Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Warsztaty w Gnieźnie - i co dalej?
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Gniezno
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oggy




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kobylniki k. Poznania

PostWysłany: Pon 20:35, 25 Maj 2009    Temat postu: Warsztaty w Gnieźnie - i co dalej?

Chodzi tu przede wszystkim o los, jaki spotka stojące tam parowozy. O ile o maszyny będące ciągle na stanie wolsztyńskiej parowozowni nie musimy się chyba obawiać, to interesują mnie przyszłe losy odstawionych tam parowozów. Czy czeka je to co parę lat temu gnieźnieńskie teigreki? Aż mi się nie chce wierzyć, żeby w XXI wieku zabytki techniki miały skończyć w CM Polsilver. To samo dotyczy dźwigu do nawęglania.
A może jest szansa na to, by te maszyny zostały odrestaurowane i w mającym tam powstać centrum biznesowym pełniły rolę pomników techniki Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Wto 21:33, 26 Maj 2009    Temat postu:

Wszystkie parowozy, które są obecnie w warsztatach tj. Ol49-23, Ty3-2, TKi3-87, TKt48-72, TKt48-77, Ol49-69 i tender 34D74-42 póki co pozostaną w hali dawnej lokomotywowni. Z tego co wiem licytacja gruntów i nieruchomości ma mieć miejsce w IV kwartale tego roku. Tak więc do tego czasu teoretycznie nic im nie grozi.

Pozdrawiam,
Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 23:15, 26 Maj 2009    Temat postu:

a niech potną na żyletki, w tym kraju już nic nie dziwi. Wszelkie nadzieje na powrót którejś z tych maszyn prysły....porażka, wstyd i centrum handlowe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 0:19, 27 Maj 2009    Temat postu:

Przecież od dłuższego czasu była o tym mowa. Dlaczego robione są Ol49-111 i Pm36-2 w Lesznie?

A teraz na temat co dalej z Gnieznem.
Dlaczego tak niewiele słychać na temat potrzeby powstania muzeum a tak dużo (niektórzy już się z tym pogodzili jak widać) o powstaniu Centrum Handlowego? Przecież taka postawa jest na rękę "Marketowcom", a nie MK.

Wojtek pisze o Teleskopie, gdzie trochę żal, ale wszystko dobrze się skończyło, bo parowozy nadal będą naprawiane w Lesznie. Ja natomiast znalazłem relację w Radiu Merkury, gdzie nie wszyscy się już poddali. Może warto podnieść większy hałas tak jak przy pociągach planowych które nie miały kursować w wakacje, a jednak pojadą? Ciekaw jestem kto poprze pomysł muzeum w Gnieźnie?

Podaję link do tematu
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 14:05, 27 Maj 2009    Temat postu:

A ja ciekaw jestem kto miałby podjąć się utworzenia takiego muzeum, a następnie jego utrzymania. Z jakich (tzn czyich) maszyn by się składało? Cargo bardzo nie na rękę jest utrzymywanie zbędnego złomu, wiadomo to od dawna i chyba nikogo to nie dziwi. Samorząd z reguły nie ma pieniędzy na taki pierdoły. W czynie społecznym nikt tego nie udźwignie, ponieważ ani w Gnieźnie, ani w Wielkopolsce nie ma tak silnej grupy miłośników kolei. Przykład Skierniewic i Pyskowic pokazuje jak szalenie trudne jest utrzymanie takiego obiektu z środków własnych. Możemy sobie tutaj gadać i marzyć jak fajnie by wyglądało muzeum w Gnieźnie, ale co to zmieni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 15:55, 27 Maj 2009    Temat postu:

Irys, wszyscy narzekają że nie ma pieniędzy, że nie ma kto robić. Gdyby wszyscy gadali tak jak Ty to już dawno nie byłoby Pyskowic i Skierniewic, a jednak ludzie to robią. Facet płyń pod prąd niedasizmu.

A co zmieniło tradycję od lat kultywowaną, że w wakacje parowozy nie jadą?
Znalazł się w końcu ktoś kto to zmienił i ktoś kto za to zapłaci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:43, 27 Maj 2009    Temat postu:

Bez większego echa zniknęła z Gniezna Tkt48-163. Ktoś ma jakieś informacje na temat jej aktualnego stanu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 17:27, 27 Maj 2009    Temat postu:

A co z Tki3-87, Ty3-2 i resztą, co jest planowane w ich sprawie, czy coś już wiadomo. A co do Leszna, może dobrze robią ale jak na razie efektu oglądać nie możemy, -111 w rozkładzie, peemka czeka, czarno widze inne naprawy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 19:52, 27 Maj 2009    Temat postu:

DoT napisał:
Irys, wszyscy narzekają że nie ma pieniędzy, że nie ma kto robić. Gdyby wszyscy gadali tak jak Ty to już dawno nie byłoby Pyskowic i Skierniewic, a jednak ludzie to robią. Facet płyń pod prąd niedasizmu

Gadali tak jak ja? To jest realizm, w odpowiedzi na twoje fantazje. Rozumiem że skoro piszesz o tym muzeum to Cargo ma jakiś plan. Jeśli taki jest to podaj szczegóły. Ale planów było już miliony. Nie wierze dopóki nie nie zobaczę faktycznych działań. Narazie jest decyzja o likwidacji i o przeniesieniu napraw do Leszna. Z tym Lesznem wcale nie jest kolorowo. Euforia co do napraw chyba każdemu już dawno przeszła. 111 już 1,5 roku tam stoi, końca nie widać. Pm36 w zasadzie nie ruszona. Co będzie z 23? kocioł miał trafić do Piły, a co z resztą? Co z maszynami które stoją w Gnieźnie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:53, 27 Maj 2009    Temat postu:

No właśnie o faktyczne działania mi chodzi. I to nie o działania dotyczące przeniesienia napraw do Leszna, tylko o utworzenie muzeum w Gnieźnie.

Jeszcze raz powołam się na przypadek pociągów planowych w czasie wakacji. Przecież żaden z miłośników osobiście nie spowodował zmiany rozkładu jazdy. Zmiana została wprowadzona w wyniku hałasu jaki podnieśli miłośnicy. Właśnie ten hałas w mediach spowodował, że Urząd Marszałkowski wygospodarował kasę na pociągi planowe.

Dlaczego nikt nie robi hałasu, że likwidowany będzie zabytek kolejowy, a mogłoby powstać muzeum? Czyżby miłośnikom piszącym na tym forum nie zależało na utworzeniu miejsca, gdzie bezpiecznie mogłyby stać te parowozy o które pytają koledzy? Czyżby wszystkie muzea kolejowe były prywatne i prowadzone przez miłośników? A może jednak jakaś instytucja lub samorząd podjąłby się organizacji muzeum przy poparciu miłośników. Należy tylko narobić odpowiedniego szumu i hałasu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Śro 22:30, 27 Maj 2009    Temat postu:

Mam takie wrażenie, że nie wielu osobom na tym zależy. Na tym "genialnym" forum, to po takim poście ostrzeżenie i komentarze. Komentować jest łatwo, a nie wiele trudniej jest podnieść szum. Jeśli owy szum będzie, to mogę go poprzeć. Do Wolsztyna wybieram się w połowie czerwca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
defk23




Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pierwsza stolica polski - GNIEZNO

PostWysłany: Czw 18:12, 28 Maj 2009    Temat postu:

Wczoraj w lokalnej telewizji mówili o parowozowni. Podobno wielkopolska organizacja turystyczna chce tam zrobić muzeum Smile Wszystko okaże się pod koniec roku kiedy to hale idą pod młotek. Módlcie się do "Boga" parowozów o to aby powstało muzeum Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:58, 28 Maj 2009    Temat postu:

Jestem pod wrażeniem zaangażowania forumowiczów i chęci walki o zachowanie zabytków techniki kolejowej. Przy takiej postawie Miłośników Kolei to faktycznie nie pozostaje nic innego jak tylko się modlić. Inni niech coś robią na rzecz kolei a prawdziwi MK będą mogli potem psioczyć, że taką piękną parowozownię i kilka parowozów ONI zmarnowali, bo MK zrobili wszystko co można było.

Nawet nikomu nie chce się poklikać na kompie!!! Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pią 7:45, 29 Maj 2009    Temat postu:

Pomysły, dajcie jakieś pomysły co robić, ja poza pismami nie widze innych sposobów, zacznijmy konstruktywną współprace...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Pią 7:47, 29 Maj 2009    Temat postu:

Będę w staniecoś pomóc od lipca.... teraz niestety jestem zarobiony...
Mam nadzieję, że do projektu parowozowni w Gnieźnie przyłączą się osoby z pomysłami w innych miejscach w kraju Smile
Z tego co wiem założenia projektu są już napisane. Teraz trzeba powoli na tych podwalinach budować projekt i kalkulować go.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej96 dnia Pią 7:51, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Gniezno Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 1 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin