Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pociągi specjalne 2012
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kucyk




Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:12, 16 Kwi 2012    Temat postu:

ty45408 napisał:
pomóc w organizacji

Ależ tu o tym pisane jest! Ariel, Bydgoszcz i Kuc kopytem swym to podbijają. Działać tak aby lepiej było - to się liczy.
Myślę że za 6,5 roku Kolega przyzna mi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 23:08, 16 Kwi 2012    Temat postu:

Cieszę się, że skończyła się bezmyślna tendencyjna nagonka, a zaczeła się ciekawa dyskusja.

Chciałbym jednak jeszcze pewne rzeczy wyjaśnić.
Otóż opóźniony wyjazd z Poznania nie wynikał ze stanu technicznego parowozu tylko z tego, że w Grodzisku zapomnieli otworzyć wcześniej linię. Z Grodziska parowóz wyjechał dopiero tuż przed pierwszym autobusem szynowym i w dodatku tylko dlatego, że interweniował w tej sprawie dyspozytor Cargo z Poznania.

Dalej to już wiadomo jak to jest na kolei - opóźniony pociąg nadzwyczajny musi przepuszczać wszystkich którzy jadą w swoim planie. Razz
To około godzinne (malało do 40 minut, by potem wzrosnąć do 90 minut) opóźnienie utrzymywało się przez cały czas przejazdu.

No i wreszcie awaria sprężarki. Awaria nastąpiła w momencie gdy pociąg ruszał i musiał nagle stanąć bo kierownik wstrzymał wyjazd z powodu niespodziewanego otwarcia drzwi w wagonie. Nagłe, ostre hamowanie spowodowało problem ze sprężarką.

Tak więc zwalanie winy za opóźnienie podczas całego przejazdu na stan techniczny parowozu jest zbyt dużym uproszczeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Wto 19:08, 17 Kwi 2012    Temat postu:

DoT napisał:
Pytam po raz kolejny (również Tp4 (...) CO ZROBIŁ ŹLE, że ma się wstdzić?


Po raz kolejny przesadzili z wielkością składu w porównaniu do możliwości parowozu. Po raz wtóry powtarzam (nie tylko ja), że peema jest do LEKKICH składów. Jeżeli od jakieś maszyny jest wymagane więcej niż może ona faktyczne dać to jest czymś wręcz pewnym, że coś musi pójść nie tak.

Ale każdy medal ma dwie strony. Skoro widać, że jest zapotrzebowanie na silny parowóz do kurierów to myślę, że Cargo zaraz po powrocie Ol49-69 z Leszna powinno odesłać tam Pt47-65 z dopiskiem ,,Priorytet''.

Po raz kolejny dochodzi do tego o czym alarmowałem po pociągu Piast. Pozwolę sobie tutaj przytoczyć moją wypowiedź z 01.08.2011 godzina 13:32
Tp4 napisał:

(...) Postaram się spojrzeć na całą sprawę z perspektywy zwykłego człowieka (do jakich są kierowane takie przejazdy) a nie miłośnika kolei. Przeciętny Kowalski czy Nowak nie będzie się interesował do kogo należy parowóz, do kogo wagony, do kogo tory a do kogo dworzec. On po prostu chce jechać pociągiem specjalnym. Kupując bilet zawiera swego rodzaju umowę z organizatorem, w tym wypadku z TurKolem, i oczekuje spełnienia treści umowy (przejazdu). W sytuacji jaka niestety zaszła klient nie będzie dochodził do kogo należy parowóz a doczepi się instytucji z którą zawarł umowę. Po kolejnym odsyłaniu do następnych spółek i spółeczek w końcu będzie miał tego dość i nie zdecyduje się na ponowne skorzystanie z pociągu prowadzonego parowozem. W tym momencie nie będzie nawet sprawdzał kto jest organizatorem następnego przejazdu gdyż nie będzie miał dobrych wspomnień z tego rodzaju turystyki. Jak wiadomo jeden niezadowolony klient to potencjalnych dziesięciu utraconych na przyszłość a jeden zadowolony to potencjalnych trzech dodatkowych na następny przejazd. Dlaczego więc mam wrażenie, że Turkol ma podejście ,,jakoś to będzie'' a nie robi wszystkiego żeby zadowolić pasażerów? Dlaczego nikt nie patrzy przyszłościowo? Projekt był dobry a wykonanie fatalne. W przypadku jeszcze kilku nie udanych przejazdów takie pociągi okażą się nierentownie i nie będą uruchamiane. Brak takich pociągów oznacza zanik możliwości podłapania kolejowego bakcyla. Po pewnym czasie większość miłośników kolei będzie miało średnią wieku 70lat bo młodsze pokolenia nie będą miały okazji zetknąć się z koleją z dawnych lat. (...)


Czy coś się zmieniło? (Nie oczekuje odpowiedzi...)

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 19:30, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Tp4 napisał:


Po raz kolejny przesadzili z wielkością składu w porównaniu do możliwości parowozu. Po raz wtóry powtarzam (nie tylko ja), że peema jest do LEKKICH składów. Jeżeli od jakieś maszyny jest wymagane więcej niż może ona faktyczne dać to jest czymś wręcz pewnym, że coś musi pójść nie tak.


Konrad, przesadziło Cargo przyjmując takie zamówienie... Klient płaci, klient żąda. Kupując wycieczkę do Rzymu Ciebie nie obchodzą parametry autobusu. To przewoźnik ma dostarczyć odpowiedni pojazd. Do Turkolu można mieć ale o dwie rzeczy: budowanie oferty na wątpliwym fundamencie i zbyt duże zaufanie (jeśli nie naiwność) do przewoźnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Wto 19:31, 17 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Wto 19:43, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Troszku niefortunnie ułożyłem to zdanie za co serdecznie przepraszam.
Mimo wszystko mam wrażenie, że wina leży gdzieś pomiędzy Turkolem a Cargo. Z jednej strony Cargo nie powinno się zgodzić na prowadzenie tego specjala przez Helę ale z drugiej strony organizator mógł prosić o parowóz, który ,,da radę''. Wiadomo - Żabol jest bardziej medialny i sprzedajny (bez skojarzeń proszę). Prędzej znajdzie się przypadkową osobę nie interesującą się kolejnictwem, która zna peemę niż taką, której zaświeci się lampka na hasło oelka. Czy

W skrócie po prostu przyklasnę kol. Kucykowi - pora zejść na ziemię.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 19:48, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Tp4 napisał:

Mimo wszystko mam wrażenie, że wina leży gdzieś pomiędzy Turkolem a Cargo. Z jednej strony Cargo nie powinno się zgodzić na prowadzenie tego specjala przez Helę ale z drugiej strony organizator mógł prosić o parowóz, który ,,da radę''.


Organizator nie musi znać się, który parowóz da "radę". To sprawa dostawcy usługi pod nazwą udostępnienie parowozu w raz z obsługą. A co Turkolu, jak pisałem rok temu. Pomysł budowy markowego produktu markowego na postawie wolsztyńskiej trupiarni wcześniej czy później skończy się sporą zadymą w mediach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Wto 20:18, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:

Organizator nie musi znać się, który parowóz da "radę". To sprawa dostawcy usługi pod nazwą udostępnienie parowozu w raz z obsługą.


I o tym właśnie mówię. Zamiast mówić ,, Dajcie nam peeme'' to powiedzieć ,,Chcemy zrobić taki a taki pociąg na takiej trasie i tyle pudełek na haku - co byście nam polecili''. Wtedy jedyne żele moglibyśmy mieć do Cargo a nie do Turkolu. Osobiście kibicuje każdej jednostce organizującej specjale czy to historyczne czy to ,,dla matek z dziećmi'' i naprawdę smutno mi kiedy taki pociąg (szczególnie te typowo turystyczne) się nie udaje.

EDIT:
Na stronie Turkolu w relacji z Piernika pojawiło się jedno bardzo cieszące mnie zdanie:
Cytat:
zapewniamy, że pracujemy nad poprawą oferty pod względem dostosowania jej do Państwa oczekiwań.

I spełnienia tego zapewnienia właśnie życzę całej ekipie Turkola. SZCZERZE!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tp4 dnia Wto 20:26, 17 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kucyk




Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:11, 17 Kwi 2012    Temat postu:

Panowie, sądzę że jednak parowóz nie był przeciążony, wszak ciągnął skład o masie 280t z prędkościami osiąganymi przeciętnie na niektórych wąskotorówkach, jednak nie umniejsza to moim zdaniem winy Cargo, że styl jazdy pukał w dno. Od spodu.

Skład rozpędzał się leniwie do 50 po czym na wybiegu prędkość spadała do jakiejś trzydziestki. A kto rozumie na czym polega prowadzenie pociągu ten wie, że podstawą jest stabilna jazda z jak największą możliwą prędkością. Wtedy można wykorzystać inercję składu oszczędzając „wysiłku” lokomotywie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Śro 9:36, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Kucyk napisał:

Skład rozpędzał się leniwie do 50 po czym na wybiegu prędkość spadała do jakiejś trzydziestki. A kto rozumie na czym polega prowadzenie pociągu ten wie, że podstawą jest stabilna jazda z jak największą możliwą prędkością. Wtedy można wykorzystać inercję składu oszczędzając „wysiłku” lokomotywie.


Janusz, tylko jak to wytłumaczyć osobnikowi za przepustnicą, skoro się zna tylko cztery słowa po angielsku: go, whisthle, breake i money Evil or Very Mad


Post został pochwalony 2 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Śro 9:37, 18 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Nie 12:34, 13 Maj 2012    Temat postu:

Wczoraj do Gniezna pojechał pociąg Wojciech. Na powrocie na stacji Poznań Główny był minutę przed rozkładem. Brawo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Nie 15:32, 13 Maj 2012    Temat postu:

Tp4 napisał:
Wczoraj do Gniezna pojechał pociąg Wojciech. Na powrocie na stacji Poznań Główny był minutę przed rozkładem. Brawo


Czyżby skutek tego, że było o jedną kucharkę mniej w sporządzaniu tej potrawy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 16:20, 13 Maj 2012    Temat postu:

Ol49 plus dwa bolki. Zrobić na tym opóźnienie to trzebaby być szcz... a nie tylko turkolem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Nie 16:22, 13 Maj 2012    Temat postu:

AXEL napisał:
Ol49 plus dwa bolki. Zrobić na tym opóźnienie to trzebaby być szcz... a nie tylko turkolem


Cztery bolki... Rafał, tylko że tym razem przewoźnikiem było Cargo. I widać lepiej potrafią zamówić rozkład :-].


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
greenman




Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:25, 05 Sie 2012    Temat postu:

@A. Ciechański
Krótka trasa - raptem jakieś 175 km. Długie postoje ( Wągrowiec , Gniezno ) i jeszcze opóźnienie miało wyjść ? To rzeczywiście byłoby wtedy "miszczostwo-świata".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Pociągi specjalne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin