a nie maszynistów. Zresztą próba upodobnienia Ty2-953 do Ty51 chociażby montażem stokera również wyszła kiepsko, bo stoker nie działa i działał nie będzie! Wolałbym aby Ty2-953 pozostał Ty2 ze sprawną jednotonową gwizdawką a nie dziwolągiem jak Ty42-107 sprzed lat, który w kabinie maszynisty miał linoleum na podłodze i świetlówki na suficie. Zresztą rto wszystko rzecz gustu.
Pozdrawiam,
P.S. Parowozy w Chabówce <B>w 100% nie są wpisane do rejestru</B> i chwała Bogu, bo nawet nie wiecie jakie z tego tytyłu są obostrzenia. Z drgiej strony póki co w naszym kraju jeżeli coś nie jest obiektem sakralnym to nie ma co liczyć, mimo walorów zabytku, na dotacje od Konserwatora Zabytków. Ot taka to rzeczywistość...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez TKt48 dnia Nie 20:20, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:24, 22 Cze 2008    Temat postu:

Szepol napisał:
Ty2-911 napisał:
Najgorsze jest to, że decydentami są ekonomiści, którzy lepiej nie mówić co by zrobili, gdyby nie to, że parowozy są wpisane na listę zabytków !!!


Mijasz się z prawdą. Wpisanie parowozu do rejestru zabytków wcale nie nakłada obowiązku uruchamiania go. Chwała tym decydentom-ekonomistom, że wysyłają parowozy na naprawy pomimo nieopłacalności.


Mi chodziło o to, że jakby nie były wpisane na listą zabytków, to już by nie było czego oglądać - były by pocięte...
Z tego co słyszałem to w uruchamianiu pociągów retro są napotykane coraz większe problemy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:49, 22 Cze 2008    Temat postu:

TKt48 napisał:
Naprawa TKt48-191 owszem przekroczyła półmetek chociażby z racji naprawy kotła w Pile, ale zapewniam, że końcówka to to nie jest! Zresztą przekonamy się kiedy będzie gotowa, bo jesli to rzeczywiście kocówka to 12 lipca widzimy ją na retrach w Chabówce, a ja Koledze optymiście stawiam piwo na stacji w Dobrej.


Weź jeszcze pod uwagę co to jest ukończenie w warunka polskich...

TKt48 napisał:
Co doTr12-25 to Kolega nie dosłuchał lub Koledze nie powiedziano w Chabówce, że krzyżulec jest naprawiony i nie wymaga dalszej naprawy, a korbowody i wiązary są zdjęte ponieważ w takim stanie parowóz wrócił w kwietniu z Koszyc tzn. ze zdjętymi drągami na potrzeby transportu w stanie nieczynnym.


Faktycznie ci którzy tam byli nie powiedzieli mi o tym (za to twierdzili, że krzyżulec jest do naprawy) - a skąd Ty masz te informacje o Tr12-25 ??

TKt48 napisał:
Co do gwizdawki Ty2-953, to byłbym powściągliwy co do opini mechanika w Dobrej k. Limanowej, bo póki co tego typu sprawy są uzgadniane i <B>wykonywane przez warsztat</b> a nie maszynistów. Zresztą próba upodobnienia Ty2-953 do Ty51 chociażby montażem stokera również wyszła kiepsko, bo stoker nie działa i działał nie będzie! Wolałbym aby Ty2-953 pozostał Ty2 ze sprawną jednotonową gwizdawką a nie dziwolągiem jak Ty42-107 sprzed lat, który w kabinie maszynisty miał linoleum na podłodze i świetlówki na suficie. Zresztą rto wszystko rzecz gustu.


Ja też bym wolał sprawny gwizdek, ale co zrobią naprawdę to nie wiem (i Ty Kolego pewnie też).

TKt48 napisał:

P.S. Parowozy w Chabówce <B>w 100% nie są wpisane do rejestru</B> i chwała Bogu, bo nawet nie wiecie jakie z tego tytyłu są obostrzenia....


A ja słyszałem, że jednak są wpisane do rejestru zabytków. Zresztą dzisiaj są one zabytkami techniki, więc jak mogłyby nie być ?? Jakby nie były to pewnie już byśmy ich nie widzieli...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKt48




Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Nie 21:53, 22 Cze 2008    Temat postu:

Cytat:
A ja słyszałem, że jednak są wpisane do rejestru zabytków. Zresztą dzisiaj są one zabytkami techniki, więc jak mogłyby nie być ?? Jakby nie były to pewnie już byśmy ich nie widzieli...


Nie są i basta! Z mocy prawa są objęte ochroną, ale <b> to nie jest równoznaczne z wpisem do rejestru zabytków!</B> Zgodnie z ustawą, wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek właściciela, zwłaszcza jeżeli są to wciąż czynne pojazdy trakcyjne.
To trochę tak jak z samochdami: jeden tzw. "niedzielny dziadek" jeździ uszanowanym i odpicowanym Fiatem 125p na normalnych tablicach rejestracyjnych, a drugi podobny Fiat 125p jest zarejestrowany jako muzealny i ma żółte tablice. Jaka jest różnica? Między innymi w opłatach i częstotliwościach przeglądów, a także tzw. statusie muzealnym. Jeden i drugi jeździ, chociaż w zupełnie różnym charakterze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin