Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Naprawy
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tp4




Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań (Wielkie Księstwo Poznańskie)

PostWysłany: Sob 12:33, 09 Paź 2010    Temat postu:

Swoją drogą - jak wygląda sprawa z Rybnicką 42 i Okazetą??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jorg




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk Cieszyński

PostWysłany: Sob 18:29, 09 Paź 2010    Temat postu:

Jeśli kotły dotarły z pilskiego Interloku to pewnie zaczną je pomalutku składać . Ostatno jak byłem w Chabówce to podwozia były w hali grzebano coś przy nich. Jestem w 99% przekonany że zobaczymy je predzej pod parą niż wolsztyńską Ol49-111. Już tak na marginesie ciekawe która 42-ka będzie predzej ukończona ta z Rybnika czy z Pyskowic ?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jorg dnia Sob 18:31, 09 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 10:05, 10 Paź 2010    Temat postu:

Kotły już dawno są w Chabówce...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Śro 12:35, 13 Paź 2010    Temat postu:

Nie ma się co łudzić; nie zanosi się na wysyp sprawnych maszyn w najbliższych latach, przynajmniej na normalnym torze. Kto, po co i za co ma wykonywać naprawy? Ba, wogóle gdzie takie naprawy robić? Nie ma gdzie! Chabówka skubie tyle o ile, na własne potrzeby we własnym tempie. Fakt, że idzie im to zdecydowanie najlepiej w naszym kraju. Puki co Leszno więcej spierdoliło niż zrobiło dobrze. Gniezna nie ma. Interlok w Pile to jedna wielka patologia... Cała nadzieja w PTK Dzierżno >> nie można się sugerować odpicowanym Ferrum, czekamy na Ty42. Nie zmienia faktu, że jest to działalność dorywcza, raczej marginalna tego zakładu. Może są zamiary robienia napraw na większą skale, dużo zależy od rynku, czy będzie popyt na takie usługi w najbliższych latach. Myślę że nie powinno być z tym większego problemu, jak nie u nas to u sąsiadów znajdą się maszyny do naprawy.

Jak na Polskie warunki naprawy (czy to główne, czy średnie, czy jakiekolwiek inne) są kosmicznie drogie. Kogo na to stać? Biorąc pod uwagę sytuacja jaką mamy powinniśmy się cieszyć(!) z tego co jest... Kto ma za to płacić? Cargo? To komercyjny przewoźnik, ma wozić węgiel, kontenery i ropę, a nie bawić się w parowozy. Stowarzyszenia? Są za biedne... UM? Ewentualnie, ale puki co żaden się na to nie zdecydował. Sprawa przejęcia Wolsztyna ucichła, zapał opadł, chętnych coraz mniej... Jak wygląda funkcjonowanie Kościerzyny, Jaworzyny i Karsznic pod rządami samorządów każdy widzi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 13:40, 13 Paź 2010    Temat postu:

A ja jeszcze raz się powtórzę- naprawdę nie ma absolutnie żadnej możliwości otrzymania jakiegoś dofinansowania z UE? Rozumiem, że nie teraz, gdy właścicielem jest Cargo, ale gdy to się zmieni? Nie wierzę, że nie... Wydaje mi się, że w tym przypadku chcieć to móc. Problem z finansowaniem chociaż w części może by się rozwiązał a w efekcie i problem ze sprawnością maszyn. Jak znajdą się pieniądze to znajdzie i się podmiot, który te naprawy z chęcią by wykonał.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Filip B.




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Dwór Gdański

PostWysłany: Śro 15:08, 13 Paź 2010    Temat postu:

Niestety dofinansowania z Unii na naprawę parowozu nie może dostać firma. Stowarzyszenie, to już prędzej. Poza tym "kasa z Unii" to nie jest pójście po kredyt do Skok-u, ale poważna biurokratyczna sprawa, nie muszę dodawać, że wszystkie papiery i dokumenty muszą być cycuś-glancuś. Może ktoś kiedyś się ośmieli zabawić w parowóz. OIDP z unijnych funduszy (Program młodzież) korzystała m.in. FPKW i przyniosło to super efekty.

Nie mogę się jednak zgodzić z ostatnim zdaniem przedmówcy. Kluczową rolę odgrywają tutaj: kadra, która taką naprawę przeprowadzi i zezwolenia jakie musi mieć zakład zajmujący się parowozami. Wniosek - nie przybędzie takich warsztatów przez kolejne półwiecze Wink

Pozdrawiam!
FB


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:54, 13 Paź 2010    Temat postu:

Filip B. napisał:
Niestety dofinansowania z Unii na naprawę parowozu nie może dostać firma. Stowarzyszenie, to już prędzej. Poza tym "kasa z Unii" to nie jest pójście po kredyt do Skok-u, ale poważna biurokratyczna sprawa, nie muszę dodawać, że wszystkie papiery i dokumenty muszą być cycuś-glancuś. Może ktoś kiedyś się ośmieli zabawić w parowóz. OIDP z unijnych funduszy (Program młodzież) korzystała m.in. FPKW i przyniosło to super efekty.

Nie mogę się jednak zgodzić z ostatnim zdaniem przedmówcy. Kluczową rolę odgrywają tutaj: kadra, która taką naprawę przeprowadzi i zezwolenia jakie musi mieć zakład zajmujący się parowozami. Wniosek - nie przybędzie takich warsztatów przez kolejne półwiecze Wink

Pozdrawiam!
FB


Racja- fakt, że dofinansowania nie może otrzymać firma wiemy, ale ponoć były przymiarki, by parowozownia zmieniła właściciela. O tym, jak trudno jest takie dofinansowanie zdobyć też jestem w stanie na podstawie niektórych obserwacji wywnioskować, ale skoro za parowozownią stoi województwo? Turystyka, historia, dziedzictwo kulturowe- na to tego typu fundusze są przeznaczane, dlaczego więc nie może skorzystać na tym parowozownia? Co do napraw- znajdą się pieniądze, znajdzie się i zakład i kadra:) Może nie od razu, ale i w tym przypadku pieniądz to moim zdaniem 99% sukcesu. Jest popyt- jest podażSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:12, 13 Paź 2010    Temat postu:

Poza tym Unia nie da kasy jeśli w papierach nie będzie jasno wyliczone że to przyniesie zwrotu kosztów w okreslonym czasie i nie będzie na siebie zarabiało. A tak nie jest i nie będzie w Wolsztynie nawet pod skrzydłami UM. Doskonale o tym wiedzą menagerowie z Wielkopolski. A więc wiedzą że to studnia bez dna i ciężar dokładania do tego interesa jest nie porównywalny do wpływów z owej kolejowej turystyki. Po prostu Spółka musi zarabiać na przewozach towarowych innym taborem i łatać dziury po parowozach , i tak się dzieje za Odrą, tam słodko też nie jest jakby się komus zdawało, ale działa zupełnie inny system rozumowania całego społeczeństwa. Ale to temat rzeka o różnych podłożach.
wałkowany tu nie raz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 21:56, 15 Paź 2010    Temat postu:

Nie jestem znawcą w tym temacie ale wydaje mi się, że jest szansa na pieniądze. No bo czym się różni takie PKP od GDDKiA? Właścicielami obu jest państwo, a co się tyczy prywatnych organizacji to jedynym problemem jest wkład własny w tą czy inną inwestycję. Co się tyczy Chabówki, to dzisiaj mechanicy uwijaji się przy Ty42 aż miło. Pracowali przy drzwiczkach paleniskowych i przy rurze od zaworu zasilającego kotła. Oba kotły już na podwoziach i według zapewnień oba mają w tym roku już jeździć. Z tym, że 'okazeta' ma być ponoć pierwsza.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepa_Rider25




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złotów\Poznań

PostWysłany: Czw 18:51, 21 Paź 2010    Temat postu:

Oj dawno tu nie zaglądałem, ale czytając wątek o 111 przypomniało mi się jak poszła do naprawy, to mechanicy z Wolsztyna powiedzieli mi że ona nie wróci bo idzie jako dawca... Wie ktoś coś więcej na ten temat?? bo wszystko na to wskazuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:15, 21 Paź 2010    Temat postu:

Mam nadzieję, że ktoś od kogo to wyszło chrzani farmazony. Jak można sprawny parowóz przeznaczyć na części...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 21:26, 21 Paź 2010    Temat postu:

Niestety, ale to nie farmazony. Puki co nic nie wskazuje by miało się to zmienić!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
taboret1




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:33, 21 Paź 2010    Temat postu:

To w jakim celu zabierano się za remont? Można było znaleźć zdjęcia, na których bardzo dokładnie była wyspawywana i szlifowana ostoja, przygotowywany był do solidnej naprawy tender. Chwalono się przy tym nową jakością i z początku dobrym tempem prac. I to wszystko nagle straciło znaczenie i parowóz pójdzie na części? Jeśli to prawda to dziwne, że nie podniosła się jeszcze wokół sprawy wrzawa. Przecież to prawie tak, jakby go pociąć palnikiem. Pomijam to, jakim idiotyzmem jest wg mnie przeznaczanie parowozu, któremu niewiele brakuje do sprawności, na części. Ok, ze 111 zostanie wymontowana jakaś część, ale ile parowozów zdoła się naprawić przy pomocy tej części? Jeden! No chyba, że bierzemy pod uwagę części, które się dublują. Czy jest sens wobec tego dla jednej części z każdego elementu rozwalać prawie sprawny parowóz? W końcu taki parowóz nie jest nieskończonym magazynem. No chyba, że chodzi o to, że chwilowo ze 111 zostaną podmienione jakieś części do innych sztuk, ale naprawa 111 też zostanie w końcu ukończona. I to w takim zakresie, jaki zapowiadał się na początku.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez taboret1 dnia Czw 23:40, 21 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 0:03, 22 Paź 2010    Temat postu:

Bez stresu:P Intencje były dobre, a to że naprawa przerosła zakład... Trudno, może kiedyś ją gdzieś poskładają;P Czym się przejmujesz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 1:04, 22 Paź 2010    Temat postu:

Kiedyś_czytałem,_że_warsztatowcy_nie_mają_dokumentacji_technicznej_do_parowozu_Ol49.Bo_ich_papiery,_zniszczyła_jakaś_powódż,_czy_deszcz_:/
Sorki_za_pismo_ale_spacja_mi_podziękowała_za_współpracę!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Następny
Strona 20 z 22

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin