Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[impreza] KILOF'11
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 9:40, 23 Sie 2011    Temat postu: [impreza] KILOF'11

Trasa: Poznań Główny - Kościan - Leszno - Wrocław Główny - Strzelin - Kłodzko Główne - Jedlina Zdrój - Wałbrzych Główny - Jaworzyna Śląska - Wrocław Główny - Leszno - Kościan - Poznań Główny.

Termin kursowania: 3 września 2011, sobota
(wszystkie bilety zarezerwowane)

Za stroną turkol.pl:

Cytat:
Bilety na pociąg KILOF zarezerwowane w 100%!

Informujemy, że 30 lipca wszystkie bilety na pociąg turystyczny KILOF zostały zarezerwowane - zakończyliśmy główną rezerwację miejsc. Do dnia 30 lipca zarezerwowano ponad 580 biletów! Od dnia 31 lipca uruchamiamy zapisy na listę rezerwową (przyjmowane w identyczny sposób przy pomocy formularza rezerwacji) - z której kolejne osoby będą miały możliwość zakupu biletów tylko w przypadku rezygnacji osób, które rezerwowały bilety w pierwszej kolejności, lecz z nich zrezygnują lub nie opłacą faktury w terminie płatności. Warto zaznaczyć, że miejsca w dodatkowo dołączonym do pociągu wagonie zostały zarezerwowane w ciągu 48 godzin! Do dnia 20 sierpnia opłacono 92% zarezerwowanych biletów.


Jak widać popyt na pociągi turystyczne ciągle rośnie, co samo w sobie jest budujące.

Z ciekawości - kto z obecnych na forum wybiera się tym pociągiem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raczek




Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 11:34, 23 Sie 2011    Temat postu:

Ja się wybieram Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 15:38, 23 Sie 2011    Temat postu: Re: [impreza] KILOF'11

bydgoszcz_waskotorowa napisał:


Jak widać popyt na pociągi turystyczne ciągle rośnie, co samo w sobie jest budujące.


No pewnie... Ja bym do Pm36 dołączył 10 pudeł, a co jak szaleć to szaleć. Szkoda tylko, że ktoś nie wie co to jest charakterystyka trakcyjna lokomotywy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Wto 18:48, 23 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly97




Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:14, 23 Sie 2011    Temat postu:

Ja jadę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WhiteMan




Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:44, 23 Sie 2011    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem "markowy produkt turystyczny TurKol" wykopie sobie "Kilofem" grób.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 9:26, 24 Sie 2011    Temat postu: Re: [impreza] KILOF'11

Ariel Ciechański napisał:
bydgoszcz_waskotorowa napisał:


Jak widać popyt na pociągi turystyczne ciągle rośnie, co samo w sobie jest budujące.


No pewnie... Ja bym do Pm36 dołączył 10 pudeł, a co jak szaleć to szaleć. Szkoda tylko, że ktoś nie wie co to jest charakterystyka trakcyjna lokomotywy...


Ariel, z całym szacunkiem, ale gdybyś poczytał artykuł o tym pociągu na stronie organizatora, to wyczytałbyś takie coś:

Cytat:
Na odcinku od Wrocławia Głównego przez Kłodzko, Wałbrzych Główny, Wałbrzych Miasto i Jaworzynę Śląską z powrotem do Wrocławia skład pociągu KILOF będzie wspomagany dodatkową lokomotywą spalinową podłączoną na końcu składu. Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie mając na względzie ulżenie w ciężkiej pracy na górskich odcinkach trasy "Pięknej Helenie" ciągnącej przecież skład złożony z 8 wagonów.


Tak więc chyba zaczynają wiedzieć, czym jest wspomniana charakterystyka, nieprawdaż?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 9:31, 24 Sie 2011    Temat postu: Re: [impreza] KILOF'11

bydgoszcz_waskotorowa napisał:


Tak więc chyba zaczynają wiedzieć, czym jest wspomniana charakterystyka, nieprawdaż?


Powiadasz? A na pozostałych odcinkach będzie parowóz zbudowany do lekkich pociągów ekspresowych (do 4 wagonów) targał 8 czy 9 pudeł?? I może to jeszcze z Vmax=120 km/h??
I Ty nazywasz to wiedzą... Zobacz jak dobrali brutto chłopaki z TPWP - rozkładowe brutto poczwórnej Bipy to 210 ton. A tu ktoś szaleje z obciążeniem rzędu 320-360 ton...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 9:33, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 9:59, 24 Sie 2011    Temat postu: Re: [impreza] KILOF'11

Ariel Ciechański napisał:
bydgoszcz_waskotorowa napisał:


Tak więc chyba zaczynają wiedzieć, czym jest wspomniana charakterystyka, nieprawdaż?


Powiadasz? A na pozostałych odcinkach będzie parowóz zbudowany do lekkich pociągów ekspresowych (do 4 wagonów) targał 8 czy 9 pudeł?? I może to jeszcze z Vmax=120 km/h??
I Ty nazywasz to wiedzą... Zobacz jak dobrali brutto chłopaki z TPWP - rozkładowe brutto poczwórnej Bipy to 210 ton. A tu ktoś szaleje z obciążeniem rzędu 320-360 ton...


Ariel,

Po pierwsze: czy nie mylimy obciążenia optymalnego (4 wagony) z maksymalnym? Jaka konstrukcyjnie maksymalna dopuszczalna masa ciągniętego składu jest podana w oficjalnej specyfikacji technicznej tego parowozu? Dużo osób tu na forum zasłania się prospektem Fablok-u, mówiącym o 4 wagonach, ale to może być ilość jedynie optymalna biorąc pod uwagę np. możliwość jazdy takim składem na szlakach o dowolnym (czyt. również trudnym) profilu.
Nie chodzi mi o to, żeby Hela miała regularnie ciągnąć 8-10 wagonów, tylko o fakt, że prowadzenie raz na jakiś czas pociągu złożonego z 8 wagonów po w miarę łatwym szlaku między Poznaniem a Wrocławiem (i to właściwie tylko w jedną stronę) nie jest armagedonem dla tej maszyny.

Po drugie: przez długie tygodnie oficjalne informacje mówiły, że Peema będzie prowadziła skład samodzielnie na całej trasie - również w jej górskim przebiegu - co oczywiście byłoby bezdyskusyjnie przegięciem. Teraz ludzie z Turkolu zrozumieli, że byłoby to zgubne dla parowozu i podjęli działania zaradcze na długo przed dniem wyjazdu pociągu. Na popychu będzie spalinówa, co załatwia kwestię długości składu vs. możliwości Heli. Z tego moim zdaniem należy się cieszyć.

PS. Czy duża część MK tu obecnych nie może przestawić swojego myślenia o Turkolu zamiast instytucji, na której można tylko wieszać psy, na rzecz nadziei na popularyzację turystyki kolejowej retro, która jest niezbędna do tego, by w tym kraju było jeszcze cokolwiek pod parą w perspektywie następnych kilku(nastu) lat? To prawda, że popełniają błędy, ale w większości przypadków uczą się na nich i zmieniają, by jakość proponowanej usługi stała na coraz wyższym poziomie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 10:14, 24 Sie 2011    Temat postu: Re: [impreza] KILOF'11

bydgoszcz_waskotorowa napisał:


Nie chodzi mi o to, żeby Hela miała regularnie ciągnąć 8-10 wagonów, tylko o fakt, że prowadzenie raz na jakiś czas pociągu złożonego z 8 wagonów po w miarę łatwym szlaku między Poznaniem a Wrocławiem (i to właściwie tylko w jedną stronę) nie jest armagedonem dla tej maszyny.


Kwestia prędkości rozkładowej. Jeżeli dadzą 120 km/h przy 8 pudłach to mogę być problemy z utrzymaniem rozkładu...

bydgoszcz_waskotorowa napisał:

Teraz ludzie z Turkolu zrozumieli, że byłoby to zgubne dla parowozu i podjęli działania zaradcze na długo przed dniem wyjazdu pociągu. Na popychu będzie spalinówa, co załatwia kwestię długości składu vs. możliwości Heli. Z tego moim zdaniem należy się cieszyć.


Raczej uświadomiono właściciela parowozu, tj. Muzeum Kolejnictwa, że ktoś zamierza prowadzić rabunkową eksploatację ich eksponatu. I tu bym raczej spodziewał się przyczyny dołożenia diesla...

bydgoszcz_waskotorowa napisał:

PS. Czy duża część MK tu obecnych nie może przestawić swojego myślenia o Turkolu zamiast instytucji, na której można tylko wieszać psy, na rzecz nadziei na popularyzację turystyki kolejowej retro, która jest niezbędna do tego, by w tym kraju było jeszcze cokolwiek pod parą w perspektywie następnych kilku(nastu) lat?


Równie dobrze możesz namawiać nas do pochwalania praktyk HJ, który traktuje Wolsztyn jak brytyjską kolonię. Odszukaj zaległe wpisy na tym forum w dyskusji z Patrykiem Skopcem - turystyka kolejowa tak, ale nie w wydaniu rabunkowym, czyli eksploatacji obecnego taboru niezapewniającego możliwości realizacji założonej oferty. Jak na razie dwa pociągi skończyły się wielogodzinnymi spóźnieniami.
Żeby budować produkt turystyczny, trzeba pierw włożyć niemałą kasę, żeby dysponować w niezawodnym sprzętem. Natomiast stanowczo sprzciwiam się praktykom, że ktoś owija rozkładającego się trupa w ładne szatki i mówi, ze to super laska na wydaniu. Tak długo się nie pociągnie. Tylko pytanie jakie będzie miało to reperkusje dla Wolsztyna. I mało mnie obchodzi czy organizuje to TPWP, IRPiK czy Zenek Kowalski. Markowy produkt w obecnej postaci po grubszej wpadce zakończy się poprostu skandalem w skutek niedostosowania oferty do technicznych możliwości jej realizacji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 10:14, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 10:49, 24 Sie 2011    Temat postu:

Jak skończyła się ostatnia taka jazda Brzydkiej Żaby ?? Wróciła na wozie z gnojem a pasażerowie w znakomitej większości maja niesmak bo zapłacili kupe kasy za przejazd pociągiem z parowozem a dostali gniota na końcu którego toczyło się to zielone coś. Tu nie chodzi o to co się robi tylko jak i jakie będą konsekwencje. Pociąg złożony z 8 wagonów to ładne kilkaset osób. Wiesz co będzie kolego z Bydgoszczy jak zrobi się "wpadka" w postaci podobnej do ostatniej? Większość z nich pojedzie na taką wycieczkę po raz ostatni. I zamiast promować turystykę kolejową to ją zabijacie.
Turkol ma to w nosie jak widać. Oby więcej, jeden strzał a potem sie zobaczy. A tu trzeba myśleć długofalowo.
Moim zdaniem złapiecie minimum +180 a niektórzy dokładają do tego drugie tyle. I nie żebym uprawiał czarnowidztwo tylko jeździłem tym cudem techniki i wiem co ona może.
A tak swoją drogą to na jaką prędkość ją wytrasowali od Poznania?


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 10:59, 24 Sie 2011    Temat postu:

Ariel, AXEL, rozumiem Wasze argumenty. Weźcie tylko pod uwagę, że jest coś pomiędzy bezkrytycznym uwielbieniem Turkolu, a skrajną niechęcią do niego. Warto, żeby na forum nie było ani jednego, ani drugiego.

Co do Twojego pytania AXEL - trasa Poznań Gł. - Wrocław Gł. ma 164km. Pociąg rusza o 5:50 i dociera o 9:21 (3,5h). Daje to średnią prędkość ok. 46km/h. Na moje V max to będzie coś w okolicach 80-90 km/h.
AXEL, jak Twoim zdaniem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 11:08, 24 Sie 2011    Temat postu:

bydgoszcz_waskotorowa napisał:


Co do Twojego pytania AXEL - trasa Poznań Gł. - Wrocław Gł. ma 164km. Pociąg rusza o 5:50 i dociera o 9:21 (3,5h). Daje to średnią prędkość ok. 46km/h. Na moje V max to będzie coś w okolicach 80-90 km/h.
AXEL, jak Twoim zdaniem?


Przeanalizowaliśmy z Axelem rozkład - posiada bardzo duże luzy. A 55 minut w na zdemolowanej stacji w Jedlinie wygląda na postój kompensacyjny. Czyli jakieś wnioski chłopaki wyciągnęli Wink.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 11:09, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 11:09, 24 Sie 2011    Temat postu:

Ciekawe jak wejdzie na wzniesienie pod Obornikami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 11:19, 24 Sie 2011    Temat postu:

Wrzuć cały rozkład a ja Ci powiem czego po ostatniej imprezie nauczył sie Turkol. Postoje po godzinie nie są czymś normalnym.
A co do trasy Poznań - Wrocław zwykła TLK jedzie 2:40 do 3:00h z kilkoma postojami po drodze. A wy macie 30 min w Rawiczu. Czas rozpędzania EP07 do 120km/h jest dużo mniejszy niż Pm36 z tym składem do 50km/h więc jak dojedziecie +30 do Wrocławia to przyklasnę.

Janek, ona pamięta to wzniesienie. Już raz tam mechanik szmatą rzucał i schodził z maszyny Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez AXEL dnia Śro 11:20, 24 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 11:37, 24 Sie 2011    Temat postu:

AXEL, oto i on:

Rozkład jazdy pociągu turystycznego KILOF:
KILOF 03 WRZEŚNIA 2011 Przyjazd Odjazd
Poznań Główny 5:50
Luboń k.Poznania 6:02 6:02
Kościan 6:33 6:34
Leszno 7:00 7:01
Rawicz* 7:29 8:01*
Żmigród* 8:34* 8:35*
Wrocław Główny* 9:21* 9:26*
Kamieniec Ząbkowicki* 10:52* 11:28*
Kłodzko Główne* 11:51* 12:20*
Nowa Ruda* 12:55* 13:10*
Jedlina Zdrój* 13:55* 14:50*
Wałbrzych Główny* 15:05* 15:55*
Wałbrzych Miasto* 16:10* 16:20*
Jaworzyna Śląska* 16:55* 18:50*
Wrocław Główny* 19:54* 20:10*
Żmigród* 20:47* 20:48*
Rawicz* 21:21* 21:22*
Leszno* 21:50* 22:00*
Kościan* 22:32* 22:33*
Luboń k.Poznania* 23:10* 23:10*
Poznań Główny* 23:25*

*Rozkład jazdy jest w trakcie uzgadniania i może ulec minutowym zmianom.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin