Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przetarg na Ol49-80
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 22, 23, 24  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 16:13, 21 Mar 2013    Temat postu:

Dzisiaj na Pożarowej stały słownie dwa wagony.:
[link widoczny dla zalogowanych]
Inne 2 wagony pozyskane w zeszłym roku z Centrum Diagnostyki PLK S.A. przy stacji Warszawa Zachodnia podobno przeniosły się do krainy golarek (czytaj: na złom).
Parowozu Ok1-258 nie ma. Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:01, 21 Mar 2013    Temat postu:

dwa wagony to pic na wodę. Mocodawca gdzie jest , wiadomo. Parowóz najpierw znika z listy normalnego muzeum , później znika z kraju. Śmierdzi na odległość. Poprzednio z rejestru zabytków wykreślono dwa bezogniowce TKi3 , później wyjechały baaardzo cenne kompletne podwozia do Niemiec. Teraz znika następny cenny parowóz, dla ramy i zestawów kołowych oczywista. Jaka jest odpowiedź Prokuratury i Policji?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Panewka dnia Czw 23:05, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 23:14, 21 Mar 2013    Temat postu:

Na razie cisza. Od jutra będę molestował mailowo i telefonicznie. Pisma też na pewno dotarły. Sprawa musi być wyjaśniona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 14:40, 23 Mar 2013    Temat postu:

W poniedziałek 25 marca 2013 r. Fundacja Thesaurus kieruje za pośrednictwem Ministra Kultury skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postanowienie o "niedopuszczalności odwołania".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:18, 23 Mar 2013    Temat postu:

Radzę jednocześnie złożyć wniosek o wznowienie postępowania powołując jako podstawę art. 145 § 1 ust. 4 Kpa, z jednoczesnym żądaniem dopuszczenia do postępowania na prawach strony. Skarga do wsa nie wyklucza wznowienia - decyzja jest ostateczna.
A tak w ogóle to trzeba było to zrobić od razu (pisałem o tym poprzednio) - bo teraz to już prawdopodobnie minął termin (miesiąc od czasu dowiedzenia się o decyzji) na żądanie wznowienia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 16:23, 23 Mar 2013    Temat postu:

Zbychu, pozwól że będziemy działać po swojemu. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Muzeum Komunikacji




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:20, 25 Mar 2013    Temat postu: Muzeum Komunikacji

Jako że zabieram głos po raz pierwszy na tym Forum wypada się przedstawić - nazywam się Jan Wieczorek i od lipca 2011 roku organizuję Muzeum Komunikacji w Warszawie w budynku dawnego Garażu Drezyn na stacji Warszawa Praga. XIX-wieczny budynek dawnej składnicy Kolei Nadwiślańskiej udało się uratować od rozbiórki. Do tej pory z budynku i placu zostało uprzątnięte 1764m3 gruzu. Mam nadzieję, że ten rok przyniesie widoczne efekty prac renowacyjnych. Trwają ostatnie uzgodnienia remontu ponieważ budynek w grudniu 2012 r. został wpisany do ewidencji zabytków woj. mazowieckiego. Muzeum Komunikacji to jednostka organizacyjna specjalnie w tym celu powołanej Fundacji Heredis z siedzibą przy ul. Pożarowej 2 w Warszawie. Muzeum Komunikacji posiada regulamin uzgodniony z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Inicjatywa została objęta patronatem Burmistrza Dzielnicy Targówek m. st. Warszawy. Więcej informacji będzie dostępne na stornie Muzeum pod adresem: muzeumkomunikacji.pl
Pozdrawiam wszystkich Sympatyków i zachęcam do współpracy przy tworzeniu Działu Dróg Kolejowych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Muzeum Komunikacji




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:43, 25 Mar 2013    Temat postu: Ok1 - 258

Ubolewam, że do dnia dzisiejszego nikt nie skontaktował się z Muzeum Komunikacji w Warszawie w sprawie parowozu Ok1 - 258.

Jednakże wobec wpisów na tym forum informuję iż w dniu 7.09.2012 r. Muzeum Komunikacji w Warszawie zawarło z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie umowę darowizny na parowóz Ok1 - 258. Parowóz został wpisany do inwentarza Muzeum Komunikacji pod numerem DK/P/1/2012. Parowóz z uwagi na bardzo zły stan zachowania wg opinii pracowników lokomotywowni PKP Cargo w Białymstoku (którzy pierwotnie transportowali Ok1 z Ostrołęki do Ełku) nie nadawał się do transportu po torach. W dniach 14-21.12.2012 r. został przygotowany do transportu poprzez odłączenie kotła, skrzyni ogniowej, budki maszynisty oraz zestawów kołowych i przetransportowany do Warszawy. Z uwagi na trwające prace remontowe na terenie Muzeum nie ma obecnie miejsca na renowację Parowozu.

Jednocześnie informuję, że Muzeum Komunikacji i Fundacja Heredis:
- nie prowadzi działalności gospodarczej w zakresie obrotu złomem
- nie darowała/sprzedała/wydzierżawiła Parowozu Ok1-258 innemu podmiotowi (w szczególności podmiotowi zagranicznemu)

Wszystkich Sympatyków chętnych do pomocy przy renowacji zabytków kolejowych i eksponatów Muzeum Komunikacji zachęcam do kontaktu: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:20, 25 Mar 2013    Temat postu:

Panie Janie, to uznanie, szkoda że nieco późno Pan sie odezwał, adrenalina ludziom sie podnosiła bo nieodległa historia zna dziwne przypadki znikania parowozów z Polski. Skoro maszynka jest w Stolicy to gratulacje, wcale sie nie pcham z aparatem szukać dziurki w płocie, poprosimy zatem fotke Okajedynki rozebranej w hali, "tak dla spokojności". Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P.Mierosławski




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:07, 26 Mar 2013    Temat postu: Re: Ok1 - 258

Muzeum Komunikacji napisał:
Ubolewam, że do dnia dzisiejszego nikt nie skontaktował się z Muzeum Komunikacji w Warszawie w sprawie parowozu Ok1 - 258.


Panie Janku, niestety w pierwszym zdaniu swego postu wyraził się Pan całkowicie... , no powiedzmy "nieściśle" Embarassed

Równo dwa tygodnie temu napisałem do Pana e-maila, a ponieważ wysyłałem go na adres, który nie działał (choc wziąłem go ze strony Urzędu Dzielnicy Targówek z aktualnego, lutowego protokołu Komisji Dialogu Społecznego) - zadzwoniłem do Pana i przez telefon poprosiłem o adres inny. I Pan mi go dał, a ja Panu wysłałem grzeczne zapytanie o Ok1-258.
W liście wskazałem, że wrzawa, jaka rozpoczęła się wokół parowozu nie przyczyni się do powodzenia Pana inicjatywy.
Rozmawiając przez telefon zwróciłem też Pana uwagę, że ta wspomniana "wrzawa" to nie tylko (choć w dużej mierze, niestety) efekt działania "gorących głów" ale też (i chyba przede wszystkim) niemiłe doświadczenia, jakie mieliśmy z rozmaitymi organizowanymi ad hoc i nie transparentnie akcjami ochrony kolejowych zabytków. Pieknie wyglądające inicjatywy - w Piotrkowie, Koninie/Marantowie/Pile, Krzeszowicach - zakończyły się bądź w pierwszym, bądź w kilku następnych ruchach zubożeniem naszego dziedzictwa kulturowego, często przy wydatnej roli "wiodącego" Muzeum Kolejnictwa i rozmaitych urzędów. Tak - tylko w ciągu ostatniej dekady Polska pozbyła się m.in. Ol49-(bodaj)38, parowozów bezogniowych TKi3b (obecnie podwozie w Interloku dla Muzeum w Minden), TKh4b (porżnięty na odzysk części i wywieziony do Niemiec) - wpisanych do rejestru zabytków i w sposób skandaliczny z niego wypisanych, TKh1 (eksponatu Muzeum Kolejnictwa, drugiego co do starości parowozu w Polsce).
Nic więc dziwnego, że po tym wszystkim każdy ruch z parowozem, szczególnie w sytuacji, gdy maszyna "znika" a sprawa otoczona jest milczeniem - budzić będzie zawsze podejrzenia.
Prosiłem Pana, aby jak najszybciej (dziś od mojej prośby mija równe dwa tygodnie) Pan oficjalnie zareagował i rozwiał wszelkie - w tym i moje - watpliwości.
Dwa tygodnie temu obiecał mi Pan telefonicznie, że w ciągu kilku dni pokaże Pan choć aktualne zdjęcia lokomotywy leżącej w częściach. Zapewniał mnie Pan, że parowóz leży w częściach "u podwykonawcy na Utracie" - ale ja wiem, że rejon ten zajmuje kilkadziesiąt podmiotów, z których bodaj jedenaście ma jeszcze dostęp do torów. Takie określenie miejsca postoju pojazdu jest conajmniej enigmatyczne, więc - jak sam Pan rozumie - cały czas jesteśmy w punkcie wyjścia naszej rozmowy.
No i minęły dwa tygodnie a to się nie stało - tymczasem z Pana postu dowiaduję się, że "nikt nie pytał" itd.
Tak więc przypominam - ten "nikt" to na przykład ja (może jeszcze znajdzie się jakiś "nikt" ?), i moja prośba o uwiarygodnienie Pana informacji jest nadal aktualna, i nadal nie zaspokojona.
Pozostaję z szacunkiem
P.Mierosławski


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez P.Mierosławski dnia Wto 9:10, 26 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 10:05, 26 Mar 2013    Temat postu: Re: Ok1 - 258

Muzeum Komunikacji napisał:
W dniach 14-21.12.2012 r. został przygotowany do transportu poprzez odłączenie kotła, skrzyni ogniowej, budki maszynisty oraz zestawów kołowych i przetransportowany do Warszawy.

A to ciekawe, bo wedle wszelkich znaków na niebie i ziemi w grudniu parowóz prawdopodobnie wciąż był w Ełku. Według oświadczenia radnego Ełku pana Mirosława Sawczyńskiego wywóz nastąpił w styczniu 2013 r. Mamy więc drobną rozbieżność.

Muzeum Komunikacji napisał:
w dniu 7.09.2012 r. Muzeum Komunikacji w Warszawie zawarło z Muzeum Kolejnictwa w Warszawie umowę darowizny na parowóz Ok1 - 258.

Czy można prosić skan ten umowy?

Muzeum Komunikacji napisał:
Muzeum Komunikacji to jednostka organizacyjna specjalnie w tym celu powołanej Fundacji Heredis

Fundacji Heredis, czy Fundacji Słoneczna Jesień - Heredis?
Są to dwa odrębne podmioty prawa i dokładność ma znaczenie. W tym miejscu prosiłbym o statut tej Fundacji, której muzeum jest jednostką organizacyjną (zakładem).

Muzeum Komunikacji napisał:
Muzeum Komunikacji posiada regulamin uzgodniony z Ministrem Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Od kiedy? W bazie Narodowego Instytutu Muzealnictwa wciąż Muzeum Komunikacji nie ma. Można prosić o skan regulaminu muzeum z pieczęcią i podpisem Ministra Kultury?

W pozostałym zakresie jest dokładnie tak jak pisze pan Mierosławski.
P.Mierosławski napisał:
niemiłe doświadczenia, jakie mieliśmy z rozmaitymi organizowanymi ad hoc i nie transparentnie akcjami ochrony kolejowych zabytków. Pięknie wyglądające inicjatywy - w Piotrkowie, Koninie/Marantowie/Pile, Krzeszowicach - zakończyły się bądź w pierwszym, bądź w kilku następnych ruchach zubożeniem naszego dziedzictwa kulturowego, często przy wydatnej roli "wiodącego" Muzeum Kolejnictwa i rozmaitych urzędów.

Różne osoby się z panem kontaktowały i próbowały się skontaktować. Brak informacji oraz brak dostępnych i poprawnie działających namiarów kontaktowych, niestety, budził i budzi złe skojarzenia. Im szybciej przedstawi pan aktualną dokumentację zdjęciową Ok1-258 oraz wskazane przeze mnie powyżej podstawowe informacje na temat Muzeum Komunikacji tym szybciej oczyści atmosferę wokół siebie.

P.S. Co się stało z wagonami pozyskanymi z Centrum Diagnostyki PKP PLK S.A. z Wa-wy Zachodniej? Czy to prawda, że zostały pocięte na złom?

Proszę się nie dziwić, ale liczba niemiłych doświadczeń wymienionych przez pana Mierosławskiego zrobiła swoje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 15:19, 27 Mar 2013    Temat postu:

Łoł, kocioł od skrzyni ogniowej kulejorze odłączyli w warunkach polowych... Szacun!!! Czego to oni nie "umiom" Wink Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 17:16, 27 Mar 2013    Temat postu:

Niom , zaczarowany ołówek mieli. Pewnie gorący był i ognisty. No i dalej nie ma nic od Pana Wieczorka. Wyglada na to ze chyba jednak Organy Państwa będą miały robotę poszukiwawczą parowozu i wagonów podarowanych na cele muzealne jak mniemam, przez PKP. Zasadniczo można spytać w PLK o umowe i warunki przekazania. Dziw bierze że PKP nadal przekazuje tabor firmom z kapelusza które pojawiają sie z nagła. Doświadczenia z lat minionych pokazują jakie to może mieć skutki. Jak tam tematy w komendach Panie Piotrze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 19:22, 27 Mar 2013    Temat postu:

AXEL napisał:
Łoł, kocioł od skrzyni ogniowej kulejorze odłączyli w warunkach polowych... Szacun!!! Czego to oni nie "umiom" Wink Razz


No to nie pierwszy przypadek, skrzynie od kotłów odłączały się oidp 16 razy, raz bardziej raz mniej, czyżby poczciwa okajedynka byłaby 17 przypadkiem w naszej powojennej historii??? hehehehe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Śro 20:25, 27 Mar 2013    Temat postu:

Johny C. Zarobiony byłem, ale jutro przekręcę gdzie trzeba, bo rzeczywiście cisza jak po śmierci organisty.
Najgorsze jest to, że WUOZ Olsztyn udaje że nie istnieje. Liczą, że nikt ich nie rozliczy? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 15 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin