Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wolsztyn Expierience 26.10.2008 !
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepa_Rider25




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów\Poznań

PostWysłany: Czw 21:01, 30 Paź 2008    Temat postu:

Dzieki dzieki Smile myślałem że przy takich obciazeniach to bedzie cos twardszego... np ŁH15 stał łożyskowa. Jak znasz jeszcze jakieś dobre pozycje z takiej literatury to podaj. Wiesz może jaki jest stop na ruszta??

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepa_Rider25




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów\Poznań

PostWysłany: Czw 21:08, 30 Paź 2008    Temat postu:

A faktycznie jeśli to są stopy cynowe to ich odlanie nie sprawia wiekszego problemu... dziwi mnie tylko jedna rzecz. Jak ostatnio byłe w Interloku, to jeden z panów na terenie warsztatu powiedział mi, że naprawa TKp 5 wstrzymana bo koszty są wieksze ze względu na konieczność odlania nowych panwi... Wiesz jakie to mogą być orientacyjnie koszty??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Crashan




Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:18, 30 Paź 2008    Temat postu:

Pepa_Rider25 napisał:
Dzieki dzieki Smile myślałem że przy takich obciazeniach to bedzie cos twardszego... np ŁH15 stał łożyskowa. Jak znasz jeszcze jakieś dobre pozycje z takiej literatury to podaj.


"W temacie" w zupełności wystarczy powyższa książka.

Pepa_Rider25 napisał:
Wiesz może jaki jest stop na ruszta??


Żeliwo szare 100, żeliwo stopowe ZICr1,5. W odlewni powinni wiedzieć.

Crashan


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Crashan




Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:20, 30 Paź 2008    Temat postu:

Pepa_Rider25 napisał:
Jak ostatnio byłe w Interloku, to jeden z panów na terenie warsztatu powiedział mi, że naprawa TKp 5 wstrzymana bo koszty są wieksze ze względu na konieczność odlania nowych panwi... Wiesz jakie to mogą być orientacyjnie koszty??


Nie znam kosztów. Ale chodzi oczywiście o nowe kadłuby panwi/panewek, nie tylko o wylanie na nowo stopem.

Crashan


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawach




Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oborniki Śląskie

PostWysłany: Śro 12:30, 12 Lis 2008    Temat postu:

no na pewno koszty wytopienia nowych panewek są trochę drogie nie da się ukryć .. Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ok1_322




Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 22:57, 12 Lis 2008    Temat postu:

Dziwię się kolego dlaczego z taka dociekliwoscią chcesz poznać sklad stopu łożyskowego stosowanego przy parowozach i przy tym jak wynika z dyskusji znaleść przyczynę wytapiania panewek. Masz chyba aż nad to wyjasnione przez Crashana. Pragnę jeszcze dodać, że każda dawniejsza Parowozownia czy pożniejsza Lokomotywownia miała wydzieloną odlewnię przez niektorych zwaną zalewnię białego metalu gdzie od dziesiatków lat opracowane były sposoby i metody wylewania panewek określone w przepisach i instrukcjach. Tego nie zmienisz i w Wolsztynie musiało to pozostać. Stosowane były stopy ołowiowo-cynowe w większości Ł10As. Natomiast przyczyna wytopienia stopu zawsze jest tylko jedna brak smarowania. Brak oleju. Wynika to z zaniedbań i braku kontroli ze strony obsługi. Pomocnik maszynisty jak tylko ma możliwość winien "oblatywać" na postoju parowóz dotykając wszystkie panewki sprawdzając ich grzanie i wcześniej podejmować decyzję nie dopuszczając do wytopienia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ok1_322




Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:14, 12 Lis 2008    Temat postu:

Przed każdym wyjazdem drużyna parowozowa ma określony czas tzw. "przyjęcia" parowozu gdzie dokonuje się smarowania wszystkich cześci trących. Wytopienie następuje przez brak oleju,zanieczyszczenie lub zapchanie kanałów smarnych, zamiast oleju może znależć się woda a u góry tylko cieńka warstwa oleju również wady materiałowe. Lecz wszystko to jest wczesniej sygnalizowane stopniowym grzaniem się panewek. Co ok. 100 km pod tym względem parowóz musi być kontrolowany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepa_Rider25




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów\Poznań

PostWysłany: Czw 9:43, 13 Lis 2008    Temat postu:

Interesuję się mechaniką i budową maszyn.... i też to studiuję... Parowozy to moje hobby, z którym chciałbym kiedys związać moją zawodową przyszłośćSmile dlatego tak mnie to interesuje Laughing

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ok1_322




Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:56, 13 Lis 2008    Temat postu:

Jeszcze odnośnie kosztów to rzeczywiście stop taki jest drogi nie chcę wprowadzać w błąd ale cenę 1 kg łatwo można sie dowiedzieć. Taki stop jest ciężki a ilość zależy od rodzaju panewki - korbowa, wiązarowa, osiowa. Do tego dochodzi robocizna demontaż, montaż, wytoczenie, dopasowanie a po wylaniu panewka musi ostygnąć. Jeżeli jest to panewka osiowa zachodzi konieczność wyjęcia tzn. opuszczenia na zapadni zestawu kołowego.
W tych miesiącach jeżeli w Wolsztynie jest czynny tylko jeden parowóz wtedy jest problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin