Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:49, 19 Sie 2011    Temat postu: Muzeum Kolejnictwa w Warszawie

Najpierw zburzono zabytkową parowozownie na Warszawskiej Pradze, a teraz chcą likwidować muzeum kolejnictwa... ehhh POLSKA!
[link widoczny dla zalogowanych] może ta petycja uratuje muzeum.

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Pią 17:40, 19 Sie 2011    Temat postu:

Gdyby chodziło o ratowanie znajdujących się tam eksponatów to owszem, petycje bym podpisał. Ratować muzeum nie potrafię i nie chce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Wto 0:53, 23 Sie 2011    Temat postu:

Jak dla mnie to też nie jest dobre miejsce na takie muzeum. Skoro eksponaty są tak cenne to czemu te rzekomo odrestaurowane parowozy stoją pod chmurką? Lepiej jest się zastanowić gdzie przenieść a nie czy przenieść.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 9:22, 23 Sie 2011    Temat postu:

Gdyby ktoś w Warszawce (czyt. rządzący naszym krajem i/lub decydenci PKP) mieliby choć trochę dobrej woli oraz oleju w głowie, można by przy tej okazji odremontować za fundusze unijne i zagospodarować na Muzeum Kolejnictwa któryś z wartościowych zabytków architektury kolejnictwa w naszym kraju. Przykładem mogą posłużyć:
- niedawno zamknięte warsztaty w Gnieźnie
- okrąglak w Pile
- parowozownia wachlarzowa i okrąglak na stacji Bydgoszcz Główna

Tą ostatnią opcję rekomendowałbym szczególnie, nie tylko ze względu na "lokalny patriotyzm". W obydwu w/w budynkach zmieściłoby się pod dachem przynajmniej 25 loków, co w połączeniu z dość dużą ilością torów bocznicowych przy tych budynkach daje bardzo szerokie możliwości zarówno zachowania parowozów przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, jak i ich prezentacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 11:08, 23 Sie 2011    Temat postu:

Po pierwsze kolego w Warszawie nie w Warszawce, zachowaj ironizmy dla kolegów z podwórka. Po drugie życze powodzenia w przeprowadzeniu tego całego dziadostwa przez pół kraju. Nie w Polsce i nie za unijną kasę. Po trzecie niektóre z tych lokomotyw mają bliżej do wsadu jak do zabytku po tym jak traktowało je Muzeum przez lata. A ile jeszcze takich rodzynków stoi gdzieś po Polsce porozrzucanych na pomnikach czy w krzakach?
Zamknąć ten grajdołek raz na zawsze, eksponaty przekazać Stowarzyszeniom czy innym instytucjom a kase z Ministerstwa Kultury na utrzymanie i przenosiny MuzKolu przekazać na cele statutowe. Tym powinni zajmować sie pasjonaci zarządzani porządną kadrą menedżerską a nie ... ugryze się w język.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 15:44, 23 Sie 2011    Temat postu:

AXEL napisał:

Zamknąć ten grajdołek raz na zawsze, eksponaty przekazać Stowarzyszeniom czy innym instytucjom a kase z Ministerstwa Kultury na utrzymanie i przenosiny MuzKolu przekazać na cele statutowe. Tym powinni zajmować sie pasjonaci zarządzani porządną kadrą menedżerską a nie ... ugryze się w język.


Rafał, z całym szacunkiem dla Ciebie, ale przemawia chyba przez Ciebie pyskowicki patriotyzm... Mieliśmy już w kraju przypadki sprzeniewierzenia taboru przez różne organizacje działające pod płaszczykiem miłowania kolei... I szczerze mówiąc daleki byłbym od koncepcji rozpraszania zwartej kolekcji w kraju - to najlepsza metoda, żeby najbardziej łakome kąski wylądowały na zachód od Odry i Nysy Łużyckiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 17:45, 23 Sie 2011    Temat postu:

Czy którekolwiek ze Stowarzyszeń cokolwiek sprzedało, ja bynajmniej o przypadkach na Twoim ani Swoim podwórku nie słyszałem? A w MuzKolu?
Uważam ze MuzKol jest niereformowalny tylko tyle. Tam można zrobić dwie rzeczy. To co opisałem powyżej albo zostawić same eksponaty w nowym miejscu. I nie wydaje mi się by transport tego gdziekolwiek jak kilkanaście kilometrów miał sens.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 17:50, 23 Sie 2011    Temat postu:

AXEL napisał:
Czy którekolwiek ze Stowarzyszeń cokolwiek sprzedało, ja bynajmniej o przypadkach na Twoim ani Swoim podwórku nie słyszałem? A w MuzKolu?


No to jedziemy z koksem...:

Towarzystwo Przyjaciół Kolejki Wąskotorowej Piotrków - Sulejów - sprzedaż Ol49 na złom
Jerzy Rechzigiel (wiem, że nie Stowarzyszenie, ale tabor pozyskiwał na podobnych zasadach) sprzedaż kilku parowozów na złom
Towarzystwo Miłośników Górnośląskich Kolei Wąskotorowych - sprzedaż taboru do Czech, sprzedaż taboru i urządzeń na złom.

Natomiast co do samego Muzkolu, kwestią jest, żeby zarządzał nim wreszcie ktoś z głową, a nie były kolejarz czy polityczny banita...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ariel Ciechański dnia Wto 17:54, 23 Sie 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 18:00, 23 Sie 2011    Temat postu:

Ale ja mówię o ludziach kolei z prawdziwego zdarzenia Ariel. To że w Piotrkowie wywinęli numer, że Rechzigel to bandyta kloszard i złodziej, do tego wyłudzacz też wiemy. A czy Górnoślązacy sprzedali coś zabytkowego to nie wiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 18:03, 23 Sie 2011    Temat postu:

AXEL napisał:
Ale ja mówię o ludziach kolei z prawdziwego zdarzenia Ariel. To że w Piotrkowie wywinęli numer, że Rechzigel to bandyta kloszard i złodziej, do tego wyłudzacz też wiemy. A czy Górnoślązacy sprzedali coś zabytkowego to nie wiem.


No cóż... Czasami się zdarza, że ludzi z prawdziwego zdarzenia zajmuj ludzie przypadkowi - vide Piotrków...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bydgoszcz_waskotorowa




Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 225
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 9:31, 24 Sie 2011    Temat postu:

AXEL napisał:
Po pierwsze kolego w Warszawie nie w Warszawce, zachowaj ironizmy dla kolegów z podwórka.


AXEL, szkoda, że nie zrozumiałeś, iż ten ironizm tyczy się konkretnie wymienionych władz rezydujących w tym mieście, a nie jego mieszkańców i od razu zacząłeś bez głębszego namysłu traktować to jako personalny przytyk, którego w istocie nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 22:48, 25 Sie 2011    Temat postu:

A ja uważam, że Muzeum Kolejnictwa powinno istnieć nadal. Jest tylko jeden problem. Powinno być zorganizowane pod dachem, gdyż posmarowanie od czasu do czasu zardzewiałych blach tanią farbą niewiele daje i za niedługi czas nie będzie co zabezpieczać. I tu kolega "Bydgoszcz wąskotorowa" ma rację. W jakim mieście i jaki niepotrzebny dworzec, lub parowozownię wykorzystać do tego celu to jest już inna sprawa. Lecz bez dobrej woli decydentów PKP i Min. Kultury tego się nie uda zrobić. Rozparcelowanie istniejących zbiorów na ileś tam skansenów w Polsce będzie początkiem ich zagłady, gdyż po prostu skanseny te nie będą miały pieniędzy na konserwację i warunków do przechowywania eksponatów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:12, 25 Sie 2011    Temat postu:

Problem jest innego rodzaju. Muzeum niestety nie jest budżetowe a samorządowe. Wszelakie akcje wyprowadzki poza Mazowsze muszą sie rozpocząć przekształceniami własnościowymi. Tylko pytanie czy Ministerstwo Kultury zechce mieć na garnuszku w Gnieźnie czy gdzie indziej jest mozliwe nastepne dziecko do karmienia za kilkadziesiąt milionów na początek. Nie jestem przekonany że Ta placówka musi być w stolicy. Jak znam polandię to urzędnicze bitwy o to kto ważniejszy i polityczne synekury zakończą się pozostawieniem ekspozycji zewnetrznej po wszelakich mozliwych krzakach. Niestety dla PKP ważniejsza jest bieżąca kasa i łatanie dziur niz ich własna historia, na dodatek która ich nic nie kosztuje bo utrzymywana z budżetu samorzadowego. Ale działeczka w centrum stolicy to niebywały geszeft i w nosie z własną historią........ot polandia. Co ciekawe nic nie słychać aby jakowyś polityk w kampani wyborczej cokolwiek wspomniał o MuzKolu. Nawet najsłynniejszy dziennikarz kolejowy o znanym nazwisku z GW nie wspomina o paskudnym temacie Muzeum Kolejnictwa , a taki znany Miłośnik.....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Czw 23:16, 25 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 23:31, 25 Sie 2011    Temat postu:

John C. napisał:
Nawet najsłynniejszy dziennikarz kolejowy o znanym nazwisku z GW nie wspomina o paskudnym temacie Muzeum Kolejnictwa , a taki znany Miłośnik.....


Wyborcza, a raczej jej warszawskie wydanie ztcp wspomina o sprawie. Natomiast Michał Tusk jest dziennikarzem redakcji trójmiejskiej i raczej jego sercu bliższe zawsze były problemy Kościerzyny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:48, 25 Sie 2011    Temat postu:

Otóż to, nawet jak sie pisze to w lokalnych wydaniach, 95 % społeczeństwa pojęcia nie ma że PKP chce wywalić własną historię na bruk , smietnik czy jak kto woli. Politycy omijają ten pachnący temat jak mogą. Kasa pachnie zdecydowanie przyjemniej od żelastwa....Tylko sa kraje z których podobno politycy zachłystuja sie przykładami do nasladowania. Otóż w tych krajach są NARODOWE muzea kolejnictwa. Ale na Wiejskiej niekoniecznnie pachnie................................

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 13, 14, 15  Następny
Strona 1 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin