Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TKt48-163
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Gniezno
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Czw 21:16, 26 Cze 2008    Temat postu: TKt48-163

Tendrzak, o którym mowa w temacie został skreślony z MD Kępno w 1998, obecnie w zasadzie wygląda jak wrak... Pomimo tego (akurat nie krytykuję tego) jest trzymany w hali w Zakładach w Gnieźnie. Ciekaw jestem, czemu akurat ta Tekatka zasłużyła sobie na takie specjalne traktowanie (poza tym, że była na stanie lokomotywowni w Częstochowie Wink ) ? Czy dlatego stoi pod dachem, że jest/była planowana jakaś odbudowa? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:23, 26 Cze 2008    Temat postu:

Gdy ładnych parę lat temu przyjechała wraz z drugą (nr72) to była nieźle zdekompletowana.z tego co kiedyś czytałem to została odkupiona przez jakąś prywatną osobę,po czym wizualnie skompletowana.a teraz chyba sobie czeka...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Pią 21:06, 27 Cze 2008    Temat postu:

Monomach napisał:
Pomimo tego (akurat nie krytykuję tego) jest trzymany w hali w Zakładach w Gnieźnie. Ciekaw jestem, czemu akurat ta Tekatka zasłużyła sobie na takie specjalne traktowanie


Nie jest to żadne specjalne traktowanie. Oprócz Ol49-32 wszystkie parowozy znajdujące się obecnie w Gnieźnie stoją pod dachem.

KubaRally2 napisał:
z tego co kiedyś czytałem to została odkupiona przez jakąś prywatną osobę,po czym wizualnie skompletowana.a teraz chyba sobie czeka...


Istotnie, parowóz czeka na transport.

Tomek


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 18:58, 01 Lip 2008    Temat postu:

Idzie na "eksport" czy ktoś w Polsce zamierza cieszyć swe oko widokiem pieknego tendrzaka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Wto 19:30, 01 Lip 2008    Temat postu:

spike232323 napisał:
Idzie na "eksport" czy ktoś w Polsce zamierza cieszyć swe oko widokiem pieknego tendrzaka?


Zdecydowanie to drugie.

Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 9:34, 02 Lip 2008    Temat postu:

Tomek napisał:

Zdecydowanie to drugie.

Tomek

Nie chcę nikogo bezpodstawnie pomawiać, ale czy właściciel TKt48-163 i właściciel taboru z kolejki Tarnówka-Ptusza to nie ta sama osoba?? Jeśli tak, to kojarzę jakieś ogłoszenia czy próby wywozu wagoników na Zachód...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Śro 10:32, 02 Lip 2008    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Nie chcę nikogo bezpodstawnie pomawiać, ale czy właściciel TKt48-163 i właściciel taboru z kolejki Tarnówka-Ptusza to nie ta sama osoba?? Jeśli tak, to kojarzę jakieś ogłoszenia czy próby wywozu wagoników na Zachód...


Oj, ale ciągacie mnie za język Wink Z tego co wiem właściciel parowozu mieszka ok. 100 km na północ od Gniezna i tam też trafi parowóz. Więcej nic nie mówię.

Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:41, 02 Lip 2008    Temat postu:

Tomek napisał:

Oj, ale ciągacie mnie za język Wink Z tego co wiem właściciel parowozu mieszka ok. 100 km na północ od Gniezna i tam też trafi parowóz. Więcej nic nie mówię.

Tomek


Ale jako czynny czy zimny eksponat ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spalili




Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:39, 08 Paź 2009    Temat postu:

...


parowóz zaraz przed transportem z kępna do ostrowa został wpisany do rejestru zabytków (razem z 72 - kanciarskim sposobem - jako 2 inne typy parowozów bo z innych fabryk... inaczej jeden byłby na pewno pocięty),

teraz pojawia się pytanie czy nie jest to niszczenie zabytku? nie jest on zachowany tak jak oryginał, widac niektóre elementy zostały zniszczone. (chociaz generalnie nie jest jeszcze najgorzej!!!!)

ok ktoś zaraz powie ze zabytek sam niszczał przez lata. wiem. ale moze da sie cos z tym zrobic....?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Czw 22:16, 08 Paź 2009    Temat postu:

Mnie osobiście się nie podoba taka forma, choć mogę rozumieć dobre intencje.
Co do prawa, jeżeli faktycznie jest wpisany do rejestru zabytków, to taka forma renowacji powinna zostać uzgodniona z konserwatorem zanytków.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciesiel




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:10, 13 Paź 2009    Temat postu:

O sprawie poinformowałem Fundację EP. Według ich ustaleń lokomotywa nie jest w rejestrze zabytków, więc nie ma problemu.

Według mnie problem jest i to ewidentny, a jeśli konserwator albo FEP, obie organizacje mające na celu ochronę zabytków problemu nie widzą, to tylko pogratulować dobrego samopoczucia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 8:58, 13 Paź 2009    Temat postu:

Ciesiel napisał:
O sprawie poinformowałem Fundację EP. Według ich ustaleń lokomotywa nie jest w rejestrze zabytków, więc nie ma problemu.

Marku, ich ustalenia wiadomo, gdzie można sobie wsadzić... My ustaliliśmy, że parowóz nadal figuruje w rejestrze zabytków - wystarczy zajrzeć na stronę WUOZ Poznań do działu rejestr zabytków i ich wykazu dla miejscowości na literę K...

WUOZ Poznań napisał:


Kępno, lokomotywa parowa nr 163; 4753/1956 r. nr rej. 185/B/Ka z dn. 10.03.97 r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LHB




Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Festung Breslau

PostWysłany: Wto 19:44, 13 Paź 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:

Marku, ich ustalenia wiadomo, gdzie można sobie wsadzić... My ustaliliśmy, że parowóz nadal figuruje w rejestrze zabytków - wystarczy zajrzeć na stronę WUOZ Poznań do działu rejestr zabytków i ich wykazu dla miejscowości na literę K...


Witojcie,
z ciekawości zajrzałem i na podaną powyżej stronę jak również na stronę rzeczonej Fundacji. Powiedzcie mi jak to jest, że miłośnicy kolei potrafią ustalić społecznie status danego parowozu, a prężnie działają Fundacja ma z tym problem?? Co wobec tego robią podane na jej stronie osoby, które sądząc po zajmowanych stanowiskach nie pracują non-profit, tylko znając warszawskie warunki pobierają spore pensje...??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 8:33, 14 Paź 2009    Temat postu:

@LHB: mała poprawka: EP nie jest prężnie działającą fundacją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:13, 14 Paź 2009    Temat postu:

Doctor napisał:
@LHB: mała poprawka: EP nie jest prężnie działającą fundacją.


Spokojnie Doctor, ma za plecami prężnie działające Cargo więc jest miło i ciepło.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Panewka dnia Śro 9:15, 14 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Gniezno Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin