Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nyskie parowozy (Ty2-140 i Ty2-1176)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pią 23:53, 24 Sie 2012    Temat postu:

Pytanie za 100 a może nawet 1000 punktów:
Jaka jest szerokość parowozu Ty2 i jego tendra??
Jakiś rysunek techniczny (od przodu i od tyłu /tender/) do tego??
Pozdrawiam
Ty2-1226


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Pią 23:53, 24 Sie 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Sob 17:16, 25 Sie 2012    Temat postu:

Wg. rysunku w książce B. Pokropińskiego "Parowozy normalnotorowe produkcji polskiej" WKŁ 2007, tender 30D43 od parowozu Ty45 ma szerokość 3030 mm. Można przyjąć, że tendry (i ich wymiary) do Ty2/42, Ty3/43 były identyczne. Natomiast szerokość budki maszynisty dla Ty2/42 prawdopodobnie była identyczna jak dla Ty3/43 i wynosiła 3020 mm. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Sob 17:38, 25 Sie 2012    Temat postu:

O! O TO właśnie mi chodziło! Very Happy
Serdecznie dziękuję! Cool
Pozdrawiam
Ty2-1226


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Nie 20:06, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Witam,
Fundacja Thesaurus zwróciła się do Zarządu PKP S.A. z wnioskiem o rozważenie możliwości przekazania parowozu Ty2-1176.
Jeżeli uda się z tym parowozem i trafi do Poznania, to potem spróbujemy także z Ty2-140. Chcemy, aby ten pozostał w Nysie, lecz już zadbany. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Nie 21:21, 02 Wrz 2012    Temat postu:

I co w Poznaniu stałoby się z tym Teigrekiem? W którym miejscu by stał?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Nie 21:31, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Chcielibyśmy, aby w Poznaniu był pomnikiem techniki kolejowej upamiętniającym poznański węzeł kolejowy, kolejarzy oraz pracowników HCP i ZNTK. A sam w sobie atrakcją turystyczną. Smile
Co do miejsca to mnie osobiście widzi się dla niego miejsce tuż obok odnowionego Dworca Letniego (ale chyba PKP byłoby przeciw?). Pytanie, czy gdzieś obok modernizowanego Dworca Głównego mógłby stanąć?
A może koło Międzynarodowych Targów Poznańskich lub Cegielskiego?
Masz jakiś pomysł? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Nie 21:55, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Przed Cegielskim stoi lokomobila, po drugiej stronie ulicy jest wąskotorowy Borsig. Ogólnie jest tam mało miejsca, no i na dodatek daleko od dworca. Dworzec Letni byłby git, ale jest tam strasznie ciasno, ulica Dworcowa wspina się w górę, tworząc nasyp, więc pewnie też odpada (wymagałoby dużo prac ziemnych). Wg mnie najlepszym miejscem pewnie jest nowy dworzec, od strony ulicy Przemysłowej. Ma być tam główny wjazd na dworzec, co wiąże się z zupełną przebudową okolicy, co przedstawia ta grafika:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tego ronda jeszcze nie ma, ba, nawet tej drogi po prawej stronie;) Myślę że to ostatni dzwonek by ustawić maszynę w naprawdę eksponowanym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Furia dnia Nie 21:56, 02 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Nie 23:34, 02 Wrz 2012    Temat postu:

Furia napisał:
Przed Cegielskim stoi lokomobila, po drugiej stronie ulicy jest wąskotorowy Borsig. Ogólnie jest tam mało miejsca, no i na dodatek daleko od dworca.

A no właśnie. Na śmierć zapomniałem. Embarassed Kiedyś tam przejeżdżałem! Laughing
Co do dworca letniego to tuż przed nim jest taki sobie trawnik na którym rosną ze dwie stare topole i stoi jakiś ohydny billboard. Rolling Eyes
Zamiast nich mogłaby spokojnie stanąć lokomotywa z tendrem. Wymiary są wręcz stworzone na teigreka. Wink
Ale to jest teren pekapowski. Confused
Wizja tego terenu przed nowym dworcem i mi się bardzo podoba! Very Happy
Tylko znowu teren PKP... Rolling Eyes
Hmm... Same znaki zapytania. Cholewka, a może MTP? Rolling Eyes
Lub gdzieś przy Kaponierze? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Pon 7:41, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Tam gdzie stoi ten bilboard jest publiczna toaleta pd chmurką. Wszystko osikane do granic możliwości.

MTP ma jedną poważną wadę - niewielu ją zobaczy. Przy Kaponierze też się palca nie wciśnie, każdy m2 jest warty niebotycznych pieniędzy.

Ja jednak trzymałbym się nowego dworca. Niby to teren PKP, ale czy w 100%? Poza tym i tak do końca 2013 rządzi tam inwestor - TriGranit. Wiadomo, dla prywatnej firmy promocja jest istotna, w końcu łączyli by tradycję z nowoczesnością, czarne z białym, lokalny wyrób ze światową architekturą itp, itd. Speców od PR pewnie mają, sami dadzą radę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 9:57, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Czyli wychodzi albo dworzec letni, albo nowy główny.
Skontaktuję się z Trigranitem oraz z PKP S. A. Oddział Dworce Kolejowe. Ciekawe co odpowiedzą? Wink Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pon 15:37, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Jaki jest sens targać 300km takiego rupiecia, skoro dużo bliżej we Wolsztynie i Lesznie stoją parowozy, których los jest równie zagrożony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 16:09, 03 Wrz 2012    Temat postu:

Widocznie jakiś jest skoro ktoś coś robi. Laughing
Szanowny pan ma jakiś wpływ na działania wolsztyńskiego skansenu i tamtejszych parowozów?
Ma pan pomysł na ich nowy "dom" w Poznaniu? To uprzejmie proszę się samemu wykazać, a nie gderać, że ktoś coś robi. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 9:16, 06 Wrz 2012    Temat postu:

Mam przyjemność poinformować, że pomysł fundacji Thesaurus ściągnięcia Ty2-1176 z Nysy do Poznania w celu jego wyeksponowania spotkał się z poparciem zarówno poznańskiego konserwatora miejskiego, jak i opolskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków.
Prowadzimy szereg działań, które być może pozwolą pozyskać parowóz, znaleźć dla niego miejsce i ściągnąć go do Poznania. O wynikach postaramy się informować na bieżąco. Cool

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam
Ty2 1226


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Czw 10:11, 06 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
aquirlan




Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław/Leszno(Ty2 1086)

PostWysłany: Pon 17:11, 10 Wrz 2012    Temat postu:

Przepraszam, ale kol. Szymek ma rację - nie ma absolutnie sensu ściągać tego Ty2 do Poznania, skoro nigdy nie był w tym regionie wykorzystywany, a bliżej w Lesznie stoi 1086, który jest w lepszym stanie, w dodatku "regionalny"... Doceniam dobre chęci, ale lepszą lokalizacją byłyby okolice Nysy, a do Poznania powinien pojechać leszczyński Ty2, jeśli już.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Pon 18:35, 10 Wrz 2012    Temat postu:

To proszę sobie samemu to zorganizować.
Parowóz Ty2-1176 został wytypowany, zgłoszony i tyle. Jak się uda to będzie dobrze. Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następny
Strona 7 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin