Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej z Pt47-65?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 23:53, 14 Paź 2015    Temat postu:

Mnie skansen w Chabówce, wywalił z fejsa, gdy napisałem, że Parowozjada, zaczyna zalatywać odpustem na kilometr! Napisałem, że tam najwazniejsze powinny być parowozy i nic więcej!!! A dyskusja jaką prowadzicie, powoduje u mnie napady śmiechu. Skansen sie obrazi za wpis... super... Laughing
W internecie jest film z przemalowania F16, a naprawa zdezelowanego parowozu, to tajemnica niemal rodem z Kremla z lat 50...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John51-223




Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno

PostWysłany: Czw 11:24, 15 Paź 2015    Temat postu:

robert napisał:
Mnie skansen w Chabówce, wywalił z fejsa, gdy napisałem, że Parowozjada, zaczyna zalatywać odpustem na kilometr! Napisałem, że tam najwazniejsze powinny być parowozy i nic więcej!!! A dyskusja jaką prowadzicie, powoduje u mnie napady śmiechu. Skansen sie obrazi za wpis... super... Laughing
W internecie jest film z przemalowania F16, a naprawa zdezelowanego parowozu, to tajemnica niemal rodem z Kremla z lat 50...



Wiem co czujesz, mnie skansen też na fb zblokował bo mi napisali że jest sprawozdanie z naprawy Pt. A ja im odpowiedziałem że to nie jest opis naprawy i wrzuciłem link fb "Lokomotywy Tkt48-18" z podpisem że to jest opis z przebiegu naprawy a nie to co wy wrzucacie jakieś pogłówne informacje i od tego czasu mnie zblokowali. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Czw 21:10, 15 Paź 2015    Temat postu:

John51-223 napisał:
Wiem co czujesz, mnie skansen też na fb zblokował bo mi napisali że jest sprawozdanie z naprawy Pt. A ja im odpowiedziałem że to nie jest opis naprawy i wrzuciłem link fb "Lokomotywy Tkt48-18" z podpisem że to jest opis z przebiegu naprawy a nie to co wy wrzucacie jakieś pogłówne informacje i od tego czasu mnie zblokowali. Smile


Nie no, to skandal, że skansen nie spełnił twoich oczekiwań, mimo, że jasno określiłeś kryteria jakie musi spełnić, żeby Cię zadowolić.

Skoro Andrzej napisał, że widział wielokrotnie postęp prac przy parowozie Pt47-65, to znaczy, że nie jest to tajemnica państwowa i wojskowa, większa niż przemalowanie F-16. Tak samo wszelkie szczegóły naprawy zostały przedstawione przedstawicielom parowozowni w Wolsztynie podczas ich pobytu na Parowozjadzie. Natomiast nie jest żadną tajemnicą, że naprawa kotła, a dokładnie jego osprzętu nadal nie jest ukończona w Pile. Kolejne terminy ukończenia naprawy osprzętu nie są dotrzymywane. Bez tego nie ma co mówić o dokończeniu całej naprawy, więc jak można odpowiedzieć na pytanie kiedy Pt47-65 wróci na szlak?

Inną kwestią jest powszechny dostęp do hali napraw. Rozsądnie o tym napisał Ariel Ciechański. Jest to normalny zakład pracy, w którym obowiązują określone reguły BHP i nie ma możliwości wstępu osobom postronnym. Na przykład w Meiningen nie ma możliwości ich zwiedzania z wyjątkiem dni otwartych organizowanych raz w roku. Podczas dni otwartych i owszem można zobaczyć lokomotywy na stanowiskach naprawczych ale nic poza tym. Warsztaty są pozamykane, maszyny nie pracują, nie ma narzędzi, nie ma pracowników, tylko przewodnicy którzy oprowadzają. Zdjęcia można wykonywać tylko "ogólne" bez fotografowania szczegółów. Do kotlarni w ogóle nie prowadzi się grup o czym większość orientuje się dopiero na koniec. Wszyscy zwiedzający są wyposażeni w kaski ochronne a każdy zwiedzający przechodzi szkolenie z zakresu BHP nawet jak nie zna niemieckiego;-) Tak a propos naszych "standardów", kto z Was zwiedzał halę parowozowni w Wolsztynie czy jakąkolwiek inną szopę w Polsce w kasku? Ja wiem, że to śmieszne, ale żarty się kończą na etapie jakiegoś przykrego zdarzenia. Miłośnik kolei nie jest wyjęty z prawa, a jego wstęp do hali odbywa się za czyimś przyzwoleniem lub bez zezwolenia "po cichu". W obu przypadkach i tak odpowiedzialność za skutki ew. wypadku ponosi osoba "pilnująca" danego obiektu i w imię czego ma brać na siebie odpowiedzialność, tylko dlatego, że miłośnik ma mieć pokazane.
Co do zdjęć z naprawy, to również nie jest to powszechne, aby zamieszczać je na bieżąco, co nie jest równoznaczne z robieniem tajemnicy. Na stronach Pesy, Newagu czy innych Zakładów próżno szukać fotografii z przebiegu napraw wagonów czy lokomotyw, a miłośników tych pojazdów również nie brakuje. Oczywiście Chabówka to nie Meiningen, ale zasady zakładu pracy obowiązują takie same.
Podobnie ma się sytuacja w zakładzie w Ostrowie Wielkopolskim. Pracownicy i kierownictwo tych zakładów również są już zirytowani ustawicznymi wizytami miłośników kolei, którzy bez pytania wchodzą na halę w celu robienia fotek. Słyszałem takie relacje od jednego z pracowników w Ostrowie.Więc, skoro TPWP widziało postępy przy naprawie, to ich zapytajcie. ZTCW do jej ukończenia jest bliżej niż dalej, więc efekty naprawy wkrótce będzie można zobaczyć na własne oczy.
Wracając do Pt47-65, ktoś był jednak na hali i wrzucił zdjęcie, opublikowane na tym forum, a zaraz pojawiły się komentarze o krzywych pomostach i, że ogólnie wygląda to nieźle. Autor zaraz wytłumaczył o co mu chodziło, jednak gdyby nie mój wpis, taki przekaz by pozostał w świadomości czytających.
Oglądając zdjęcia naprawy Ol49-59, które są regularnie zamieszczane, również można mieć mieszane uczucia, ale jedno jest pewne. Ciągłe komentowanie czy coś jest robione szybko, czy wolno, dobrze czy źle w niczym nie pomaga, a pamiętać należy, że Wasze wpisy czytają również pracownicy. Czy chcielibyście aby co chwilę ktoś Wam patrzył na ręce, a potem to komentował na forach internetowych?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Björn Bollmann




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:02, 16 Paź 2015    Temat postu:

Skoro wymieniona tutaj została możliwość zwiedzania warsztatów naprawczych w Meiningen, to pozwalam sobie na tym miejscu jednak co do możliwości czasowych nieco poprawić to, co napisał mój przedmówca:

Dni otwarte w Meiningen odbywają się co roku zawsze podczas pierwszego weekendu wrześniowego. Wtedy zjeżdża się tam cały pokaźny szereg parowozów z całych Niemiec.

Ponad to istnieje możliwość zwiedzania warsztatów co 1. jak 3. sobotę każdego miesiąca w okresie od 01.11 do 31.03. W każdą sobotę udostępniane bywają warsztaty zaś w okresie od 01.04 do 31.10. Oprócz tego jeszcze można się w tygodniu umawiać na zwiedzanie grupowe po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu.

Wiem, że wpis mój trochę odbiega od tematu Pt47-65. Jeśliby to jednak kogoś zainteresowało , to wstawiam poniżej linka zakładu naprawczego w Meiningen, gdzie dokładnie opisane jest to, o czym wyżej pisałem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam,
B.Bollmann


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 18:39, 08 Lut 2016    Temat postu:

Pytanie do Miłosza. Jaki został przyjęty schemat malowania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Śro 1:40, 23 Mar 2016    Temat postu:

Podobno ma być oliwkowa (choć moim zdaniem - niestety, bo jak dla mnie Pt47 zdecydowanie lepiej wygląda czarna, ale to już kwestia indywidualnych upodobań).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał47




Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:12, 24 Mar 2016    Temat postu:

W jakim stanie Pt47-65 jest obecnie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał47




Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:51, 31 Mar 2016    Temat postu:

Na stronie TurKol.pl pojawiło się zdjęcie z obecnego stanu , jest w trakcie pierwszych jazd próbnych, jeszcze nie jest pomalowana , ale zobaczymy ją na XXIII Paradzie Parowozów Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Nie 9:41, 10 Kwi 2016    Temat postu:

Naprawa Pt47-65 w Chabówce dobiega końca. O naprawie (a faktycznie odbudowie) parowozu napisała PAP a za nią m.in. [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych].

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Sob 19:09, 23 Kwi 2016    Temat postu:

Właśnie dostałem cynk od znajomego: [link widoczny dla zalogowanych]

Ogólnie wygląda to świetnie, jedyne co trochę mi nie pasuje to otuliny bloków cylindrów - przed naprawą, jak również na innych Pt47 wyglądały one jak wiadomo nieco inaczej. Aczkolwiek wg dokumentacji fabrycznej powinny być właśnie takie, jakie są teraz, a nie takie, jak były przed NG. Z resztą identyczne można zobaczyć tutaj, na maszynie świeżo wyjeżdżającej z fabryki: https://www.youtube.com/watch?v=TwGfGjRblNM
No ale to szczegół Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Sob 19:19, 23 Kwi 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał47




Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:35, 23 Kwi 2016    Temat postu:

CUDO !!! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Sob 22:25, 14 Maj 2016    Temat postu:

co robi Pt47-65 ? ostatnio WIADOMOŚCI Z PAROWOZOWNI można porównać z Platformą Obywatelską

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Strona 19 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin