Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Parowozownia Leszno
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Gniezno
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eses




Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:14, 24 Lut 2010    Temat postu:

To znaczy co z tą Pm36?, Dobrze- źle- tragicznie-beznadziejnie. Robią coś-nic nie robią.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Sob 14:07, 27 Lut 2010    Temat postu:

Jak tak dalej pójdzie to w Wolsztynie nie będzie czym jeździć . Nie wiem jak poważne są awarie Ol-ek 7 i 59 , jeżeli są to tylko panewki to śmiem wątpić czy z Pm36 wyrobią się do Euro 2012 nie wspomnę już o rozebranej w drobny mak Ol49-111.
Obym się koledzy mylił ale tak to wygląda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ogryzek




Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Sob 23:44, 27 Lut 2010    Temat postu:

Przykre to ale masz racje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:00, 28 Lut 2010    Temat postu:

Panie , Panowie. Spokojnie , Cargo liczy teraz każdą złotówkę i w ......ma rewizje parowozów skoro linia Poznań -Wolsztyn idzie do remontu więc jeździć i tak nie będzie gdzie a czas nieczynnych maszyn będzie sobie biegł, więc po cholerę wydawac na nie kasę. Bo pamiętajcie że parowozy to w Polsce zwykłe czynne lokomotywy w zwykłej czynnej parowozowni podlegające bezlitosnym czasokresom rewizyjnym. W Polsce w przeciwieństwie do innych krajów nie ma pojęcia kolei muzealnych gdzie czas postoju nie liczy sie do biegu okresu rewizyjnego. Jeśli Cargo nie zależy na zmianach i nie chce wymusić tego w przepisach to juz problem tej firmy. Chyba że coś się zmieni po remoncie linii bo ponoć ma uzyskać status muzealnej wię moze coś drgnie w betonie. Należy pamiętac jeszcze o tym że w PKP jest coraz więcej liczydełek i tabelek oraz coraz mniej kolejarzy z krwi i kości. Absolwent bankowości na etacie PKP ma w nosie jakieś dziwadła z kominem których na oczy nie widział jak mu bilanse nie wychodzą na zero. Tyle w temacie. Pozdro

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Maciej96




Dołączył: 12 Gru 2008
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 10:36, 28 Lut 2010    Temat postu:

Tak naprawdę, podejście do spełnienia wymagań leży po stronie Ministerstwa Infrastruktury i UTK. W krajowym systemie prawnym nie ma uregulowań dotyczących kolei muzealnych, ale są odpowiednie wyłączenia w dyrektywie.
Mam na myśli dyrektywę 2008/110/WE
z dnia 16 grudnia 2008 r. zmieniająca dyrektywę 2004/49/WE w sprawie bezpieczeństwa kolei wspólnotowych (dyrektywę w sprawie bezpieczeństwa kolei).
Oto jej odpowiednie fragmenty:
"(5) W celu zapewnienia zgodności z obowiązującymi przepisami dotyczącymi kolei i uniknięcia nadmiernego obciążenia państwa członkowskie powinny mieć możliwość wyłączenia kolei zabytkowych, muzealnych i turystycznych z zakresu zastosowania niniejszej dyrektywy."

"(7) Państwa członkowskie powinny mieć możliwość wypełniania obowiązków określenia podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie i do wydania mu certyfikatu na podstawie przepisów alternatywnych w przypadku pojazdów zarejestrowanych w kraju trzecim i utrzymywanych zgodnie z prawem tego kraju, pojazdów używanych w ramach sieci lub linii, których szerokość międzytorza różni się od szerokości międzytorza
głównej sieci kolejowej we Wspólnocie i dla których wymóg określenia podmiotu odpowiedzialnego za utrzymanie określany jest alternatywnie
w międzynarodowych porozumieniach z krajami trzecimi, oraz pojazdów zabytkowych, muzealnych i turystycznych lub sprzętu wojskowego i sprzętu służącego do transportu specjalnego wymagającego specjalnego
zezwolenia krajowego organu bezpieczeństwa wydanego przed przewozem. W takich sytuacjach właściwe państwo członkowskie powinno zostać upoważnione do przyjęcia pojazdów w sieci, za którą jest odpowiedzialne, bez przypisywania tych pojazdów podmiotowi odpowiedzialnemu za utrzymanie lub bez wydawania takiemu podmiotowi certyfikatu. Jednak tego rodzaju odstępstwa powinny podlegać formalnym
decyzjom danego państwa członkowskiego i być analizowane
przez Europejską Agencję Kolejową (zwaną następnie „Agencją”) w ramach sprawozdania o stanie bezpieczeństwa."

A teraz mięsko, czyli zapisy dyrektywy 2008/110/WE zmieniające dyrektywę 2004/49/WE we fragmencie "2. Państwa Czlonkowskie mogą wylączyć ze środków, które przyjmują do wdrożenia niniejszej dyrektywy:"

"Artykuł 1
Zmiany
W dyrektywie 2004/49/WE wprowadza się następujące zmiany:
1) W art. 2 ust. 2 dodaje się następujące litery w brzmieniu:
„d) pojazdy zabytkowe działające w sieciach krajowych, pod warunkiem że spełniają one krajowe przepisy i rozporządzenia dotyczące bezpieczeństwa, w celu zapewnienia bezpiecznego poruszania się tego rodzaju pojazdów;
e) koleje zabytkowe, muzealne i turystyczne działające w ramach własnej sieci, łącznie z warsztatami, pojazdami i personelem.”;"

Z powyższego zapisu wynika, że po stronie państw członkowskich leży uregulowanie kolei muzealnych. Dyrektywa w sprawie bezpieczeństwa kolei wyłącza je ze swojej regulacji, ale pod warunkiem istnienia regulacji krajowych w tym zakresie. Jeżeli takich regulacji nie będzie koleje muzealne będą podlegały standardowym regulacjom kolejowym, które odnoszą się do wyżej wymienionej dyrektywy.

Jeżeli ktoś ma jakieś informacje w tym zakresie, to będę wdzięczny za info.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciej96 dnia Nie 10:38, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 22:19, 28 Lut 2010    Temat postu:

Muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem wypowiedzi Panewki, a właściwie jego sposobu rozumowania!!!
Ciekaw jestem co "mądry" Panewka powiedziałby ludziom, którzy zostali zwolnieni w zeszłym roku z powodu braku pieniędzy? No chyba że Panewka uważa, że zostali zwolnieni dla fanaberii jakiegoś absolwenta bankowości. Zapewne Panewka powiedziałby, że powinni zrozumieć, że dziwadła z kominem których na oczy nie widzieli są ważniejsze od ich pensji. W związku z tym, że brakuje kasy na wszystko, to wy dołączycie do bezrobotnych, a my będziemy naprawiać wszystkie parowozy jakie mamy, mimo, że zamówienie jest na jeden!!! No bo chyba Panewka wie, że zamawiającym parowozy (a właściwie jeden parowóz) są Przewozy Regionalne, a nie Cargo. Myślę, że tak dobrze zorientowany miłośnik kolei wie, że PR-y od dłuższego czasu nikomu nie płacą za świadczone dla nich usługi!! A może powód opóźnień w naprawach parowozów wynika z powodów o których mowa była już wcześniej, tylko co niektórym logiczne wyjaśnienie problemu wydaje się zbyt mało prawdopodobne i w dodatku nie ma w nim żadnej afery.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DoT dnia Nie 22:23, 28 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 1:39, 01 Mar 2010    Temat postu:

Chciałbym Koledze przypomnieć że parowozy służą w Polsce nie tylko do prowadzenia ruchu planowego a turystycznego również. Podpieranie się jedynie argumentem zamówień PR-ów -czytaj Urzędu Marszałkowskiego , bo to tylko dzięki niemu jeszcze się kręci jedyny parowóz- jest niepoważne. Jeśli samo Cargo liczy wyłącznie na zamówienia a sama w sobie mimo posiadania licencji na przewozy nie robi nic aby te kilka parowozów zarabiało, to mamy to co mamy z nieczynną Chabówką i zdychającym Wolsztynem. Dziwnym trafem Milośnicy potrafią zapełnić pociagi specjalne a "specjalistom" z PKP nawet się nie chce spróbować. Wolą z wielkim chukiem sprzedać maszynę na Allegro. Jakoś za południową granicą wszystko DA SIĘ. INNI LUDZIE Z INNĄ MENTALNOŚCIĄ , o tym Kolego pamiętaj, o zachodnich sąsiadach nie wspominam , to klasyka.
Dodam jeszcze że Kolega wyraźnie zapomina w jakiś czasach żyje. Firma chcąc istnieć szuka klijenta a nie czeka jak ktoś łaskawie złozy zamówienie , ale to w Cargo myślenie jakby z innej planety czego wybitnym dowodem jest sytuacja parowozów w Polsce. Bo o nich tu rozmawiamy. Reszta mnie nie interesuje.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Panewka dnia Pon 2:02, 01 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 11:15, 01 Mar 2010    Temat postu:

Panewka napisał:
Jakoś za południową granicą wszystko DA SIĘ. INNI LUDZIE Z INNĄ MENTALNOŚCIĄ , o tym Kolego pamiętaj, o zachodnich sąsiadach nie wspominam , to klasyka.


Tyle, że samo DB jak CD też praktycznie nie organizują pociągów - to co jeździ to albo na zamówienie miłośników, albo wręcz jest obsługiwane taborem stanowiącym własność klubów czy stowarzyszeń. Poza tym kwestia popytu - śmiem twierdzić, że w PL on jest głównie na darmowe imprezy - a to PKP Cargo nam jeszcze póki co dostarcza.

Panewka napisał:
Firma chcąc istnieć szuka klijenta a nie czeka jak ktoś łaskawie złozy zamówienie , ale to w Cargo myślenie jakby z innej planety czego wybitnym dowodem jest sytuacja parowozów w Polsce. Bo o nich tu rozmawiamy. Reszta mnie nie interesuje.
Pozdro


Tylko, że właśnie ta reszta jest działalnością statutową z której PKP Cargo rozlicza właściciel - parowozy do niej nie należą. Polska to nie Niemcy czy Wielka Brytania z ogromnym popytem na pociągi parowe - u nas wciąż panuje podejść wziąc jak najwięcej dając jak najmniej. Zresztą nie chciałbym, żeby pewien mój liczący sobie 50 lat kolega pracujący w Cargo pozostał bez pracy, bo pieniądze na jego stanowisko pracy przejadły parowozy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:39, 01 Mar 2010    Temat postu:

Cargo utrzymuje ten bałagan jak może i chwała. Wyraźnie to pisałem wyżej. Sugerowałem jedynie że cięcie kosztów nie zawsze jest podyktowane logiką a bezlitosnymi słupkami. Spytam się czyja to sprężyna że rozwalone zostały warsztaty w Gnieźnie? Co w efekcie dzieje się w Lesznie, lub bardziej co się nie dzieje!. Pytanie jasne i konkretne na które Szanowny DoT pewnie zna odpowiedź jako prominentny pracownik Cargo. Załoga Leszna nie przygotowana fachowo , brak kasy i latem bedziemy mieli jeden czynny parowóz który i tak się sypie. Żeby nie było że jestem złośliwy. Pytam konkretnie co DoT ma do powiedzenia w sprawie parowozów Muzkolu oraz Ol49-111, Pt47-112 , Ol49-23, Ok1-359.
Jeszcze o Załodze Wolsztyna. Warsztaty zostały odchudzone i to logiczne jak jest pusta chala. Nie rozumiem czemu w takim razie nie została odchudzona administracja. Pytanie uzasadnione bo do PKP dopłaca budżet czyli ja i Inni. Skoro DoT chce nas uświadamiać to prosze o odpowiedź bez lawirowania. Pozdrawiam DoT i Pozostałych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 15:29, 01 Mar 2010    Temat postu:

Czy pieniądze z naszych podatków płyną do PKP Cargo śmiem wątpić. Mimo wszystko chciałbym w końcu usłyszeć oficjalnie i bez dennego ściemniania i lakierowania jaką Cargo ma wizje dotyczącą parowozowni w Wolsztynie. Cargo unika odpowiedzi jak ognia, wciskając ludziom kit jak bardzo wszyscy kochają parowozy i jakie to ważna dla wszystkich by parowozownia funkcjonowała.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon 15:32, 01 Mar 2010    Temat postu:

Irys napisał:
Czy pieniądze z naszych podatków płyną do PKP Cargo śmiem wątpić.


Też miałem wątpliwość, ale doszedłem do wniosku, że jednak idą - w końcu parowozy obsługują dotowany ruch pasażerski i choć samo Cargo nie jest bezpośrednim beneficjentem dotacji to jednak pieniążki podatników via samorząd i PR trafiają do jego kasy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:28, 01 Mar 2010    Temat postu:

Prawda jest taka proszę Państwa - już czas o tym mówić a nie mówiło się głośno o tym - to już koniec - za dużo zaniedbań, brak kadry i likwidacja warsztatów w Gnieźnie spowoduje koniec parowozowni. To jest ostatnia chwila aby przekazać parowozownię do Urzędu Marszałkowskiego, bo za chwilę nie będzie już czego przekazywać. A parowozownię dobiła w ostatnich latach polityka sukcesu - wszędzie mówili jak to wspaniale i cudownie - nie nauczono się, że problemy też się porusza i to zwłaszcza. W konsekwencji tego mamy społeczne przekonanie iż Wolsztyn to ostatnia enklawa pary będąca w dobrej kondycji. Dopóki ktoś nie zacznie alarmować o zaniedbaniach to nic się nie zmieni, gdyż tylko krytyka na szeroką skalę (bądź konkurencja ale takowej w tej branży raczej nie ma) jest w stanie wywołać pozytywne decyzje, nie tylko PKP Cargo ale także władz lokalnych itp. Jak dotychczas wszyscy oszukują się jak to wspaniale jest w parowozowni, jak to wspaniale jest prowadzony ruch planowy itp. Tylko nikt nie mówi o tym, że to tak naprawdę bez celu i nie wykorzystuje nawet bliskości tak dużego ośrodka miejskiego jak Poznań.
Z dość pewnych źródeł wiem, że parady prawdopodobnie nie będzie czyli można mówić o defintywnym końcu. Szkoda. Rozwaliliśmy ostatnią czynną parowozownię w Europie. Niemcy nie mogą ze śmiechu patrząc na naszą głupotę. Alternatywą pozostaje przekazanie 2 parowozów oraz wagonów do Poznania i organizowanie tam pociągów retro, które miałyby obłożenie - to jest jedyna możliwość aby para nie zanikła zupełnie z wielkopolskich szlaków. Bo pompowanie ogromnych pieniędzy w utrzymywanie trupa jest niedopuszczalne, a nawet pompując te ogromne pieniądze miejmy świadomość tego, że w takiej formie to będzie się toczyć ale tylko i wyłącznie dla Anglików bo dla przeciętnego polskiego obywatela jedynym dniem była parada parowozów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 0:04, 02 Mar 2010    Temat postu:

Panewka napisał:
Cargo utrzymuje ten bałagan jak może i chwała. Wyraźnie to pisałem wyżej. Sugerowałem jedynie że cięcie kosztów nie zawsze jest podyktowane logiką a bezlitosnymi słupkami.
No właśnie słupki są bezlitosne, a mimo to tnie się gdzie indziej, a nie po parowozach. Proszę o konkretny przykład na co nie było pieniędzy.
Cytat:
Spytam się czyja to sprężyna że rozwalone zostały warsztaty w Gnieźnie?
O przyczynach tego było już, więc nie będę tego powtarzał.
Cytat:
Pytam konkretnie co DoT ma do powiedzenia w sprawie parowozów Muzkolu oraz Ol49-111, Pt47-112 , Ol49-23, Ok1-359.
Powiem szczerze - nic!
Cytat:
Nie rozumiem czemu w takim razie nie została odchudzona administracja.
Ten postulat nasuwa mi zawsze takie stwierdzenie - robotnicy od dawnych czasów PRL-u narzekali na "biurowych", że ich jest za dużo. O dziwo zawsze okazywało się że "biurowych" jednak jest za mało jak robotnik miał coś załatwić w biurze i musiał kilka minut czekać.
A dlaczego administracja nie została odchudzona? Bo ktoś musi wypełniać tabelki i tworzyć słupki. Przecież ci z warsztatu tego nie zrobią.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:57, 04 Mar 2010    Temat postu:

Ucieszyłby się Prof. Falandysz. Naród pojętny jest. Przypominają mi się ostre polemiki w temacie WE na tym forum , bylo to ...lata świetlne. Tylko "falandyzowanie" przedstawiciela WE to była jakby inna sztuka jazdy nie z tej półki. Pozdrawiam Pana Krzysztofa i pozostałych.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Panewka dnia Pią 15:48, 05 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 16:59, 05 Mar 2010    Temat postu:

Warto zwrócić uwagę na zdjęcia zamieszczone na stronie Wojtka Lisa; trwają prace nad Ol49-69 i Pm36-2. Brak co prawda informacji na jakim etapie, ale zawsze jakaś nadzieja. Zapewne chcą poskładać do kupy 69 zanim 7 wyjdzie w czerwcu, żeby było czym plan prowadzić. Wystarczy zrobić tylko "średnią", więc może się uda. Ciekawy jest powód tak długiego postoju 59. Czy napewno przyczyną jest wytopienie panewki o czym pisano miesiąc temu, czy może upłynięcie terminu ważności kotła? Żadnych informacji nt 111, co może oznaczać definitywne zaprzestanie czegokolwiek. Maszyna posłużyła za obiekt szkoleniowy, teraz posłuży za magazyn części zamiennych. Dobre i to.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Gniezno Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin