Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ty42-24
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Pon 8:11, 10 Gru 2012    Temat postu:

100km na jednej tonie i tysiącu litrów? Chyba luzem po równym torze albo z górki.

Do tego doliczaj tak:
+ koszt paliwa co zużyje się na rozpalenie
+ koszt materiałów smarnych
Do parowozu nie dorobisz sam wszystkich części zamiennych ani nie kupisz nowych wiec trzeba doliczyć;
+ koszt części które trzeba szabrować z innej maszyny
+ koszt przestoju parowozu związany z oczekiwaniem na szabrowane części.

Do tego przy pracującym parowozie zawsze ktoś musi czuwać więc:
+ koszt zatrudnienia od momentu rozpalenia do wygaszenia (czyli do momentu spadku ciśnienia w kotle do 0)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Pon 14:56, 10 Gru 2012    Temat postu:

Panowie, a ja mam takie szybkie, krótkie pytanie. Co was to obchodzi? Prywatne przedsiębiorstwo remontuje maszynę która wraca do stanu pozwalającego na jazdę. Nie idzie to z waszych podatków, marszałek Waszego województwa nie dopłaca nic do tego biznesu, więc o co chodzi? Ważne że maszyna po tej naprawie wyjdzie w stanie lepszym niż była i to się liczy. A to że może jeździć - chwalebna sprawa.

Przykładowo, czy jak kupię sobie (czy inaczej - pozyskam) samochodzik marki Warszawa i przywrócę ją do stanu fabrycznego, to zaraz muszę robić z niego taksówkę i dawać do analizy "specjalistom od rentowności z forum" czy moja stawka dzienna czy miastowa mi starczy na utrzymanie czy nie? Nie wasz interes, od moich pieniędzy wara.

A wypowiedzi typu kubik wody i tona węgla, szabrowanie części i nieopłacalność to po prostu zwykłe gadanie bez sensu. Cieszcie się że liczba czynnych parowozów w Polsce wzrośnie z 7 do 8 sztuk. Dawniej było brynczenie na odcień zieleni, teraz wonty że w ogóle maszynę śmiano uruchomić, bo to przecież nie opłaca się... Masakra, Panowie, masakra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pon 17:22, 10 Gru 2012    Temat postu:

ty45408 napisał:
I was told the figures, if I remember correctly it was 3 milllion Zl a year (but I could be wrong) I worked it out that Wielkopolska region subsidised EACH return trip to the tune of £900 (£ – NOT Zl!).

..... stwierdził na forum w dniu 9.11.2012 kol. Szepol "Anglicy wiedzą wiele rzeczy wcześniej, niż my tu w Polsce" ....


No skoro wierzyć Gawinowi W. Pprzejazdy parowozów są dotowane z Urz. Marsz. i nie są to dotacje na zasadzie co łaska, tylko jest płacona odpowiednia stawka za kilometr przejechany przez parowóz, pomyśl zatem kto cenę kilometra ustala, i dlaczego wynosi ona tyle ile wynosi. Zatem podsumowując parowozy swemu właścicielowi nie przynoszą strat, bo wtedy właściciel byłby "niegospodarny". Z reszta każdy inny pociąg regionalny też jest dotowany oczywiście nie na tej samej stawce... Zatem PKP CARGO SA ponosi koszty, które zwracają się wraz z otrzymaną dotacją do tego dochodzą jeszcze inne przychody z działalności "okołoruchoplanowoturystycznej".

Co do uwag Pana szepola, wypada mi tylko dodać, że chyba naturalnym jest że najpierw wiedzą Polacy, a dopiero od nich Anglicy, tylko akurat ten Anglik wszystko co się dowie wrzuca w internet, może ci w Polsce co mają wiedzą są objęci tajemnicą swego pracodawcy, albo nie prowadzą blogów????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon 18:09, 10 Gru 2012    Temat postu:

t-o napisał:
Co do uwag Pana szepola, wypada mi tylko dodać, że chyba naturalnym jest że najpierw wiedzą Polacy, a dopiero od nich Anglicy, tylko akurat ten Anglik wszystko co się dowie wrzuca w internet, może ci w Polsce co mają wiedzą są objęci tajemnicą swego pracodawcy, albo nie prowadzą blogów????


Głupoty mi pan, panie Tomaszu, pleciecie, bo gdyby tego "polaka" obowiązywała rzeczywiście tajemnica swego pracodawcy i by się nią przejmował, to owy "anglik" również by niczego nie wiedział. Wygląda na to, że jednak fakt pozostaje faktem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 18:31, 10 Gru 2012    Temat postu:

^^ Czyli podsumowując parowóz służy do dojenia pieniędzy z UM. Strata po stronie PKP Cargo, przechodzi w postaci kosztu na UM. Sprowadza się do tego samego - koszt to koszt, z tą różnicą że Cargo płaci ze swoich pieniędzy a UM z naszych;) A jak wiadomo nie swoimi pieniędzmi bardzo łatwo szastać... 3mln złotych to jak widać niezbędne minimum, służące do podtrzymania trupa przy życiu.



Furia napisał:
Co was to obchodzi? Prywatne przedsiębiorstwo remontuje maszynę która wraca do stanu pozwalającego na jazdę. Nie idzie to z waszych podatków, marszałek Waszego województwa nie dopłaca nic do tego biznesu, więc o co chodzi?

Co to za pytanie?! Czy ktoś ma tu to kogoś pretensje? Czy ktoś ma jakieś "wonty"? Czy ktokolwiek coś zarzuca właścicielowi Ty42-24? Nie! Poprostu został poruszony temat ekonomicznych aspektów takiego przedsięwzięcia. A jest do tego wspaniała okazja; to pierwszy tak duży parowóz został odbudowany od zera z prywatnych pieniędzy. Kiedy pytać jak nie teraz?! Jak zauważyłeś post wyżej od PKP Cargo nie uzyskasz łatwo takich informacji, od UM też. Cieszę się że w końcu w środowisku są ludzie którzy zadają mądre pytanie, którzy próbują zrozumieć, merytorycznie dyskutować nad problemem, a nie
Furia napisał:
Cieszcie się że liczba czynnych parowozów w Polsce wzrośnie z 7 do 8 sztuk


Tak więc cieszy mnie bardzo ta informacja, a przy okazji zadałem pytanie jakie plany ma właściciel tego parowozu na przyszłość. Puki co nie uzyskałem odpowiedzi. To wszystko! Jak dla mnie może stać dwa lata zamknięty w hali, jeżeli ktoś ma taki kaprys. Amen.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Pon 19:00, 10 Gru 2012    Temat postu:

Szepol napisał:
Głupoty mi pan, panie Tomaszu, pleciecie, bo gdyby tego "polaka" obowiązywała rzeczywiście tajemnica swego pracodawcy i by się nią przejmował, to owy "anglik" również by niczego nie wiedział. Wygląda na to, że jednak fakt pozostaje faktem.


Akurat Panie Łukaszu tajemna wiedza tego Anglika niekoniecznie pochodzić ze źródeł zbliżonych do PKP CARGO SA Smile i uwierz mi wiem co mówię... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Pon 19:21, 10 Gru 2012    Temat postu:

TKh05353 napisał:
Rudy napisał:
TKh05353 napisał:


A skąd Ty wiesz jak często rozpalana jest Ferrum ? Very Happy Very Happy Very Happy

Wyczytałeś to tu z forum czy w gościu niedzielnym ? Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


Tak BTW to jak często i z jakich okazji? Nie pytam złośliwie tylko z ciekawości bo mimo znacznej ilości zdjęć TKh w sieci nie spotkałem się z okazją do zobaczenia go na żywo.

A co do Ty42-24 to było w temacie mówione kiedyś wcześniej, że zapotrzebowanie na niego było już przed rozpoczęciem naprawy, no ale to jednak były czasy wszelakich 150-leć na różnych Śląskich węzłach. Więc jak ma sie sprawa teraz?


Pozwolę sobie odpowiedzieć na pytania:
1. Parowóz posiada świadectwo typu na bocznice, jest wykorzystywany do imprez i prac na bocznicy,
2. Jeżeli chodzi o Ty42 to na zdjęciu widać, jest w fazie ukończenia. Nie chce składać daty kiey ruszy czy coś ale jest serio bardzo blisko.

Na chwilę obecną, to czy TKh jest sprawny, czy nie, teoretycznie nie ma znaczenia. Poza paradą w Wolsztynie i DTK w Gliwicach - ustalmy, że imprezy średniej przyjemności dla hobbystów nie licząc spec pociągów - nie pokazał się nigdzie szerszemu gronu. Tak więc jeszcze rok, może dwa i przyjdzie czas na NG. Czy zostanie wykonana, czy nie dla środowiska nie ma znaczenia, zmienią się jedynie statystyki. Zobaczymy, jaka przyszłość czeka Ty42, ale obawiam się, że zbliżona do TKt48-18. No! Obym się mylił!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Borat dnia Pon 19:23, 10 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKh05353




Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Pon 23:03, 10 Gru 2012    Temat postu:

Borat napisał:
TKh05353 napisał:
Rudy napisał:
TKh05353 napisał:


A skąd Ty wiesz jak często rozpalana jest Ferrum ? Very Happy Very Happy Very Happy

Wyczytałeś to tu z forum czy w gościu niedzielnym ? Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


Tak BTW to jak często i z jakich okazji? Nie pytam złośliwie tylko z ciekawości bo mimo znacznej ilości zdjęć TKh w sieci nie spotkałem się z okazją do zobaczenia go na żywo.

A co do Ty42-24 to było w temacie mówione kiedyś wcześniej, że zapotrzebowanie na niego było już przed rozpoczęciem naprawy, no ale to jednak były czasy wszelakich 150-leć na różnych Śląskich węzłach. Więc jak ma sie sprawa teraz?


Pozwolę sobie odpowiedzieć na pytania:
1. Parowóz posiada świadectwo typu na bocznice, jest wykorzystywany do imprez i prac na bocznicy,
2. Jeżeli chodzi o Ty42 to na zdjęciu widać, jest w fazie ukończenia. Nie chce składać daty kiey ruszy czy coś ale jest serio bardzo blisko.

Na chwilę obecną, to czy TKh jest sprawny, czy nie, teoretycznie nie ma znaczenia. Poza paradą w Wolsztynie i DTK w Gliwicach - ustalmy, że imprezy średniej przyjemności dla hobbystów nie licząc spec pociągów - nie pokazał się nigdzie szerszemu gronu. Tak więc jeszcze rok, może dwa i przyjdzie czas na NG. Czy zostanie wykonana, czy nie dla środowiska nie ma znaczenia, zmienią się jedynie statystyki. Zobaczymy, jaka przyszłość czeka Ty42, ale obawiam się, że zbliżona do TKt48-18. No! Obym się mylił!


Widzę, że czytanie ze zrozumieniem sprawia Ci ból no cóż poradzić.
Parozów jest sprawny.
Po za tym DTK w Gliwicach były w tym roku ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto 0:54, 11 Gru 2012    Temat postu:

TKh05353 napisał:
Widzę, że czytanie ze zrozumieniem sprawia Ci ból no cóż poradzić.
Parozów jest sprawny.
Po za tym DTK w Gliwicach były w tym roku ?


Nie wiem, kim jesteś ale ważyłbym słowa na miejscu Twym.
Wszyscy wiemy, że parowóz jest sprawny. Sprawny parowóz, a parowóz rozpalony to co innego. Parowóz rozpalony, a parowóz ogólnodostępny to co innego. Parowóz ogólnodostępny, a parowóz dostępny tylko na nielicznych imprezach masowych to również co innego. Mam nadzieję, że wszystko jasne.
Nikogo nie martwi czy TKh05353 oraz Ty42-24 się zwrócą, kto i ile za nie zapłacił. Dywagacje dotyczą teoretycznej możliwości zwrócenia się takiej inwestycji.

P.S. Parowóz sprawny to nie to samo co parowóz dopuszczony do ruchu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Pią 16:28, 21 Gru 2012    Temat postu:

Szepol napisał:
Parowóz sprawny to nie to samo co parowóz dopuszczony do ruchu Very Happy

TKh tego nie rozumie. Tak jak tego, że jeśli będzie miał i 10 parowozów, to komu, co z tego, jeśli nikt ich nie może zobaczyć w akcji?

Świadectwo typu na bocznice? Ciekawe, co to takiego? Do tej pory znane było mi tylko świadectwo tymczasowe i bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu po spełnieniu wszystkich wymagań UTK. Kategorie uprawnień dla maszynistów są w kategorii A, która obejmuje między innymi lokomotywy manewrowe i B do prowadzenia przewozów. Jeśli jednak nawet lokomotywa posiada takie świadectwo, a zakładam, że tak jest. Więc jak pisze Szepol nie jest dopuszczona do ruchu o własnych siłach po sieci PKP.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin