Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PKP SA wyprzedaje zabytki. Trafią na złom?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EŁCKI PASJONAT




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk

PostWysłany: Wto 20:14, 25 Mar 2014    Temat postu:

Czy to, że niektóre egzemplarze są w toku postępowania wpisania ich do rejestru zabytków, może odstraszać potencjalnych nabywców(mam tu na myśli złomiarzy)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Wto 20:48, 25 Mar 2014    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
Wydaje się, że sprawa Ol49-80 jest ładnym przykładem. Smile
Miał iść pod palnik.


Twój ładny przykład już tylko w połowie jest taki ładny.....


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 21:29, 25 Mar 2014    Temat postu:

Wiadomo było że żadne (wyjątek, może) stowarzyszenie czy organizacja Miłośników nie kupi parowozu nawet za 11 tysi. no chyba że znajdzie wujka dobrego na ełcką dwóję która jest kompletna i warta starań. PKP SA strzela sobie w kolano bo zobowiązują ją porypane przepisy które zabraniają przekazywania za darmo taboru na cele muzealne. Efekt będzie taki że nocnik sie napełni. Tylko co wtedy z taborem? We wspomnianym Ełku ktoś pocioł (oczywiście właściciel-od przerobu złomu- nic nie wie że zajumano mu kilkadziesiąt ton stali) wpisany do rejestru tender stanowiący całość z Ol48-80, oczywista nikt tego nie widział , nie słyszał, a przypomnę że tam funkcjonuje kilka firm w dawnej lokomotywowni, że nie wspomnę o kolejarzach i funkcjonujących obok słynnych miłośnikach i personelu wąskotorówki. Pan Piotr tupie , pisma pisze i jak norma w tym kraju winnych żaden prokurator czy policjant nie znajdzie , jakoś tender w kosmos lewitował. To samo będzie z taborem PKP SA bo nasi wybrańcy fajne przepisy wymyślili. Pozdrawiam Posłów na Wiejskiej. Może miejscowy kolega z forum zrobi lokalne dochodzenie? zna klimaty.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Wto 22:06, 25 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Wto 22:22, 25 Mar 2014    Temat postu:

John C. napisał:

Pan Piotr tupie , pisma pisze i jak norma w tym kraju winnych żaden prokurator czy policjant nie znajdzie , jakoś tender w kosmos lewitował. To samo będzie z taborem PKP SA bo nasi wybrańcy fajne przepisy wymyślili. Pozdrawiam Posłów na Wiejskiej.

Chciałbym jeszcze dodać, że nawet gdyby nasi posłowie stworzyli najbardziej mądre przepisy na świecie, to i tak będą one do niczego, jeżeli nie będzie odpowiedniego zangażowania organów wykonawczych (sądy, policja, konserwatorzy zabytków), które z cała surowością - a może potrzebą i drastycznych przykładów - będą te postanowienia egzekwować. To co obecnie odbywa się z zabytkami techniki to jest po prostu gra w ciula - wszyscy udają, że coś robią, papierki krążą, a rdza swoje robi. Po cichu to konserwator zabytków i PKP modlą się aby to wszystko szlag trafił, aby złomiarze wynieśli co można na plecach - będzie można pozostałość uznać za nienadającą się do wpisania do rejestru zabytków - i po sprawie. A wystarczyłoby po prostu trzymać parowozy pod dachem, przynajmniej do rozstrzygnięcia ich losu. No ale dla PKP najważniejsze jest zrobienie interesu wszechczasów - przekształcenie parowozowni w śmietnik. Patrz:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
EŁCKI PASJONAT




Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ełk

PostWysłany: Śro 15:30, 26 Mar 2014    Temat postu:

ty45408 napisał:

(...)No ale dla PKP najważniejsze jest zrobienie interesu wszechczasów - przekształcenie parowozowni w śmietnik. Patrz:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na szczęście trzymają te kontenery na zewnątrz, a nie wewnątrz. Jednak jest to żenujące, że PKP za kilka groszy wypożycza teren jednocześnie go szpecąc i do tego w dawnych budynkach parowozowni(oprócz samego wachlarza oraz budynku dyspozytora)mieszczą się stolarnia, jakiś warsztat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz G.




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 18:41, 26 Mar 2014    Temat postu:

EŁCKI PASJONAT napisał:
Na szczęście trzymają te kontenery na zewnątrz, a nie wewnątrz. Jednak jest to żenujące, że PKP za kilka groszy wypożycza teren jednocześnie go szpecąc i do tego w dawnych budynkach parowozowni(oprócz samego wachlarza oraz budynku dyspozytora)mieszczą się stolarnia, jakiś warsztat.

Ja jestem wręcz pozytywnie zaskoczony, że ktoś był na tyle zdesperowany żeby wynajmować od PKP obiekty. Skoro hala i tak by stała i niszczała, to komu w szkodę wchodzi firma działająca na terenie, który i tak nie jest wykorzystywany i skazany na destrukcję przez miejscowych zbieraczy złomu. Skoro przez tyle lat, około 20, nikt nie potrafił w Ełku stworzyć skansenu z prawdziwego zdarzenia, to nikt już obecnie nie wierzy że coś się jeszcze uda. Zwłaszcza że miasto ma inną wizję, czyli chce budowy hali ze szkła z rozciętą lokomotywą zamiast wykorzystać parowozownię jako obiekt kojarzący się ze starą koleją. W co osobiście nawet ciężko mi uwierzyć, bo na pewno w Ełku jest wiele dróg do załatania i wiele mieszkań socjalnych do zbudowania, żeby wydawać kilka milionów złotych jako wkład własny do tak dużej inwestycji. Zamiast płakać nad rozlanym mlekiem, jedyna obecnie opcja to tabor zgromadzony w Ełku rozparcelować na pomniki (jakiś czas temu słyszało się, że Elbląg szuka parowozu na pomnik) albo samemu zabrać się za tworzenie takiego muzeum. Ale skoro kilka lat temu nikt na to nie wpadł, to widać w Ełku nie ma dla tego typu inicjatywy odpowiedniego klimatu ani ludzi chcących poświęcić swój czas i pieniądze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:53, 26 Mar 2014    Temat postu:

Tak na marginesie - załącznik do informacji o przetargu udostępniany na stronie PKP SA zawiera kradzione foty. Są one też publikowane w galeriach dodawanych do artykułów na różnych portalach na temat tego przetargu.
Ja znalazłem tam 2 swoje foty (jak dotąd), sprawdźcie czy nie ma waszych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Czw 14:00, 27 Mar 2014    Temat postu:

To warto byłoby złożyć zawiadomienie oraz wystosować pismo do PKP S.A. o naruszeniu praw autorskich. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:27, 27 Mar 2014    Temat postu:

Wysłałem, fotkę usunęli w ciągu godziny, ale po jakimś czasie dodali kolejną. Kolejny mail poszedł, czekam na odpowiedź.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 14:47, 23 Wrz 2014    Temat postu:

Co z tym I przetargiem? Jakie są wyniki? Rolling Eyes

Drugi:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty2-1226 dnia Wto 16:15, 23 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:20, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Kto kupił dźwig EDK w Ełku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Nie 11:22, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Duży, 130 tonowy Kruppa Ardelta podobno Jaworzyna Śląska. Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 12:13, 28 Wrz 2014    Temat postu:

Krupp Ardelt kupiło Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej. Zaś, EDK 6A jest cięty na złom. Piotrze mam złą wiadomość. Jeden z nyskich Ty2 jest cięty na złom. Kupił go jakiś złomiarz ze Strzegomia. Więcej informacji udzieli Ci Łukasz Romaniecki z SMK Jaworzyna Śląska i Katarzyna Szczerbińska-Tercjak z Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CarnageLink dnia Nie 12:15, 28 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty2-1226




Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 451
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza węgła

PostWysłany: Wto 11:38, 30 Wrz 2014    Temat postu:

ehhh.... Rolling Eyes Evil or Very Mad
EDK 6A tną?? Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 11:43, 30 Wrz 2014    Temat postu:

Ty2-1226 napisał:
ehhh.... Rolling Eyes Evil or Very Mad
EDK 6A tną?? Confused


Pocięli...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin