Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przerwa w ruchu planowym do Poznania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-953




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Czw 21:25, 05 Cze 2008    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem linia powinna się utrzymać, w końcu łączy ona kilka miast z aglomeracją jaką jest Poznań, ludzie będą dojeżdżać do pracy i szkół . Poza tym w dobie rosnących cen paliw transport zbiorowy powinien odczuć zwiększenie liczby podróżnych. Choć słyszałem że na linii znajduje się stary most na którym już jest zwolnienie do 20km/h (chyba), a jeśli w najbliższym czasie nie przejdzie gruntownego remontu to szlakowa na moście wynosić będzie 0 km/h - ale czy to prawda to nie wiem, bo to takie niepotwierdzone info i sam chętnie bym się dowiedział czy to prawda czy plotka. Więc jak jest ktoś z tamtych okolic to niech się wypowie w tym temacie Smile Most znajduje się chyba gdzieś w pobliżu Poznania.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:38, 05 Cze 2008    Temat postu:

Chodzi o most w Luboniu koło Poznania. Jego obecny stan techniczny powoduje na przykład, że tym szlakiem nie może jeździć Pt47

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Czw 21:49, 05 Cze 2008    Temat postu:

Panowie, w Wolsztynie podczas parady można było wyłudzić materiały przeznaczone dla dziennikarzy. Udało mi się dostać ulotkę reklamową z informacją, że linia z Sulechowa przez Wolsztyn i dalej w kierunku Poznania ma być remontowana. Niestety wyrzuciłem już tę kartkę i nie pamiętam na jakiej stacji planowany remont miał by się kończyć. Remont słynnego już wiaduktu ma być finansowany z innego projektu. Jak dobrze pamiętam strasznie długo ten remont miał by być prowadzony. Właściwie to napisane było, że tworzona jest właściwie dokumentacja. Wszystko było pisane bardzo ogólnikowo, ale piszę co wiem, żeby nie było już plotek o zamykaniu linii.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 1:41, 06 Cze 2008    Temat postu:

Nadal twierdzę, że ktoś przegiął NAGLE (bez ostrzeżenia) zamykając linię do Poznania dla parowozów na cztery miesiące i to w sezonie letnim. I na pewno to nie jest podyktowane zagrożeniem pożarowym. Tu chodzi o kasę, która wędruje i tak każdy wie gdzie...
Nie chcę się kłócić, ale PKP PR postąpiło naprawdę chamsko wobec Wolsztyna...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Pią 1:41, 06 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 13:46, 06 Cze 2008    Temat postu:

Ty2-911 napisał:
Nadal twierdzę, że ktoś przegiął NAGLE (bez ostrzeżenia) zamykając linię do Poznania dla parowozów na cztery miesiące i to w sezonie letnim. I na pewno to nie jest podyktowane zagrożeniem pożarowym. Tu chodzi o kasę, która wędruje i tak każdy wie gdzie...
Nie chcę się kłócić, ale PKP PR postąpiło naprawdę chamsko wobec Wolsztyna...


Mylisz fakty kolego. Przewozy pasażerskie regionalne są dotowane z budżetu urzędu marszałkowskiego. PKP PR jest tylko realizującym zamówienie UM. Innymi słowy jeśli marszałek nie ma pieniędzy nie ma ruchu. Tak było w każdym województwie do 2006 roku kiedy to co zmianę rozkładu jazdy coś ucinano bo środków brakło. W moim przekonaniu to nie gwóźdź do trumny ale zadbanie by nie padł Wolsztyn za 2 lata ale funkcjonował jako żywy skansen dużo dłużej. Fakt faktem, iż zawieszanie ruchu na 4 miechy jest mocnym ciosem. uważam, że weekendowe kursy powinny być utrzymane. Ale jest inaczej. Niestety nie mamy dostępu do odpowiednich dostępu oraz nie wiemy czym tak na prawdę kierował się marszałek
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:39, 06 Cze 2008    Temat postu:

kurczak_1986 napisał:

Mylisz fakty kolego. Przewozy pasażerskie regionalne są dotowane z budżetu urzędu marszałkowskiego. PKP PR jest tylko realizującym zamówienie UM. Innymi słowy jeśli marszałek nie ma pieniędzy nie ma ruchu. Tak było w każdym województwie do 2006 roku kiedy to co zmianę rozkładu jazdy coś ucinano bo środków brakło. W moim przekonaniu to nie gwóźdź do trumny ale zadbanie by nie padł Wolsztyn za 2 lata ale funkcjonował jako żywy skansen dużo dłużej. Fakt faktem, iż zawieszanie ruchu na 4 miechy jest mocnym ciosem. uważam, że weekendowe kursy powinny być utrzymane. Ale jest inaczej. Niestety nie mamy dostępu do odpowiednich dostępu oraz nie wiemy czym tak na prawdę kierował się marszałek


No właśnie. Na pewno mogli zostawić chociaż w weekendy. Ale nie zostawili, bo nie chcieli.
Być może to UM jest winny, ale PKP PR święte też raczej nie jest. Oby tylko po 30 września parowozy wróciły na Poznań. Obyś miał rację, że to nie jest gwóźdź do trumny. Mnie wkurzyła długość tej przerwy, bo te cztery miesiące to naprawdę przesada.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Pią 20:42, 06 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
christophp




Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: Sob 13:03, 07 Cze 2008    Temat postu:

Witam wszystkich,

mimo, iż zarejestrowany dopiero dziś to forum przeglądam od dłuższego czasu, lecz nigdy nie było tak ważnego tematu by sie dołaczyć do rozmowy.

Moim zdaniem pierwszą dużą pomyłką jest to, iż UM traktuje planowe przejazdy trakcja parową jako zwykłą trasę, a nie trasę o znaczeniu ogólnopolskim i będącej dużym ewenementem. Trasa ta z trakcja parową powinna być rozważana jako bardziej znacząca, a i powinny być robione takie posunięcia by odżywała na nowo... A tymczasem ktos powoli che uśpic czujnośc wielu miłosników i nie tylko - teraz 4 miesiące potem jescze dwa i kolejne i tak skończy się ruch planowy. Taką rzeczą jak trasy prowadzone parowozami powinna zając się jeszcze inna instytucja a nie tylko UM, który liczy by saldo na koniec było jak najbardzij na + a potem za to premie sobie jeszcze skosza i tyle...
A po drugie to dziwi mnie postawa niektórych osób z forów modelarskich - forum kolei ... ... ..., wszyscy zbieraja małe modele, bawią sie i fascynuja ale najchetniej by widzieli Wolsztyn jako Muzeum - wogóle bez sensu rozumowanie. To po co sie tym zajmować , jesli ich celem jest zamkniecie ostaniej czynnej parowozowni. W takim razie na makiecie niech tylko też puszczaja raz na 2 miesiące jeden pociągSmile
I w taki sam sposób myśli chyba też UM ...
Miejmy nadzieje, że apele coś dadzą a jesli nie to proponuje zrobić petycje, tak jak to zrobiło TPWP w sprawie zmiany malowania wagonów. Jesli nam zalezy to nie mozna tego tak zostawić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sob 23:15, 07 Cze 2008    Temat postu:

christophp napisał:

Moim zdaniem pierwszą dużą pomyłką jest to, iż UM traktuje planowe przejazdy trakcja parową jako zwykłą trasę, a nie trasę o znaczeniu ogólnopolskim i będącej dużym ewenementem.


Do zadań samorządów wojewódzkich należy finansowanie lokalnych przewozów kolejowych, a nie przewozów turystycznych, czy wręcz zagranicznego podmiotu gospodarczego, jak to się w pewnym stopniu obecnie ma miejsce....


christophp napisał:
rozumowanie. To po co sie tym zajmować , jesli ich celem jest zamkniecie ostaniej czynnej parowozowni. W takim razie na makiecie niech tylko też puszczaja raz na 2 miesiące jeden pociągSmile

Ostatnie czynne parowozownie zamknięto w 1993 r. To co obecnie mamy w Wolsztynie to podtrzymywany sztucznie twór ze szczątkową obsługą ruchu rozkładowego i eksploatacją parowozów nie mającą nic wspólnego z prawidłową....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Sob 23:43, 07 Cze 2008    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:
Ostatnie czynne parowozownie zamknięto w 1993 r. To co obecnie mamy w Wolsztynie to podtrzymywany sztucznie twór ze szczątkową obsługą ruchu rozkładowego i eksploatacją parowozów nie mającą nic wspólnego z prawidłową....

Oczywiście cały ten burdel wokół planowych pociągów wkurza człowieka i nastawia negatywnie, ale wystarczy posiedzieć sobie wieczorem w parowozowni wśród czynnych maszyn, zjeść grilla i wypić piwko i o całej rzeczywistości się zapomina i chciałoby się by to trwało wiecznie. Nie jest to plan o jakim marzymy, jaki być powinien i jaki być mógł gdyby co niektórzy wykazali odrobinę dobrej woli. Gdyby nie WE parowozownie zamknięto by w 2002. Jestem tego pewien w 100%. Jakich by negatywnych praktyk nie stosowano to sztucznie i częściowo udało sie przedłużyć życie szopy. Inaczej mielibyśmy martwy skansen z tym samym syfem co obecnie. Cieszmy się z tego co jeszcze zostało.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-911




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:05, 08 Cze 2008    Temat postu:

Irys napisał:
Nie jest to plan o jakim marzymy, jaki być powinien i jaki być mógł gdyby co niektórzy wykazali odrobinę dobrej woli. Gdyby nie WE parowozownie zamknięto by w 2002. Jestem tego pewien w 100%. Jakich by negatywnych praktyk nie stosowano to sztucznie i częściowo udało sie przedłużyć życie szopy. Inaczej mielibyśmy martwy skansen z tym samym syfem co obecnie. Cieszmy się z tego co jeszcze zostało.


Otóż to. Martwy skansen z tym samym - bo lepiej by na pewno nie było. Nie byłoby napraw (bo po co, skoro by już nie były parowozy potrzebne ?
Może jakiś jeden parowóz by robili co jakiś czas, jednak z takim samym efektem - bo po co lepiej skoro miałby jeździć dwa razy w roku ?), a maszynistów też odstawiono by w kąt i... być może nawet parowozy z Wolsztyna po jakimś czasie przypominać zaczęły by te z Krzeszowic...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-911 dnia Nie 0:09, 08 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
christophp




Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: Nie 1:41, 08 Cze 2008    Temat postu:

Co by dało zamknięcie parowozowni w Wolsztynie? Nic by nie dało. Mielibyśmy kolejny skansen z zimnymi parowozami, a ludzie chcący zobaczyć parowóz pod parą lub sie nim przejechać oblegali by przewozy retro całymi tłumami raz na miesiąc. A tak można się walnąc na zieloną trawke gdzieś na trasie Wolsztyn - Poznań i leżąc ujrzeć każdego dnia kopciucha i poczuć specyficzny zapach... Można sobie przejechać sie w średnio napełnionym wagonie, uchylic okno i jest pieknie a nie tłuc się w ścisku bo puścili jeden retro. W końcu niedawno było zbieranie podpisów w sprawie zmiany malowania wagonów na oliwkowe na tej trasie by było jeszcze przyjemniej... sam brałem w tym udział... To dla polski jest wielki + , że jako jedyni mamy taka parowozownie a jesli przetrawała do dzis to co mamy ja uśmiercić bo przeżytek? To tak jakby powiedzieć , że stare meble są niefunkcjonalne a teraz coraz wiecej ludzi kupuje i oblega antykwariaty, odnawia sie stare rzeczy i przywraca im świetność. Gdyby nie Wolsztyn to LOKOMOTYWA Juliana Tuwima byłaby czymś niewiadomym dla małych dzieci bo co to jets jakby tego nie było. Jeśli udało sie to utrzymać do dziś nie można tego od tak skreślić i do śmieci. To dzięki parze i rewolucji przemysłowej doszliśmy do tego co mamy dziś, więc jakiś szacunek dla tamtych czasów się należy. Nie mozna tak zrobić ze do tego roku ucinamy i do skansenu lub na żyletki. A wieczór w parwozowni w Wolsztynie:) sama przyjemność

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 8:38, 08 Cze 2008    Temat postu:

Zasadniczym problemem jest zajeżdżanie parowozów przez angielskich turystów. W UM ktoś chyba zauważył że państwo dokłada do interesu pewnego Anglika i postanowił odciąć to źródełko. A może w UM zdenerwowali się że nic nie mają dla siebie z tego interesu. I w tym momencie widać że wszystko rozbija sie o pieniadze a nie o dobro naszych loków...nie to że są prowadzone przez laików ale że pieniądze nie płyną we właściwym kierunku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Nie 12:14, 08 Cze 2008    Temat postu:

christophp napisał:
Cdyby nie Wolsztyn to LOKOMOTYWA Juliana Tuwima byłaby czymś niewiadomym dla małych dzieci bo co to jets jakby tego nie było. Jeśli udało sie to utrzymać do dziś nie można tego od tak skreślić i do śmieci.

Przepraszam bardzo, ale opowiadasz od rzeczy. Czynny parowóz można spotkać w Polsce jeszcze w kilku innych miejscach: Chabówka, Pyskowice, Gryfice, Jędrzejów, Środa Wlkp., Piaseczno, Ełk...etc. I tam jakoś nikt nie płacze, że parowóz nie jeździ co dzień. Tak samo może być w Wolsztynie. Może zmniejszona eksploatacja zaowocowałby lepszym dbaniem o to co jest. Bo inaczej za 5 lat nie będzie co i jak reanimować, bo nie będzie za co odbudowywać niemal od podstaw zajeżdżonych na amen maszyn.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
parowozek




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mezeritz

PostWysłany: Nie 16:51, 08 Cze 2008    Temat postu:

Tu wszystko kręci się wokół pieniędzy. Nikt raczej nie myśli o tym,że dzieci nie będę wiedziały jak wyglądała lokomotywa z utworu Juliama Tuwima... Parowozy na lini do Poznania mogły by też być prowadzone tylko w weekendy,tak samo na lini do Leszna. Większość MK pracuje lub uczy się od poniedziałku do piątku,a na parowozy mogą się wyrwać dopiero w weekendy,więc np. kursowanie parowozu tylko od poniedziałku do piątku,czy nawet przez cały tydzień jest bezsensowne,bo w środku tygodnia korzystają z tych parowozów większość osób niemających z koleją nic wspólnego oprócz tego,że nią jeżdżą,więć lepiej byłoby puścić szynobus,który jest dla tych ludzi wygodniejszy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
christophp




Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Wlkp.

PostWysłany: Nie 22:12, 08 Cze 2008    Temat postu:

Po pierwsze nie mieszajmy parowozów wąskotorowych z normalnotorowymi. Wąskotorówki to wogóle inna bajka.
Co do Juliana Tuwima to fakt przesadziłem ale jakoś tak się rozpisałem:)
Co do prowadzenia pociagów tylko w weekendy - w takim przypadku w Wolsztynie zostawiono by czynną napewno tylko jedną Ol-kę, Pm, Ok i Tr a reszta zostałaby na zawsze zimna bo nikt nie bedzie utzrymywać w stanie do jazdy tylu parowozów jeśli jeżdża tylko 8 dni w miesiący w przerwach 5 dniowych i to pewnie jescze z przerwa 4 miesięczna... Więc zamiast czynnych parowozów dostaniamy dawców części... Wiadomo, że jest duża częśc ludzi która wogóle nie interesuje sie parowozami lub nawet nie wie, że takie coś jescze istnieje... a jazda cotygodniowa dzień w dzień powoduje, ze ktoś tam znów ujrzy parowóz i powróci sentyment. Nikt w weekendy nie chodzi po dworcach jeśli chodzi z rodzina do marketów czy na zielona trawke.
A jeśli chodzi o zażynanie parowozów to trzeba by w koncu zrobic jakies porządne szkolenie i przypomnieć tą sztuke jesli ktoś wpada w rutynę.
Mi osobiście czas milej płynie w pociagu prowadzonym parowozem aniżeli zwykłą lokomotywąSmile
P.S. na znakach ostrzegawczych przed przejazdami są tylko "ciuchcie" a nie elktrowozy i spalinowozy:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 4 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin