Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej z Ol49-111?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaufmann




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemęt

PostWysłany: Pon 20:38, 05 Wrz 2011    Temat postu: Co dalej z Ol49-111?

Czy ktoś ma informację na temat przywrócenia tego parowozu do życia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Wto 16:46, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Moim zadaniem już nigdy tego parowozu nie zobaczymy na oczy, nawet jako wydmuszkę, zimny eksponat. Być może ktoś wpadnie na pomysł żeby inną oelke przy okazji naprawy nazwać "111". Ta prawdziwa to jak dla mnie historia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepa_Rider25




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów\Poznań

PostWysłany: Wto 17:48, 15 Maj 2012    Temat postu:

Dawno mnie tu nie było... Coś wiadomo o 111 i innych w Lesznie. Czy potwierdziły sie plotki że parowóz rozpłynie się jako dawca.... Jak inne parowozy??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaufmann




Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Przemęt

PostWysłany: Wto 8:52, 30 Paź 2012    Temat postu:

W nawiązaniu do informacji podanych przez Pana Lisa nt. Ol49-111 nasuwa się pytanie gdzie są osoby odpowiedzialne za dewastacje tego parowozu?! Przejeżdżam codziennie obok dawnej hali napraw i widzę rdzewieniejące cylindry czy też kocioł...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Wto 11:25, 30 Paź 2012    Temat postu:

Nie rozumem tylko po co ta cała szopka, pamiętam te zdjęcia, nowa skrzynia ogniowa, śruby powymieniali i zasmarowali... Ktoś się odezwał że sto jedenastka została potraktowana jako egzemplarz szkoleniowy, ale to kupy się nie trzyma - po co robili jakieś drobne naprawy? Ćwiczyli rękę czy co? Obok stała oryginalna sześćdziesiątka dziewiątka, kompletna. Ol49-85, 60 czy 81 też by się nadawały - ale oczywiście po robocie skręcamy je do stanu poprzedniego, albo i nawet lepszego (co w tych przypadkach wielką sztuką nie jest). Poza tym do Oelek jest pełno materiałów, kompletne dokumentacje każdego elementu, seria znana i oblatana na lewo i prawo. O co chodzi?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pitras




Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puszczykowo

PostWysłany: Wto 11:54, 30 Paź 2012    Temat postu:

Ja nie rozumiem jednego. W Lesznie naprawiono już Ol 49-69. Moim zdaniem efekt naprawy jest ok. Więc co stoi na przeszkodzie, aby w Lesznie naprawiać same OL-ki. Doświadczenie załoga już zebrała, parowozów tej serii do naprawy trochę by się znalazło. Rozumiem, że mógłby być problem z podjęciem się naprawy Pm albo Pt, ale nie parowozu, którego bliźniacza konstrukcja była niedawno zrobiona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 12:05, 30 Paź 2012    Temat postu:

Pitras napisał:
Ja nie rozumiem jednego. W Lesznie naprawiono już Ol 49-69. Moim zdaniem efekt naprawy jest ok. Więc co stoi na przeszkodzie, aby w Lesznie naprawiać same OL-ki. Doświadczenie załoga już zebrała, parowozów tej serii do naprawy trochę by się znalazło. Rozumiem, że mógłby być problem z podjęciem się naprawy Pm albo Pt, ale nie parowozu, którego bliźniacza konstrukcja była niedawno zrobiona.



A czym się różni naprawa Ol49 od Pt47 ??? Wyszczególnij zatem bo chyba nie wiesz co piszesz.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Wto 13:58, 30 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Wto 15:58, 30 Paź 2012    Temat postu:

@Pitras: Różnic nie ma żadnych. W Lesznie nie będzie żadnych napraw parowozów i tyle. Swego czasu chodziły PLOTKI o powrocie Gniezna, ale ile w tym prawdy? Tego typu atrakcje turystyczne nie są na rękę nikomu w Cargo, a powołanie spółki pod patronatem Marszałka Województwa Wielkopolskiego doprowadzi do sytuacji jak z Ol49-3 na Kujawach - czyli jednego, wielkiego smrodu.
Skierowanie Pt47-65 do Chabówki na naprawę to krzyk rozpaczy. Parowozy zostaną wycofane z ruchu planowego, kiedy miną terminy w Oelkach, a potem, przez dwa lata Peta (jeśli ją naprawią) będzie wykorzystywana do pociągów specjalnych Tur-Kola czy też TPWP. Po tych wspaniałych 24 m-cach sobie będziemy mogli uścisnąć dłonie i wspominać jak to było fajnie "w ostatniej czynnej parowozowni".
A pięć lat temu mieliśmy na chodzie Ok1, Ok22, Tr5, Pt47, Pm36 i Ol49...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Furia dnia Wto 16:00, 30 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Wto 17:33, 30 Paź 2012    Temat postu:

Furia napisał:
Po tych wspaniałych 24 m-cach sobie będziemy mogli uścisnąć dłonie i wspominać jak to było fajnie "w ostatniej czynnej parowozowni".

Zgodnie z Rozp. Min. Infrastruktury (swoją drogą to wspaniała ta nazwa Ministerstwa) z 15.07.2011, nie po 24 miesiącach, a po 12 właściciel musi szykować kasę na następną rewizję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kucyk




Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:40, 30 Paź 2012    Temat postu:

Kasy szykować nie musi, gdyż rewizje zewnętrzne (o technologii przeprowadzania której już pisałem) są przeprowadzane w ramach badań doraźnych przez TDT, za które opłata jest stała i niezależna od wyniku - jest to po prostu opłata za sprawowanie dozoru.
Kolega Ty45 pomylił rewizję zewnętrzną z wewnętrzną do przeprowadzenia której należy kocioł wybebeszyć i naszykować nowe rury ogniowe.
Jak widać o dozorze będę musiał jeszcze rozwinąć temat we wątku do którego wciąż się wczuwam...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 20:11, 30 Paź 2012    Temat postu:

To jest skandal i degrengolada.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Wto 20:16, 30 Paź 2012    Temat postu:

Jest to kompletne zniszczenie parowozu i powinien ktoś za to odpowiadać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Wto 21:39, 30 Paź 2012    Temat postu:

Kucyk napisał:

Kolega Ty45 pomylił rewizję zewnętrzną z wewnętrzną do przeprowadzenia której należy kocioł wybebeszyć i naszykować nowe rury ogniowe.

Ależ ja w swojej wypowiedzi nie napisałem o jaki rodzaj rewizji i o jaką kasę (opłatę) chodzi, więc nie wiem co tu mogłem pomylić. Chciałem tylko sprostować informację, że trzeba to robić nie co 2 lata, a co rok, - jak wynikało z wypowiedzi kol. Furia.
Informacja moja zresztą wynika z wykładu kol. Kucyka z dnia 9.06.2012 o rewizjach - cyt:
"Aktem wykonawczym który obecnie określa zasady eksploatacji kotłów parowozowych jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie z dnia 20 października 2006 r. (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych. W myśl jego zapisów kotły parowozowe podlegają rewizjom zewnętrznym co rok, a nie jak dotąd bywało co 2 lata."
Pozdrawiam i czekam na następne wykłady.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 1:02, 31 Paź 2012    Temat postu:

111 nie złożą, ponoć skrzynie ogniową potraktowano palnikami bo innego pomysłu na demontaż zespórek nie było. Tak cwierkają jaskółki , więc jeśli ktos ma blisko do Leszna to niech sie wykaże odwagą i osobiście sprawdzi oraz raz na zawsze potwierdzi lub odrzuci plotki. Coś na rzeczy jednak musi być skoro nastepne maszyny wyszły całkiem nieźle po poprzednich naukach cholernie drogich dla Spólki i Społeczeństwa. 111 jednak nadal jest rozebrana. Bo przypomne że PKP Cargo to nadal Spółka Skarbu Państwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 9:37, 31 Paź 2012    Temat postu:

ty45408 napisał:
Kucyk napisał:

Kolega Ty45 pomylił rewizję zewnętrzną z wewnętrzną do przeprowadzenia której należy kocioł wybebeszyć i naszykować nowe rury ogniowe.

Ależ ja w swojej wypowiedzi nie napisałem o jaki rodzaj rewizji i o jaką kasę (opłatę) chodzi, więc nie wiem co tu mogłem pomylić. Chciałem tylko sprostować informację, że trzeba to robić nie co 2 lata, a co rok, - jak wynikało z wypowiedzi kol. Furia.
Informacja moja zresztą wynika z wykładu kol. Kucyka z dnia 9.06.2012 o rewizjach - cyt:
"Aktem wykonawczym który obecnie określa zasady eksploatacji kotłów parowozowych jest rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 15 lipca 2011 r. zmieniającego rozporządzenie z dnia 20 października 2006 r. (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych. W myśl jego zapisów kotły parowozowe podlegają rewizjom zewnętrznym co rok, a nie jak dotąd bywało co 2 lata."
Pozdrawiam i czekam na następne wykłady.



Ależ oczywiście że się pomyliłeś, w jednej zasadniczej dla rewizjii kwesti i Kuc opisał Ci to powyżej. Rewizja zewnętrzna, gdy parowóz jest w dobrym stanie zwykle nie wymaga żadnego wkładu poza samym rozpaleniem. Jest to badanie dozorowe doraźne w zakresie rewizji zewnętrznej i jak sama nazwa wskazuje polega na oględzinach zewnętrznych kotła i jego osprzętu. Nie kosztuje to nic poza rzeczoną opłatą dozorową którą uiszcza się co roku tak czy inaczej. Ty napisałeś że:

ty45408 napisał:
Zgodnie z Rozp. Min. Infrastruktury (swoją drogą to wspaniała ta nazwa Ministerstwa) z 15.07.2011, nie po 24 miesiącach, a po 12 właściciel musi szykować kasę na następną rewizję.


a tu żadnej kasy szykować nie trzeba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin