Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Naprawy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 16:14, 13 Lut 2008    Temat postu:

Pepa_Rider25 napisał:
Zgadza sie. Z tego co pamietam to zapaliła sie jadąc z Wrocławia na 100 leciu. Prawy cylinder nie dostał smarowania i sie zapalił. Z tego co słyszałem i widzialem za fotkach to trwało to dosc długo, bo dopiero w czwartym wagonie znalezli jakąś starą gaśnice. Ciekawe jak to całe zdarzenie wpłyneło na szczelnośc cylindra??

Zgadza się... częściowo. Cylinder nie dostał smarowania, bo parowóz jechał dłuższy odcinek z górki z zamkniętą przepustnicą (dość stromo jest od samego Krzycka), ale nie zapalił się sam cylinder (no bo jak się niby metal ma zapalić?), tylko izolacja!

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 16:27, 13 Lut 2008    Temat postu:

Andrzej T. napisał:
Cylinder nie dostał smarowania, bo parowóz jechał dłuższy odcinek z górki z zamkniętą przepustnicą


Andrzeju, a co ma piernik do wiatraka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 16:58, 13 Lut 2008    Temat postu:

t-o napisał:
Andrzej T. napisał:
Cylinder nie dostał smarowania, bo parowóz jechał dłuższy odcinek z górki z zamkniętą przepustnicą


Andrzeju, a co ma piernik do wiatraka?

Niby nic. Trochę źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że kiedy jedzie się z zamkniętą przepustnicą, nagrzewają się cylindry (przy otwartej chłodzi je para), więc powinno się uruchomić rozpylacz. Powinno więc być "Cylinder nie dostał smarowania, a parowóz jechał dłuższy odcinek z górki". Swoją drogą ciekawe czyją winę wykazało dochodzenie Wink

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej T. dnia Śro 17:03, 13 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip100




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jawor

PostWysłany: Śro 21:11, 13 Lut 2008    Temat postu:

A tak wracając co sprawy Ol49-111 to na stronie [link widoczny dla zalogowanych] jest napisane, że jest ona wycofana z ruchu!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 21:38, 13 Lut 2008    Temat postu:

Filip100 napisał:
A tak wracając co sprawy Ol49-111 to na stronie www .parowozowniawolsztyn .pl jest napisane, że jest ona wycofana z ruchu!


A czy uważasz że parowóz będąc w naprawie (ponadto z przekroczonym terminem rewizji kotła) może być dalej w ruchu??? Otóż jest właśnie wycofany z ruchu w celu naprawy "G". A dokładnie:
ktoś na oficjalnej stronie parowozowni napisał:
Oczekuje w CMST Leszno naprawy głównej "G"
wymiana skrzyni ogniowej

Naprawa już trwa w najlepsze, niedługo po przygotowaniu specjalnych wózków technologicznych zostanie zdjęty z ostoi kocioł, ponieważ jak wiadomo, aby móc wyjąc skrzynię musi zniknąć przeszkoda w postaci znajdującej sie pod nią w normalnym położeniu ostoi. Proszę wiec koledzy o nie branie każdego pojedynczego słówka na super poważnie, po prostu do końca 2007 parowóz stał w Lesznie jako wycofany, a od nowego roku ruszyła naprawa, za moment pewnie informacja na stronie internetowej zostanie zmieniona, a Ol49-111 będzie zaszeregowana do parowozów "w naprawie".

Wyjaśnię jeszcze skrót CMST - Sekcja Eksploatacji Taboru Trakcyjnego w Lesznie. Każda sekcja ma swoje skróty literowe....

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez t-o dnia Śro 23:31, 13 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Śro 22:15, 13 Lut 2008    Temat postu:

A ja w sprawie cylindrów. Pragnę zauważyć, że jak dwa lata temu Pm36-2 zjechała do Kołobrzeskiej szopy po przyprowadzeniu pociągu "Pirat" przy prawym cylindrze również było małe ognisko Chciałem zrobić zdjęcie ale wystarczyła jedna pełna wody konewka i po pożarze został tylko mały dymek Evil or Very Mad A po chwili nawet tego nie było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 22:29, 13 Lut 2008    Temat postu:

ziomek? napisał:
A ja w sprawie cylindrów. Pragnę zauważyć, że jak dwa lata temu Pm36-2 zjechała do Kołobrzeskiej szopy po przyprowadzeniu pociągu "Pirat" przy prawym cylindrze również było małe ognisko Chciałem zrobić zdjęcie ale wystarczyła jedna pełna wody konewka i po pożarze został tylko mały dymek Evil or Very Mad A po chwili nawet tego nie było.


Na parowozach nie tylko w palenisku sie pali... jak widzicie również w przestrzeni pomiędzy tuleją cylindrową, a obudową... gdzie znajduje sie materiał izolujący(ten który sie zapala, a nie CYLINDER jak tu ktoś napisał...) również wnętrze dymnicy potrafi sie zapalić... brezenty, podłoga, instalacja elektryczna słowem wszystko co jest palne może się zapalić, ale skoro komputer też może płonąć to dlaczego nie parowóz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Czw 5:06, 14 Lut 2008    Temat postu:

Dziękuję za informację. Też byłem bardzo ciekaw co tam mogło się zapalić. Napisałem przy prawym cylindrze ponieważ nie wiedziałem co się tam pali, a anatomii parowozu tak dobrze nie znam Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie 23:29, 17 Lut 2008    Temat postu: Ty2-1086

Witam! Ciekawi mnie stan parowozu Ty2-1086, stojącego jako grzejka podajże w Lesznie. Skoro parowóz ten ma sprawny kocioł, czy istnieje szansa na przywrócenie go do ruchu? Wiem, że jest on zdekompletowany, natomiast jak sądzę wielkiego problemu z częściami do Ty2 w Polsce jeszcze nie ma. Czy ktoś ma informacje o rozmiarze zniszczeń (uszkodzeń) w tym sprzęcie? jakie są braki? Pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lxd2




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: PL

PostWysłany: Pon 11:19, 18 Lut 2008    Temat postu:

Przyłączam sie do pytania , mnie również bardzo ciekawi sprawa tego parowozu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Pon 22:44, 25 Lut 2008    Temat postu:

Może jakieś nowe wiad z leszna, odnośnie -111, no i może rzeczywiscie cos o Ty2-1086...czekamy z niecierpliwościa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 16:11, 26 Lut 2008    Temat postu:

spike232323 napisał:
Może jakieś nowe wiad z leszna, odnośnie -111, no i może rzeczywiscie cos o Ty2-1086...czekamy z niecierpliwościa

Temat Ty2-1086 był wałkowany setki razy - szkoda chyba czasu, żeby mielić go on nowa.
Co do 111, to być może jeszcze w tym tygodniu będzie kolejna aktualizacja [link widoczny dla zalogowanych] Very Happy ...cierpliwości.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Monomach




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Wto 23:34, 26 Lut 2008    Temat postu: Ty2-1086

Witam! Skoro jest zapotrzebowanie, to będę wdzięczny za odpowiedź, nie każdy zna na pamięć historię Ty2-1086, mało kto miał możliwość "przewałkować" ten temat - choćby raz. Więc proszę o informację, lub choćby link. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Monomach dnia Wto 23:35, 26 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Śro 0:56, 27 Lut 2008    Temat postu: Re: Ty2-1086

Służę pomocą:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej T.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 13:35, 27 Lut 2008    Temat postu:

Co do dysput na temat: "da się go przywrócić do ruchu czy nie", to wniosek jest jeden - to, że parowóz jest na inwentarzu wcale nie znaczy, że ktoś myśli o jego uruchamianiu. Jest to ciągle wykorzystywana grzejka, spełniająca swoją rolę. Dawno temu, kiedy w Wolsztynie było jeszcze wiele sprawnych parowozów towarowych, podjęto decyzję, że akurat 1086 pójdzie na grzejkę. Poszedł więc, grzał, w międzyczasie wszystkie teigreki w Wolsztynie poszły w krzaki, bo ktoś stwierdził, że nie warto ich utrzymywać. Jaki byłby więc sens w robieniu 1086 pod parę?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Andrzej T. dnia Śro 15:19, 27 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 20, 21, 22  Następny
Strona 2 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin