Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Muzeum Kolejnictwa w Warszawie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Śro 18:49, 22 Sty 2014    Temat postu:

Tomek, to był błąd. Lecz, ówczesne PKP chciało wyrzucić ze swoich struktur wszystko co było im zbędne m.in. Muzeum Kolejnictwa, ZNTK-i. I tak też się stało. Niestety, lecz najwięcej straciło na tym PKP, a także ZNTK-i. Jeśli, chodzi o punkt 1 to Sankowski miał na wyciągnięcie ręki idealną siedzibę, a była to prostokątna szopa na Warszawie Wschodniej. Punkt 2 też dało by radę jakoś ogarnąć. Trzeci także, czwarty też. A ostatni na 100%.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t-o




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 223
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Czw 1:06, 23 Sty 2014    Temat postu:

Niestety przez te 20 lat nic nie zrobiono..... nawet ostatni Dyrektor można by rzec spoza układu też dokonania ma mizerne, a całą swą energie poświęcił na walkę o siedzibę na Towarowej, która z góry była przegrana... Muzkol w końcu tę działkę i tak będzie musiał opuścić, pytanie co dalej, póki co jasnej koncepcji nie ma, a powinna ona być opracowana przez poprzedniego dyrektora. Zadaniem następnego dyrektora będzie opracowanie koncepcji przeprowadzki oraz opracowanie systemu pozyskiwania kolejnych eksponatów, bo historia kolei nie kończy się na parowozach i prototypach, a gdzie rumun, kibel, wagoniki towarowe i osobowe (piętrusek, ryflak i inne). do tego oczywiście jest potrzebne miejsce pod dachem, skansen pod chmurką jest nie do przyjęcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leśny Dziadek




Dołączył: 12 Lut 2008
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:08, 11 Lut 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shima




Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:04, 15 Kwi 2014    Temat postu:

cóż począć polacy nigdy nie myśleli o przyszłości tylko o tym co jest tu i teraz i przede wszystkim jak zrobić żeby sobie ułatwić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sputnik




Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: S t o l i c a

PostWysłany: Sob 21:49, 01 Lis 2014    Temat postu:

Cytat:
Wiszące lokomotywy, objazd minikolejką. Ambitne plany budowy muzeum

Stacja Muzeum. Pod taką nazwą w 2019 roku działalność rozpocznie Muzeum Kolejnictwa. List intencyjny w sprawie budowy jego nowej siedziby na Szczęśliwicach, marszałek Mazowsza podpisał z PKP.


Wstępna koncepcja muzeum zakłada, że w głównym budynku prócz wystaw stałych i czasowych, znajdą się sale edukacyjne i szkoleniowe, a także kino. Ponadto powstanie strefa z symulatorami, grami i aplikacjami związanymi z transportem kolejowym.

Na 27-hektarowym terenie wykorzystane zostaną również tory. Część ekspozycji będzie można zwiedzić jadąc minikolejką na zewnątrz muzeum. Prócz historycznych taborów prezentowane będą również nowoczesne składy. W tym miejscu ekspozycji powstanie też warsztat techniczny, gdzie będzie można poznać budowę miedzy innymi lokomotyw.

Na razie list intencyjny

Śmiała wizja urzędników jest na razie na papierze w formie listu intencyjnego. We wtorek podpisali go marszałek Mazowsza i przedstawiciel PKP.

- W ciągu czterech lat chcemy wybudować siedzibę główną. Natomiast jeżeli chodzi o docelowy kształt projektu to być może się to wydłuży na kolejne lata. Jednak to będzie uzupełnienie tej zasadniczego założenia. Także na przełomie 2018 i 2019 pierwsze osoby skorzystają z nowego muzeum - ocenił marszałek Mazowsza Adam Struzik.

Według szacunków budowa i wyposażenie może kosztować nawet 180 mln złotych. Marszałek liczy, że pieniądze w dużej mierze uda się pozyskać z unijnych funduszy. – Tą droga możemy uzyskać maksymalnie 80 procent dofinansowania. Resztę dołoży nasz urząd i PKP – zapewnia.

W tworzeniu placówki weźmie udział również miasto Warszawa. Wiceprezydent Michał Olszewski obiecał, że ratusz zapewni lepszy dojazd do muzeum ul. Potrzebną od strony Włoch i od ul. Jana Kazimierza z Woli. Niewykluczone, że przy muzeum powstanie stacja kolejowa dla składów Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej. – Myślę, że na samo skomunikowanie wydamy od 15 do 20 mln złotych. Pieniądze możemy przeznaczyć chociażby z rezerwy budżetowej – stwierdza Olszewski.

Po wybudowaniu, prowadzeniem muzeum ma zająć się województwo mazowieckie i PKP. – W modelu prowadzenia chcemy się wzorować na Centrum Nauki Kopernik. Po prostu PKP i urząd marszałkowski będą finansować działalność. Niewykluczone, że znajdą się także inni partnerzy finansowi – wyjaśnia Jarosław Bator, członek zarządu PKP.

Muzeum z długiem

Obecnie Muzeum Kolejnictwa mieści się przy ulicy Towarowej na terenie dawnej stacji Warszawa Główna. Od czterech lat bezprawnie zajmuje tereny. Nie ma podpisanej umowy najmu, w związku z tym nie płaci za zajmowane powierzchnie czynszu. Dług z tego tytułu wynosi już kilka milionów złotych.

Jak zapewnia Bator do czasu wybudowania siedziby na Szczęśliwicach, muzeum będzie mogło działać przy Towarowej.

Urząd Marszałkowski wraz z muzeum wielokrotnie organizowali debaty, podczas których szukano ratunku dla placówki. Po medialnym szumie i deklaracjach marszałka Mazowsza Adama Struzika, że muzeum będzie bronił jak niepodległości, nie było żadnych konkretów.

Już w 2004 roku teren przy Towarowej miał zostać sprzedany Polskiej Sieci Handlowej Polma S.A. za 63 mln złotych. Ostatecznie do transakcji nie doszło - okazało się, że wartość działki (oszacowana przez rzeczoznawcę) była kilkakrotnie niższa od ceny rynkowej.

Obecnie PKP prowadzi rozmowy z pięcioma deweloperami, którzy zabudowaliby teren przy placu Zawiszy. Inwestycja zakłada stworzenie nowoczesnej zabudowy komercyjnej, planowane jest też przywrócenie ruchu kolejowego do stacji Warszawa Główna.

Link do strony - [link widoczny dla zalogowanych]

Czy wiadomo już coś na temat ogłoszenia konkursu na stanowisko nowego dyrektora Muzeum Kolejnictwa w Warszawie, po rezygnacji z piastowania i zajmowania tej funkcji przez Pana F. Ruszczyca, który zakończył swoje kilkuletnie urzędowanie w styczniu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie 13:53, 02 Lis 2014    Temat postu:

O konkursie nic nie słychać. Obecnie P.O. Dyrektora jest Cezary Karpiński.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Strona 15 z 15

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin