Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna www.parowozy.com.pl
Parowozy z Wolsztyna
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wygaszanie Parowozowni Wolsztyn.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Czw 18:01, 23 Kwi 2009    Temat postu:

W roku poprzednim była podobna sytuacja, jednak w piątek Ol49-69 prowadziła planowy pociąg do Leszna. Trzeba być uważnym, może i w tym roku będzie podobna sytuacja, ale z Poznaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Pon 15:39, 27 Kwi 2009    Temat postu:

Czy w piątek pociągi na trasie do Poznania będą normalnie prowadzone parowozem? Plan Show uwzględnia wybory Miss Świata Parowozów na pokładzie drugiego pociągu powrotnego do Wolsztyna z parowozem. Może pojedzie chociaż druga para? Z góry dziękuję za odpowiedź.
PS. Co do składu z lokomotywą spalinową na linii do Leszna, to znalazłem:
R-79422 Wolsztyn ( 6:28 ) - Leszno ( 7:35 ),
R-79427 Leszno ( 15:40 ) - Wolsztyn ( 16:40 ).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaktus34 dnia Pon 15:40, 27 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Wto 15:53, 12 Maj 2009    Temat postu:

Widzę, że ze względu na zbliżający się koniec rewizji w Ol49-69 (ex.99) poskutkował tym, że jest on usilnie "zajeżdżany" w ruchu planowym. To i dobrze i źle. Jego stan i tak nie jest rewelacyjny, a skoro idzie do NŚ to tak i tak zostanie naprawiony. Szkoda zrobiło mi się Ol49-59, która zaraz od przybycia z naprawy zaczęła być "zajeżdżana" (na razie dobrze to wytrzymuje). Na razie do planu są jeszcze Ok1-359 i Ok22-31, które już "lecą na przedłużeniu" i można zacząć proces ich "zajeżdżania".
PS.Kiedy po NŚ wróci Ol49-7?
PPS. Jak sprawa wiaduktu w Luboniu, bo słyszałem, że mogą tam jeździć pojazdy mające nacisk osi do 18 ton. Tymczasem 30 kwietnia jechałem tam z SM42, która ma nacisk 18,5 tony na oś i jakoś została tam puszczona, a Pt47 ma 18,6!!!!!! Po prostu krew mnie zalewa. Te 0,1 to naprawdę nie jest wielka różnica!!!!!


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez kaktus34 dnia Wto 17:14, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek




Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Wto 16:12, 12 Maj 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
a skoro idzie do NG to tak i tak zostanie naprawiony.


69-tce przypada średnia. Główna została wykonana w 2007 roku.

kaktus34 napisał:
PS.Kiedy po NŚ wróci Ol49-7?


Niebawem. Może jeszcze w tym miesiącu.

Tomek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Wto 16:54, 12 Maj 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
...Po prostu krew mnie zalewa....

Mnie też, jak czytam takich mądralińskich jak Ty! Eksploatowana = zajeżdżana? Jeszce coś mądrego do napisania? Czy po prostu chęć napisania czegokolwiek? Stan nie jest rewelacyjny... ludzie wy macie nasrane w głowach odnośnie pieprzenia, o stanie tech maszyn! Ale jak się nie ma pojęcia, o czym pisze, to się po prostu pisze! Na marginesie jesteś z Chabówki, to sugeruję spacerek do skansenu i oglądanie zimnych parowozów, które nie są właśnie "zajeżdżane"!
I puki mam na to czas i ochote, będę pod każdym takim debilnym postem dodawać coś od siebie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Borat dnia Wto 16:55, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ok1-359




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 17:03, 12 Maj 2009    Temat postu:

Zgadzam sie z kolegą Borat.Czytając Twoje posty kaktusie34 dochodze do wniosku,że poprostu nie masz zielonego pojęcia o eksploatowaniu parowozów.Twoim zdaniem jak ma być prowadzony ruch planowy? Na lawetach?.Co do stanu oelki69 to nie powiedziałbym że nie jest rewelacyjny bo akurat ta oelka jak i 59 spisują sie dobrze.Chyba że sugerujesz ostatni defekt sprężarki,ale to może sie zdarzyć na każdym parowozie.Pompa naprawiona,a raczej wymieniona i parowóz jedzie dalej.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Wto 17:08, 12 Maj 2009    Temat postu:

Mnie nie w tym sensie krew zalewa. Koleś najpierw naucz się czytać. Chodzi mi o wiadukt w Luboniu. Co do "zajeżdżania", to jest to ciągłe wykorzystywanie jednego parowozu do całodziennego ruchu. Eksploatacja, która nie ma nic wspólnego z "zajeżdżaniem" to kursy z pociągami turystycznymi w weekendy. Tak jest w Chabówce (przynajmniej było do tej pory) i stan tutejszych parowozów jest nieporównywalnie lepszy, niż wolsztyńskich, o które się znacznie mniej dba. A fakt, że w Chabówce dba się tylko o sprawne parowozy, a eksponaty ma się w d----, to już co innego.
PS. Rozumiem jakby w Wolsztynie nie było wystarczającej liczby maszyn, ale prawie nie używane stoją Ok1-359 i Ok22-31 (ciągłe stanie to też nie troska o ich stan). Wszystkie parowozy są stworzone po to by pracować, tymczasem Wolsztyn żyłuje oelki, a inne rozpalane są na paradę (rozumiem to tylko w przypadku Tr5-65).


Za wciskanie ludziom stwierdzeń w rodzaju: Co do "zajeżdżania", to jest to ciągłe wykorzystywanie jednego parowozu do całodziennego ruchu Przyznałem ostrzeżenie. Proszę kolego pomyśleć zanim się coś napisze. Ogólnie za całokształt wypowiedzi należy się i drugie ostrzeżenie. Proszę pisać na temat i aby posty były poparte jakąś choćby elementarną wiedzą w temacie.

t-o


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaktus34 dnia Wto 17:12, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mpmazurek




Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rabka-Zdrój / Kraków

PostWysłany: Wto 19:35, 12 Maj 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
A fakt, że w Chabówce dba się tylko o sprawne parowozy, a eksponaty ma się w d----, to już co innego.


Bardzo proszę kolegę o rozwinięcie tej myśli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kaktus34




Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 297
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Chabówka

PostWysłany: Wto 19:55, 12 Maj 2009    Temat postu:

mpmazurek napisał:
Bardzo proszę kolegę o rozwinięcie tej myśli.
Nic nie będę rozwijać, skoro za stwierdzenia dostaję ostrzeżenia.
PS. Może rozwiniemy temat Pt47 na wiadukcie w Luboniu i to 0,1t więcej niż SM42?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bigbird




Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:23, 12 Maj 2009    Temat postu:

kaktus34 napisał:
Co do "zajeżdżania", to jest to ciągłe wykorzystywanie jednego parowozu do całodziennego ruchu.

Przepraszam bardzo, ale co to za cenzura? Jakim prawem kolega kaktus34 dostał ostrzeżenie? Przecież to, co napisał, to całkowita prawda. Mając kilka sprawnych parowozów do dyspozycji, nierozsądnym jest, aby wykorzystywać tylko jeden parowóz i to w trybie dość intensywnym. Bo w taki sposób, jak to kaktus napisał, się go „zajeżdża” i to na pewno nie wychodzi stanowi technicznemu lokomotywy na zdrowie.
Jak chcecie, to zajrzyjcie na stronę Behind the Water Tower (http://polishrail.wordpress.com/) - w komentarzach do niektórych notek na tej stronie wypowiadają się angielscy miłośnicy, którzy są zszokowani tym, że w Wolsztynie „zajeżdżają” jedną/dwie lokomotywy w ruchu planowym, a reszta stoi na zimno przez prawie cały rok.
A skoro obecnie Ok1-359 i Ok22-31 są sprawne i nie potrzebują remontu, to czemu nie są wykorzystywane do ruchu planowego? Czemu służy to, że tylko stoją wygaszone w szopie? Można by je od czasu do czasu rozpalić, aby odciążyć „zajeżdżane” oelki.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez bigbird dnia Wto 21:23, 12 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irys




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 217
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stęszew

PostWysłany: Wto 22:42, 12 Maj 2009    Temat postu:

Zapewne dlatego że Ok1 i Ok22 są w tak fatalnym stanie że strach je ruszać Laughing Pt47 nie puszczą do Poznania bo nie, pozostają więc 2 sprawne Ol49.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DoT




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 23:07, 12 Maj 2009    Temat postu:

Należy podziwiać rozsądek i logikę niektórych kolegów w kwestii "zajeżdżania" parowozów.
kaktus34 napisał:
Wszystkie parowozy są stworzone po to by pracować

bigbird napisał:
Mając kilka sprawnych parowozów do dyspozycji, nierozsądnym jest, aby wykorzystywać tylko jeden parowóz i to w trybie dość intensywnym. Bo w taki sposób, jak to kaktus napisał, się go „zajeżdża” i to na pewno nie wychodzi stanowi technicznemu lokomotywy na zdrowie.

No a teraz pytanie: czy Ol49 to parowóz który jest stworzony do pracy? Czy jak każdego dnia przejedzie 300 km to jest to zajeżdżanie? To dla jakiej ilości przejechanych kilometrów zostały stworzone te parowozy?
Rozumiem, że zdaniem kolegów przejechanie 300 km w dobie to zbyt dużo.

Druga sprawa to nierozsądne wykorzystywanie jednego parowozu zamiast kilku. Czy bardziej rozsądne jest rozpalanie i gaszenie kolejnego parowozu co kilka dni? Można też nie gasić tylko trzymać kilka parowozów rozpalonych. Taki sposób eksploatacji (zdaniem kolegów) jest też zapewne tańszy.

No i jeszcze jedna rzecz mnie ciekawi. Dlaczego właściciele zabytkowych samochodów na codzień nie jeżdżą swymi zabytkowymi autami, tylko współczesnymi. Powinni pewnie co kilka dni zmieniać samochód.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ariel Ciechański




Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 782
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 31 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto 23:20, 12 Maj 2009    Temat postu:

bigbird napisał:

Przepraszam bardzo, ale co to za cenzura? Jakim prawem kolega kaktus34 dostał ostrzeżenie? Przecież to, co napisał, to całkowita prawda.

Kolega kaktus34 już dawno powinien wogóle nie mieć możliwości pisania na tym forum. Myślę, że Tomek troszeczkę źle sformułował przyczynę przyznania ostrzeżenia. De facto jest ono za za uporczywe zalewanie forum postami nic nie wnoszącymi do tematu, bardzo często nie tylko o niskiej wartości merytorycznej, ale i intelektualnej. Moi drodzy, forum służy przede wszystkim do wymiany wiedzy, a nie rozpisywania się o własnych rozterkach tudzież opisów własnego życia wewnętrznego. Nawiasem mówiąc, jak ktoś ma ochotę pouprawiać taki ekshibicjonizm powinien założyć sobie bloga - tam trafią z pewnością głównie Ci, którzy są spragnieni wynurzeń autora. Męczące bowiem już się staje wchodzenie na forum i czytanie o kolejnych rozterkach (na szczęście kolejowych, a nie miłosnych Wink ) dręczących naszego młodego kolegę...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
para_buch




Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:24, 13 Maj 2009    Temat postu:

Oj Arielu i tu masz rację (ale nie rezygnujmy z dyskusji na fprum bo za niedługo nikt tu nie bedzie pisał Razz) Nie będę kontynuował powyższej "afery"... czytając całosć jednak cały czas nasówa mi sie jedna mysl i pytanie - co będzie kiedy zabraknie Ol49-59/69 i Ok1-359 i Ok22-31 i Pt47-65 i Ty2-911/953 i Tr5-65... i tak dalej... czy zostanie ruszona np Oka1? Very Happy chyba nie zrobiłem oftopa, nie? tak? dlaczego?... Smile (...)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Borat




Dołączył: 21 Mar 2008
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: Kazachstan

PostWysłany: Śro 11:49, 13 Maj 2009    Temat postu:

para_buch napisał:
co będzie kiedy zabraknie Ol49-59/69 i Ok1-359 i Ok22-31 i Pt47-65 i Ty2-911/953 i Tr5-65... i tak dalej... czy zostanie ruszona np Oka1? Very Happy

A dlaczego miałoby ich zabraknąć? Proszę wymień mi choć jeden element na którymś z tych parowozów, którego nie dałoby się wykonać po czterdziestu latach od lądowania na księżycu. Może zacznijmy się cieszyć tym co mamy, a przede wszystkim wykorzystywać to, a nie ciągle płaczkować bo naprawdę nie ma nad czym. Bo mnie bardziej niepokoi to, że za parę lat nie będzie przez kogo naprawiać i obsługiwać tych maszyn, jak to, że nie będzie czego naprawiać.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Borat dnia Śro 11:57, 13 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.parowozy.com.pl Strona Główna -> Ruch planowy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 19, 20, 21  Następny
Strona 4 z 21

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin