Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Para na Pomorzu 2009
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Pią 17:38, 20 Lut 2009    Temat postu: Para na Pomorzu 2009

Cytat:
Na razie parowozy można podziwiać tylko zza płotu


Joanna Surażyńska


Pracownicy Skansenu Parowozowni Kościerzyna boją się, że ta wyjątkowa placówka będzie zlikwidowana. Jest chętnie odwiedzana przez turystów, ale teraz jej działalność została zawieszona. Powód - oszczędności.
Jak na razie turyści i mieszkańcy nie mają wstępu na teren parowozowni. Wszystko wskazuje, że najlepszym rozwiązaniem jest przejęcie skansenu przez kościerski samorząd. Decyzję o zawieszeniu działalności podjęły władze PKP Cargo.

Powodem jest kryzys i konieczność szukania oszczędności. - Skansen jest wyjątkowym miejscem, jedynym takim na Pomorzu - podkreśla Jan Recław, kierownik Skansenu Parowozowni Kościerzyna. - Istnieje od ponad 16 lat. W zbiorach znajdują się zabytkowe parowozy, wagony i wiele innych ciekawych eksponatów, np. maszyn i dokumentów.

W skansenie można oglądać łącznie 2 tys. eksponatów, w tym aż 35 parowozów, lokomotyw i wagonów. - Gdyby skansen został zlikwidowany, byłaby to ogromna strata dla mieszkańców. Co roku odwiedza nas bardzo dużo turystów z całej Polski i zagranicy. Przyjeżdża mnóstwo wycieczek szkolnych - dodaje Recław.

Decyzja o zawieszeniu działalności już teraz wprowadziła sporo zamieszania. - Cały czas przychodzą do nas osoby, które chciałyby zwiedzić skansen - zapewnia Jan Recław. - Nie rozumieją, dlaczego jest nieczynny. Oburzeni sytuacją są także mieszkańcy powiatu kościerskiego.
- To skandal, aby tak ważne miejsce nie funkcjonowało! - twierdzi Krystyna Galińska z Kościerzyny.

- Przecież to m.in. dzięki tej placówce ludzie z całej Polski odwiedzają nasze miasto. Jeżeli okaże się, że zostanie ona zlikwidowana, to co będzie można zwiedzać w Kościerzynie? Nie rozumiem takiej decyzji, tym bardziej że ktoś, kto choć raz odwiedził skansen, na pewno jeszcze do niego powróci. To magiczne miejsce, które przyciąga tłumy.

- Uważam, że trzeba zrobić wszystko, aby pomóc skansenowi. Myślę, że mieszkańcy nie pozwolą na takie działania i będą ostro protestować. W parowozowni pracuje siedem osób. Obecnie wszyscy przebywają na urlopach. Andrzej Stańczak - zastępca dyrektora ds. utrzymania infrastruktury PKP Cargo w pomorskim zakładzie spółki w Gdyni - potwierdza, że funkcjonowanie skansenu zostało tymczasowo zawieszone ze względu na oszczędności.

- Nie można jednak mówić o jego likwidacji - dodaje. - Wysłaliśmy już pismo do Urzędu Miasta w Kościerzynie w sprawie przekazania skansenu miastu. Wiele zależy od decyzji jego władz. Na razie nie mamy żadnej odpowiedzi. Liczymy, że ta sytuacja jest tymczasowa i za miesiąc lub dwa wszystko wróci do normy. Ubolewamy nad tym, co się stało. Chcemy, aby skansen funkcjonował.
Władze Kościerzyny, jak mówi burmistrz Marcin Modrzejewski, faktycznie otrzymały pismo od PKP Cargo z informacją o zamknięciu skansenu.

Samorządowcy nie ukrywają zaskoczenia.
- Jesteśmy zaskoczeni taką decyzją, tym bardziej że kilka miesięcy temu zwróciliśmy się z propozycją przejęcia skansenu. Dwukrotnie nie otrzymaliśmy odpowiedzi - podkreśla Modrzejewski i zapewnia, że zdaje sobie sprawę z tego, że placówka jest ważnym miejscem.
- Z całym przekonaniem chcę powiedzieć, że jesteśmy gotowi na przejęcie skansenu. Mógłby on działać w strukturach Muzeum Ziemi Kościerskiej - zapewnia Modrzejewski.

Ile osób w ciągu roku odwiedza podobne placówki
- Skansen Parowozownia Kościerzyna
35 tys. zwiedzających, bez dotacji
- Muzeum Kaszubski Park Etnograficzny we Wdzydzach Kiszewskich 65 tys. zwiedzających, dotacja z Sejmiku województwa
- Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbar-ku
440 tys. zwiedzających, bez dotacji
- Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie
30 tysięcy zwiedzających, dotacje z Urzędu Marszałkowskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego


Jednocześnie słyszy się głosy o NIEKURSOWANIU w tym roku Costeriny, Nogata i niczego podobnego.
Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pią 19:53, 20 Lut 2009    Temat postu:

Jak lokalne władze są tak zdeterminowane (wcześniejsza chęć przejęcia skansenu) to jego istnienie prawdopodobnie będzie pewne. Bardziej obawiam się pociągów retro Costerina i Nogat, bo nie będą oni wynajmować parowozu od PKP Cargo, a swojego raczej do ruchu tak szybko (może nawet w ogóle) nie przywrócą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:33, 20 Lut 2009    Temat postu:

Cóż tu komentować , można powiedziec że jak zwykle w Polsce. Ile to razy się słyszało że Cargo dba o zabytkowy tabor. Ile razy "przez pomyłkę " cieło się zabytki na szynach. Wolsztyn jest znany na swiecie więc zaden urzedas głowy nie podłozy aby zamknać ten interes . Ale Kościerzyna , Karsznice , czy inne pod mlotek w ramach oszczędności , kryzys to znakomity powód aby pozbyc się problemu jakis starych lokomotyw. Niech samorządy się martwią , co dalej. Zlikidować to całe cargo , moze bedzie wreszcie porządek i podatnicy przestana dopłacać do tej żałosnej firmy PKP S.A.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lxd2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL

PostWysłany: Sob 9:03, 21 Lut 2009    Temat postu:

Jak padnie Cargo to padnie i Wolsztyn. Na razie to oni wykładają gruba kase na naprawy i utrzymanie bieżące parowozów , oni też organizują paradę na której możesz popatrzeć sobie na parowozy.

Swoją drogą nie przypuszczałem że skansen Kościerzyna jest odwiedzany przez tak liczną grupę turystów. 35 tyś , robi wrażenie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mechanik_Orzechowski




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 10:00, 21 Lut 2009    Temat postu:

Widać, że sytuacja Skansenu w Kościerzynie dramatycznie się pogarsza a pociągi retro Nogat i Kościerzyna w tych warunkach chyba raczej w tym roku nie pojadą. A jeszcze nie dalej jak 2 tygodnie temu dostałem wiadomość od Pomorskiego Towarzystwa Miłośników Kolei Żelaznych związanego ze skansenem, że "Pociągi COSTERINA i NOGAT są w rozkładzie, czy pojadą - zależy to od kondycji finansowej PKP Cargo". Po wiadomości od Filipa, chyba wszystko stało się jasne. Liczba turystow na poziomie 35 tys. robi wrażenie. Duży w tym udział miało własnie połączenie w cenie biletu wycieczki Costeriną i zwiedzanie skansenu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mechanik_Orzechowski dnia Sob 10:06, 21 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 12:23, 27 Lut 2009    Temat postu:

Mechanik_Orzechowski napisał:
Widać, że sytuacja Skansenu w Kościerzynie dramatycznie się pogarsza a pociągi retro Nogat i Kościerzyna w tych warunkach chyba raczej w tym roku nie pojadą.

Podobno od 1 marca skansen ma być zamknięty, a ochrona zdjęta.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mechanik_Orzechowski




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią 13:33, 27 Lut 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Mechanik_Orzechowski napisał:
Widać, że sytuacja Skansenu w Kościerzynie dramatycznie się pogarsza a pociągi retro Nogat i Kościerzyna w tych warunkach chyba raczej w tym roku nie pojadą.

Podobno od 1 marca skansen ma być zamknięty, a ochrona zdjęta.


Nie podobno o raczej na pewno. Na stronie skansenu wielkimi czerwonymi literami jest napisane, że skansen zamknięto do odwołania.
Jak tak dalej pójdzie, to Pu-29 zostanie pocięty na żyletki. "Era Parowozów" ma w tej sytuacji możliwość wykazania się operatywnością.
Pozdrowienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mechanik_Orzechowski dnia Pią 13:48, 27 Lut 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NaNu




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puck

PostWysłany: Pią 14:39, 27 Lut 2009    Temat postu:

Mogę wstępnie poinformować, że chcemy zorganizować i zapłacić za KAPRA II ( Stowarzyszenie Kolekcjonerów "Ziemia Pucka"), ale też nic wiążącego nie wiemy. Potencjalni sponsorzy nie będą czekać w nieskończoność i wesprą co innego!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pią 16:52, 27 Lut 2009    Temat postu:

NaNu napisał:
Mogę wstępnie poinformować, że chcemy zorganizować i zapłacić za KAPRA II ( Stowarzyszenie Kolekcjonerów "Ziemia Pucka"), ale też nic wiążącego nie wiemy. Potencjalni sponsorzy nie będą czekać w nieskończoność i wesprą co innego!
Czyli Costerina i Nogat to już przeszłość. Jeżeli ma być ten Kaper to kiedy (mniej - więcej)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 20:32, 27 Lut 2009    Temat postu:

Mechanik_Orzechowski napisał:

Jak tak dalej pójdzie, to Pu-29 zostanie pocięty na żyletki.

Pu29 jest eksponatem Muzeum Kolejnictwa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:12, 28 Lut 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
NaNu napisał:
Mogę wstępnie poinformować, że chcemy zorganizować i zapłacić za KAPRA II ( Stowarzyszenie Kolekcjonerów "Ziemia Pucka"), ale też nic wiążącego nie wiemy. Potencjalni sponsorzy nie będą czekać w nieskończoność i wesprą co innego!
Czyli Costerina i Nogat to już przeszłość. Jeżeli ma być ten Kaper to kiedy (mniej - więcej)?


Zespół Zayazd śpiewał:

"Zapomniany boczny tor,
Gdzie dobranoc mówi czort,
Ostatni w życiu port,
Stareeej Ciuuuchciiii.

Przez dziesiątki długich lat,
Przemierzała cały świat,
Dzisiaj mówią stary wrak,
Stara Ciuchciaa...."

Jeśli dobrze pamiętam, to właśnie tak się zaczynała ta piosenka. Czy ktoś z Was wie lub domyśla się jaki tutył nosi ta piosenka, której tu fragment zacytowałem ???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Sob 1:45, 28 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 11:18, 02 Mar 2009    Temat postu:

Dajcie spokój Erze. Jedna fundacja, której źródłem są pieniądze od PKP i może paru sponsorów nie będzie wstanie zadbać o Chabówkę, Kościerzynę i jeszcze robić coś w Wolsztynie.
Tutaj stety/niestety muszą się władze lokalne zaangażować wraz z grupą miłośników w formie stowarzyszenia.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
adinet




Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tczew

PostWysłany: Śro 21:10, 04 Mar 2009    Temat postu:

Stowarzyszenie Przyjaciół Parowozowni istnieje chyba już od 2 lat, ale nie o tym...

Dziś w radiu Gdańsk był reportaż o skansenie (podobno o 22:05 ma być powtórka).
Z owego reportażu wynika, że władze lokalne są jak najbardziej zainteresowane przejęciem skansenu, ale tylko za free lub za symboliczną złotówkę, bo w tegorocznym budżecie nie ma środków na ew. wykup majątku.
Z tego co można było usłyszeć "rozmowy na ten temat trwają" Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mechanik_Orzechowski




Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 11:56, 29 Mar 2009    Temat postu:

Witam. Z kalendarza imprez na 2009 na stronie Ery Parowozów zniknęły pociągi Nogat i Costerina. A zatem w tym roku na Pomorzu parowozu pod parą raczej nie uświadczymy Sad

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mechanik_Orzechowski dnia Nie 12:15, 29 Mar 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 13:49, 29 Mar 2009    Temat postu:

adinet napisał:
Z owego reportażu wynika, że władze lokalne są jak najbardziej zainteresowane przejęciem skansenu, ale tylko za free lub za symboliczną złotówkę, bo w tegorocznym budżecie nie ma środków na ew. wykup majątku.
Z tego co można było usłyszeć "rozmowy na ten temat trwają" Rolling Eyes


Oczywiście, że jest taka prawna możliwości, dodatkowo później samorząd może przekazać nieodpłatnie stowarzyszeniu, które będzie w stanie prowadzić taki skansen.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej96 dnia Nie 18:16, 29 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin