Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Co dalej?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szepol




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 32 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon 20:15, 12 Lis 2012    Temat postu:

ty45408 napisał:
im więcej kursów, tym więcej muszą dopłacić.


Im więcej kursów, tym bardziej naprawa parowozu się zwraca. UM musi przewartościować na czym im zależy, bo podtrzymywanie ruchu planowego w tygodniu a wygaszanie na weekend nikomu nie służy, turystyce również. Jeżeli zaczniemy liczyć pieniądze to tabor sprzedać lub pociąć, ludzi zwolnić, lokomotywownie zburzyć, sprzedać grunty i puścić szynobus. Wtedy do niczego nikt dopłacał nie będzie i mamy święty spokój Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 1:37, 22 Lis 2012    Temat postu:

No! i po wprowadzeniu nowego rozkładu pragnę zacytować te o to słowa które świetnie oddają przyszłość tej turystycznej perełki Wielkopolski " I cały misterny plan też w pizdu " . Czy ten kto układał rozkład, myślał że turyści specjalnie będą brać urlopy w pracy, zrywać się ze szkół itp. żeby w tygodniu przybyć do Wolsztyna i zobaczyć jeden parowóz "pod parą" ? W najgorszym wypadku nie zobaczą żadnego jeśli "rozsypie" się na szlaku i będzie trzeba go "wygasić" lub zostanie w Poznaniu... Jak to się nazywało ? A no tak! "Najlepszy produkt turystyczny"...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
łysy




Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:23, 22 Lis 2012    Temat postu:

MatysJ napisał:
No! i po wprowadzeniu nowego rozkładu pragnę zacytować te o to słowa które świetnie oddają przyszłość tej turystycznej perełki Wielkopolski " I cały misterny plan też w pizdu " . Czy ten kto układał rozkład, myślał że turyści specjalnie będą brać urlopy w pracy, zrywać się ze szkół itp. żeby w tygodniu przybyć do Wolsztyna i zobaczyć jeden parowóz "pod parą" ? W najgorszym wypadku nie zobaczą żadnego jeśli "rozsypie" się na szlaku i będzie trzeba go "wygasić" lub zostanie w Poznaniu... Jak to się nazywało ? A no tak! "Najlepszy produkt turystyczny"...


Jak widać chyba wszyscy już pogodzili się ze śmiercią parowozowni. Głosów brak, ale co się dziwić , to już było wiadome od dawna. Muszę się kiedyś wybrać na ostatnią przejażdżkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:08, 23 Lis 2012    Temat postu:

A czy to rzeczywiście aż taka duża różnica? W ostatnim sezonie i tak bardzo często w weekendy ruch planowy prowadziła lokomotywa spalinowa, bo parowozy obsługiwały pociągi specjalne. Teraz przynajmniej sprawa jest postawiona uczciwie i nikt nie będzie mógł mieć pretensji, że przyjechał do Wolsztyna w sobotę a tam nie ma parowozu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 13:54, 23 Lis 2012    Temat postu:

łysy napisał:

Jak widać chyba wszyscy już pogodzili się ze śmiercią parowozowni.

Osobiście pogodziłem się z tym dawno temu, w czasie gdy został zamknięty warsztat w Gnieźnie bo to już był gwóźdź do trumny, potem pewna osoba pracująca w tzw. "drogówce kolejowej" mieszkająca blisko Wolsztyna opowiedziała mi o nie zapisanych planach postąpienia z całą parowozownią, i z biegiem czasu zauważam że to nie były opowieści wyssane z palca i ploty (chociaż na początku miałem taką nadzieje)... To jest normalne że na zabytki trzeba wydać dużo pieniędzy, więc nasz kraj pozbywa się tego co ma ogromne znaczenie historyczne a nie przynosi zysków i wystarczy zaproponować dobrą cenę aby nawet Wawel i zamek w Malborku sprzedać pod budowę Biedronki lub Lidla...
zbychu napisał:

A czy to rzeczywiście aż taka duża różnica? W ostatnim sezonie i tak bardzo często w weekendy ruch planowy prowadziła lokomotywa spalinowa, bo parowozy obsługiwały pociągi specjalne.

Jaka różnica? A taka że było mało kursów w weekendy ale zawsze kiedyś tam były, teraz pewnie nawet składu na wagonach i spalinowozie w soboty i niedziele nie będzie tylko szynobus pojadą, jeśli dla ciebie to żadna różnica to ok... Najwidoczniej jakbyś pojechał np. zwiedzać zamek Książ w sobotę i byłaby zamknięte jego najciekawsza część lub cały byłby zamknięty i kazaliby ci przyjechać w tygodniu bo tylko wtedy zamek jest otwarty to pewnie w ogóle byś się nie wkurzył ?.

Na koniec dodam tylko cytat ze znanej piosenki "Nic nie może przecież wiecznie trwać"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zbychu




Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 15:15, 23 Lis 2012    Temat postu:

MatysJ napisał:
Najwidoczniej jakbyś pojechał np. zwiedzać zamek Książ w sobotę i byłaby zamknięte jego najciekawsza część lub cały byłby zamknięty i kazaliby ci przyjechać w tygodniu bo tylko wtedy zamek jest otwarty to pewnie w ogóle byś się nie wkurzył ?

Gdyby było to oficjalnie wprost ogłoszone (jak w tym przypadku) to mógłbym mieć pretensje tylko do siebie. Natomiast wkurzyłbym się bardzo gdybym zgodnie z rozkładem mógł się spodziewać parowozu a by go nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Björn Bollmann




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 18:43, 23 Lis 2012    Temat postu:

Wolsztyn hat fertig - prosta sprawa!!! Nie wierzę, żeby było inaczej - niestety!

Pozdr.
B.B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Czw 13:10, 29 Lis 2012    Temat postu:

Wczoraj w lokalnym radiu słyszałem informacje jakoby w przyszłym roku miało dojść do przekazania parowozowni we Wolsztynie Urzędowi Marszałkowskiemu. Co ciekawe, nie znalazłem potwierdzenia tych rewelacji, ani tu, ani na innej stronie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Panewka




Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 14:33, 29 Lis 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Chętnie poczytam komentarze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Czw 15:22, 29 Lis 2012    Temat postu:

Krótka piłka z mojej strony - parowozy na siebie nie zarobią. Ale Cargo - jak najbardziej. Naiwnie liczyłem że spółka przejmie parowozownie niczym gminy i powiaty dziesięć lat temu przejmowały wąskotorówki. Niestety, dzierżawa tych kilku hektarów pochłonie kupę kasy, znając życie będzie to druga pozycja w budżecie, zaraz po wypłatach uposażenia dla Prezesa. Nawet jeśli parowozy swoje wyjeżdżą, to i pewnie Cargo zwietrzy interes i stosownie podniesie czynsz. O naprawach gdziekolwiek nie ma mowy, bo za co?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Björn Bollmann




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 15:48, 29 Lis 2012    Temat postu:

A właśnie porządne i solidne naprawy byłyby podstawowym ewenementem wszelkiego dalszego istnienia Wolsztyna.

Gorzką i smutną prawdą więc jest to, że Wolsztyn żadnej przyszłości niestety nie ma.

Powtarzam wobec tego: "Wolsztyn hat fertig" albo "This winter is Wolsztyn's last goodbye to us."

Smutne, ale prawdziwe.
Traurig, aber wahr.
Sooo sad, but sooo true!

Pozdr.
B.B.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
robert




Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 435
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 23:27, 10 Gru 2012    Temat postu:

Jakim trzeba być zjebem, żeby w zabytkowej (bez względu na to czy jest wpisana do rejestru) parowozowni, wstawić plastikowe okna???!!!
Decydenci czytający to forum, ogarnijcie się. Ktoś, kto wpadł na ten "genialny" pomysł, powinien wyłapać w ten swój durny łeb łopatą z Ol49, może by się wreszcie zastanowił co robi!
Nie dziwię się, że ten burdel na kółkach ledwo zipie, skoro nawet wymianę okien nadzorują kretyni!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez robert dnia Pon 23:27, 10 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:27, 12 Gru 2012    Temat postu:

Nie chcę krakac - na Śląsku (i chyba nie tylko...) krąży "lęgęda" która w wielu przypadka spełniła się - mnóstwo budynków w których wymienione zostały okna bądz położono nowe poszycie, wkrótce po owej modernizacji zostały zamknięte lub zmieniły swoje wieloletnie przeznaczenie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sputnik




Dołączył: 17 Paź 2011
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: S t o l i c a

PostWysłany: Pon 1:26, 24 Gru 2012    Temat postu:

Cytat:
Kto uratuje Piękną Helenę?

W przyszłorocznym budżecie województwa nie ma ani złotówki na ratowanie parowozowni w Wolsztynie. Czy w przyszłym roku nie będzie już słynnej parady zabytkowych lokomotyw?

Jedyna czynna parowozownia w Europie znajduje się w wielkopolskim Wolsztynie i jest prawdziwą perełką na skalę światową. Obecnie obiekt ten - wraz z zabytkowymi lokomotywami, w tym sławną "Piękną Heleną" - należy do PKP Cargo, ale gdyby nie wsparcie samorządów, dawno by został zamknięty. W poniedziałek sejmik wojewódzki przyjął budżet na 2013 r. Urząd Marszałkowski nie znalazł ani pieniędzy, ani pomysłu na wsparcie unikatowej parowozowni.

Jedyne, co zrobił, to opłacenie jednego pociągu dziennie na trasie Poznań - Wolsztyn - Poznań, który zgodnie z rozkładem obsługuje lokomotywa parowa. - Powiedzmy sobie szczerze: gdyby nie to zamówienie, parowozownia już by umarła - broni się Wojciech Jankowiak (PSL), wicemarszałek Wielkopolski.

Fakty jednak są takie, że samorządy wspierają ten europejski unikat od przypadku do przypadku. Dlatego dwa lata temu zarząd woj. wielkopolskiego chciał powołać spółkę Parowozownia Wolsztyn, która nie tylko finansowałaby regularne przewozy, ale i zajęłaby się obsługą turystyczną obiektu i bieżącymi naprawami wysłużonych lokomotyw. Urząd Marszałkowski miał w ciągu kilku lat wnieść do spółki ok. 12 mln zł. Wyliczono, że w ciągu 10 lat parowozownia dostałaby od 40 do 50 mln zł. Projekt uznano jednak za nieprzygotowany i głosami radnych koalicyjnej PO został odrzucony.

Podobno teraz projekt ma powrócić w podobnej formie. - Na komisji infrastruktury wicemarszałek poinformował nas, że szykuje kolejny projekt spółki. Nie podał szczegółów, ale wygląda na to, że coś chce się wprowadzić kuchennymi drzwiami. Popieram pomysł wsparcia zabytkowych pociągów, ale do tego musi być profesjonalny biznesplan, którego nie ma - tłumaczy Zbigniew Czerwiński, szef sejmikowego klubu PiS.

Wicemarszałek Jankowiak potwierdza "Gazecie", że zaproponuje powołanie spółki, do której oprócz samorządu wojewódzkiego przystąpi miasto Wolsztyn, powiat wolsztyński i PKP Cargo. - Będziemy o tym na sejmiku rozmawiać w styczniu albo w lutym. Dziś powiem tyle, że udziały w spółce trzech samorządów będą takie same jak PKP Cargo. Tabor będziemy od kolei dzierżawić, ale finansowo nie damy się wyprowadzić w pole - mówi Jankowiak. O finansach mówić nie chce. Jego zdaniem to, że na dziś w budżecie nie ma pieniędzy na parowozownię, nie oznacza, że w przyszłym roku zmian wprowadzić nie można.

Według nieoficjalnych informacji samorządy miałyby dać w przyszłym roku ok. 5 mln zł. Ta kwota pozwoliłaby parowozowni nie tylko na przeżycie, ale i zorganizowanie majowej parady, która przyciąga tysiące turystów z całego świata. Ale czy z tego projektu coś wyjdzie?

- Wszyscy popieramy wsparcie parowozowni, ale nie mamy gwarancji, że pieniędzy nie wyrzucimy w błoto. To może być studnia bez dna, a na to się nie zgodzimy - mówi jeden z radnych Platformy.

Opozycja nie ma złudzeń: - Trzeba przygotować taki projekt, który przyciągnie co najmniej 200 tys. turystów. Doraźne powoływanie spółki na ratowanie dogorywającej parowozowni nic nie da - mówi Czerwiński.

- Mamy już w samorządzie spółki, które powoływane są tylko po to, by znaleźć stołki dla członków koalicji PO-PSL. Jeśli Wolsztyn ma być kolejny, to mówię "nie" - odpowiada radny lewicy Waldemar Witkowski, szef komisji infrastruktury.

Brak spółki nie oznacza, że parowozy znikną z torów. Ale już los parady czy przewozów turystycznych stoi pod znakiem zapytania. - Zrobimy wszystko, żeby to uratować - podsumowuje Jankowiak. Losy parowozowni rozstrzygną się do marca 2013 r.

Cały tekst: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 13:42, 24 Gru 2012    Temat postu:

Gdyby wzięli się za to kilka lat temu (lub nawet kilkanaście), to może coś by z tego wyszło... Ale teraz można już tylko gdybać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 11, 12, 13  Następny
Strona 12 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin