Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TKt48-155 przechodzi do przeszłości
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Czw 19:09, 10 Lip 2008    Temat postu: Ścinawka Średnia

Naprawdę żadne stowarzyszenie nie chciało/chcę uratować parowozów ze Ścinawki Średniej? Chociaż tender od Pt47-44. Wiem dobrze, że jest to złom, ale przecież cześć parowozów sprowadzanych do skansenów jest w stanie agonalnym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 20:01, 10 Lip 2008    Temat postu:

Pewnie już po ptokach ale Dziurasek możesz się zorientować, czy można odkupić od nich jakieś elementy tej tekatki? Chodzi konkretnie o prawy tłok cylindra parowego. Licząc po cenie złomu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziurasek




Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kudowa Zdrój

PostWysłany: Czw 20:48, 10 Lip 2008    Temat postu:

<robert>
wszystko już pojechało na wagę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Czw 22:24, 10 Lip 2008    Temat postu: Re: Ścinawka Średnia

Smutny widok
ziomek? napisał:
cześć parowozów sprowadzanych do skansenów jest w stanie agonalnym

Tak? Jakie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Borat dnia Czw 22:26, 10 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Pią 9:49, 11 Lip 2008    Temat postu:

Kolego Borat wystarczy popatrzeć na jaworzyńskie Ty-ki lub TKt48-100, które czekają na renowacje. Lub przypomnieć w jakim stanie do Chabówki lub Jaworzyny przychodziły te wspaniałe dzisiejsze ,unikatowe eksponaty np Tr7 albo TKw2.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Pią 12:53, 11 Lip 2008    Temat postu:

Jorg napisał:
Kolego Borat wystarczy popatrzeć na jaworzyńskie Ty-ki lub TKt48-100, które czekają na renowacje. Lub przypomnieć w jakim stanie do Chabówki lub Jaworzyny przychodziły te wspaniałe dzisiejsze ,unikatowe eksponaty np Tr7 albo TKw2.

Maszyny o których piszesz, poza TKw2 to nie sprawa dnia wczorajszego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 13:48, 11 Lip 2008    Temat postu:

ziomek: czy widziałeś w jakim stanie są parowozy ze Ścinawki? Szczerze mówiąc nie zdziwiłbym się gdyby nie udało sie ich ruszyć z miejsca (przynajmniej w całości). Brakujące zestawy kołowe, poupalane czopy korbowe, brak tłoków, suwaków i większości tego, co "gospodarczym" sposobem dało się oderwać od kotła. Z czterech stojących tam tekatek jednej byś nie skompletował.
Nie pochwalam bynajmniej cięcia tych parowozów na złom, ale czas na ich ratowanie był w latach 90tych, kiedy jeszcze było co ratować...
Nie dziwi mnie to, że nie udało się ich zaciągnąć do żadnego skansenu. Skanseny miały wiele innych źródeł eksponatów, a stowarzyszenia społeczne zajmujące się ratowaniem taboru nie są w stanie uratować wszystkiego.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz G.




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 14:42, 11 Lip 2008    Temat postu:

Tak się zastanawiam, komu przeszkadzała ta TKt48-155? Natomiast nie dziwi likwidacja Ścinawki, w innych rejonach kraju wiele odstawionych parowozów podzieliła ich los. Szkoda tylko niektórych części z tych maszyn (zestawy kołowe, uszy od tekatek czy nawet tender od Pt47-44) które mogłyby się jeszcze przysłużyć innym maszynom w przyszłości?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 16:03, 11 Lip 2008    Temat postu:

"Uszy" to nie problem, bo to zwykła blacha. Ale zgodzę się z tobą co do zestawów kołowych, ram itp trudnych do taniego wykonania części

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:41, 11 Lip 2008    Temat postu:

Krótka relacja Sad
Jako wolontariusze w MPiK, mający za cel odrestaurowanie w niedalekiej przyszłości Pt47-78, postanowiliśmy na pełnym biegu jechać do Ścinawki aby zabrać kilka blach z tamtejszych Pt47. Chodziło nam przede wszystkim o osłonę na zbieralnik pary i piasecznicę. Kurczak rano przyjechał do Wrocławia gdzie zabrałem go z pod dworca pożyczonym busikiem. Po przyjechaniu na miejsce krew się we mnie zagotowała. Spóżniliśmy się.
Z dwóch Pt47 pozostała tylko sterta złomu. Masakra Evil or Very Mad
Zobaczyłem obraz jaki dotąd znałem tylko ze zdjęć z Chruściny Nyskiej czy innych złomowisk. Kurczak powkleja pewnie jakieś zdjęcia. Z Pt47-44 pozostał "ogryzek" tzn. tylna oś toczna kawałek ramy i tylna oś wiązana, budka maszynisty przecięta w pół no i na ty wszystkim skrzynia ogniowa. Koła w szprychach poprzecinane... Kocioł rozkawałkowany leżał pięć metrów od torów, tender od Pt31 przewalony na bok z drugiej Pt została tylko skrzynia ogniowa, reszta akurat była zapakowana była na dwa wagony i zabierana przez St43. Na dodatek jakiś frajer dęty nie pozwolił nam zabrać kilku blach i za to wielki Ch... mu w D...Pierwsza "tekatka" pozbawiona była już prawej skrzyni wodnej. Szkoda, że tak kończą parowozy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartosh




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:45, 11 Lip 2008    Temat postu:

Witam,

No prosze prosze, ten dzien musial kiedys nadejsc. Info o "wykonczeniu" tych parowozów wcale mnie nie zaskoczyla, to lezalo w powietrzu juz od paru lat. Jest to jednak smutne ze mimo wysilku nie udalo sie uratowac pare czesci do innych Pt47.

Ciekaw jestem jaki kolejny parowóz jest kandydatem na pociecie.

Pozdrawiam,
B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 1:36, 12 Lip 2008    Temat postu:

Powiem tak, boję się o trzy parowozy stacjonujące na dolnym śląsku. Celowo nie napisze gdzie i jakie są to lokomotywy ponieważ kto to wie, kto przegląda te forum Oglądając zdjęcia jednej z nich z przed paru lat stwierdzam, że jest/była wyjątkowo kompletna(wiązary, korbowody, zbiorniki powietrza itp.) brakuje jej tendra, który podobno też się uchował. Każdy zorientowany doskonale będzie wiedział o jakie parowozy chodzi. Nie wiem jaki jest ich stan prawny ale po tym co zobaczyłem wczoraj w Ścinawce stwierdzam, że nie można tej sprawy tak zostawić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Sob 12:58, 12 Lip 2008    Temat postu:

Na pewno cała ekipa EP przez ostatni tydzień zajmowała się "o wiele ważniejszymi sprawami", a mianowicie swoim pociągiem, który jutro wyrusza na szlak. Pewnie wszyscy byli w terenie i szukali ładnych motywów na fotostopy, niewiedząc co dzieje się w Kdowie i Ścinawce...

Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 15:57, 12 Lip 2008    Temat postu:

a oto mikro foto relacja z zabawy chłopaków w Ścinawce:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

patrząc na prędkość jaką wykonują swoją pracę spawacze góra 2 tygodnie zostało by doszli do ostatniej tekatki ze sznureczka...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Sob 20:49, 12 Lip 2008    Temat postu:

Wszyscy płaczą, jak zawsze w takich sytuacjach. Do pisania na forum pełno ludu, a żeby tak porobić przy parowozie społecznie to nie ma chętnych. Każdy się dziwi dlaczego Pyski, Jawka, albo Skierki nie zrobiły nic w tej sprawie. Weźcie pod uwagę, moi mili, że w każdym z tych miejsc jest max 20 osób z jajami które nie oglądają się na innych, tylko działają. Te pare osób nie jest robotami, żeby zapiepszać 24h na dobe. Gdyby każdy MK chociaż tydzień na rok ruszuł zadek do roboty i może taka TKt48-155 by nadal istniała. Jeśli chodzi o nią, to i EP dała ciała i KSK, ze swoim prezesem na czele. Najbardziej jednak szkoda tendra od Pt31 (chociaż był mocno przebudowany). Szczególnie biorąc pod uwagę, że jaworzyńska nie ma oryginalnego. Tu mam wielki żal do kolegów z MPiK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 2 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin