Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wygaszanie Parowozowni Wolsztyn.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pon 12:30, 25 Mar 2013    Temat postu:

zbychu napisał:
To chyba oczywiste, że w biznesplanie nie założą, że spółka będzie przynosić same straty. Ale dzięki takiemu biznesplanowi spółka ma szanse na powstanie, co daje gwarancję, że przynajmniej przez kilka kolejnych lat będziemy mogli widzieć parowozy pod parą.

No to właśnie nie jest takie oczywiste. Pomijając kwestie czy będzie czym jeździć, można z niemal stuprocentową pewnością stwierdzić, że spółka już na początku zderzy się z problemem - jest mniej zamówień niż się spodziewano, Marszałek daje tylko X zł (bo tyle wychodzi z biznesplanu, że musi dać), a skąd wziąć na załatanie dziury? Tym bardziej, że samorządy nie biorą pod uwagę możliwości dołożenia czegokolwiek ponad wkład początkowy (po 170 000 zł). O tym obecnie nikt nie myśli.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:16, 25 Mar 2013    Temat postu:

Andrzej T. napisał:
(...)samorządy nie biorą pod uwagę możliwości dołożenia czegokolwiek ponad wkład początkowy (po 170 000 zł).

Chcesz powiedzieć, że oni naprawdę liczą na to, że oprócz wkładu spółka nie będzie dla nich generowała żadnych kosztów? Jeśli tak to rzeczywiście - czym innym jest przesadny optymizm, a czym innym wiara w bajki.

A Twoje uwagi do biznesplanu można gdzieś znaleźć?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 8:54, 26 Mar 2013    Temat postu:

zbychu napisał:
Andrzej T. napisał:
(...)samorządy nie biorą pod uwagę możliwości dołożenia czegokolwiek ponad wkład początkowy (po 170 000 zł).

Chcesz powiedzieć, że oni naprawdę liczą na to, że oprócz wkładu spółka nie będzie dla nich generowała żadnych kosztów?

Żadnych z wyjątkiem koniecznych dopłat Marszałka do ruchu planowego (ich wysokość widać w prezentacji, którą wrzucił kilka postów wyżej Konrad), czyli 1 529 000 zł w 2014 roku, 1 513 000 zł w 2015 roku i 712 000 zł w 2016 roku. Potem już turystyka kolejowa będzie tak rozwinięta, że parowozy nie muszą jeździć w planie - parowozownia utrzyma się z samych zamówień na pociągi specjalne. To oczywiście tylko założenia biznesplanu. Dodam tylko, że na ten rok dopłaty są na poziomie 2 750 000 zł, czyli prawie dwukrotnie więcej niż zakłada się na przyszły rok.

zbychu napisał:
A Twoje uwagi do biznesplanu można gdzieś znaleźć?

Hmm... Nie mam za bardzo jak to wrzucić, ale postaram się coś wykombinować.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:18, 26 Mar 2013    Temat postu:

A może biznesplan jest tak stworzony celowo aby wcisnąć kit sejmikowi, aby znów nie głosował przeciw. A później jak już się wejdzie w ten interes to nie jest tak łatwo się wycofać i trzeba będzie dopłacać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pią 15:52, 29 Mar 2013    Temat postu:

Andrzej T. napisał:
zbychu napisał:
A Twoje uwagi do biznesplanu można gdzieś znaleźć?

Hmm... Nie mam za bardzo jak to wrzucić, ale postaram się coś wykombinować.

No to wrzucam. Uwagi odnoszą się do wersji biznesplanu z września (ta wersja obowiązywała w grudniu) - teraz zostały wprowadzone modyfikacje (m.in. w związku z tym, że spółka ma zacząć działalność od 1.01.2014, a nie od 1.07.2013), ale widać, że oprócz wycięcia połowy tego roku, założenia generalnie zostały te same.
Może trochę głupio się to będzie czytać nie mając przed oczami biznesplanu, ale raczej powinno być wiadomo o co chodzi. Informuję przy okazji, że dokument ten, jako załącznik do protokołu z posiedzenia Komisji, jest całkowicie jawny - każdy może przyjść do Urzędu i dostać go do poczytania, dlatego też nie ma przeciwwskazań, żeby wrzucić go choćby na to forum. Mam nadzieję, że osoby decyzyjne sobie to przeczytają i wezmą pod uwagę - przynajmniej zweryfikują, bo nie twierdzę, że jestem nieomylny i jakiejś kichy tu nie ma.












Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:42, 29 Mar 2013    Temat postu:

Dzięki. Lektura bardzo ciekawa. Radni pochylili się nad Twoimi uwagami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Sob 12:16, 30 Mar 2013    Temat postu:

Andrzej T. napisał:

No to wrzucam. Uwagi odnoszą się do wersji biznesplanu z września (ta wersja obowiązywała w grudniu) - teraz zostały wprowadzone modyfikacje (m.in. w związku z tym, że spółka ma zacząć działalność od 1.01.2014, a nie od 1.07.2013), ale widać, że oprócz wycięcia połowy tego roku, założenia generalnie zostały te same.
Pozdrawiam

Dzięki za zamieszczenie tych fachowych, sporządzonych ze znajomością tematu uwag. Podobne miałem odczucia (podkreślam - odczucia, bo nie jestem specjalistą od kolejnictwa) czytając tzw. "analizę finansową" mającej powstać spółki. Jak zresztą dałem temu wyraz w poście z dnia 23.03. założenia ekonomiczne w niej przedstawione nijak mają się do realiów i nie są poparte żadnymi, nawet prymitywnymi badaniami rynku, co marnie wróży początkom i dalszej egzystencji spółki. Ciekawe tylko co na ten temat mieli do powiedzenia pozostali członkowie komisji? Czyżby zostali oczarowani świetlaną wizją przyszłości przedstawioną przez p. Marszałkiewicza? Czy stwierdzenie - cyt: " że warto się rozwijać i tworzyć spółki", jest warunkiem wystarczającym do jej powołania? Czy zawsze ma obowiązywać zasada - weźmy się i coś zróbmy, a później jakoś to będzie?
Jeżeli jest to taki dobry biznes, to dlaczego bogate PKP Cargo nie chce dalej go rozwijać bez oglądania się na biedne samorządy?
I ostatnie pytanie zadane zresztą wcześniej przez kol. "zbychu". Czy radni, lub ktokolwiek z uczestników tej komisji od 13 lutego 2013 coś na temat Twoich uwag odpowiedział, lub rozpoczął jakąś merytoryczną dyskusję?
Jeszcze raz dziękuję i życzę wytrwałości w działaniach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 2:26, 31 Mar 2013    Temat postu:

Radni znają temat. Myślę, że konkretniej pochylą się na tymi uwagami, kiedy przyjdzie im podnieść rękę ZA lub PRZECIW w tej sprawie.
Co by nie było - nawet jeżeli biznesplan zawiera mniejsze czy większe "babole", to patrząc szerzej - nie ma za bardzo w tej chwili alternatywy i nawet głosowanie na TAK można usprawiedliwić. A uwagi pisałem i przedstawiałem nie po to, żeby zablokować powołanie spółki, tylko żeby póki czas naprawić te "babole" (żeby za chwilę nie obudzić się "z ręką w nocniku") - przygotować się do wszystkich formalności (związanych z uzyskaniem niezbędnych licencji, świadectw, itd.), poszukać dodatkowych źródeł przychodów, itd. Powinien zatem pochylić się nad nimi przede wszystkim zarząd spółki (jak tylko zostanie wybrany).

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 22:20, 31 Mar 2013    Temat postu:

Andrzej, chylę czoła i gratuluję tak profesjonalnej oraz wnikliwej analizy. Dzięki niej nie ma już żadnych wątpliwości, że biznesplan był pisany "na kolanie" i "na siłę", aby tylko pokazać, że "za parę lat to się opłaci".
Pytanie, czy istnieje teoretyczna możliwość korekty biznesplanu obecnie, gdy Sejmik wielkopolski już klepnął uchwałę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Pon 0:02, 01 Kwi 2013    Temat postu:

Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze do tej merytorycznej dyskusji na temat parowozowni. Jako, że nie mieszkam w Polsce już kilka lat i mam porównanie z istniejącymi parowozowniami w UK widzę jedną moim zdaniem bardzo dużą różnicę. "Koncepcja funkcjonowania Parowozowni Wolsztyn" skupia się na pociągach. Nie znam dokładnie układu parowozowni Wolsztyn gdyż byłem tam już dość dawno, ale najprostszą rzeczą jaka może przynosić zyski to dobrze wyposażony sklep z pamiątkami. Dość sporo turystów przyjeżdża do różnego rodzaju muzeów tylko na chwilę. Przez te kilka godzin można sprzedać turystą sporo pamiątek i nie mam tu na myśli pocztówek, których sprzedaż jest praktycznie marginalna. Jest to niestety bolączka wszystkich skansenów w Polsce. Brak koszulek, kubków, długopisów... lista jest długa. Ludzie pod wpływem tak pięknych obiektów bardzo chętnie zakupią masę zbędnych rzeczy, a zamiast pocztówek wolą zrobić sobie własne zdjęcia z np. dziećmi.
Inną sprawą jaką widzę oczywistą w parowozowni jest DOBRY hotel i restauracja ze smacznym jedzeniem(może być nawet podawane w jakimś wagonie). Jeżeli restauracja będzie miała smaczne jedzenie to nawet ludzie z miasta będą w stanie przychodzić. Można też poszukać osób i firm które będą chciały współpracować z parowozownią która jest już jakąś marką w świecie. Może to obniżyć koszty remontów i utrzymania obiektów.
Ale co najważniejsze to zatrudnienie w nowej spółce. Nikt z nas nie bardzo chce usłyszeć, że jakiś znajomy znajomego został zatrudniony w spółce na fikcyjnym stanowisku i nie robi nic po za odpaleniem komputera rano i przespacerowaniem się po parowozowni. Potrzebni są młodzi ludzie związani w jakiś stopniu z koleją lub posiadający doświadczenie w prowadzeniu firm o tak dużym kapitale(nie ludzie z przypadku jak w spółkach PKP). Mam nadzieję, że moje przemyślenia nie obraziły nikogo, a tylko zmuszą do myślenie nad całą koncepcją za nim zostaną wydane kolejne złotówki.


Grzesiek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Śro 0:10, 02 Paź 2013    Temat postu:

Zainteresowała mnie wczoraj (1.10.2013) wiadomość od pana Wojtka Lisa ja jego stronie:
"W ruchu planowym jest Ol49-59 77325/77324 Wolsztyn 5:40 - Poznań 7:33 / 9:06 - Wolsztyn 10:55 oraz 77331/77330 Wolsztyn 13:32 - Poznań 15:30/17:38 - Wolsztyn 19:26."
Tymczasem, również wg jego strony w dniu 30.09 czyli przedwczoraj upłynął przedłużony termin rewizji zewnętrznej tego parowozu. Czy ktoś z osób zorientowanych mógłby wyjaśnić tą sytuację? Z tego co dowiedziałem się kiedyś w rozmowie z mechanikami z Wolsztyna to w ostatnim dniu ważności rewizji (czyli w tym przypadku 30.09) parowóz nie może już prowadzić pociągów, a tu mamy jazdę po upływie rewizji....


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Śro 0:12, 02 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 0:33, 02 Paź 2013    Temat postu:

krzychu12231 napisał:
Czy ktoś z osób zorientowanych mógłby wyjaśnić tą sytuację?


Parowóz posiada aktualne dopuszczenia do ruchu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Śro 8:02, 02 Paź 2013    Temat postu:

Dzięki za info, tak też myślałem. A mógłbyś podać do kiedy dokładnie? Bo w Wolsztynie wszyscy zgodnie mówią że te dane nie są tajne, ale nikt nic nie wie. Jeden z mechaników radził mi napisać do UTK pytanie o daty rewizji.
A jak wspomniałem też jednemu mechanikowi że ponoć Ol49-69 ma przedłużenie rewizji do 31 grudnia to rzekł że parowóz nie miał przedłużanej jeszcze rewizji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 12:42, 09 Paź 2013    Temat postu:

Info z dziś. Najpierw:

parowozy.com.pl napisał:

W ruchu planowym jest Ol49-59 77325/77324 Wolsztyn 5:40 - Poznań 7:33 / 9:06 - Wolsztyn 10:55 oraz 77331/77330 Wolsztyn 13:32 - Poznań 15:30/17:38 - Wolsztyn 19:26.

Jak informują Koleje Wielkopolskie (serwis SMS) pociąg 77324 Poznań 9:06 - Wolsztyn 10:55 z powodu defektu od stacji Luboń jest opóźniony około 60 minut.


a potem:

parowozy.com.pl napisał:
Ruch parowozów w tym tygodniu zostaje zawieszony. Parowóz wróci na szlak dopiero w poniedziałek 14 października br.


Dziwi taka decyzja, skoro wczoraj przytargano Ol49-69 z Leszna z naprawy okresowej, a na ten weekend - przynajmniej z tego, co wiem, nie ma żadnego specjala do ciągnięcia kopciuchem.

Wiecie może coś więcej o sprawie? Bo p. Wojtek Lis ostatnio coś zarobiony i nie odpisuje na mejle.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bydgoszcz_waskotorowa dnia Śro 12:43, 09 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Śro 14:18, 09 Paź 2013    Temat postu:

Nie "NIE MA" parowozu by ciągnąć TurKola tylko KASY nie ma na to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 19, 20, 21  Następny
Strona 14 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin