Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przetarg na Ol49-80
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 22, 23, 24  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 17:57, 21 Lut 2013    Temat postu:

W związku z alarmem podniesionym przez Fundację Thesaurus w dniu 30 stycznia 2013 r., kiedy to o odmownej decyzji konserwatora i zagrożeniu dla parowozu Ol49-80 zawiadomiono Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Departament Ochrony Zabytków), Narodowy Instytut Dziedzictwa, Policję oraz media, Departament Ochrony Zabytków MKiDN w dniu 14 lutego br. wystąpił do pani Barbary Zalewskiej - Warmińsko-Mazurskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków z wnioskiem o udzielenie informacji, czy od decyzji Nr 23/2013 złożono odwołanie (Fundacja Thesaurus i TOZKiOS w Pyskowicach złożyły takie odwołania).
W takim przypadku Ministerstwo prosi WUOZ Olsztyn o niezwłoczne przesłanie odwołania wraz z kompletnymi aktami sprawy lub podjęcie innych działań, o których mowa w art. 132 KPA (samokontrola - z możliwością zmiany lub uchylenia decyzji).

Ciekawe, co będzie teraz? Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EŁCKI PASJONAT




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk

PostWysłany: Czw 19:16, 21 Lut 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
W związku z alarmem podniesionym przez Fundację Thesaurus w dniu 30 stycznia 2013 r., kiedy to o odmownej decyzji konserwatora i zagrożeniu dla parowozu Ol49-80 zawiadomiono Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (Departament Ochrony Zabytków), Narodowy Instytut Dziedzictwa, Policję oraz media, Departament Ochrony Zabytków MKiDN w dniu 14 lutego br. wystąpił do pani Barbary Zalewskiej - Warmińsko-Mazurskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków z wnioskiem o udzielenie informacji, czy od decyzji Nr 23/2013 złożono odwołanie (Fundacja Thesaurus i TOZKiOS w Pyskowicach złożyły takie odwołania).
W takim przypadku Ministerstwo prosi WUOZ Olsztyn o niezwłoczne przesłanie odwołania wraz z kompletnymi aktami sprawy lub podjęcie innych działań, o których mowa w art. 132 KPA (samokontrola - z możliwością zmiany lub uchylenia decyzji).

Ciekawe, co będzie teraz? Cool

W końcu szansa na uratowanie OLki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 23:53, 21 Lut 2013    Temat postu:

Skan decyzji Nr 23/2013:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

oraz pisma MKiDN do WUOZ Olsztyn:
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz sprawa jest w gestii Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Pozdrawiam
Ty2-1226


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pią 12:41, 22 Lut 2013    Temat postu:

Odpowiedź pani konserwator Warmińsko-Mazurskiej:
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Rolling Eyes Rolling Eyes Rolling Eyes

Tytułem komentarza.
W postępowaniu tym Fundacja Thesaurus brała udział na prawach strony, jako organizacja społeczna statutowo zajmująca się ochroną zabytków, która wystąpiła do WUOZ Olsztyn z wnioskiem o wszczęcie postępowania administracyjnego z uwagi na ważny interes społeczny.
Zgodnie z art. 31 § 4 KPA „Organ administracji publicznej, wszczynając postępowanie w sprawie dotyczącej innej osoby, zawiadamia o tym organizację społeczną, jeżeli uzna, że może ona być zainteresowana udziałem w tym postępowaniu ze względu na swoje cele statutowe, i gdy przemawia za tym interes społeczny”. Oznacza to, że organizacja społeczna, która domaga się wszczęcia postępowania nie musi żądać jednocześnie dopuszczenia jej do udziału w postępowaniu. W przypadku bowiem, gdy żądanie wszczęcia postępowania zostanie uznane przez organ administracji publicznej za zasadne, wówczas organizacja społeczna uczestniczy w tym postępowaniu na prawach strony. Wynika to wprost także z art. 31 § 3 KPA: „Organizacja społeczna uczestniczy w postępowaniu na prawach strony”.
WUOZ Olsztyn wszczął postępowanie między innym na wniosek Fundacji Thesaurus, co sam potwierdził, i przez cały czas trwania informował, jako stronę, o kolejnych poczynaniach (oględzinach, ekspertyzach/opiniach, etc.) oraz o jego zakończeniu. Do organizacji społecznej należy zaś, czy będzie uczestniczyła w postępowaniu wszczętym na jej żądanie. Fundacja Thesaurus brała czynny udział od samego początku (między innymi w oględzinach taboru przeprowadzonych w sierpniu 2012 r. w Ełku).
Konserwator nie chce tego dostrzegać. Pytanie: dlaczego?

Ciekawostką jest, że w piśmie Warmińsko-Mazurskiej konserwator do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego nie ma ani słowa o opinii sporządzonej (na jej własny wniosek) przez Narodowy Instytut Dziedzictwa. Amnezja? Przypadek?
W decyzji Nr 23/2013 nie ma ani słowa odniesienia do tej opinii. Dlaczego? Czy jest ona korzystna, czy nie korzystna? Jak NID ocenia parowóz Ol49-80 wraz z tendrem?

Fundacja Thesaurus będzie domagała się - w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej - upublicznienia opinii Muzeum Kolejnictwa w Warszawie oraz opinii Narodowego Instytutu Dziedzictwa.

Warto także wskazać, że skoro Prokuratura Rejonowa w Ełku odmówiła wszczęcia postępowania o zniszczenie zabytkowego wagonu kolejowego z 1935 r., to czy Warmińsko-Mazurski WKZ odwoływał się od tej decyzji?
Fundacja Thesaurus będzie starała się uzyskać odpowiedź i w tej sprawie.

Ciekawi nas także pismo Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego z dnia 22 sierpnia 2012 r. wraz z wnioskiem pana Syldatka. Postaramy się dotrzeć także do tych pism i je upublicznić.

Pozdrawiam
Ty2-1226


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:34, 22 Lut 2013    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
W postępowaniu tym Fundacja Thesaurus brała udział na prawach strony, jako organizacja społeczna statutowo zajmująca się ochroną zabytków, która wystąpiła do WUOZ Olsztyn z wnioskiem o wszczęcie postępowania administracyjnego z uwagi na ważny interes społeczny.
Zgodnie z art. 31 § 4 KPA „Organ administracji publicznej, wszczynając postępowanie w sprawie dotyczącej innej osoby, zawiadamia o tym organizację społeczną, jeżeli uzna, że może ona być zainteresowana udziałem w tym postępowaniu ze względu na swoje cele statutowe, i gdy przemawia za tym interes społeczny”. Oznacza to, że organizacja społeczna, która domaga się wszczęcia postępowania nie musi żądać jednocześnie dopuszczenia jej do udziału w postępowaniu. W przypadku bowiem, gdy żądanie wszczęcia postępowania zostanie uznane przez organ administracji publicznej za zasadne, wówczas organizacja społeczna uczestniczy w tym postępowaniu na prawach strony. Wynika to wprost także z art. 31 § 3 KPA: „Organizacja społeczna uczestniczy w postępowaniu na prawach strony”.

No nie bardzo. Jeśli tak wygląda sytuacja to prawdopodobnie przegraliście sprawę. Z przedstawionych tu pism WKZ jasno wynika, że fundacja nie była stroną i mocno bym się zdziwił, gdyby minister teraz stwierdził inaczej. Jest jeszcze wprawdzie instytucja wznowienia postępowania, ale to można zastosować dopiero gdy decyzja stanie się ostateczna, a wtedy to właściciel w zasadzie będzie już mógł sobie legalnie parowóz pociąć. Nie można czytać art. 31 § 3 kpa bez § 1, który jasno stanowi, że jeżeli organizacja społeczna chce uczestniczyć w postępowaniu to musi wystąpić z takim żądaniem. Jeśli fundacja tego nie zrobiła (a tak wynika ze skanów) to minister na 99,9% odrzuci odwołanie.

Ty2-1226 napisał:
WUOZ Olsztyn wszczął postępowanie między innym na wniosek Fundacji Thesaurus, co sam potwierdził, i przez cały czas trwania informował, jako stronę, o kolejnych poczynaniach (oględzinach, ekspertyzach/opiniach, etc.) oraz o jego zakończeniu. Do organizacji społecznej należy zaś, czy będzie uczestniczyła w postępowaniu wszczętym na jej żądanie. Fundacja Thesaurus brała czynny udział od samego początku (między innymi w oględzinach taboru przeprowadzonych w sierpniu 2012 r. w Ełku).
Konserwator nie chce tego dostrzegać. Pytanie: dlaczego?

Nie. WKZ wszczął postępowanie z urzędu, po informacji od fundacji. Fundacja nie brała udziału w postępowaniu, a jedynie była informowana o jego przebiegu. Z formalnego punktu widzenia różnica jest fundamentalna.

Panie Piotrze - polecam choćby przestudiować jakiś porządny komentarz do kpa. Szkoda, żeby z powodu głupich błędów formalnych Pana wysiłek w słusznej sprawie poszedł na marne. Pozdrawiam!


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pią 22:43, 22 Lut 2013    Temat postu:

Jak czytam kopie tych pism to dochodzę do wniosku, że nie wiem po co jest urząd konserwatora zabytków. Widać wyraźnie, że gdyby nie działania różnych organizacji i osób to nikt z tej instytucji nie kiwnąłby palcem przez lata całe aby zachować zabytki techniki, budynki, budowle, gdyby właściciele tych obiektów z byle powodów zapragnęli je zniszczyć, zrównać z ziemią. Oceniono mianowicie, że parowóz jest wrakiem (którym stał się m.in. w wyniku kompletnego braku zainteresowania wspomnianego urzędu), poza tym jest jeszcze kilka takich maszyn w Polsce, i to są zasadnicze powody, które uniemożliwiają wpisanie go do rejestru zabytków. Na tej zasadzie można odmówić wpisania do rejestru zabytków resztki wspaniałych niegdyś zamków (bo są ruinami i jeszcze mamy kilka innych), fabryk, maszyn itd. Nikt tam nie widzi potrzeby działania w momencie gdy dane urządzenie przestało być użyteczne i wypadałoby wtedy zabezpieczyć jego istnienie podejmując odpowiednie działania urzędowo-prawne. Brak takiego działania doprowadza obiekt do ruiny, co z kolei jest podstawą do odmowy wpisania do rejestru. Jak widać najważniejsze w Polsce jest uzyskanie przez PKP kilkudziesięciu tysięcy za złom, następnie interes nabywcy, który za pocięcie parowozu znów chce zarobić kilkanaście tysięcy złotych i błogi spokój urzędników z Wysokiego Urzędu uzyskany za niedziałanie. A że za kilkanaście lat już "nie bedzie niczego", jak powiedział znany klasyk, to nikogo to nie obchodzi. Co do dalszego ciągu tego urzędniczego bełkotu przedstawionego w fotokopiach to wygląda na to, że odwołanie od decyzji może jedynie wnieść właściciel parowozu (który chce pociąć go na złom, a wpisanie do RZ oznacza dla niego duży kłopot), a odwołanie złożone przez Fundację jest niedopuszczalne. Mrożek by lepiej tego nie wymyślił.
Pozdrawiam i życzę zdrowia i wytrwałości!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pią 23:29, 22 Lut 2013    Temat postu:

Zbychu. Nasze stanowisko już wyłuszczyłem. Mamy swoje ekspertyzy. Jesteśmy gotowi walczyć także w sądzie.
W naszej ocenie w tym postępowaniu występowaliśmy na prawach strony.

Ty45408, pełna zgoda. I takie pytanie - to jest - gdzie był konserwator przez te wszystkie lata - znalazło się w odwołaniu.
Trochę dramaturgii nie zaszkodzi dla widowiska.

Pozdrawiam
Ty2-1226


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Pią 23:41, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KubaRally2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:28, 26 Lut 2013    Temat postu:

cyt. "obecnie w Polsce istnieje ok 60 parowozów tego typu"
Hahaha. Ciekawe czy to efekt burdelu w papierach, urządniczej arogancji, czy też może tego że tender do dla nich też parowóz, "no bo jak ma koła i jeździ po szynach to też taka ciuchcia jest"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 20:39, 26 Lut 2013    Temat postu:

KubaRally2 napisał:
Ciekawe, czy to efekt burdelu w papierach, urzędniczej arogancji, czy też może tego, że tender do dla nich też parowóz, "no bo jak ma koła i jeździ po szynach to też taka ciuchcia jest"

Nie, to efekt urzędniczej niewiedzy oraz zwykłego lenistwa (braku sprawdzenia podstawowych informacji).
Na szczęście po zwróceniu WUOZ Olsztyn uwagi zaczęli wreszcie stosować poprawną odmianę przez przypadki (tendra - zamiast, jak dotychczas: "tendera"). Wink
Może metodą małych kroków uda się ten urząd ucywilizować? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Wto 21:15, 26 Lut 2013    Temat postu:

Policzyłem - wszystkich zachowanych parowozów serii Ol49 na stronie tomi.holdys.pl jest 34 sztuki (czynne, wraki, eksponaty itd.) A skoro o bałaganie w papierach to przy okazji odkryłem, że Ol49-69 też ma status wraku stojącego w Lesznie, a jeździ. Widać stąd, że wrak też może być reanimowany jeżeli posiada się dobrą wolę i pieniądze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz G.




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 22:06, 26 Lut 2013    Temat postu:

Bo tak faktycznie jest. Jeżdżąca w Wolsztynie to Ol49-99 oznaczona jako 69.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 13:47, 27 Lut 2013    Temat postu:

Gdzie jest Ok1-258 (bez tendra)?
Nie ma jej w Ełku i nie ma jej w Warszawie? Skończyła w hucie? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pią 18:45, 01 Mar 2013    Temat postu:

Cholera wie, gdzie ona się podziała. Może jest w drodze do Warszawy, albo jest może gdzieś w renowacji.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pią 19:51, 01 Mar 2013    Temat postu:

Ponieważ dyrektor Muzeum Kolejnictwa w Warszawie nabrał wody (odmawia udostępnienia dokumentacji), WUOZ Olsztyn działa opieszale, a Muzeum Komunikacji w Warszawie nie ma w ogólnie dostępnej bazie muzeów prowadzonej przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów:
[link widoczny dla zalogowanych] (jest to baza muzeów działających na podstawie ustawy o muzeach i posiadających regulaminy/statuty uzgodnione z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego) Fundacja Thesaurus oficjalnie zwróciła się z wnioskiem o zbadanie losów parowozu Ok1-258 do WUOZ Olsztyn z jednoczesnym powiadomieniem: Departamentu Ochrony Zabytków MKiDN, Narodowego Instytutu Dziedzictwa oraz Komendy Głównej Policji.
Nie wiem, czy parowóz nie dotarł, bo wpadł pod palnik, czy jest u cioci na imieninach, ale trzeba to sprawdzić. Nie może być znowu sytuacji, jaka już raz była z Krzeszowicami.
W przypadku zniszczenia zabytku - niezależnie od konserwatora - złożę wniosek do Prokuratury.
Na razie czekam na wyjaśnienie sprawy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pią 22:43, 01 Mar 2013    Temat postu:

Podejrzewam, że kol. AXEL może coś wiedzieć na ten temat, jako że na podobne pytanie kol. Ty2-1226 z dnia 19.01. 2013 dotyczące miejsca pobytu Ok1-258 z Ełku odpowiedział lakonicznie "Została". Czyli w domyśle pozostała w Ełku. Oczywiście nie wyjaśnia to dalszych jej losów - lecz prawdopodobnie tam należy szukać dalszego ciągu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 11 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin