Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej z Pt47-65?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Pią 20:29, 15 Maj 2015    Temat postu:

A tymczasem kocioł Petuchy jest już w Chabówce, a ostoja stoi już na własnych kołach Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:40, 15 Maj 2015    Temat postu:

Jest szansa, że będzie zrobiona na Parowozjadę?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaczy




Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Nie 8:31, 24 Maj 2015    Temat postu:

Gdzieś słyszałem, że ma być gotowa w sierpniu. Myślę więc, że jest duża szansa Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 8:16, 26 Sie 2015    Temat postu:

Niestety Parowozjada się odbyła, a Petuchy ani widu ani słychu.
Czy ktoś z Was może ma świeższe informacje na temat postępu prac?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaczy




Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Pon 14:25, 31 Sie 2015    Temat postu:

Widziałem Petuche w warsztacie przez okno z tego co udało mi się dojrzeć kocioł stał na ramie, brak komina i budki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John51-223




Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno

PostWysłany: Czw 11:29, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Wiosna 2016 to najbardziej realny termin powrotu Pt47-65!

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Pon 10:16, 14 Wrz 2015    Temat postu:

Wg tego co przed Parowozjadą Skansen w Chabówce pisał na swoich profilu na FB, to Pt47-65 ma być kolejną maszyną, która wyjdzie z naprawy...
A co do obecnego stanu maszyny to kumpel który też był na Parowozjadzie potwierdza to, no napisał Kolega kaczy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Pon 10:19, 14 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 22:42, 01 Paź 2015    Temat postu:

Zamieszczam zdjęcie Petuchy, zrobione 11 września br. przez nowego użytkownika niniejszego forum - X4EC, któremu dziękuję za jego udostępnienie.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Pią 9:40, 02 Paź 2015    Temat postu:

No czyli potwierdza się to, co było mówione wcześniej, jeśli chodzi o stan parowozu. Ogólnie wygląda to nieźle, szkoda, że prawy pomost trochę zwichrowany, ale może go jeszcze wyklepią.

Widać natomiast, że po stokerze nie zostało ani śladu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John51-223




Dołączył: 26 Kwi 2014
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno

PostWysłany: Sob 18:03, 03 Paź 2015    Temat postu:

Czyli prosta sprawa Pt47 wróci do Wolsztyna na Paradę zapewne, po blisko 4 latach nieobecności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Wto 20:44, 06 Paź 2015    Temat postu:

krzychu12231 napisał:
No czyli potwierdza się to, co było mówione wcześniej, jeśli chodzi o stan parowozu. Ogólnie wygląda to nieźle, szkoda, że prawy pomost trochę zwichrowany, ale może go jeszcze wyklepią.


Pomost nie zostanie "wyklepany" ponieważ nie jest zwichrowany. Pomosty są nowe, wykonane "od zera" i są "proste". Nie są jeszcze przykręcone wsporniki i stąd wrażenie "zwichrowania".

Hala jest zamknięta dla zwiedzających m.in. dlatego, że po wizytach pojawiają się takie krzywdzące opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Śro 1:01, 07 Paź 2015    Temat postu:

Jeśli kogoś uraziłem to przepraszam, ale jestem przewrażliwiony na punkcie pokrzywionych pomostów na parowozach, co zwłaszcza w Wolsztynie było ostatnio plagą, a pokrzywione pomosty strasznie psują efekt wizualny parowozu jako całości. Jeśli widoczne na powyższym zdjęciu ugięcie nad blokiem cylindra jest wynikiem braku przykręcenia to OK. To że pomosty są nowe to widać, po prostu obawiałem się, że coś ugięło się przy próbie montażu, a poprzez "wyklepanie" miałem na myśli wszelkie działania dążące do tego, żeby wyglądało to tak jak należy, a nie zaś w dosłownym znaczeniu wzięcie do ręki młotka. Ty42-107 też była porządnie robiona i ogólny efekt jest super, ale np. budka z lewej strony jest trochę pochylona do przodu, a z prawej wszystko jest OK, więc jak widać nie zawsze wszystko wyjdzie idealnie. Oczywiście nie winię nikogo za ten stan rzeczy, bo nie wiem, dlaczego tak jest, może po prostu wsporniki były w takim a nie innym stanie i nie opłacało się tego poprawiać - po prostu stwierdzam fakt.


Ogólnie w mojej opinii to to chyba jest najbardziej zaawansowana naprawa parowozu w Polsce od wielu lat, za co należą się pracownikom z Chabówki wielkie brawa (jak również za inne naprawy).


Co zaś się tyczy zamknięcia hali - można mieć różne opinie, gdybym mógł tam wejść osobiście to nie komentowałbym zdjęcia tylko w realu zwracałbym uwagę na takie rzeczy i ich przyczyny, więc nie zawsze tajemnica jest dobrą rzeczą.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Śro 1:05, 07 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Śro 22:11, 07 Paź 2015    Temat postu:

mpmazurek napisał:

Hala jest zamknięta dla zwiedzających m.in. dlatego, że po wizytach pojawiają się takie krzywdzące opinie.

Nie chcę występować tu jako adwokat krzychu 12231, lecz uważam że w wyrażonym przez niego zdaniu nie było nic co krzywdziłoby pracowników wykonujących naprawę. Przecież można sprawę prosto wyjaśnić i nie potrzeba aż podnosić takiej opinii do rangi powodu, dla którego m.in. trzeba zamykać halę napraw przed zwiedzającymi.
Naprawa ta jak widać interesuje wielu pasjonatów parowozów i wykonywanie jej "w ukryciu" nie przynosi wzrostu zainteresownia tematem. Może należałoby wprowadzić na stronie Skansenu jakąś cykliczną informację o szczegółach prowadzonych robót, gdyż obecnie nie ma żadnej. Pozostają tylko próby bawienia się "w podchody", aby zobaczyć co dzieje się z parowozem. Mnie naprzykład bardziej interesują szczegóły techniczne wewnętrznej budowy i technologia napraw niż przyglądanie się z zewnątrz maszynie, którą wielokrotnie widziałem na żywo w latach jej świetności.
Wykorzystajcie tą naprawę jako jeszcze jeden ze sposobów przedstawienia się miłośnikom parowozów w Polsce, świecie, i nie obrażajcie się, nawet gdy laik zwróci Wam uwagę na jakiś nieistotny szczegół.
A tak w ogóle to życzę gorąco powodzenia i oby "cała para nie szła w gwizd".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu12231




Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Babimost

PostWysłany: Śro 23:53, 07 Paź 2015    Temat postu:

ty45408, oczywiście masz rację, że kwestie techniczne są ważniejsze, mnie na przykład ciekawi bardzo jaki był zakres remontu cylindrów, bo po rozmowach z mechanikami z Wolsztyna wiem, że jako główną przyczynę utraty mocy w ich maszynach wymieniają nieszczelności między cylindrami i tłokami w skutek naturalnego zużycia jednych i drugich. Tylko skąd taką informację można uzyskać? Próbowałem kiedyś oficjalnie dowiedzieć się czegoś (na nieco inny temat) w Chabówce to mój mail został zignorowany, tak samo jak kiedyś ze znajomym próbowaliśmy zasięgnąć informację na temat pociągów specjalnych u dyrekcji skansenu to odnieśliśmy obaj wrażenie, że również zostaliśmy potraktowani zdawkowo, a udzielone nam informacje były sprzeczne tymi, które już wówczas znajdowały się na stronach niemieckich, i które to okazały się w 100% prawdziwe. Parę chwil później udało nam się pogadać z jednym z pracowników na tematy techniczne (również mało istotne - zwykłe duperele), oczywiście z dala od hali, bo wiedzieliśmy że to miejsce święte, to zaraz ów majster został pouczony, żeby pamiętał o tajemnicach służbowych. Później już nikogo o nic nie pytaliśmy bo nie chcieliśmy, żeby ktoś miał przez to kłopoty w pracy. I tak to wygląda rozmowa ze skansenem (żeby była jasność - mówię tu o skansenie jako instytucji, a nie o jego pracownikach, których osobiście uważam za wyjątkowo życzliwych i sumiennych).
Również przyłączam się do stwierdzenia, że warto by było wprowadzić jakąś konkretną informację na temat tego co słychać w naprawach. Albo jeśli już nie pisać na bieżąco (bo rozumiem, że wymaga to czasu), to chociaż nie robić z tego takiej tajemnicy. Wszak parowozy i skanseny je utrzymujące funkcjonują wyłącznie dzięki i dla miłośników kolei, stąd też niezrozumiałe jest to, gdy większość aspektów technicznych jest skrzętnie ukrywana. Co innego gdybyśmy rozmawiali np. o sytuacji w PKP IC - tam chodzi o wykonywanie usług przewozowych dla zwykłych pasażerów i tajemnice przedsiębiorstwa są rzeczą normalną. Ale w przypadku parowozów, przynajmniej moim skromnym zdaniem, sprawa wygląda zupełnie odmiennie.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia Czw 1:01, 08 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaczy




Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: Czw 12:21, 08 Paź 2015    Temat postu:

Zgadzam się z Krzychu. Nie rozumiem skąd taka wielka tajemnica. Skansen/ muzeum w Jaworzynie nie robi jakiś wielkich tajemnic z tego co chce zrobić. Przynajmniej takie odebrałem wrażenie będąc na Gali parowozów. Planują wyremontować i uruchomić PT31 wiem, że wiele wody w Odrze upłynie zanim to nastąpi (jeśli w ogóle nastąpi). Ale podejście do miłośnika w moim odczuciu jest inne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19  Następny
Strona 17 z 19

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin