Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Techniczne aspekty współczesnej eksploatacji parowozów.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
P.Mierosławski




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 7:59, 29 Sie 2013    Temat postu:

MichałŁ napisał:
Niestety w moich stronach ciężko jest o dostęp do biedronki a co dopiero do księgarni czy biblioteki z taką literaturą.

Wszędzie jest ciężko o księgarnie z parowozową literaturą... teraz.
Nie dodałem wcześniej, więc napiszę dziś :
Książkę Fijałkowskiego kupiłem w księgarni technicznej w roku 1975.
Chyba w maju Laughing

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:43, 29 Sie 2013    Temat postu:

czyli bez drugiej maszyny, mazutowca nie rozpalimy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Pią 6:37, 30 Sie 2013    Temat postu:

Możemy rozpalić bez drugiej maszyny. Potrzebujemy wtedy dowolnego zewnętrznego źródła pary o odpowiednich parametrach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub S.




Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakopane

PostWysłany: Nie 17:25, 27 Paź 2013    Temat postu:

A co jeśli chodzi o trzeci reflektor na parowozie. Do czego on ma służyć. Na parowozach z Wolsztyna czasamia są trzy a na parowozach z Chabówki zawsze są dwa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Pon 10:06, 28 Paź 2013    Temat postu:

Instrukcja sygnalizacji Ie-1 sygnał Pc1 tam jest wszystko wyjaśnione.

Polskie parowozy produkowane były zwykle z dwoma reflektorami. Potem w celu lepszego oświetlenia wzorem z parowozów z USA montowano trzeci reflektor.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pon 23:05, 28 Paź 2013    Temat postu:

MichałŁ napisał:
Instrukcja sygnalizacji Ie-1 sygnał Pc1 tam jest wszystko wyjaśnione.
Polskie parowozy produkowane były zwykle z dwoma reflektorami. Potem w celu lepszego oświetlenia wzorem z parowozów z USA montowano trzeci reflektor.

Dla mnie to ta instrukcja nic nie wyjaśnia, gdyż napisano w niej, cytuję: Dwa lub trzy białe światła na przodzie pociągu, pojazdu trakcyjnego jadącego luzem, ciężkiego pojazdu pomocniczego, maszyny torowej.
Czyli może być 2 lub 3, bez podania jakichkolwiek warunków. A w parowozach USA to zwykle był umieszczony tylko jeden duży reflektor, prawdopodobnie o większej mocy żarówki zapewniający może lepsze oświetlenie niż dwa mniejsze.
Myślę, że zwyczaj umieszczania na niektórych parowozach trzeciego reflektora powstał z chęci upodobnienia oświetlenia parowozu do oświetlenia lokomotyw elektrycznych i spalinowych, w których było to konstrukcyjnie wykonane od nowości, a które powoli zaczynały dominować na szlakach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
schlottermeyer




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:23, 30 Paź 2013    Temat postu:

Trzecia lampa patrzy czy przewód jezdny jest na swoim miejscu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub S.




Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zakopane

PostWysłany: Śro 19:03, 30 Paź 2013    Temat postu:

Dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Jakub S.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rudy




Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:17, 04 Gru 2013    Temat postu:

Czy, i jeżeli tak to jakie ze współcześnie czynnych polskich parowozów korzystają z inżektorów na parę odlotowa? Czy takie urządzenia faktycznie jak się podaje, zwiększały sprawność czy raczej były kłopotliwe ze względu na stopień skomplikowania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MichałŁ




Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krasnystaw

PostWysłany: Pią 23:03, 06 Gru 2013    Temat postu:

Ty42-24. Bardzo fajne urządzenie jaki idzie na odlotowej parze to tłoczenie wody do kotła nie powoduje obniżenia ciśnienia pary. Słyszałem już o tym jak załoga odpalała taki inżektor przykręcała wodę i chodził on cały czas na parze odlotowej zasilając kocioł.
No ale trzeba nad nim trochę posiedzieć aby dobrze pracował bo kilka elementów musi być precyzyjnie ustawionych odpowiednio dotartych i drożnych aby wszystko działało jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ty51infy




Dołączył: 03 Wrz 2012
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: CHORZÓW

PostWysłany: Wto 19:38, 07 Sty 2014    Temat postu:

dlaczego w tym filmie na You Tube słychać jak by wydech był z dwóch cylindrów? http://youtu.be/UKPADhWnVNQ (od drugiej minuty)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ty51infy dnia Wto 19:45, 07 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
AXEL




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 17:17, 12 Sty 2014    Temat postu:

Bo ma źle ustawione suwaki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikol




Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 2:18, 09 Sie 2014    Temat postu:

Choć koleją interesuję się długo, to parowozami dopiero od niedawna. Uważałem je za brudny i nie wart uwagi przeżytek, do momentu, kiedy przypadkiem zetknąłem się z czynnym parowozem. Jego praca, swąd dymu, zapach oleju sprawiły, że "nawróciłem się", i teraz nadrabiam zaległości. Za dawne haniebne poglądy przepraszam Wink .Generalnie w miarę rozumiem działanie parowozu, jego różnych elementów, m.in. dzięki temu tematowi, ale wciąż nie wszystko.

Czy ktoś byłby łaskaw opisać jak używa (-ło) się stoker? Wiem jaka jest jego budowa, ale chodzi mi o taki praktyczny opis kogoś kto to robił. W szczególności jak działa parowe rozrzucanie węgla po palenisku, czy to się dzieje samo, czy trzeba zaworami wybierać kierunki, w które poleci węgiel?

2. Czy przy zasilaniu stokerowym dużo trzeba się napracować szuflą?

3. W pewnym artykule emerytowany maszynista wspomina, że przedmiotem wielkiej troski była igła poruszająca się w panewce. Ogólna budowa łożyska smarowanego knotowo (np. w EU07) jest mi znana, ale do czego w tym parowozowym służy "igła"?


Ostatnie pytanie może nieco prozaiczne, ale też mnie ciekawi: jak oczyszcza się z deszczu przednie szybki w budce parowozu? Ja wiem, że i tak wystawia się głowę za okno ale chyba warto by i przez szybki było coś widać a wycieraczki niet.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mikol dnia Sob 2:27, 09 Sie 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ok1-322 i ty51-183




Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: tomaszów mazowiecki

PostWysłany: Nie 11:16, 21 Wrz 2014    Temat postu:

przednie szyby są obracane i w ten sposób da się je wyczyscić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Express




Dołączył: 02 Cze 2017
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słupsk/Gdańsk

PostWysłany: Pią 12:15, 02 Cze 2017    Temat postu:

Witam wszystkich, bo to mój pierwszy post Smile

Odgrzewam temat, bo jest fascynujący i niezwykle merytoryczny, fachowy a nawet naukowy Smile Kopalnia dobrej, praktycznej wiedzy!

Mam pytanie, które być może już się przewijało, więc wybaczcie Wink
Chodzi mi o podgrzewacze wody zasilającej. Dlaczego w Polsce była do nich taka awersja?

W Wikipedii napotkałem taką informację (dot. Ty246):

"Ponieważ część parowozów miała podgrzewacz Worthingtona podający do kotła do 380 l/min wody podgrzanej do 110 C (przy otwartej przepustnicy) a pozostałe inżektor Nathana o wydajności 315 l/min i temperaturze do 40 C wykonano badania dwóch parowozów: Ty246-46 bez podgrzewacza i Ty246-91 z podgrzewaczem. Z pociągiem 2500 ton na torze poziomym wersja z podgrzewaczem rozwijała ok. 65 km/h a z inżektorami Natahana 55 km/h przy zużyciu węgla większym o około 10%. Do około 1965 roku zdemontowano z parowozów podgrzewacze zastepując je inżektorami Nathana."

Skoro podgrzewacze dawały tyle korzyści, to dlaczego z nich zrezygnowano? Chodziło o względy skomplikowanej konserwacji, obsługi, żywotności?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Express dnia Pią 12:16, 02 Cze 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Poczekalnia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Strona 12 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin