Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Numeracja SN61

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shogi




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 8:20, 19 Lut 2009    Temat postu: Numeracja SN61

Ostatnio przeglądałem swoje fotki ze skansenu w Kościerzynie i znalazłem tam Ganza z numerkiem 549. W wikipedii zaś pisze, że zakupionych zostało 250 sztuk. Tak więc czy były jakieś przerwy w numeracji, albo czy w późniejszym okresie z jakiś przyczyn (modyfikacja?) przenumerowano niektóre jednostki ?
Z góry dzięki za odpowiedź

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 10:17, 19 Lut 2009    Temat postu: Re: Numeracja SN61

Shogi napisał:
Ostatnio przeglądałem swoje fotki ze skansenu w Kościerzynie i znalazłem tam Ganza z numerkiem 549. W wikipedii zaś pisze, że zakupionych zostało 250 sztuk. Tak więc czy były jakieś przerwy w numeracji, albo czy w późniejszym okresie z jakiś przyczyn (modyfikacja?) przenumerowano niektóre jednostki ?

"Claytony" (bo "Ganz" to także SM41 Wink ) sprowadzono w dwóch grupach numeracyjnych: 01-200 i 501-540. Dokładnie już nie pamiętam czym się różniły - ale zdaje się, że przede wszystkim zastosowanymi silnikami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pt47-106




Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MD Przeclaw/Gryfino

PostWysłany: Pią 13:01, 20 Lut 2009    Temat postu:

Sn61-01-200 mialy silniki wegierskie a 501-540 silniki henszla SORY ZA NAZWE FIRMY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pt47-106




Dołączył: 03 Maj 2008
Posty: 79
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MD Przeclaw/Gryfino

PostWysłany: Pią 13:03, 20 Lut 2009    Temat postu:

a ruznily sie przodem a chodzi mi obudowy lap dolnych widac to na zdieciach twoich

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 13:09, 20 Lut 2009    Temat postu:

Pt47-106 napisał:
a ruznily sie przodem a chodzi mi obudowy lap dolnych widac to na zdieciach twoich

Zlituj się - czy naprawdę tak trudno zainstalować sobie przeglądarkę internetową z wbudowanym modułem sprawdzania pisowni?? Przekazujesz cenną wiedzę w sposób nieakcptowalny od strony językowej...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maszynista




Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: NYSA/POZNAŃ

PostWysłany: Pią 14:55, 20 Lut 2009    Temat postu:

Co polecasz i skąd ściagnąć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 15:00, 20 Lut 2009    Temat postu:

maszynista napisał:
Co polecasz i skąd ściagnąć


Zdecydowanie Firefoxa Smile [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shogi




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:06, 20 Lut 2009    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:

"Claytony" (bo "Ganz" to także SM41 Wink )

Prawdę powiadasz Smile i króciutka seria SM40 też.

Dzięki za odpowiedzi, ale jeszcze jedna wątpliwość: obaj mówicie o numeracji kończącej się na 540, a wóz na zdjęciu ma numer 549... Chcę się tylko upewnić, czy to 540 to była literówka i powinno być 550 ? (co by się zgadzało z liczbą zakupionych pojazdów)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shogi dnia Pią 15:09, 20 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 15:17, 20 Lut 2009    Temat postu:

Shogi napisał:


Dzięki za odpowiedzi, ale jeszcze jedna wątpliwość: obaj mówicie o numeracji kończącej się na 540, a wóz na zdjęciu ma numer 549... Chcę się tylko upewnić, czy to 540 to była literówka i powinno być 550 ? (co by się zgadzało z liczbą zakupionych pojazdów)

Przepraszam, oczywiście 550. 548 i 549 to oidp były ostatnie grudziądzkie "Claytony". Kilka lat dłużej pojeździły chojnickie oidp 133, 138, 139 i 140.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek Laskowice




Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:40, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Informacja dla kolegów o SN61 : otóż to prawda że było zakupionych 250 sztuk,a z numeracją było tak,pierwsza partia przyszła od nr 01 do 70 wyprodukowana w Ganz Mavag w Budapeszcie oraz nr 71-130 z fabryki im.Wilhelma Piecka w Gyór w latach 1959-1965.Następnie przyszły nr 131-200 z Budapesztu,począwszy od 1969,w tym samym czasie zaczęto budować już maszyny od nr 500-549 (czyli 50 szt.!),właśnie te ostatnie 50 sztuk wyszczególnionych numeracją od 500 miało polskie silniki budowane w Warszawie na licencji Henschla typu 13H12A ! Pozostałe miały silniki węgierskie 12JV17/24 niestety bardzo awaryjne,dlatego Polacy podjęli decyzję o wstawieniu innego typu silnika spalinowego.Węgrom się to oczywiście nie podobało,gdyż założenia były na zakup ok. 300 pojazdów tej serii,w związku z tym zerwano umowy.Ostatnia maszyna z nr 549 (obecnie zdewastowana w światowym muzeum kolei w Kościerzynie...) przyszła do MD Olsztyn w marcu 1975.Poza tym ważnym szczegółem jest różnica w wyglądzie pomiędzy nr do 130 i od 131:na czole niskie nr miały prostokątną puszkę z napisem PKP (otwieraną),w której znajdowały się syreny,wysokie zaś nr miały syreny zabudowane z reflektorami,drzwi do przedziału bagażowego były rozsuwane w niskich zaś w wysokich dwudzielne i wiele innych.Proponuje zaciekawionym wejść na stronę fotogalerii "Pod parą",są tam zdj. Pana Kolasińskiego SN61-106 i kilka wysokich nr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin