Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Penner-K




Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 16:03, 15 Kwi 2008    Temat postu:

elektryk napisał:
Penner-K napisał:

Co do miasta to co miasto robi w każdym folderku wyciera sobie gębę parowozami ale jakoś nie widać pomocy.Czy zwolnili parowozownie z podatku gruntowego?

Nie jestem mieszkańcem Wolsztyna i nie bardzo chcę się wtrącać, ale jak czytam o pomocy miasta to od razu nasuwa mi się pewne spostrzeżenie. Podczas któregoś pobytu w parowozowni dowiedziałem się (i zauważyłem w nocy), ze duża część oświetlenia równi stacyjnej jest wyłączona z powodu braku pieniędzy - w nocy świecą tylko sekcje na samej stacji i między parowozownią a nastawnią. Dla budżetu miasta takie sumy nie byłyby chyba jakims szczególnym ciężarem. Sądze, że utrzymywanie równi stacyjnej oświetlonej przez całą noc utrudniłoby znacznie rozkradanie części z zimnych eksponatów oraz urządzanie w nich libacji.

Miasto woli dopłacać do oświetlenia "zabytków kultury sakralnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Penner-K




Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 16:07, 15 Kwi 2008    Temat postu:

jaca45 napisał:
Są jeszcze maszyniści i pomocnicy z uprawnieniami w Poznaniu i Gnieżnie i to ważnymi ale nie chcą się w to bawić. No bo jak dojazdami do Wolsztyna.

Obawiam sie,że dla nich to by było jak zesłanie ,po za tym to kto przesiądzie sie z innych rodzajow trakcji na parowoz .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
spike232323




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 16:56, 15 Kwi 2008    Temat postu:

Koles co ty ******, przeszkadza ci że najbardziej reprezentacyjny budynek w miescie ma w koncu porządne oswietlenie. Niby taka laicka Francja a kazda katedra, kościól jest widoczny juz z daleka. To jest znak dla przejeżdżających że może w tym mieście jest coś ciekawego do zobaczenia i może warto sie zatrzymać. A przez to i trafia się do parowozowni.
Jak juz ktos zaznaczył, ciagle pytasz i sie czegos czepiasz...zastanów sie troche.
Co do tematu oświetlenia terenu przy zimnych parowozach, to klucze do skrzynki oświtleniowej maja właściciele szkół nauki jazdy i to oni wł/ wył oświtlenie. Pytanie czyj to teren, i czy przypadkiem nie pkp, za co ów pkpp bierze pieniądze...

Wykropkowano wulgaryzm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 17:02, 15 Kwi 2008    Temat postu:

Indywidualnie oczywiście trudno coś zrobić ,bo jak by nie było to jest zakład pracy!
Dlatego aby zaradzić temu problemowi ,powstało TPWP ,które działa na tym " żywym organiźmie ", i stara się jak najwięcej działać dla dobra parowozowni.
Jednym z takich działań ,niemożliwym do zrealizowania jeszcze niedawno, był pociąg specjalny .
TPWP zaprasza oczywiście w okresie letnim, wszystkich dla których ratowanie piękna starej kolei jest ważniejsze . Każda para rąk przy renowacjach ,czy innych działaniach jest mile widziana.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kraku$




Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Posen

PostWysłany: Wto 18:36, 15 Kwi 2008    Temat postu:

lewar napisał:
TPWP zaprasza oczywiście w okresie letnim, wszystkich dla których ratowanie piękna starej kolei jest ważniejsze . Każda para rąk przy renowacjach ,czy innych działaniach jest mile widziana.
Pozdrawiam!

jeżeli będzie jakaś konkretna zapowiedź to wpadnę, bo tak ad hoc to mi się nie uda - praca na dwie zmiany również w weekendy - i potrzebuję minimum 2 tygodni wyprzedzenia by sobie coś ustawić...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 20:01, 15 Kwi 2008    Temat postu:

No niestety takie jest życie wolontariusza! Trzeba często zrezygnować z innych przyjemność, nakłamać szefowi o chorobie ,a czasem i dołożyć do interesu!
Wszyscy aktywni miłośnicy z innych towarzystw i klubów dobrze wiedzą o co biega. No! żeby nie było że o nich zapomniałem indywidualiści i niezrzeszeni, też czasami ponoszą swoją ofiarę za swoje hobby.
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Penner-K




Dołączył: 12 Kwi 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Śro 17:55, 16 Kwi 2008    Temat postu:

spike232323 napisał:
Koles co ty ******, przeszkadza ci że najbardziej reprezentacyjny budynek w miescie ma w koncu porządne oswietlenie. Niby taka laicka Francja a kazda katedra, kościól jest widoczny juz z daleka. To jest znak dla przejeżdżających że może w tym mieście jest coś ciekawego do zobaczenia i może warto sie zatrzymać. A przez to i trafia się do parowozowni.
Jak juz ktos zaznaczył, ciagle pytasz i sie czegos czepiasz...zastanów sie troche.
Co do tematu oświetlenia terenu przy zimnych parowozach, to klucze do skrzynki oświtleniowej maja właściciele szkół nauki jazdy i to oni wł/ wył oświtlenie. Pytanie czyj to teren, i czy przypadkiem nie pkp, za co ów pkpp bierze pieniądze...

Wykropkowano wulgaryzm

Jak jesteś już z Wolsztyna to prawdopodobnie widziałeś broszurkę UM "Na co wydaliśmy gminne pieniądze.... tylko sie chwalą parowozownią
I nie czepiam sie kościolów !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lewar




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:35, 16 Kwi 2008    Temat postu:

No i dobrze wydają ! A czym mają sie chwalić kościołem ,jeziorem? Takie atrakcje ma prawie każde miasto i gminna. A o takiej parowozowni to se inne maista mogą tylko pomarzyć!
Zobacz! Ja jestem prawie co wekeend w Wolsztynie, od soboty do niedzieli! Tutaj kupuje żarcie ,picie, tankuje paliwo i żeby było śmieszniej robię zakupy ,które wiozę do Poznania , bo tutaj jest lepsze niż w Poznaniu. Zostawiam kupę kasy w Wolsztynie i to samo robią turyści, którzy przyjechali tutaj dzięki promocji i reklamie miasta.
Rozumiesz Penner-K temat?. Tak robią wszystkie miasta i wiochy w Polsce i zagranicą i w tym przypadku Wolsztyn niczym sie nie wyróżnił. Reklama i promocja!
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Doctor




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:42, 16 Kwi 2008    Temat postu:

Penner-K napisał:
Ilu znalazło by się chętnych ? Bo raczej wątpliwe jest by przechodzili z innych jednostek gdzie i tak sa braki kadrowe ,kto by sie podejmie szkolenia.


Braków kadrowych ogólnie w Cargo raczej nie ma - inaczej we Franowie nie pracowaliby mechanicy z Nowego Sącza...
Jako że robota na parowozie jest cięższa od tej na smrodzie, należałoby im lepiej zapłacić, wówczas myślę, że chętni by się znaleźli - jak nie w Lesznie to np w Czerwieńsku Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ziomek?




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kołobrzeg

PostWysłany: Czw 8:22, 17 Kwi 2008    Temat postu:

W Czerwieńsku paru maszynistów z chęcią by się przesiadło na parowozy. Jak rozmawiałem z kilkoma to swoją pracę zaczynali na parowozach i jak by im ktoś zaproponował dobre warunki finansowe to z chęcią by się przesiedli ponieważ mają już dość "Rumunów" i "Byków"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pit




Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Leszno

PostWysłany: Sob 11:06, 17 Maj 2008    Temat postu:

Witam! Rozmawiałem jakiś czas temu z ludzmi w leszczyńskiej "szopie". Jest tam kilku, którzy rozpoczynali swoje "jazdy" na parowozach. Dowiedziałem się, że był nawet zamysł "przesunięcia" kilku do Wolsztyna, niektórych na początek na odnowienie uprawień, pozostałych do planu, jednak sprawa chyba obecnie "przycichła". Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daniel




Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:35, 05 Cze 2008    Temat postu:

Witam. Zadajecie panowie pytania o dorabianie części do parowozów. Sporo czasu już siedzę w branży metalowej i wierzcie mi że wszystko da się dorobić (odlać, dotoczyć, wyfrezować, dociąć, pospawać, odkuć, pogiąć, obrobić cieplnie, ponitować - to chyba wszystkie rodzaje obróbki stosowane w parowozach), problem jest tylko finansowy - ostateczne jak będzie taka potrzeba i uzasadniona opłacalność to można otworzyć warsztaty i fabrykę parowozów. Problem jest taki że dorabianie jednej części np. odlew silnika parowego łącznie ze zrobieniem formy i ostateczną obróbką mechaniczną to jest majątek, ale technicznych przeciwskazań nie ma. Tylko kto za to zaplaci? To właśnie ekonomia skazuje parowozy na stanie na pomnikach a nie technika. Ludzie też się znajdą, bo nie jest powiedziane że spawacz robiący kotły do elektrowni nie pospawa kotła od parowozu. Jeżeli zniszczony przemysł po wojnie był w stanie szybko zbudować lokomotywę, to teraz też by się to udało. Teraz naprawdę nie jesteśmy głupsi. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 23:13, 05 Cze 2008    Temat postu:

Kolega słusznie prawi. Dawców cześci brak , brak radośnie zezłomowanego parku technologicznego do profesjonalnego remontu parowozów. (jak zwykle w Polsce, inni zachowali). To co szczęśliwie zostało w Pile , Gnieźnie to manufaktury które robią POWOLI I DROGO!!
Skoro brak dawców to POJEDYŃCZE części zamawiane są poza PKP więc bardzo drogie. W obecnej sytuacji kiedy przewozy lokalne przejmą samorządy mowy nie ma o radosnym dotowaniu Cargo w Wolsztynie.Samo Cargo ma teraz problem skąd wygospodarować 40 milionów na zapłacenie kary za praktyki monopolistyczne więc tną koszty gdzie się da.Jeśli nie odbudują profesjonalizmu do remontu parowozów(bo nie odbudują) to zapomnijmy o ruchu planowym. Wcale bym sie nie zdziwił że wycięcie czterech miesięcy z planu to ciche porozumienie miedzy spółkami. Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez John C. dnia Pią 8:36, 06 Cze 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek Z.




Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pon 16:45, 14 Lip 2008    Temat postu:

John C. napisał:
Kolega słusznie prawi. Dawców cześci brak , brak radośnie zezłomowanego parku technologicznego do profesjonalnego remontu parowozów. (jak zwykle w Polsce, inni zachowali).

Problem wrócił przy okazji porżnięcia TKt48-155 w Kudowie. W tamtym wątku pozwoliłem sobie na takie spostrzeżenie:
" A jakoś nikt z uczonych w piśmie decydentów czy potentatów nie wpadł na pomysł utworzenia czegoś w rodzaju "banku części zamiennych". Skoro dany parowóz jest już nie do uratowania, to zamiast ciąć równo palnikiem, może lepiej rozmontować "na czynniki pierwsze" i przynajmniej uratować niektóre części, które dałoby się zregenerować możliwie tanim kosztem... To też "niedasię"?"
Zdaję sobie sprawę, że ta uwaga jest o 10 lat spóźniona Sad - to po pierwsze, a po drugie niewiele części dałoby się dziś pozyskać w taki sposób; ale dopóki ktoś mądry a wpływowy nie wpadnie na to, że trzeba zainwestować w odbudowę infrastruktury parowozowej - bo Wolsztyn wraz z parowozownią i planowym ruchem trakcji parowej to jest wielka atrakcja turystyczna i historyczna także (a może nawet przede wszystkim) w zakresie historii kolei i techniki kolejowej, która przy właściwym zagospodarowaniu (i reklamie) wielokrotnie zwróci koszty tej inwestycji - to nawet taka "partyzantka" w postaci pozyskiwania części z likwidowanych parowozów stanowi ratunek dla sprawy. Jak dotąd jest to przecież stosowane, chodzi mi tylko o to, by ŻADEN parowóz "skazany na zagładę" nie był bezmyślnie rżnięty "w drobny mak"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
elektryk




Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:44, 14 Lip 2008    Temat postu:

Też kiedyś wpadłem na podobny pomysł - tj. utworzenia "banku części zamiennych" ale chyba jest to mało realne z dwóch powodów: Po pierwsze większość egzempalrzy obecnie ciętych już dawno została pozbawiona najbardziej łakomych kąsków, takich jak chociażby cała armatura i osprzęt. Z kolei zachowywanie zasadniczych elementów, takich jak fragmenty układu napędowego napotka jeszcze większy sprzeciw, bo zarówno strona sprzedająca jak i kupująca (tnąca) jest zainteresowana oddaniem do huty jak największej masy złomu (powód 2).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 11, 12, 13  Następny
Strona 2 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin