Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tr12-25
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 22:02, 22 Cze 2008    Temat postu:

[quote="TKt48"]
Cytat:

To trochę tak jak z samochdami: jeden tzw. "niedzielny dziadek" jeździ uszanowanym i odpicowanym Fiatem 125p na normalnych tablicach rejestracyjnych, a drugi podobny Fiat 125p jest zarejestrowany jako muzealny i ma żółte tablice. Jaka jest różnica? Między innymi w opłatach i częstotliwościach przeglądów, a także tzw. statusie muzealnym. Jeden i drugi jeździ, chociaż w zupełnie różnym charakterze.


nie mówiąc o tym, że każdą przeróbkę w samochodach na żółtych blachach trzeba uzgadniać z konserwatorem.... to co żółte tablice parowozy?? kto się tego podejmie?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 22:41, 22 Cze 2008    Temat postu:

TKt48 napisał:
Nie są i basta! Z mocy prawa są objęte ochroną, ale <b> to nie jest równoznaczne z wpisem do rejestru zabytków!</B> Zgodnie z ustawą, wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek właściciela, zwłaszcza jeżeli są to wciąż czynne pojazdy trakcyjne.
To trochę tak jak z samochdami: jeden tzw. "niedzielny dziadek" jeździ uszanowanym i odpicowanym Fiatem 125p na normalnych tablicach rejestracyjnych, a drugi podobny Fiat 125p jest zarejestrowany jako muzealny i ma żółte tablice. Jaka jest różnica? Między innymi w opłatach i częstotliwościach przeglądów, a także tzw. statusie muzealnym. Jeden i drugi jeździ, chociaż w zupełnie różnym charakterze.


Ja zapytam jeszcze znajomego, który siedzi w sprawach skansenowych lepiej niż ja i Ty.
Parowozów się nie tuninguje i nie przerabia i nie zakłada na nie żółtych tablic.
Ja też mam Fiata 125p (jak kto woli FSO 125p, bo to rocznik '89), pomimo, młodego wieku, uważam jednak, że taki Fiat 125p jest o wiele cenniejszy niż te nowoczesne samochody z kosmosu wzięte chyba.

Nie sądzę, żeby wpisanie samochodu do rejestru zabytków było tym samym co wpisanie parowozu. To są dwa różne pojazdy, które muszą spełniać różne kryteria...

P.S.
Co to jest ??? Posłychajcie gwizdawki Ty2-953. Co za WSTYD !! Shocked Shocked Shocked Shocked
http://www.youtube.com/watch?v=gn6KWNnRtNE&amp;feature=related


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Nie 22:56, 22 Cze 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 9:31, 23 Cze 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:

Nie sądzę, żeby wpisanie samochodu do rejestru zabytków było tym samym co wpisanie parowozu. To są dwa różne pojazdy, które muszą spełniać różne kryteria...


Ustawa o ochronie zabytków nie rozróżnia parowozów i samochodów. Dla konserwatora to są takie same zabytki ruchome...

Ty2-911 napisał:

Co to jest ??? Posłychajcie gwizdawki Ty2-953. Co za WSTYD !! Shocked Shocked Shocked Shocked
http://www.youtube.com/watch?v=gn6KWNnRtNE&amp;feature=related


Wyczyścili by ją... Jak "moja" Ls40 ma w gwizdawce za dużo nagaru to też "piscy"


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pon 15:54, 23 Cze 2008    Temat postu:

Ależ panowie.... byłem w 1990 roku w Kłodzku i tam po górach i dolinach właśnie takie gwizdawki sie słyszało....

Co z tym zrobić???
Umyć dzwon, nadspawać grzybek, obtoczyć grzybek - gwizdawka jak nowa. Parę godzin roboty, licząc czas stygnięcia grzybka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:41, 23 Cze 2008    Temat postu:

TKt48 napisał:

Nie są i basta! Z mocy prawa są objęte ochroną, ale <b> to nie jest równoznaczne z wpisem do rejestru zabytków!</B> Zgodnie z ustawą, wpisu do rejestru dokonuje się na wniosek właściciela, zwłaszcza jeżeli są to wciąż czynne pojazdy trakcyjne.


Dobra już wiem. Zapytałem człowieka, który ma ze skansenem więcej wpsólnego niż ja i Ty. I dowiedziałęm się, że:
- CAŁA zawartośc skansenu jest wpisana do rejestru zabytków, inaczej by już połowy nie było bo by skasowali.
- Co więcej ! - Podobno był juz taki jakiś pseudo-mecenas co chcial wysłac do Chabówki paru spawaczy z tlenem i acetylenem lub propanem aby to pociąć !

I ja temu znajomemu bardziej wierzę niż Tobie w tej kwesti. Tym bardziej, że jakoś w 2001 roku skansen został poddany w stan likwidacji !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Pon 17:02, 23 Cze 2008    Temat postu:

t-o napisał:
Ależ panowie.... byłem w 1990 roku w Kłodzku i tam po górach i dolinach właśnie takie gwizdawki sie słyszało....
Wcale nie musiały być popsute... Bo jak jest dużo wody to gwizdawka też tak działa. I w górach i na równinach Smile
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 18:05, 23 Cze 2008    Temat postu:

Filip B. napisał:
t-o napisał:
Ależ panowie.... byłem w 1990 roku w Kłodzku i tam po górach i dolinach właśnie takie gwizdawki sie słyszało....
Wcale nie musiały być popsute... Bo jak jest dużo wody to gwizdawka też tak działa. I w górach i na równinach Smile
Pozdrawiam!
FB

Sugerujesz, że przez dwa dni ciągle jeździli na pełnym kotle? Wink To raczej była awaria.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 18:40, 23 Cze 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:

- CAŁA zawartośc skansenu jest wpisana do rejestru zabytków, inaczej by już połowy nie było bo by skasowali.


A brom dziś z rana łykałeś?? Zwracam uwagę, że znaczna część parowozów z Chabówki jest eksponatami Muzeum Kolejnictwa, a więc z godnie z Ustawą o ochronie zabytków, jak przedmioty znajdujące się w ewidencji muzealiów nie podlegają one wpisowi do rejestru zabytków.

USTAWA z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z dnia 17 września 2003 r.) napisał:


Art. 11. Do rejestru nie wpisuje się zabytku wpisanego do inwentarza muzeum lub wchodzącego w skład narodowego zasobu bibliotecznego.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pon 18:42, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:49, 23 Cze 2008    Temat postu:

Jaki brom ??

Ustawa, jak sam napisałeś jest z roku 2003, a jeśli parowozy z Chabówki były wpisywane na listę zabytków, to na pewno grubo przed 2003 rokiem.
A wtedy przepisy mogły być inne...

Zresztą nie chce mi się kłócić z Tobą i z TKt48 - za dużo czasu na to tracę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 19:00, 23 Cze 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:
Jaki brom ??

Na uspokojenie skołatanych nerwów...

Ty2-911 napisał:

A wtedy przepisy mogły być inne...

Po pierwsze, zapisy sprzeczne z nowym prawem uchyla się, a po drugie:

USTAWA z dnia 15 lutego 1962 r. o ochronie dóbr kultury. (tekst jednolity) napisał:

Art. 14. 1. Dobra kultury nieruchome, ruchome oraz kolekcje wpisuje się do rejestru zabytków na podstawie decyzji:
1) wojewódzkiego konserwatora zabytków, wydanej z urzędu lub na wniosek właściciela dobra kultury, jego użytkownika, bądź właściwego organu powiatu lub gminy,
2) Generalnego Konserwatora Zabytków.
2. Do rejestru zabytków nie wpisuje się przedmiotów znajdujących się w muzeach i bibliotekach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Pon 19:00, 23 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Pon 19:39, 23 Cze 2008    Temat postu:

Potwierdzam wcześniejsze wypowiedzi-LOKOMOTYWY NIE SĄ WPISANE DO REJESTRU ZABYTKÓW, część z nich stanowi depozyt Muzeum Kolejnictwa. Nie zmienia to faktu, że są chronione przepisami prawa i dlatego kiedyś nie chciano ich na granicy "wypuścić" na Słowację. Podobnie sytuacja wygląda z zabytkowymi samochodami, które nawet jeśli nie mają żółtych tablic mogą być chronione z mocy prawa i nie mogą zostać bez odpowiednich zezwoleń np. wywiezione za granicę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 10:08, 24 Cze 2008    Temat postu:

Brom bierze się na nadpobudliwość seksualnąSmile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 10:26, 24 Cze 2008    Temat postu:

spike232323 napisał:
Brom bierze się na nadpobudliwość seksualnąSmile

Wiem Very Happy Odniosłem jednak wrażenie, nasz Ty2-911 zbytnio się właśnie podniecał :-p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:35, 24 Cze 2008    Temat postu:

A cośta chłopy się tak na tą gwizdawkę uwzieli ? A że nie stukała ,pukała ,nie ciekła wodą , nie była brudna ,to nikt nie zauważył. Tylko pozazdrościć takich sprawnych maszyn . A ja się cieszę ! Bo filmowałem i mam super piskającą gwizdawkę ,jakiej jeszcze nie miałem!
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 1:41, 25 Cze 2008    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
spike232323 napisał:
Brom bierze się na nadpobudliwość seksualnąSmile

Wiem Very Happy Odniosłem jednak wrażenie, nasz Ty2-911 zbytnio się właśnie podniecał :-p


Czym niby miałem się podniecać ? Może gwizdawką Ty2-953 ??
A temat wpisu do rejestru jeszcze sobie sprawdzę w samym skansenie.

A co do Ty2-953 - był umyty (prawie cały), jechał równo, chociaż jak jechał pod górę to było widać, że dym trochę wylatyje miejscami przez drzwi dymnicy (jakaś mała nieszczelność - nie wiem, może to normalne).
Ale ta gwizdawka - myślałem, że się przekręcę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Chabówka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin