Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wygaszanie Parowozowni Wolsztyn.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw 13:45, 30 Sty 2014    Temat postu:

ty45408 napisał:

Przy takiej ilości czynnych parowozów, wagonów, muzeów kolejowych, nie ma problemu aby zafundować sobie odpowiednią wycieczkę.
Tam ktoś, kiedyś, władający DB nie podniecił się, że zrobi interes sprzedając wszystko co stare na złom, tylko przekazał część parowozów, wagonów, organizacjom pożytku społecznego. I dlatego mamy tam takie bogactwo muzeów i organizacji gromadzących entuzjastów kolei parowej. Co do finansów to też domniemuję, że organizacje te są szczodrze wspomagane finansowo przez samorządy i bogatych sponsorów, bo nie wyobrażam sobie by mogły prowadzić remonty taboru, dworców, parowozowni itp.. obiektów. tylko za pieniądze uzyskane z prowadzonej przez siebie działalności. No i firma Dampflokwerk Meiningen wchodząca w skład koncernu DB również jest zadowolona, bo ma co robić.
Długo by można na ten temat, ale książki nie będę pisał.
Pozdrawiam i życzę sukcesów w walce z przeciwnościami losu!


No do nie do końca jest taka iddyla Wink. We wrześniu jak zapewne widziałeś kilka osób z PSMK bawiło z rewizytą w mieście partnerskim Skierniewic - Gerze, w której też jest parowozownia prowadzona przez miłośników kolei. Z wieczornych rozmów wynikało, że wiele problemów, choć oczywiście w innej skali jest wspólnych. Muzeum w Gerze ma gdzie i jak działać, bo ma sponsora, który po pierwsze kupił szopę, a po drugie zainwestował kasę w jej remont. Miasto jak na razie nie angażuje się w to przedsięwzięcie.
Zasobność społeczeństwa niemieckiego jest jednak wyższa. Większa też jest skłonność do płacenia za udział w imprezach. U nas ciągle wciaż wiele osób uczestniczy w nich "na sępa"...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
John C.




Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 281
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 14:55, 30 Sty 2014    Temat postu:

Wieczorne rozmowy ujawniły że i współpraca z DB to już nie ta idylla jak kiedyś nawet tu podawana za przykład , obecnie polscy i niemieccy MK o dziwo maja zbliżone problemy, jednak zasobność społeczeństwa robi tę drobna róznicę że tam znajdzie sie wujek i kupi szopę, o przekazaniu zapomnieć. Podobnie z taborem , kasa i to ciężka. DB posiada jak można z pociagów obserwować zasoby parowozów , o dziwo przyozdabiają okoliczne krzaki.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Czw 20:58, 30 Sty 2014    Temat postu:

Dobrze tak czasem pogaworzyć sobie na tematy nas interesujące. Piszecie koledzy o tym, że tam (Niemcy), podstawą sukcesu jest to, że tam zawsze jest sponsor, który kupi parowozownię, parowozy, wagony i jest ostoją (dobrze to brzmi - tak parowozowo) dla działania ichniejszego towarzystwa miłośników kolei. Są też oczywiście pomniejsi darczyńcy, ale bez przesady - w sumie z ich datków to może uzbierać się najwyżej kilka tysięcy €.
Zastanawia mnie skąd oni biorą tylu tych dobrych wujków, sądząc po tym, że tylko w okolicy Gera (o którym mieście wspomina kol. Ariel), w promieniu kilkudziesięciu kilometrów działają stowarzyszenia miłośników kolei w Lipsku, w Chemnitz, w Schwarzenbergu, z których każde dysponuje parowozownią, torami, kilkoma parowozami (przynajmniej dwa czynne), taborem spalinowym i wagonami. A i Drezno - Eisenbahnmuseum-BW Altstadt blisko. To są olbrzymie koszty! I to wszystko w regionie, który przecież dopiero niedawno nazywał się NRD, który uchodzi za biedniejszą część Niemiec po ich zjednoczeniu. Może ceny kupna tych obiektów nie są wygórowane? Pod warunkiem, że sponsor nie doprowadzi ich świadomie do rujnacji i nie sprzeda placu, który tam też zwykle znajduje się w środku miasta i byłby łakomym kąskiem (vide: Muzeum Kolejnictwa)? Może polityka w tym zakresie zachęca do takich działań tych "dobrych wujków"? Przecież u nas poważne, duże przedsiębiorstwa ochoczo topią setki milionów złotych, bez wielkich nadziei na efekt, na głupawe reklamy, tylko dlatego, że ktoś, kiedyś ustanowił, że zamiast płacić podatki, można wydać pieniądze na takowe działania. Nie mogę pogodzić się z myślą, że u nas wszystko jest skazane na totalną zagładę przez armię biurokratów, cieszących się doraźnymi korzyściami ze sprzedaży nie przez nich zgromadzonego majątku. Dlaczego u nas nic nie można? Czy po nas coś zostanie? Mam wielkie uznanie dla upartych miłośników parowozów w Polsce starających się własnymi rękami restaurować to co jeszcze pozostało, lecz uważam,że przy tej skali kosztów i możliwości finansowych jest to zadanie prawie niewykonalne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 11:44, 31 Sty 2014    Temat postu:

ty45408 napisał:

Zastanawia mnie skąd oni biorą tylu tych dobrych wujków, sądząc po tym, że tylko w okolicy Gera (o którym mieście wspomina kol. Ariel), w promieniu kilkudziesięciu kilometrów działają stowarzyszenia miłośników kolei w Lipsku, w Chemnitz, w Schwarzenbergu, z których każde dysponuje parowozownią, torami, kilkoma parowozami (przynajmniej dwa czynne), taborem spalinowym i wagonami. A i Drezno - Eisenbahnmuseum-BW Altstadt blisko.


Chemnitz to jest duża placówka samorządowa oidp. Dyrektora mieliśmy przyjemność poznać w Gerze. Drezno Altstadt o ile się nic nie zmieniło to mała szopa jest własnością DB Museum w zarządzie NGO.

ty45408 napisał:
Nie mogę pogodzić się z myślą, że u nas wszystko jest skazane na totalną zagładę przez armię biurokratów, cieszących się doraźnymi korzyściami ze sprzedaży nie przez nich zgromadzonego majątku. Dlaczego u nas nic nie można? Czy po nas coś zostanie? Mam wielkie uznanie dla upartych miłośników parowozów w Polsce starających się własnymi rękami restaurować to co jeszcze pozostało, lecz uważam,że przy tej skali kosztów i możliwości finansowych jest to zadanie prawie niewykonalne.


Weź poprawkę jeszcze na jedno - w Niemczech kolej jest znacznie bardziej lubiana i przez to ma więcej fanów. A u nas z tym kiepsko, a dodatkowo turystyka krajoznawcza też upadła... No i mamy to co Filip Bebenow świetnie ujął: Rzeźbimy w gównie nie z uwielbienia dla tego tworzywa, ale z konieczności...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ty45408




Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piotrków Tryb.

PostWysłany: Pią 14:29, 31 Sty 2014    Temat postu:

Ariel Ciechański napisał:

Chemnitz to jest duża placówka samorządowa oidp.

Ponownie witam! Mnie głównie chodzi o to, że dla przykładu głównym sponsorem Sächsisches Eisenbahnmuseum e.V. w Chemnitz (dawniej Karl-Marx-Stadt) jest Sparkasse Chemnitz - jeden z największych banków oszczędnościowych w Saksonii, drugim jest miasto Chemnitz, trzecim duże przedsiębiorstwo obrotu gazem, energią itd. eins - czyli sponsorzy mogący rzucić na tacę jakieś poważne pieniądze w razie potrzeby. Ciągle nurtuje mnie pytanie - co można zrobić aby i u nas pozyskać możnych protektorów?
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią 14:32, 31 Sty 2014    Temat postu:

ty45408 napisał:
Ciągle nurtuje mnie pytanie - co można zrobić aby i u nas pozyskać możnych protektorów?
Pozdrawiam


1. Znajomości, 2. Znajomości 3. Łut szczęścia Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:31, 25 Lut 2014    Temat postu:

Wiadomo cokolwiek o tej super, hiper, ekstra spółce co miała chronić parowozownię przed zrównaniem z ziemią, niczym supereman ludzkość przed zagładą ? Już za kilka dni marzec i cisza, czyżby któraś z instytucji ocknęła się, zdjęła różowe klapki z oczu i odwiesiła pelerynę super bohatera ?

P.S.
Nie jestem za zrównaniem parowozowni z ziemią, ale tylko za tym aby dano odejść maszyną na zasłużoną emeryturę. Chyba że ustawa o wieku emerytalnym dotyczy także parowozów, to trudno, muszą wtedy je**ć do 67 roku i nie ma zmiłuj...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Furia




Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dopiewo/Poznań

PostWysłany: Wto 17:31, 18 Mar 2014    Temat postu:

Witam po dłuższej przerwie!

@MatysJ: Musisz przestać traktować parowozy w kategoriach bardziej ludzkich. To jest najzwyklejsza maszyna, składająca się z dużej ilości elementów, które się tnie, frezuje, wierci, zagina, odlewa itp. Są pieniądze to w razie potrzeby walcuje się blachę na nowy kocioł, wycina się nową ostoję, nawet można zrobić nowe zestawy kołowe. Wszystko jest do zrobienia. Nasuwa się pytanie - ile z tych "Oelek" ma faktycznie tyle lat, ile metryka wskazuje? Wiele elementów wykonano i zamontowano o wiele później. Kwestią jest tylko i wyłącznie kasa, każdy element da się wymienić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MatysJ




Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Czw 16:04, 20 Mar 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] No to Parowozownia w Wolsztynie chyba zwija interes.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Björn Bollmann




Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 53
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 1:12, 21 Mar 2014    Temat postu:

Po prostu dali sobie ostatecznie samobója i tyle no...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKh05353




Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Nie 12:15, 30 Mar 2014    Temat postu:

Panowie i panie a czego można było się innego spodziewać. To jest Polska, sentymentów brak, chyba, że się wybory zbliżają. Gdzie Związki Zawodowe tyle na kolei ich jest. Nie mają w tym interesu to się będą po raz kolejny pogrążać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon 21:16, 31 Mar 2014    Temat postu:

TKh05353, a co Ty masz do Związków Zawodowych? A po drugie co Związki Zawodowe mają do Parowozowni w Wolsztynie? To jest decyzja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, zaś tylko pośrednio PKP Cargo Logistics S.A. A teraz Ty odpowiedź mi na pytanie. Dlaczego TKh05353 nie jeździ i dlaczego jej nie reprezentujecie? Przecież to wizytówka DB Schenker Rail Polska i dlaczego jej nie utrzymujecie w jeździe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TKh05353




Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Zabrze

PostWysłany: Czw 10:20, 03 Kwi 2014    Temat postu:

A kto powiedział, że TKh 05353 nie jeździ ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CarnageLink




Dołączył: 22 Kwi 2012
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw 13:30, 03 Kwi 2014    Temat postu:

Ależ, oczywiście że nie jeździ, bo jakoś jej na szlakach PLK-i ani szlakach dawnej PMP PW nie widać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymek




Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Nie 12:37, 06 Kwi 2014    Temat postu:

Dla kolegi TKh05353 i tym podobnych "jeżdżenie" oznacza spotkania towarzysko-rekreacyjne w Dzierżnie i jazda w tą i nazot po terenie lokomotywowni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20, 21  Następny
Strona 18 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin